سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

\خودروهایی که نمی توان برای داشتن آن صبر کرد\

    نظر

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، بزرگترین و مشهورترین نمایشگاه خودروی دنیا هم اکنون در شهر دیترویت آمریکا در حال برگزاری است و روزانه خبرهای زیادی از آن به سراسر دنیا مخابره می شود. در این نمایشگاه کمپانی های خودروسازی آخرین دستاوردهای تکنولوژیک روز را استفاده کرده اند تا بتوانند خریداران را متقاعد کنند که در صورت خرید از کمپانی آنها پشیمان نخواهند شد.
 
اما در این نمایشگاه، کارشناسان خودرو هشت خودروی ویژه را انتخاب کرده اند و عنوان "خودروهایی که نمی توان برای داشتن آن صبر کرد" را برای این هشت خودرو انتخاب کرده اند. قرار است این خودروها اواسط سال میلادی جاری یعنی تا 5 ماه دیگر به دست خریداران برسد.
 
1- پورشه 911 Carrera Cabriolet مدل 2012
 
 
 
آخرین مدل از پورشه 911 در نمایشگاه دیترویت به علاقه مندان نشان داده شد. مدل جدید 911 کوپه، سبک تر از مدل های قبلی است و محور چرخ دنده های آن عملکرد بهتری یافته اند. با قدرت موتور 400 اسب بخار شتاب فوق العاده ای به خودرو بخشیده است و به قول یکی از کارشناسان خودرو، رانندگی با در تابستان و با سقف باز مانند تجربه رانندگی در بهشت است.
 2- مرسدس بنز SL 550
 
 
خودروی جدید تولیدی SL بسیار سبک وزن تولید شده و در تولید بدنه و بسیاری از قطعات آن از آلومینیوم استفاده شده است و مدل توربو شارژ 4.4 لیتری آن قدرت 429 اسب بخار به آن بخشیده است.

 
3- لکسوس LF-LC Concept
 
 
مدل جدید کمپانی متعلق به تویوتا خودوریی هیبرید است که در فرمت اسپورت طراحی شده است و بدنه ای فوق العاده زیبا دارد. موتور توربو شارژ آن قدرت 500 اسب بخار به آن بخشیده است.

 
4- هیوندای   Genesis Coupe
 
 
موتور 2 لیتری توربو شارژ مدل جدید خودوری جنسیس هیوندا می تواند بدنه سبک این خودور را به راحتی حمل کند و شتاب بسیار خوبی به آن ببخشد. 348 اسب بخار و مصرف بنزین آن بسیار بهینه شده است.

 
5- هوندا Accord Coupe Concept
 
 
موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر موتور جدید خودروی هوندا به اضافه بدنه فایبرکلاس سبک آن یکی از خودروهای مورد توجه نمایشگاه امسال خودرو در دیترویت شده است. این خودرو مدل هیبریدی آن نیز تولید شده است که مصرف سوخت بسیار پایینی دارد و البته به همان نسبت هم گران تر خواهد بود.

6- شورلت Sonic RS
 
 
موتور توربوشارژ 1.4 لیتری خودروی جدید شورلت هندلینگ فوق العاده دارد و کمپانی قول داده تا قیمت این خودرو به نسبت خودروهای مشابه آن پایین تر باشد تا یکی از خودروهای پرفروش 2012 باشد.

 
7- آئودی S4
 
 
کمپانی آلمانی آئودی در نمایشگاه امسال خودرو یکی از پرطرفدارترین خودروهای طرفداران محیط زیست بود. موتور آن دارای 333 اسب بخار و مصرف سوخت آن بسیار بهینه است. 

 
8-  هوندا Acura NSX Concept
 
 
خودروی هوندا در سال های گذشته یکی از پرفروش ترین خودروهای در آمریکا و کانادا بوده است. این کمپانی ظاهرا می خواهد در سال های آینده همچنان یکی از پرفروش ترین ها باشد. به همین منظور طراحی عالی خودروی جدید خود را در معرض دید تماشاگران گذاشته است و پیش بینی می شود با توجه به قدرت خوب ماشین و مصرف بهینه آن و قیمت معقولانه ماشین در سال جاری نیز یکی از پرفروش ترین ها باشد.  


ساناز کیهان بازیگر نقش مقابل شهرام حقیقتدوست در سریال \خط قرمز\

    نظر
اریخ نشر: پنجشنبه 29 دی 1390  |
مراسم ختم ساناز کیهان بازیگر نقش مقابل شهرام حقیقت‌دوست در سریال "خط قرمز" پنج شنبه 29 دی برپا می‌شود.به گزارش خبرنگار مهر، ساناز کیهان یکشنبه 25 دی ماه ساعت 12 شب پس از تصادفی که در خیابان حسیینیه ارشاد رخ داد،...


مراسم ختم ساناز کیهان بازیگر نقش مقابل شهرام حقیقت‌دوست در سریال "خط قرمز" پنج شنبه 29 دی برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ساناز کیهان یکشنبه 25 دی ماه ساعت 12 شب پس از تصادفی که در خیابان حسیینیه ارشاد رخ داد، درگذشت. این اتفاق در اثر برخورد خودرویی که وی به همراه دوستانش در آن بودند با یک درخت رخ داد.

خاکسپاری این بازیگر که در سریال "خط قرمز" ایفای نقش مقابل شهرام حقیقت‌دوست را بر عهده داشت، روز گذشته در قطعه دو ردیف 12 بهشت زهرا انجام شد و مراسم ختم او نیز پنج شنبه ساعت 15:30 تا 17 در مسجد الجواد میدان هفت‌تیر برگزار خواهد شد.

بازی در فیلم‌های سینمایی "سوگند"، "کلاهی برای باران" و... در کارنامه هنری این بازیگر فقید متولد سال 1359 به چشم می‌خورد.

 آپلود سنتر

 آپلود سنتر

 


 آپلود سنتر

 


 آپلود سنتر


 آپلود سنتر


 آپلود سنتر


کنارگذر بومهن تا پایان امسال به بهره‏برداری می‏رسد

    نظر

مدیرکل راه استان تهران:

کنارگذر بومهن تا پایان امسال به بهره‏برداری می‏رسد

خبرنگار کارون: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از بهره‏برداری مسیر کنارگذر جنوبی بومهن تا انتهای سال جاری و در ایام نوروز سال 91 خبر داد.

فریبرز واحدی در گفت‏وگو با خبرنگارکارون در بومهن  اظهار داشت: همه تلاش مجموعه اداره‏کل راه و شهرسازی استان تهران، اتمام طرح کنارگذر جنوبی بومهن تا انتهای سال 90 است.
وی ادامه داد: از این رو، در صورت تطابق شرایط جوی با مباحث عمرانی دست‏کم باند پس از مسیر آزادراه تهران ـ پردیس برای ایام نوروز 91 مورد استفاده هموطنان قرار می‏گیرد.
واحدی از تکمیل و اتمام تمامی مراحل عملیاتی طرح کنارگذر جنوبی بومهن در آزادراه تهران ـ پردیس تا چهار ماه آینده خبر داد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران پیرامون کمربندی شمالی بومهن نیز خاطرنشان کرد: کنارگذر شمالی بومهن نیز توسط بخش خصوصی در حال اجراست.
وی از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی این طرح خبر داد و افزود: در حال حاضر این پروژه با پیشرفتی نزدیک به 30 درصد در 11 کیلومتر مسیر، مراحل اجرایی خود را می‏گذراند.
واحدی تصریح کرد: بر اساس پیش‏بینی‏های به عمل آمده، قرار است تا کنارگذر شمالی بومهن ـ رودهن تا هفته دولت سال آینده به بهره‏برداری برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران پیرامون مزایای گشایش این دو مسیر کمربندی گفت: این دو کنارگذر که به همت مسئولان امور اجرایی خود را پشت سر می‏گذارد، دارای مزایای بسیاری است.
وی تصریح کرد: متاسفانه نه تنها مردم شهر بومهن ،بلکه دیگر هموطنان در حال عبور از جاده تهران ـ شمال از بابت ترافیک دائمی این منطقه رنج می‏برند.
واحدی اضافه کرد: از این رو ساخت، اتمام و راه‏اندازی این دو طرح کنارگذر می‏تواند موجبات تسهیل در تردد مردم برای رسیدن به نواحی شمالی کشور را فراهم سازد.


اتمام 3 کیلومتر نخست تونل امامزاده هاشم

    نظر

مدیرکل راه استان تهران خبر داد

اتمام 3 کیلومتر نخست تونل امامزاده هاشم

خبرنگارکارون: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: سه کیلومتر نخست طرح تونل امامزاده هاشم (ع) در منطقه "مشاء" شهرستان دماوند رو به اتمام است.

فریبرز واحدی در گفت‏وگو با خبرنگارکارون در شرق استان تهران اظهار داشت: تونل امامزاده هاشم (ع) توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در حال احداث است.
وی ادامه داد: این تونل از دو مسیر سه کیلومتری تشکیل شده که بخش نخست رو به اتمام بوده و بخش انتهایی در حال انعقاد قرارداد با شرکت سازندگی خاتم‏الانبیا (ص) است.
واحدی اضافه کرد: این مسیر با تکمیل مراحل اجرایی توسط پلی 400 متری از طریق تقاطع مشاء به کنارگذر شمالی آبعلی و رودهن متصل می‏شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس پیرامون لزوم تملک اراضی اطراف تونل امامزاده هاشم (ع) خاطرنشان کرد: مشکل معارضان در همه پروژه‏های راهسازی استان تهران قابل پیش‏بینی است.
وی ادامه داد: بسترهای اجرایی طرح تونل امامزاده هاشم (ع) در مناطق گردنه‏ای این مسیر عملا تحت اشغال محسوب می‏شود.
واحدی اضافه کرد: در حال حاضر مناطق مورد نظر اجرای طرح با استقرار تعداد بسیاری از واحدهای تجاری و مسکونی اشباع شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: از این رو، باید همزمان با پیشرفت فیزیکی پروژه، فکری برای تملک این اراضی صورت گیرد.
وی در خصوص مزایای اتمام و بهره‏برداری از این تونل خاطرنشان کرد: با اتمام پروژه تونل امامزاده هاشم (ع) در منطقه مشاء شهرستان دماوند، گردنه مخاطره‏آمیز این مسیر حذف می‏شود.
واحدی ادامه داد: بدین ترتیب، علاوه بر اهالی ساکن در مناطق مختلف شمال شرق استان تهران، سفری ایمن با خطراتی کمتر برای سایر هموطنان در جاده ترانزیتی و بین‏المللی هراز رقم می‏خورد.


ایران فاقد شهر طلا و جواهر مجهز است

    نظر

نایب ‏رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر:

ایران فاقد شهر طلا و جواهر مجهز است

خبرنگارکارون: نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران گفت: متاسفانه کشور ایران با 7 هزار سال پیشینه تاریخی در صنعت طلا و جواهر هنوز فاقد یک شهرک صنعتی مجهز و تخصصی در این زمینه است.

حمید علی‏مردانی در گفت‏وگو با خبرنگار کارون در شرق استان تهران اظهار داشت: کشورهای تازه به دوران رسیده‏ای همچون تایلند و ترکیه با کمتر از 25 سال سابقه در صنعت طلا و جواهر، از شهرک‏های صنعتی کاملا تخصصی و مجهز بهره‏مند شده‏اند.
وی از ورود فناوری نانو در صنعت طلا و جواهر خبر داد و افزود: در حال حاضر کشوری مانند ایتالیا با استفاده از فناوری‏های نانوتکنولوژی فاصله بین اتمی طلا را افزایش داده و محصولاتی با وزن پایین‏تر و صرفه اقتصادی بیشتر تولید می‏کند.
علی‏مردانی، سرمایه‏گذاری در مبحث صنعت طلا و جواهر را سودمند ارزیابی کرد و گفت: کشور ما به لحاظ منابع انسانی ماهر و تکنولوژی روز دنیا فاصله چندانی با بزرگان این صنعت ندارد.
وی یادآور شد: ایران با برنامه‏ریزی مدون، مدیریت قوی و حمایت‏های دولتمردان می‏تواند با اشتغال‏زایی در این صنعت علاوه بر کارآفرینی، آبی روان بر چرخه آسیاب اقتصاد ملی نیز محسوب شود.
نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران با اشاره به ظرایف فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نام‏گذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی خاطرنشان کرد: باید قدر مسئولانی که در این راستا گام برمی‏دارند، را دانست؛ چرا که آنها به خوبی پیام جهاد اقتصادی مقام معظم رهبری را لبیک گفتند و گامی بزرگ در راستای اشتغال‏زایی و کارآفرینی در شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه برداشته شده است.


تمام عرصه ‏های طبیعی فیروزکوه سنددار شد

    نظر

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران:

تمام عرصه ‏های طبیعی فیروزکوه سنددار شد

خبرنگارکارون: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اخذ سند برای 100 درصد اراضی منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه به نفع دولت خبر داد.

غلام‏عباس عبدی‏نژاد در گفت‏وگو با خبرنگارکارون در شرق استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد زمین‏های 235 هزار هکتاری شهرستان فیروزکوه از اراضی ملی و دولتی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه مجموعه اداره‏کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران پیرامون مباحث صیانت از منابع ملی به عنوان یکی از سیاست‏های دولت خدمتگزار در شهرستان فیروزکوه بسیار موفق عمل کرده است.
عبدی‏نژاد اضافه کرد: بدین ترتیب، شهرستان فیروزکوه از جمله مناطقی از استان تهران شمرده می‏شود که در سطح کشور نیز دارای شرایطی بی‏نظیر است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از سنددار شدن 84 درصد ارضی ملی در دماوند خبر داد و افزود: شهرستان دماوند نیز با اخذ سند برای نزدیک به 84 درصد از اراضی ملی به نفع دولت دارای وضع مناسبی است.
وی با اشاره به ضرورت‏های صیانت از عرصه‏های ملی خاطرنشان کرد: عرصه‏های ملی، ثروتی متعلق به همه نسل‏ها و تمامی اقشار جامعه است.
عبدی‏نژاد ادامه داد: از این رو باید در حفظ، نگهداری و صیانت از این مواهب خدادادی با تلاشی شبانه‏روزی کوششی مضاعف به خرج داد.


تعامل تولیدکنندگان جواهر در قالب یک برند ایرانی

    نظر

برای حضور در عرصه‏های جهانی صورت می‏گیرد

تعامل تولیدکنندگان جواهر در قالب یک برند ایرانی

خبرنگارکارون : رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر ایران از همکاری چند برند فعال ایرانی برای شرکت در نمایشگاه‏های بین‏المللی و حضور در بازارهای جهانی تحت عنوان یک برند واحد و مشترک خبر داد.

حمید علی‏مردانی در گفت‏وگو با خبرنگار کارون در شرق استان تهران اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به تغییر نگرش مسئولان به صنعت طلا و جواهر و پی بردن به اهمیت آن، گویی خونی تازه در رگ‏های این صنعت اشتغال‏زا و ارزآور تزریق شده است.
وی ادامه داد: پس از سال‏ها تلاش و انتظار، موجی از یکدلی و یکرنگی در میان فعالان صنعت طلا و جواهر کشور به راه افتاده است.
علیئمردانی با اشاره به سبک و سیاق گذشته صنعتگران طلا و جواهر خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته گستره فرهنگی نامناسب موجبات انسداد درهای مراکز تولیدی صنعت طلا و جواهر به روی دیگر صنعتگران این رشته را فراهم آورده بود.
رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر‏‏ ایران تصریح کرد: با توجه تغییر روش‏های کسب و کار از سنتی به شیوه‏های بین‏المللی و مدرن و همچنین رهنمودهای عامل توسعه خوشه صنعتی طلا و جواهر تهران از حدود سال 1387، شبکه‏هایی نظیر "داریک" (مجموعه‏های مشترک تولیدکنندگان طلا و جواهر) و "سیکو" (شبکه آموزش طلا و جواهر) فعالیت خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: اعضای این دو شبکه در وهله نخست به نیازسنجی و شناسایی مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه صنعت طلا و جواهر پرداختند.
علی‏مردانی اضافه کرد: پس از بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت‏ها و تهدیدهای موجود در نهایت اولویت‏بندی آنها به چاره‏اندیشی برای رفع مشکلات انجامید.
رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر ایران افزود: از جمله نتایج حائز اهمیت برای امور صادراتی، انسجام بین فعالان این حوزه بود.
وی ادامه داد: از این رو، در راستای ارتقای توان رقابت بین بنگاه‏های کوچک و متوسط در بازارهای بین‏المللی در مقابله با کمپانی‏ها و برندهای صاحب نام جهانی، نیاز به هم‏افزایی و اتحاد بیش از هر موضوع دیگری به نظر می‏رسید.
علی‏مردانی اضافه کرد: هدف از شبکه‏سازی و گرد‏آوری تعدادی از همکاران، تشکیل اتحاد و ایجاد فضایی مناسب برای هم‏اندیشی و تبادل اطلاعات بود.
رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر ایران پیرامون نتایج مثبت شبکه‏سازی‏ در این صنعت گفت: خوشبختانه امروز در میان تولیدکنندگان برتر ایرانی، این صنعت که به عنوان سلطان صنایع از آن یاد می‏شود؛ گروهی بر آن شدند تا برای کاهش هزینه‏های تولید و حضوری مقتدرانه در بازارهای جهانی، محصولات چند کارخانه را با برند واحد "داریک" و تحت لوای نام مقدس جمهوری اسلامی ایران راهی نمایشگاه آتی تایلند کنند.
وی پیرامون فلسفه نامگذاری این برند تحت عنوان
داریک خاطرنشان کرد: داریک نام نخستین سکه طلا در جهان است که توسط هنرمندان و صنعتگر ایران باستان ضرب شد.
علی‏مردانی با اشاره به برخی موانع مسیر توسعه صنعت طلا و جواهر اظهار داشت: متاسفانه موانع متعددی در مسیر صنعتگران هنرمند طلا و جواهر کشور وجود دارد که امیدوارم با عنایت پروردگار و حمایت و پیگیری مسئولان همگی آنها هموار شود.
رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر ایران ادامه داد: تولیدکنندگان طلا و جواهر برای خروج اقلام تولیدی خود برای عرضه در نمایشگاه‏های خارجی و بازگرداندن دوباره آن به کشور دچار مشکل هستند؛ چراکه گاهی احراز داخلی بودن این محصولات برای ماموران گمرکی کار ساده‏ای نیست.
وی، ورود آموزش علمی و آکادمیک به پهنه صنعت طلا و جواهر را موجب بروز خلاقیت در این رشته هنری خواند و افزود: اگر آموزش همراه با علاقه در هنر صنعت طلا و جواهر کشور ظاهر شود، شاهد بروز خلاقیت‏های ذاتی ایرانیان در این خصوص خواهیم بود.


گشایش سالن اصلی مصلای شهر جدید پردیس

    نظر

ابتدای سال آینده صورت می‏گیرد

گشایش سالن اصلی مصلای شهر جدید پردیس

خبرنگارکارون: بخشدار مرکزی تهران از گشایش و راه‏اندازی سالن اصلی مصلای شهر جدید پردیس در روزهای نخست سال آینده خبر داد.

محمود مصلحی‏شاد در گفت‏وگو با خبرنگارکارون در شرق استان تهران اظهار داشت: مصلای پردیس از جمله طرح‏های مهم بخش مرکزی تهران و مورد پیگیری مسئولان این منطقه است.
وی ادامه داد: آخرین پیگیری‏های به عمل آمده پیرامون طرح احداث مصلای شهر جدید پردیس به نشستی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی انجامید.
مصلحی‏شاد اضافه کرد: این نشست با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.
بخشدار مرکزی تهران از تغییر پیمانکار طرح احداث مصلای پردیس خبر داد و افزود: از جمله مصوبات و نتایج این نشست تغییر پیمانکار مجری طرح مصلای شهر جدید پردیس بود.
وی ادامه داد: بدین ترتیب در دو هفته آینده پیمانکار جدید طرح مصلای شهر جدید پردیس مستقر می‏شود و امور اجرایی خود را آغاز می‏کند.
مصلحی‏شاد مصلای پردیس را از جمله پروژه‏های دارای اولویت بخش مرکزی تهران خواند و افزود: مجموعه خدوم بخشداری مرکزی تهران، احداث مصلای پردیس را در اولویت کاری خود قرار داده است.
بخشدار مرکزی تهران با اشاره به اهمیت اجرای این طرح خاطرنشان کرد: طرح مصلای پردیس نه تنها برای اهالی بخش مرکزی تهران بلکه موهبتی برای مردم دیگر نواحی شمال شرق این استان نیز قلمداد می‏شود.
وی تصریح کرد: مصلای پردیس صرفا محلی برای اقامه نمازهای جمعه و جماعات نخواهد بود؛ بلکه این پروژه بر اساس پیش‏بینی‏های صورت گرفته به عنوان مجموعه‏ای فرهنگی تعریف شده است.
مصلحی‏شاد ادامه داد: این پروژه راهکاری اساسی برای رفع کاستی‏های سخت‏افزاری حوزه فرهنگی بخش مرکزی تهران محسوب می‏شود.
بخشدار مرکزی تهران در ادامه از تشکیل ستاد جهیزیه در بخش مرکزی تهران خبر داد و افزود: هفته گذشته هیئت موسس و این هفته سمت‏های تشکیلاتی ستاد جهیزیه بخش مرکزی تهران مشخص شد.
وی ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته، این ستاد علاوه بر پرداخت کمک‏های نیکوکارانه به نیازمندان، انسجام و تمرکز در این زمینه را نیز بر عهده دارد.
مصلحی‏شاد اضافه کرد: بدین ترتیب ضمن مقابله با بروز سوء‏استفاده‏های احتمالی، از محرومان واقعی حمایت و پشتیبانی خوبی صورت می‏گیرد.


نایب ‏رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران مطرح کرد

    نظر

نایب ‏رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران مطرح کرد

صنعت طلا و جواهر بدون دانش‏گرایی نابود می‏شود / سهم ناچیز ایران از گردش اقتصاد جهانی

خبرگزاری فارس: نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران با اشاره به سهم ناچیز کشورمان در گردش اقتصادی صنعت طلا و جواهر، دوری از دانش‏محوری را عامل نابودی این صنعت خواند.

حمید علی‏مردانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نباید با سهل‏انگاری و کم‏توجهی به بخش آموزش، اجازه دهیم امور صنعتی این هنر باستانی ایرانیان دچارعقب‏‏ماندگی شود.
وی ادامه داد: فقدان دانش کافی و همچنین استفاده از روش‏های سنتی در بنگاه‏های کوچک فعال، ضمن کاهش توان رقابتی تولیدکنندگان داخلی موجبات تبدیل شدن ایران به یک بازار هدف مناسب برای تولیدکنندگان خارجی را نیز فراهم می‏آورد.
علی‏مردانی با اشاره به تغییر دیدگاه مسئولان کشوری نسبت به این صنعت خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز با حضور مسئولانی مانند نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران کشوری شاهد تغییر دیدگاه نسبت به رشته و صنعت طلا و جواهر هستیم.
نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران با اشاره به تاریخ غنی و بیش از
7 هزار ساله ایران در صنعت طلا و جواهر اضافه کرد: صنعت طلا و جواهر از دیرباز تاکنون ریشه در تاریخ این مرز و بوم اسلامی دوانده است.
 
* ایران، پدر صنعت طلا و جواهر جهان

وی ادامه داد: می‏توان به جرات ایران را پدر صنعت طلا و جواهر جهان نامید و درخشش آثار سیمین و زرین این مرز و بوم که امروزه زینت‏بخش بزرگ‏ترین موزه‏های جهان است، گواهی روشن بر این مدعاست.
علی‏مردانی، ریخته‏گری فلزات از جمله طلا برای نخستین بار در جهان و همچنین ضرب نخستین سکه طلا با نام "داریک" در زمان داریوش هخامنشی را تنها گوشه‏ای از تالار افتخارات بی‏شمار صنعتگران هنرمند کشورمان در این عرصه هنری و صنعتی خواند.
نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران ادامه داد: کشوری مانند ترکیه که تا دو دهه گذشته، خرید اجناس بی‏کیفیت و نامرغوب ایرانی و فروش آن به مشتریان ترک را از افتخارات خود می‏دانست؛ امروز با استفاده از برنامه‏ریزی، مدیریت، دانش‏اندوزی، بازاریابی مناسب و البته حمایت‏های دولتی قادر است در کمتر از 20 سال، جایگاهی ویژه‏ در بازارهای جهان برای خود باز کند.
وی اضافه کرد: با اندکی تفکر می‏توان دریافت که اگر کشورهایی مانند ترکیه، تایلند، چین و ... که در صنعت طلا و جواهر موفق شده‏اند، در 20 سال یا کمتر از نقطه صفر به 100 برسند، یقینا کشور ایران با توجه به پیشینه درخشان، وجود صنعتگران ماهر فعلی و همچنین پرورش نیروی انسانی کاردان بر اساس استانداردهای جهانی، صرفا با کمی نگاه کارشناسی و حمایت مسئولان و متولیان امر قابلیت رسیدن به جایگاه ویژه‏ای در کنار بزرگان این صنعت را نیز دارد.


طرح احداث تصفیه‏خانه فاضلاب پردیس کلید می‏خورد

    نظر

بخشدار مرکزی تهران:

طرح احداث تصفیه‏خانه فاضلاب پردیس کلید می‏خورد

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی تهران از تجهیز کارگاه اجرایی و آغاز به کار طرح احداث تصفیه‏خانه شهر جدید پردیس در آینده نزدیک خبر داد.

محمود مصلحی‏شاد در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: خوشبختانه پیمانکار مجری طرح تصفیه‏خانه فاضلاب شهر جدید پردیس مشخص شده است.
وی ادامه داد: بر اساس موافقت‏نامه‏های انعقادی مقرر شد تا این پیمانکار بخش خصوصی در هفته جاری امور مربوط به تجهیز کارگاه خود را آغاز کند.
مصلحی‏شاد شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران را مسئول اجرا و کارفرمای طرح تصفیه‏خانه فاضلاب شهر جدید پردیس اعلام کرد.
بخشدار مرکزی تهران تصریح کرد: سایر ملزومات اجرای این پروژه پراهمیت نظیر توافق با مجموعه پارک فناوری پردیس و تسطیح زمین مهیا شده است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح خاطرنشان کرد: پردیس از جمله شهرهای جدید و اقماری استان تهران بوده که پذیرش جمعیتی نزدیک به 600 هزار نفر در آن پیش‏بینی شده است.
مصلحی‏شاد تصریح کرد: استقرار چنین جمعیت قابل توجهی، لزوم پیش‏بینی امکاناتی همچون تصفیه‏خانه آب و ایجاد سامانه‏های تصفیه فاضلاب برای صیانت از محیط زیست، حفظ سلامت مناطق روستایی پایین‏دست و منابع آب زیرزمینی منطقه را بیش از پیش گوشزد می‏سازد.
بخشدار مرکزی تهران افزود: از این رو، مجموعه مدیریتی استان و شهرستان تهران برای ایجاد سامانه‏های تصفیه‏ فاضلاب تلاشی وافر از خود نشان می‏دهند.