سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

نایب ‏رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران مطرح کرد

    نظر

نایب ‏رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران مطرح کرد

صنعت طلا و جواهر بدون دانش‏گرایی نابود می‏شود / سهم ناچیز ایران از گردش اقتصاد جهانی

خبرگزاری فارس: نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران با اشاره به سهم ناچیز کشورمان در گردش اقتصادی صنعت طلا و جواهر، دوری از دانش‏محوری را عامل نابودی این صنعت خواند.

حمید علی‏مردانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نباید با سهل‏انگاری و کم‏توجهی به بخش آموزش، اجازه دهیم امور صنعتی این هنر باستانی ایرانیان دچارعقب‏‏ماندگی شود.
وی ادامه داد: فقدان دانش کافی و همچنین استفاده از روش‏های سنتی در بنگاه‏های کوچک فعال، ضمن کاهش توان رقابتی تولیدکنندگان داخلی موجبات تبدیل شدن ایران به یک بازار هدف مناسب برای تولیدکنندگان خارجی را نیز فراهم می‏آورد.
علی‏مردانی با اشاره به تغییر دیدگاه مسئولان کشوری نسبت به این صنعت خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز با حضور مسئولانی مانند نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران کشوری شاهد تغییر دیدگاه نسبت به رشته و صنعت طلا و جواهر هستیم.
نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران با اشاره به تاریخ غنی و بیش از
7 هزار ساله ایران در صنعت طلا و جواهر اضافه کرد: صنعت طلا و جواهر از دیرباز تاکنون ریشه در تاریخ این مرز و بوم اسلامی دوانده است.
 
* ایران، پدر صنعت طلا و جواهر جهان

وی ادامه داد: می‏توان به جرات ایران را پدر صنعت طلا و جواهر جهان نامید و درخشش آثار سیمین و زرین این مرز و بوم که امروزه زینت‏بخش بزرگ‏ترین موزه‏های جهان است، گواهی روشن بر این مدعاست.
علی‏مردانی، ریخته‏گری فلزات از جمله طلا برای نخستین بار در جهان و همچنین ضرب نخستین سکه طلا با نام "داریک" در زمان داریوش هخامنشی را تنها گوشه‏ای از تالار افتخارات بی‏شمار صنعتگران هنرمند کشورمان در این عرصه هنری و صنعتی خواند.
نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران ادامه داد: کشوری مانند ترکیه که تا دو دهه گذشته، خرید اجناس بی‏کیفیت و نامرغوب ایرانی و فروش آن به مشتریان ترک را از افتخارات خود می‏دانست؛ امروز با استفاده از برنامه‏ریزی، مدیریت، دانش‏اندوزی، بازاریابی مناسب و البته حمایت‏های دولتی قادر است در کمتر از 20 سال، جایگاهی ویژه‏ در بازارهای جهان برای خود باز کند.
وی اضافه کرد: با اندکی تفکر می‏توان دریافت که اگر کشورهایی مانند ترکیه، تایلند، چین و ... که در صنعت طلا و جواهر موفق شده‏اند، در 20 سال یا کمتر از نقطه صفر به 100 برسند، یقینا کشور ایران با توجه به پیشینه درخشان، وجود صنعتگران ماهر فعلی و همچنین پرورش نیروی انسانی کاردان بر اساس استانداردهای جهانی، صرفا با کمی نگاه کارشناسی و حمایت مسئولان و متولیان امر قابلیت رسیدن به جایگاه ویژه‏ای در کنار بزرگان این صنعت را نیز دارد.