ویژه نامه کارون پردیس

ایران فاقد شهر طلا و جواهر مجهز است

    نظر

نایب ‏رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر:

ایران فاقد شهر طلا و جواهر مجهز است

خبرنگارکارون: نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران گفت: متاسفانه کشور ایران با 7 هزار سال پیشینه تاریخی در صنعت طلا و جواهر هنوز فاقد یک شهرک صنعتی مجهز و تخصصی در این زمینه است.

حمید علی‏مردانی در گفت‏وگو با خبرنگار کارون در شرق استان تهران اظهار داشت: کشورهای تازه به دوران رسیده‏ای همچون تایلند و ترکیه با کمتر از 25 سال سابقه در صنعت طلا و جواهر، از شهرک‏های صنعتی کاملا تخصصی و مجهز بهره‏مند شده‏اند.
وی از ورود فناوری نانو در صنعت طلا و جواهر خبر داد و افزود: در حال حاضر کشوری مانند ایتالیا با استفاده از فناوری‏های نانوتکنولوژی فاصله بین اتمی طلا را افزایش داده و محصولاتی با وزن پایین‏تر و صرفه اقتصادی بیشتر تولید می‏کند.
علی‏مردانی، سرمایه‏گذاری در مبحث صنعت طلا و جواهر را سودمند ارزیابی کرد و گفت: کشور ما به لحاظ منابع انسانی ماهر و تکنولوژی روز دنیا فاصله چندانی با بزرگان این صنعت ندارد.
وی یادآور شد: ایران با برنامه‏ریزی مدون، مدیریت قوی و حمایت‏های دولتمردان می‏تواند با اشتغال‏زایی در این صنعت علاوه بر کارآفرینی، آبی روان بر چرخه آسیاب اقتصاد ملی نیز محسوب شود.
نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران با اشاره به ظرایف فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نام‏گذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی خاطرنشان کرد: باید قدر مسئولانی که در این راستا گام برمی‏دارند، را دانست؛ چرا که آنها به خوبی پیام جهاد اقتصادی مقام معظم رهبری را لبیک گفتند و گامی بزرگ در راستای اشتغال‏زایی و کارآفرینی در شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه برداشته شده است.