سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

تعامل تولیدکنندگان جواهر در قالب یک برند ایرانی

    نظر

برای حضور در عرصه‏های جهانی صورت می‏گیرد

تعامل تولیدکنندگان جواهر در قالب یک برند ایرانی

خبرنگارکارون : رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر ایران از همکاری چند برند فعال ایرانی برای شرکت در نمایشگاه‏های بین‏المللی و حضور در بازارهای جهانی تحت عنوان یک برند واحد و مشترک خبر داد.

حمید علی‏مردانی در گفت‏وگو با خبرنگار کارون در شرق استان تهران اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به تغییر نگرش مسئولان به صنعت طلا و جواهر و پی بردن به اهمیت آن، گویی خونی تازه در رگ‏های این صنعت اشتغال‏زا و ارزآور تزریق شده است.
وی ادامه داد: پس از سال‏ها تلاش و انتظار، موجی از یکدلی و یکرنگی در میان فعالان صنعت طلا و جواهر کشور به راه افتاده است.
علیئمردانی با اشاره به سبک و سیاق گذشته صنعتگران طلا و جواهر خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته گستره فرهنگی نامناسب موجبات انسداد درهای مراکز تولیدی صنعت طلا و جواهر به روی دیگر صنعتگران این رشته را فراهم آورده بود.
رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر‏‏ ایران تصریح کرد: با توجه تغییر روش‏های کسب و کار از سنتی به شیوه‏های بین‏المللی و مدرن و همچنین رهنمودهای عامل توسعه خوشه صنعتی طلا و جواهر تهران از حدود سال 1387، شبکه‏هایی نظیر "داریک" (مجموعه‏های مشترک تولیدکنندگان طلا و جواهر) و "سیکو" (شبکه آموزش طلا و جواهر) فعالیت خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: اعضای این دو شبکه در وهله نخست به نیازسنجی و شناسایی مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه صنعت طلا و جواهر پرداختند.
علی‏مردانی اضافه کرد: پس از بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت‏ها و تهدیدهای موجود در نهایت اولویت‏بندی آنها به چاره‏اندیشی برای رفع مشکلات انجامید.
رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر ایران افزود: از جمله نتایج حائز اهمیت برای امور صادراتی، انسجام بین فعالان این حوزه بود.
وی ادامه داد: از این رو، در راستای ارتقای توان رقابت بین بنگاه‏های کوچک و متوسط در بازارهای بین‏المللی در مقابله با کمپانی‏ها و برندهای صاحب نام جهانی، نیاز به هم‏افزایی و اتحاد بیش از هر موضوع دیگری به نظر می‏رسید.
علی‏مردانی اضافه کرد: هدف از شبکه‏سازی و گرد‏آوری تعدادی از همکاران، تشکیل اتحاد و ایجاد فضایی مناسب برای هم‏اندیشی و تبادل اطلاعات بود.
رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر ایران پیرامون نتایج مثبت شبکه‏سازی‏ در این صنعت گفت: خوشبختانه امروز در میان تولیدکنندگان برتر ایرانی، این صنعت که به عنوان سلطان صنایع از آن یاد می‏شود؛ گروهی بر آن شدند تا برای کاهش هزینه‏های تولید و حضوری مقتدرانه در بازارهای جهانی، محصولات چند کارخانه را با برند واحد "داریک" و تحت لوای نام مقدس جمهوری اسلامی ایران راهی نمایشگاه آتی تایلند کنند.
وی پیرامون فلسفه نامگذاری این برند تحت عنوان
داریک خاطرنشان کرد: داریک نام نخستین سکه طلا در جهان است که توسط هنرمندان و صنعتگر ایران باستان ضرب شد.
علی‏مردانی با اشاره به برخی موانع مسیر توسعه صنعت طلا و جواهر اظهار داشت: متاسفانه موانع متعددی در مسیر صنعتگران هنرمند طلا و جواهر کشور وجود دارد که امیدوارم با عنایت پروردگار و حمایت و پیگیری مسئولان همگی آنها هموار شود.
رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر ایران ادامه داد: تولیدکنندگان طلا و جواهر برای خروج اقلام تولیدی خود برای عرضه در نمایشگاه‏های خارجی و بازگرداندن دوباره آن به کشور دچار مشکل هستند؛ چراکه گاهی احراز داخلی بودن این محصولات برای ماموران گمرکی کار ساده‏ای نیست.
وی، ورود آموزش علمی و آکادمیک به پهنه صنعت طلا و جواهر را موجب بروز خلاقیت در این رشته هنری خواند و افزود: اگر آموزش همراه با علاقه در هنر صنعت طلا و جواهر کشور ظاهر شود، شاهد بروز خلاقیت‏های ذاتی ایرانیان در این خصوص خواهیم بود.