سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

اتمام 3 کیلومتر نخست تونل امامزاده هاشم

    نظر

مدیرکل راه استان تهران خبر داد

اتمام 3 کیلومتر نخست تونل امامزاده هاشم

خبرنگارکارون: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: سه کیلومتر نخست طرح تونل امامزاده هاشم (ع) در منطقه "مشاء" شهرستان دماوند رو به اتمام است.

فریبرز واحدی در گفت‏وگو با خبرنگارکارون در شرق استان تهران اظهار داشت: تونل امامزاده هاشم (ع) توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در حال احداث است.
وی ادامه داد: این تونل از دو مسیر سه کیلومتری تشکیل شده که بخش نخست رو به اتمام بوده و بخش انتهایی در حال انعقاد قرارداد با شرکت سازندگی خاتم‏الانبیا (ص) است.
واحدی اضافه کرد: این مسیر با تکمیل مراحل اجرایی توسط پلی 400 متری از طریق تقاطع مشاء به کنارگذر شمالی آبعلی و رودهن متصل می‏شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس پیرامون لزوم تملک اراضی اطراف تونل امامزاده هاشم (ع) خاطرنشان کرد: مشکل معارضان در همه پروژه‏های راهسازی استان تهران قابل پیش‏بینی است.
وی ادامه داد: بسترهای اجرایی طرح تونل امامزاده هاشم (ع) در مناطق گردنه‏ای این مسیر عملا تحت اشغال محسوب می‏شود.
واحدی اضافه کرد: در حال حاضر مناطق مورد نظر اجرای طرح با استقرار تعداد بسیاری از واحدهای تجاری و مسکونی اشباع شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: از این رو، باید همزمان با پیشرفت فیزیکی پروژه، فکری برای تملک این اراضی صورت گیرد.
وی در خصوص مزایای اتمام و بهره‏برداری از این تونل خاطرنشان کرد: با اتمام پروژه تونل امامزاده هاشم (ع) در منطقه مشاء شهرستان دماوند، گردنه مخاطره‏آمیز این مسیر حذف می‏شود.
واحدی ادامه داد: بدین ترتیب، علاوه بر اهالی ساکن در مناطق مختلف شمال شرق استان تهران، سفری ایمن با خطراتی کمتر برای سایر هموطنان در جاده ترانزیتی و بین‏المللی هراز رقم می‏خورد.