سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

کاریکاتور/در واقع...!

کاریکاتور > اجتماعی  - مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی عقیده دارد: "قیمتی که در حال حاضر از مردم بابت کرایه تاکسی گرفته می‌شود، همان قیمت سال 89 است و در واقع هیچ افزایشی نداشته‌ایم."

کارتون کرایه تاکسی

طرح از حسین صافی


جزییات تازه از قتل دختر نماینده اسبق

پرونده قتل «فاطمه باقری‌نژادیان‌فرد» دختر نماینده اصلاح‌طلب دوره‌های سوم و ششم مجلس در حالی به پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که بررسی‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که پزشکی‌قانونی هنوز اعلام‌نظر قطعی در زمینه علت قتل نکرده است.

پرونده قتل «فاطمه باقری‌نژادیان‌فرد» دختر نماینده اصلاح‌طلب دوره‌های سوم و ششم مجلس در حالی به پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که بررسی‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که پزشکی‌قانونی هنوز اعلام‌نظر قطعی در زمینه علت قتل نکرده است.

به گزارش آفتاب، خبرنگار «اعتماد»، در گفت‌وگویی که با برادر فاطمه (مقتول) انجام داده است، جزییات این ماجرا را جویا شده است.

برادر مقتول با بیان این مطلب که خانواده وی منتظر روشن شدن همه ابعاد قضیه و نتیجه قطعی پزشکی‌قانونی هستند، گفت: هنوز علت دقیق مرگ مشخص نیست و ما منتظریم آزمایشات کالبدشکافی، سم‌شناسی و آسیب‌شناسی صورت بگیرد تا علت مرگ به صورت شفاف و روشن اعلام شود.

وی افزود: پرونده به پلیس آگاهی ارجاع شد، اما آگاهی هنوز هیچ اظهارنظری در این‌باره نکرده است و به‌نظر می‌رسد تا پایان اعلام نتیجه قطعی علت مرگ، آگاهی اظهارنظر مشخصی در این‌باره نداشته باشد. برادر مقتول همچنین اظهار داشت: تاکنون چیزی که مشخص است این است که علت قتل سرقت نبوده است چراکه همه وسایل فاطمه سر جایش بودند.

وی همچنین افزود: علاوه بر این هیچ جای جراحت، تصادف ضربه‌یی که منجر به خونریزی مغزی شده باشد یا علایم شکستگی بر پیکر فاطمه مشاهده نشده است و روی بدن وی نیز هیچ علامتی که بتوان از آن علت مرگ را تشخیص داد وجود نداشته است.

فاطمه 28 ساله دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران بوده است. علاوه بر این او در هیچ جایی مشغول به کار نبوده و بیشتر اوقات خود را در منزل می‌گذرانده است. او فرزند سوم خانواده «محمدباقر باقری‌نژادیان‌فرد» نماینده اصلاح‌طلب مجلس سوم و ششم بوده است.

فرضیه ربوده شدن فاطمه

برادر مقتول در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا به شخص خاصی در این زمینه مظنون هستید، گفت: به فرد خاصی مظنون نیستیم و منتظریم با تحقیقات بیشتر آگاهی و اعلام نتایج پزشکی‌قانونی جزییات ماجرا مشخص‌تر شود.

اظهارات برادر مقتول مبنی بر عدم سرقت از فاطمه و نبود هیچ نوع جراحت بر بدن وی، فرضیه‌های مطرح در این‌باره را محدودتر کرده است. فاطمه ساعت 19 عصر روز پن‌جشنبه 6 مرداد سال 90 برای قدم زدن از خانه خارج شد اما پس از گذشت 24 ساعت جسد وی در حوالی امین‌آباد و در نزدیکی کوه بی‌بی شهربانو کشف شد.

این در حالی است که منزل پدر مقتول در شمال شهر تهران و در خیابان کلاهدوز قرار دارد و به‌نظر می‌رسد عامل یا عاملان قتل پس از ربایش وی از نقطه مذکور وی را به قتل رسانده و جسدش را در جنوب شهر تهران در حوالی کارخانه سیمان رها کرده‌اند. با این حال و براساس اطلاعات به دست آمده، فرضیه سرقت از این دختر جوان رد شده است و باید دید انگیزه عامل یا عاملان قتل فاطمه چه بوده است؟ اما این پرسش باقی است که چرا جسد وی در محدوده کارخانه سیمان تهران واقع در منطقه بی‌بی شهربانو کشف شده است و در فاصله شامگاه پنج‌شنبه شش مرداد تا زمان حادثه چه اتفاق یا اتفاقاتی روی داده است؟


دولت رستم اگر دارد؛ اسفندیار هم دارد

به گزارش مشرق، روزنامه خراسان نوشت: شنیده شده پرویز فتاح وزیر سابق نیرو و رییس بنیاد تعاون سپاه در مراسم تودیع رستم قاسمی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) خطاب به وی گفته که کاش اول با ما یک مشورتی می شد، بعد این مسئولیت را قبول می کردید.

البته فرمانده کل سپاه خطاب به فتاح پاسخ داده که ایشان "رستم" هستند و فتاح نیز گفت که درست است اما باید توجه داشت که در آن طرف هم "اسفندیار" است. بعد هم ادامه داده که البته غضنفر هم هست!


فیلم موبایلی از یک دختر که پسری را تکان داد

با چند دختر جوان رابطه خیابانی داشتم و آنها را با وعده های دروغین خام کرده بودم. من همیشه نصیحت های مادرم را به مسخره می گرفتم و می گفتم مرا به حال خود بگذارید تا روزهای خوش جوانی ام را سپری کنم و ...! اما راست می گویند که دست روی دست بسیار است چون با موضوعی روبه رو شدم که فهمیدم پاکی و عفت بهترین و گران بهاترین گوهر وجود آدمی است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه خراسان، پسر جوان در دایره اجتماعی کلانتری جهاد مشهد گفت: سرتان را به درد نیاورم من و 2تن از دوستانم با پول تو جیبی که در اختیار داشتیم هر روز در خیابان ها به دنبال دختران و زنان بزک کرده ای راه می افتادیم که درصدد بودند جیب هایمان را خالی کنند.

حدود 2هفته قبل، یکی از دوستانم با آب و تاب برایم تعریف کرد که با دختری باکلاس آشنا شده است و ارتباط زیادی باهم دارند. دوستم با این حرف ها مرا نیز وسوسه کرد تا از آن دختر خانم سوءاستفاده کنم. او یک روز با آن دختر قرار گذاشت و مرا نیز در ویلای پدرش مخفی کرد طبق نقشه ای که در سر داشتیم قرار بود وقتی آن دختر جوان به داخل باغ آمد من نیز ...!

پسر جوان نفس عمیقی کشید و با حالتی تاسف بار افزود: داخل باغ منتظر دختر خانم بودیم که دوستم گوشی تلفن همراه خود را روشن کرد و گفت: از ارتباط خود با آن دختر فیلمبرداری کرده است. در این لحظه با لبخندی گوشی را از دست او قاپیدم تا آن تصویر کثیف را ببینم اما وقتی دقیق نگاه کردم متوجه شدم آن دختر جوان خواهر خودم است که ...! کنترل خودم را از دست دادم و بدون آن که چیزی بگویم با دوستم درگیر شدم.

من او را حسابی کتک زدم. دوستم نیز مقاومت می کرد و با میله ای که در دست داشت آن چنان ضربه ای به بدنم زد که استخوان دستم خرد شد و دچار مشکل جدی شدم. الان دست راستم از کار افتاده است و حس و حرکتی ندارد.

پسر جوان قطرات اشک را از روی صورتش پاک کرد و گفت: حالا می فهمم دخترانی که طعمه هوس های شیطانی من شده اند خانواده دارند و بی احترامی به ناموس مردم یعنی زیرپا گذاشتن ناموس خود آدم! من از تمام جوان ها خواهش می کنم غیرت داشته باشند و ایام جوانی خود را با گناه و معصیت آلوده و سیاه نکنند.


خبرنگاران از تسهیلات ویژه بهرهمند میشوند

حسینی در مراسم تجلیل از بانوان خبرنگار:
خبرنگاران از تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند
جام جم آنلاین: حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در مراسم تجلیل از بانوان خبرنگار گفت: همه خبرنگاران می‌توانند از تسهیلات وام و بیمه صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران بدون هیچ محدودیتی بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسمی که به مناسبت تجلیل از بانوان خبرنگار در وزارت ارشاد برگزار شده بود حضور یافت و در سخنانی با تبریک این روز به بانوان خبرنگار گفت: زنان در کشور ما در سطوح مختلف جامعه حضور فعالی دارند و در زمینه مطبوعاتی و خبری نیز بانوان بسیاری در رسانه‌های مختلف کشور و در رشته ارتباطات دانشگاه فعالیت دارند که نیاز به تجلیل ویژه از این قشر را در یک محفل مخصوص می‌طلبید.

وی رسالت خبرنگاران را مصداق آیه 10 سوره فاطر دانست و گفت: کلمه طیبه در این آیه به درخت طیبه تشبیه شده است که ریشه‌دار و استوار است و اگر شما خبرنگاران نیز بر مبانی درست، منطقی و مطابق با واقع سخن بگویید، سخن شما ریشه‌دار و ماندگار خواهد بود، همان طور که کلمات ائمه اطهار و قرآن کریم این گونه است.

وی افزود: شما می‌توانید در گزارش‌ها و اخباری که ارائه می‌کنید مصداق کلمه طیبه باشید و اگر کاری کنید که رنگ خدایی داشته باشد و با نیت الهی همراه باشد، الطاف الهی نیز شامل حال شما خواهد شد و اثرتان نیز جاودانه خواهد ماند.

وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به حضور «آمنه بهرامی» درجمع جامع خبری بانوان از وی تقدیر کرد و گفت: آمنه بهرامی نشانه‌ای از مهربانی، عطوفت و گذشت مردم ایران است که باید این محسنات را ما در میان مردم کشورمان زنده کنیم و شما خبرنگاران نیز باید در راستای اهداف ترویج فرهنگ اصیل انقلابی و اسلامی مردم ایران که مهرورزی آن‌ها زبانزد همگان است، تلاش کنید.

حسینی از خبرنگاران خواست تا به جای فضای تنش، رقابت و کینه‌ورزی، مردم جامعه را به سمت مهرورزی و گذشت هدایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان باقی مانده به انتخابات، نباید با هیاهو، جنجال و عوام‌فریبی برای جلب آرای مردمی کاری صورت بگیرد بلکه این وظیفه شما رسانه‌هاست که فضای رقابت رسانه‌ها را به فضایی درست و منطقی تبدیل کنید.

وزیر ارشاد به موضوع هجمه رسانه‌های غربی علیه ایران هم اشاره‌ای کرد و گفت: نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در صیانت از فرهنگ و ارزش‌های اصیل ایرانی ما بسیار حائز اهمیت است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان درجمع مسئولین بیاناتی ارائه کردند که به رسالت شما خبرنگاران نیز مرتبط است.ایشان خواستار زنده کردن فرهنگ کار و تلاش و مجاهدت و همچنین فرهنگ امیدآفرین در کشور شدند تا جامعه دچار رخوت و یأس و دلسردی نباشد. رهبری همچنین بر بحث واقع‌گرایی نیز تأکید داشتند و فرمودند که رسانه‌ها نباید منفی‌گرایی مطلق و یا مثبت‌گرایی مطلق داشته باشند بلکه واقع‌گرایی را چه مثبت و چه منفی مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین تأکید کردند که از رفتار قبیله‌ای اجتناب کنیم و به ویژگی‌های مثبت و اقدامات سازنده کسانی که هم فکر ما نیستند و از نظر سیاسی و فرهنگی با آن‌ها اختلاف نظر داریم نیز توجه داشته باشیم و تنها به مدح و ثنای گروه‌های هم فکر خودمان نیز نپردازیم و از این تعلقات و وابستگی‌ها وارسته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع حمایت از روزنامه‌نگاران در قالب صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران اشاره کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای تحت پوشش قرار دادن روزنامه‌نگاران در این صندوق وجود ندارد و بحث بیمه تکمیلی خبرنگاران نیز در این صندوق حمایتی مرتفع شده است.

وی همچنین از تشکیل سامانه اطلاعات خبرنگاران خبر داد و گفت: در این سامانه اطلاعاتی همه خبرنگاران می‌توانند وارد شوند و اطلاعات حرفه‌ای خود را وارد کنند.

حسینی درباره موضوع لایحه الحاق خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری به قانون مطبوعات هم گفت: این لایحه به مجلس ارائه شده است تا هیئت نظارت بر مطبوعات بر کار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری نیز نظارت داشته باشد.

وی افزود: در آیین‌نامه دیگری نیز به موضوع روزنامه‌نگاری که از جمله مشاغل سخت و زیان‌بار است باید تعریف آن مشخص شود.

حسینی از بازنگری قانون مطبوعات و تدوین نظام جامع رسانه‌ای خبر داد و گفت: قانون مطبوعات بازنگری شده و ابهامات آن برطرف شده است و در کمیسیون لوایح ارائه شده است که به زودی تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر ارشاد همچنین از هدیه ویژه رئیس جمهور و خبرهای خوشی برای جامعه روزنامه‌نگاران خبر داد که قرار است فردا از سوی رئیس جمهور اعلام شود.


چکاپ رایگان سلامت برای خبرنگاران

 
دوشنبه 17 مرداد 1390 - ساعت 16:40
وزیر بهداشت خبر داد:
چکاپ رایگان سلامت برای خبرنگاران
جام جم آنلاین: وزیر بهداشت گفت: خبرنگاران سراسر کشور از امسال و از حدود یک ماه آینده سالی دو بار چکاپ کامل سلامت به صورت رایگان می‌شوند.
به گزارش فارس، مرضیه وحید دستجردی امروز در مراسمی که در وزارت بهداشت به مناسبت روز خبرنگار و با حضور اصحاب رسانه در محل وزارت بهداشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی اظهار داشت: ما هرچقدر نیز تلاش کنیم ولی رسانه‌ها مطالب ما را خبری نکنند، به هیچ‌وجه نمی‌توانیم پیام خود را به مردم در حوزه سلامت برسانیم.

وی با بیان اینکه شاید بسیاری از دستگاه‌ها مایل باشند که خبرنگاران تبلیغ آنان را بکنند و از گفتن عیوب آنان پرهیز کنند ، گفت:‌ اما حضرت امام خمینی(ره) نیز فرموده‌اند که بهترین دوستان ما دشمنان ما هستند زیرا دوستان به دلایل مختلف از گفتن نکات منفی ما خودداری می‌کنند اما دشمنان عیوب ما را می‌گویند.

وحید دستجردی تصریح کرد: خبرنگاران امروز به عنوان دوستان ما به حساب می‌آیند و تمام نکات مثبت و منفی که آنان انعکاس می‌دهند مسلماً به نفع نظام سلامت است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: سلامت خبرنگاران با توجه به مسئولیت سنگینی که دارند برای وزارت بهداشت مهم است به همین علت از امسال به طور سالانه یا سالی دو بار چکاپ رایگان می‌شوند و زمینه‌ای فراهم می‌کنیم تا به دلیل کمبود وقت شما خبرنگاران بتوانید در زمان‌‌های خاص به خصوص در شرایط بعد از کار (شب‌ها) آقایان و خانم‌های خبرنگار بتوانند برای چکاپ اقدام کنند.

وحید دستجردی اعلام کرد: در حال حاضر ما از بیماری‌های واگیر به سمت بیماری‌های غیر واگیر در حال تغییر هستیم و مسائل مانند چاقی که ام الامراض است و سکته که سن ابتلا به آن پائین آمده است مباحث مهمی است و باید این خبرنگاران هستند که این پیام‌ها را در حوزه سلامت به مردم اطلاع دهند تا شدت وسعت بیماری‌ها که زیاد شده است به اطلاع مردم برسانند به همین علت خودشان باید در سلامت باشند.

وی افزود: سلامت از نان شب هم واجب تر است و خبرنگاران به عنوان زنگ هشداری هستند که مشکلات جامعه را می‌بینند و به ما انعکاس می‌دهند و ما به صورت رایگان از خدمات شما استفاده می‌کنیم در حالی که برای این کار ما باید در این زمینه بازرسان بسیاری را در کل کشور و جامعه می‌فرستادیم.

وزیر بهداشت گفت:‌ در زمینه سفرها نیز ارتباط با دانشگاه‌های علوم پزشکی گسترش یافته است به طوری که در سفر 10 روز گذشته خراسان شمالی 24 خانه بهداشت روستایی، 16 پایگاه اورژانس تکمیل شد.

وی به تجهیز تمام بیمارستان‌های این استان به دستگاه امحای زباله و تجهیز به یک سی‌تی‌اسکن مجهز اشاره کرد و گفت: خبرنگاران چشم بسیار دقیق ما هستند و ریزبین‌تر از ما به مسائل نگاه می‌کنند و بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخص امیدواریم بتوانیم حضور خبرنگاران در سفرهای استانی را داشته باشیم.

خبرنگاران اشکالات ما را گوشزد می‌کنند

وحید دستجردی با اشاره به اینکه مشکل در حوزه سلامت زیاد داریم و همه مشکلات عالم را ما حل نکردیم و نمی‌خواهیم نقایص را نبینیم، گفت: خبرنگاران باید بر اساس مشاهدات و بررسی‌های خود نقاط ضعف را به ما گوشزد کند تا ما نیز بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم ولی نباید بیان این مشکلات اعتماد مردم را خدشه‌دار کنیم. زیرا معتقدیم بزرگترین سرمایه ما مردم هستند به همین علت اطلاع‌رسانی یک تیغ دولبه است که باید با ظرافیت و دقت انجام شود.

وزیر بهداشت به اطلاع‌رسانی خوب خبرنگاران در زمینه پیشگیری بیماری آنفلوآنزای H1N1 اشاره کرد و گفت: به همین علت اکنون ایران از بهترین کشورها در زمینه کنترل این بیماری در دنیا به حساب می‌آید، بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی میزان مرگ ناشی از این بیماری بین 2 تا 14 در میلیون نفر برآورد شد که با توجه به اطلاع رسانی خوب خبرنگاران و رعایت بهداشت از طرف مردم که بعد از انتشار این اخبار به دست آمد مرگ ناشی از این بیماری در ایران با 140 نفر 2 در میلیون یعنی در حداقل ممکن بود.م شده بود در حالی که کشورهای اروپایی مانند اوکراین که در این زمینه دچار مشکل شده بودند از ایران برای کنترل آنفلوآنزای خوکی کمک خواستند.

وی افزود: بنده همیشه به برخی از مسئولان می‌گویم که یک وزیر برای 290 نماینده مجلس کم است و یک مسئول روابط عمومی نیز برای 120 خبرنگار کم است اما برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم بازدیدهای متوالی از خبرگزاری‌های کشور را در برنامه‌های خود داشته باشیم.

وحیددستجردی گفت: روزهای متعددی از جمله هفته سلامت و محیط زیست داریم که باید مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت با هماهنگی مسئولان و معاونت‌های این وزارتخانه از جمله بهداشت محیط خبرنگاران را گرد هم آورند تا این مسئولان بتوانند پاسخ خبرنگاران در زمینه‌های مختلف محیط زیست، بیماری‌های ریوی، قلبی، آزبست، چای سبز و خودکشی‌ها را ارائه کنند.

وی از خبرنگاران خواست در پوشش اخبار همایش های پزشکی فقط به سخنان افتتاحیه توجه نکنند و به محتوای علمی برنامه‌ها نیز بپردازند زیرا مانند یک کلاس درس می‌تواند دانش خبرنگاران را هم افزایش دهد.

رشته ژورنالیسم پزشکی ایجاد می‌شود

وزیر بهداشت در زمینه ایجاد رشته ژورنالیست پزشکی با بیان اینکه بنده به عنوان رئیس شورای گسترش آموزش پزشکیب پیگیر ایجاد این رشته در دانشگاه های علوم پزشکی خواهم بود، گفت: اگر دانشگاهی که در سال‌های گذشته قرار بود این رشته را ایجاد کند نخواهد این کار را انجام دهد، بنده به عنوان رئیس شورای گسترش هفته آینده در جلسه این شورا پیگیری خواهم کرد تا این رشته را در دانشگاه دیگری ایجاد شودزیرا این رشته به نفع حوزه رسانه و خبرنگاران است.

وی افزود: در این رشته جدید امتیازاتی برای خبرنگاران حوزه سلامت درنظر خواهیم گرفت البته باید آیین‌نامه این رشته را طراحی کنیم اما تجارب خبرنگاران یک امتیاز مهم در این زمینه محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: مباحث سلامت بدون تعامل بین بخشی میسر نخواهد شد، بایستی بخش‌های رسانه‌ها مؤثرتر عمل کنند و هر دستگاهی که در این زمینه پاسخگو نبود را به جوابگویی بکشند و در این راستا شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که با حضور معاونتاول رئیس جمهور، 6 وزیر و رؤسای دستگاه‌های مختلف برگزار می شود می‌تواند در گرفتن گزارش دستگاه‌های مختلف بسیار مؤثر واقع شود.

وحید دستجردی با بیان اینکه هیچ خبرنگاری را نباید تهدید کرد و در این زمینه هیچ مدیری به خصوص مدیران وزارت بهداشت حق تهدید خبرنگاران را ندارند، بیان داشت:‌ در صورت تهدید خبرنگاران از سوی مدیران با مدیر برخورد خواهد شد ولی خبرنگار نیز نباید بزرگنمایی کند زیرا در حدیثی از امام صادق(ع) داریم که حضرت مسیح می‌فرماید، همه اطلاعات را بگیرید، آنچه خوب است را جذب کنید و آنچه که بد است را دفع کنید و ما نیز آنچه که از مطالب شما خوب است را استفاده خواهیم کرد و دیگر مطالب شما را کنار خواهیم گذاشت.


دستور رییسجمهور مبنی بر پرداخت وام 30 میلیون تومانی ساخت مسکن به

صالحی‌مرام خبر داد:
دستور رییس‌جمهور مبنی بر پرداخت وام 30 میلیون تومانی ساخت مسکن به خبرنگاران
جام جم آنلاین: معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهورهمزمان با روز خبرنگار از نهایی شدن گردشکار مربوط به وعده رییس‌جمهور مبنی بر اعطای وام 30 میلیون تومانی ساخت مسکن به خبرنگاران خبر داد و گفت: دکتر احمدی‌نژاد پیرو این گردشکار به وزیر راه و شهرسازی دستور پرداخت تسهیلات سی میلیون تومانی به خبرنگاران در سال جاری را صادر کرده‌اند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدحسن صالحی‌مرام ، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار این روز را روز تجلیل از طلایه‌داران عرصه آگاهی و اطلاع‌رسانی دانست و با اشاره به اهمیت و نقش جامعه خبری در کشور گفت: خبرنگاران باید همواره تلاش کنند تا حق را بازگو کنند و در عین حال امید و عشق را در جامعه رواج دهند.

محمدحسن صالحی‌مرام با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و گرامیداشت و یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و اطلاع‌رسانی به گسترده بودن ارتباطات دولت نهم و دهم با رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: دولت نهم و دهم تا به امروز گسترده‌ترین سطح تماس و تعامل را با رسانه‌ها داشته است که امیدوار است این تعامل با رسانه‌ها بیش از پیش استمرار یابد.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دولت فعلی پرکارترین دولت‌ها در دوران انقلاب اسلامی است اشاره کرد و گفت: با وجود حجم بالای فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انتظار می‌رود که جامعه اطلاع‌رسانی کشور نیز به زیبایی این اقدامات را در جامعه منعکس کند.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور افزود: اگر خبرنگار بکوشد تا اخبار درست را منعکس کند و بخواهد به انسان‌ها کمک کند تا انتخاب‌های درستی داشته باشد، این کار بسیار حساس، دشوار و در عین حال لذت‌بخش و خداپسندانه خواهد بود.

وی همچنین اطلاع‌ رسانی و خبر را عرصه فرهنگ‌سازی دانست و گفت: امروز جامعه اطلاع‌رسانی کشور باید توانمندی و اقدامات صورت گرفته در کشور را به درستی به گوش جهانیان برساند زیرا یکی از مهمترین ماموریت‌های جامعه خبری این است که ایران را با همان چهره زیبا و توانمند به جهانیان معرفی کنند.

صالحی‌مرام خاطر نشان کرد: خبرنگاران چشم ناظر و مطمئن ملت ایران برای حضور هوشمندانه و صادقانه در حوادث و انتقال صریح و صحیح واقعیات به افکار عمومی است.


آخرین وضعیت «محمدعلی کشاورز» پس از بستری شدن در ICU

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد:
آخرین وضعیت «محمدعلی کشاورز» پس از بستری شدن در ICU

خبرگزاری فارس: محمدعلی کشاورز که بر اثر زمین خوردن دچار شکستگی در ناحیه استخوان ران شد و هم اینک در بخش آی ‌سی‌یو بیمارستان آتیه بستری است، از روحیه خوبی برخوردار است و روند درمانی وی رو به بهبود است.

مریم ناجی مسئول شیفت بخش ICU بیمارستان آتیه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: به دلیل شکستگی در استخوان ران به بیمارستان منتقل شدند. برای کنترل وضعیت عمومی، ایشان را در بخش ICU بستری کردیم.
وی در ادامه افزود: درحال حاضر خونریزی معده ‌ایشان را کنترل می‌کنیم که امیدواریم با کنترل خونریزی معده ظرف یکی دو روز آینده ایشان به بخش منتقل شوند و مراحل بعدی درمان از قبیل گچ گرفتن استخوان پا انجام شود.
ناجی در ادامه به علت شکستگی پای این هنرمند اشاره کرد و گفت: گویا در اثر زمین خوردگی در منزل استخوان ران ایشان آسیب دیده است. ایشان از روحیه خوبی برخودار هستند و رو به بهبود هستند و ظرف یکی دو روز آینده به بخش منتقل خواهند شد.


افزایش بافت چند روستای بخش مرکزی فیروزکوه

بخشدار مرکزی فیروزکوه خبر داد:
افزایش بافت چند روستای بخش مرکزی فیروزکوه

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی فیروزکوه از افزایش بافت چند روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، مهران همدانی در جلسه کمیسیون افزایش بافت روستاها اظهار داشت: با همت و پیگیری بخشداری مرکزی، شورای اسلامی و دهیاری روستاهای مهن، سرانزاء، طارس از توابع شهرستان فیروزکوه با افزایش بافت این روستاها موافقت شده است.
وی اضافه کرد: این روستاها طی چند سال اخیر پیگیر این مسئله بوده‌اند تا بافت روستاها برای مسکن جوانان و فضاسازی بافت روستاها افزایش یابد که به فضل خدا امروز این اتفاق افتاده است.
بخشدار مرکزی فیروزکوه تصریح کرد: افزایش بافت در غالب ایجاد و تحول زمین‌های مسکونی به جوانان فاقد زمین در روستاها بوده که در این زمینه جانمایی زمین برای این قشر در اولویت است.
همدانی تصریح کرد: همچنین افزایش بافت در روستای امیریه فیروزکوه نیز صورت گرفته است.
بخشدار مرکزی فیروزکوه ادامه داد: امیدواریم با افزایش بافت این روستاها مشکل تامین مسکن جوانان روستایی برطرف شود.
همدانی اضافه کرد: مجموعه بخشداری مرکزی فیروزکوه تمام تلاش خود را انجام می‏دهد تا بتواند نیازها و مشکلات روستاهای زیرپوشش خود را تا جای ممکن برطرف سازد.
وی تاکید کرد: جوانان این مرز و بوم سرمایه‏های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و همه مسئولان باید در راستای حل مشکلات آنها تلاش کنند.
بخشدار مرکزی فیروزکوه یادآور شد: باید بسترهای مناسب در روستاها فراهم شود تا جوانان مجبور نباشند برای معیشت به شهرها مهاجرت کنند.
همدانی خاطرنشان کرد: مجموعه اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاری‏ها نیز باید مشکلات موجود در روستاها را پیگیری و به ما ابلاغ کنند.


انطباق طرح گردشگری روستای لزور بر نظرات روحانیان

رای حفظ فرهنگ اصیل منطقه صورت می‏گیرد؛

انطباق طرح گردشگری روستای لزور بر نظرات روحانیان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از هماهنگی طرح گردشگری روستای لزور فیروزکوه با روحانیان، مردم و فرهنگ غنی این روستا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین ظهر امروز در نشستی که برای بررسی و ایجاد زیرساخت‏های فرهنگی در طرح گردشگری روستای لزور فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح‏های گردشگری بدون فراهم‏سازی تدابیر فرهنگی به عنوان زیرساختی الزامی راه به جایی نخواهد برد.
وی با اشاره به مجموعه گردشگری تنگه‏واشی یادآور شد: در روزهای نخستین شکل‏گیری زمینه‏های گردشگری مجموعه تنگه‏واشی از مقوله‏های فرهنگی غافل شده و شاهد وضع امروز هستیم.
رامین عنوان کرد: در حال حاضر روستای لزور و نواحی زیبای گردشگری آن در موقعیت انتخاب قرار ندارند چراکه نگاه تیزبین و سیل عظیم گردشگران با اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها درعوض نواحی دوردست کشور به مناطقی با فواصل کمتر همچون لزور معطوف شده است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین خواسته یا ناخواسته، زود یا دیر لزور در معرض هجوم گردشگران قرار می‏گیرد اما راهکار برون رفت از نگرانی‏های به حق کنونی اهالی و روحانیان پیرامون مباحث فرهنگی ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی براای استفاده‏ای صحیح از این توان بالقوه است.
وی ترویج دین را زکات آن خواند و افزود: خداوند متعال برای اعطای هر موهبت الهی زکاتی بر بندگان خود معین فرمود و زکات دین ترویج آن در میان دیگر انسان‏ها است.
رامین ادامه داد: یکی از راه‏های ترویج دین و فرهنگ غنی اسلامی ـ ایرانی موجود در میان مردمان ولایی، انقلابی و شهیدپرور روستای لزور باز نگه داشتن درهای این روستا به روی گردشگران است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تطبیق را از صفات بارز گردشگران دانست و گفت: یکی از ویژگی‏های بارز گردشگران تطبیق پرشتاب با فرهنگ، سنن و آداب کشور مقصد است.
وی تصریح کرد: حال تصور کنید که بر اساس طرح گردشگی موجود، هر خانه روستایی به هتلی کوچک تبدیل و فضایی آرام و دلنشین دور از زندگی پرهیاهوی شهری برای گردشگران فراهم شود و به جای فست‏فودهای ناسالم، غذای سالم محلی طبخ شود و فانوس‏های قدیمی جای وسایل روشنایی الکتریکی را بگیرد.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این وجود دیگر خبری از انواع آلودگی‏های مختلف نیست، زیرپای گردشگران را سنگفرش‏های زیبای طبیعی پوشانده و صبح هر روز با بانگ خوش صدای اذان مساجد و حسینیه‏های بی‏شمار روستای لزور آغاز می‏شود.
رامین ادامه داد: با چنین توصیفاتی نه تنها فرهنگ کمی دورمانده از اصالت‏های برخی افراد، تاثیری بر محیط مقصد نخواهد داشت بلکه توریسم از فرهنگ اسلامی و غنی این مناطق متاثر می‏شود