سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

انطباق طرح گردشگری روستای لزور بر نظرات روحانیان

رای حفظ فرهنگ اصیل منطقه صورت می‏گیرد؛

انطباق طرح گردشگری روستای لزور بر نظرات روحانیان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از هماهنگی طرح گردشگری روستای لزور فیروزکوه با روحانیان، مردم و فرهنگ غنی این روستا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین ظهر امروز در نشستی که برای بررسی و ایجاد زیرساخت‏های فرهنگی در طرح گردشگری روستای لزور فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح‏های گردشگری بدون فراهم‏سازی تدابیر فرهنگی به عنوان زیرساختی الزامی راه به جایی نخواهد برد.
وی با اشاره به مجموعه گردشگری تنگه‏واشی یادآور شد: در روزهای نخستین شکل‏گیری زمینه‏های گردشگری مجموعه تنگه‏واشی از مقوله‏های فرهنگی غافل شده و شاهد وضع امروز هستیم.
رامین عنوان کرد: در حال حاضر روستای لزور و نواحی زیبای گردشگری آن در موقعیت انتخاب قرار ندارند چراکه نگاه تیزبین و سیل عظیم گردشگران با اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها درعوض نواحی دوردست کشور به مناطقی با فواصل کمتر همچون لزور معطوف شده است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین خواسته یا ناخواسته، زود یا دیر لزور در معرض هجوم گردشگران قرار می‏گیرد اما راهکار برون رفت از نگرانی‏های به حق کنونی اهالی و روحانیان پیرامون مباحث فرهنگی ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی براای استفاده‏ای صحیح از این توان بالقوه است.
وی ترویج دین را زکات آن خواند و افزود: خداوند متعال برای اعطای هر موهبت الهی زکاتی بر بندگان خود معین فرمود و زکات دین ترویج آن در میان دیگر انسان‏ها است.
رامین ادامه داد: یکی از راه‏های ترویج دین و فرهنگ غنی اسلامی ـ ایرانی موجود در میان مردمان ولایی، انقلابی و شهیدپرور روستای لزور باز نگه داشتن درهای این روستا به روی گردشگران است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تطبیق را از صفات بارز گردشگران دانست و گفت: یکی از ویژگی‏های بارز گردشگران تطبیق پرشتاب با فرهنگ، سنن و آداب کشور مقصد است.
وی تصریح کرد: حال تصور کنید که بر اساس طرح گردشگی موجود، هر خانه روستایی به هتلی کوچک تبدیل و فضایی آرام و دلنشین دور از زندگی پرهیاهوی شهری برای گردشگران فراهم شود و به جای فست‏فودهای ناسالم، غذای سالم محلی طبخ شود و فانوس‏های قدیمی جای وسایل روشنایی الکتریکی را بگیرد.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این وجود دیگر خبری از انواع آلودگی‏های مختلف نیست، زیرپای گردشگران را سنگفرش‏های زیبای طبیعی پوشانده و صبح هر روز با بانگ خوش صدای اذان مساجد و حسینیه‏های بی‏شمار روستای لزور آغاز می‏شود.
رامین ادامه داد: با چنین توصیفاتی نه تنها فرهنگ کمی دورمانده از اصالت‏های برخی افراد، تاثیری بر محیط مقصد نخواهد داشت بلکه توریسم از فرهنگ اسلامی و غنی این مناطق متاثر می‏شود