سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

خبرنگاران از تسهیلات ویژه بهرهمند میشوند

حسینی در مراسم تجلیل از بانوان خبرنگار:
خبرنگاران از تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند
جام جم آنلاین: حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در مراسم تجلیل از بانوان خبرنگار گفت: همه خبرنگاران می‌توانند از تسهیلات وام و بیمه صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران بدون هیچ محدودیتی بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسمی که به مناسبت تجلیل از بانوان خبرنگار در وزارت ارشاد برگزار شده بود حضور یافت و در سخنانی با تبریک این روز به بانوان خبرنگار گفت: زنان در کشور ما در سطوح مختلف جامعه حضور فعالی دارند و در زمینه مطبوعاتی و خبری نیز بانوان بسیاری در رسانه‌های مختلف کشور و در رشته ارتباطات دانشگاه فعالیت دارند که نیاز به تجلیل ویژه از این قشر را در یک محفل مخصوص می‌طلبید.

وی رسالت خبرنگاران را مصداق آیه 10 سوره فاطر دانست و گفت: کلمه طیبه در این آیه به درخت طیبه تشبیه شده است که ریشه‌دار و استوار است و اگر شما خبرنگاران نیز بر مبانی درست، منطقی و مطابق با واقع سخن بگویید، سخن شما ریشه‌دار و ماندگار خواهد بود، همان طور که کلمات ائمه اطهار و قرآن کریم این گونه است.

وی افزود: شما می‌توانید در گزارش‌ها و اخباری که ارائه می‌کنید مصداق کلمه طیبه باشید و اگر کاری کنید که رنگ خدایی داشته باشد و با نیت الهی همراه باشد، الطاف الهی نیز شامل حال شما خواهد شد و اثرتان نیز جاودانه خواهد ماند.

وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به حضور «آمنه بهرامی» درجمع جامع خبری بانوان از وی تقدیر کرد و گفت: آمنه بهرامی نشانه‌ای از مهربانی، عطوفت و گذشت مردم ایران است که باید این محسنات را ما در میان مردم کشورمان زنده کنیم و شما خبرنگاران نیز باید در راستای اهداف ترویج فرهنگ اصیل انقلابی و اسلامی مردم ایران که مهرورزی آن‌ها زبانزد همگان است، تلاش کنید.

حسینی از خبرنگاران خواست تا به جای فضای تنش، رقابت و کینه‌ورزی، مردم جامعه را به سمت مهرورزی و گذشت هدایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان باقی مانده به انتخابات، نباید با هیاهو، جنجال و عوام‌فریبی برای جلب آرای مردمی کاری صورت بگیرد بلکه این وظیفه شما رسانه‌هاست که فضای رقابت رسانه‌ها را به فضایی درست و منطقی تبدیل کنید.

وزیر ارشاد به موضوع هجمه رسانه‌های غربی علیه ایران هم اشاره‌ای کرد و گفت: نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در صیانت از فرهنگ و ارزش‌های اصیل ایرانی ما بسیار حائز اهمیت است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان درجمع مسئولین بیاناتی ارائه کردند که به رسالت شما خبرنگاران نیز مرتبط است.ایشان خواستار زنده کردن فرهنگ کار و تلاش و مجاهدت و همچنین فرهنگ امیدآفرین در کشور شدند تا جامعه دچار رخوت و یأس و دلسردی نباشد. رهبری همچنین بر بحث واقع‌گرایی نیز تأکید داشتند و فرمودند که رسانه‌ها نباید منفی‌گرایی مطلق و یا مثبت‌گرایی مطلق داشته باشند بلکه واقع‌گرایی را چه مثبت و چه منفی مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین تأکید کردند که از رفتار قبیله‌ای اجتناب کنیم و به ویژگی‌های مثبت و اقدامات سازنده کسانی که هم فکر ما نیستند و از نظر سیاسی و فرهنگی با آن‌ها اختلاف نظر داریم نیز توجه داشته باشیم و تنها به مدح و ثنای گروه‌های هم فکر خودمان نیز نپردازیم و از این تعلقات و وابستگی‌ها وارسته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع حمایت از روزنامه‌نگاران در قالب صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران اشاره کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای تحت پوشش قرار دادن روزنامه‌نگاران در این صندوق وجود ندارد و بحث بیمه تکمیلی خبرنگاران نیز در این صندوق حمایتی مرتفع شده است.

وی همچنین از تشکیل سامانه اطلاعات خبرنگاران خبر داد و گفت: در این سامانه اطلاعاتی همه خبرنگاران می‌توانند وارد شوند و اطلاعات حرفه‌ای خود را وارد کنند.

حسینی درباره موضوع لایحه الحاق خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری به قانون مطبوعات هم گفت: این لایحه به مجلس ارائه شده است تا هیئت نظارت بر مطبوعات بر کار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری نیز نظارت داشته باشد.

وی افزود: در آیین‌نامه دیگری نیز به موضوع روزنامه‌نگاری که از جمله مشاغل سخت و زیان‌بار است باید تعریف آن مشخص شود.

حسینی از بازنگری قانون مطبوعات و تدوین نظام جامع رسانه‌ای خبر داد و گفت: قانون مطبوعات بازنگری شده و ابهامات آن برطرف شده است و در کمیسیون لوایح ارائه شده است که به زودی تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر ارشاد همچنین از هدیه ویژه رئیس جمهور و خبرهای خوشی برای جامعه روزنامه‌نگاران خبر داد که قرار است فردا از سوی رئیس جمهور اعلام شود.