سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

چارهاندیشی مسئولان درباره عوارض جاده تهران ـ پردیس

امام جمعه رودهن تاکید کرد:
چاره‌اندیشی مسئولان درباره عوارض جاده تهران ـ پردیس

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی گفت: در روز نماز جمعه اعتراض تمام اقشار مردم بخش رودهن و بخش مرکزی تهران نسبت به عوارض جاده‏ای آزادراه تهران ـ پردیس به دفتر امام جمعه رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمدرضا اسماعیلی عصر امروز در آیین معارفه بخشدار جدید رودهن که با حضور فرماندار دماوند، معاون فرماندار و دیگر مسئولان محلی برگزار شد، اظهار داشت: برخی انتقاداتی که از روی دلسوزی بیان می‏شود را نباید به عنوان مخالفت با موازین نظام مقدس اسلامی قلمداد کرد.
وی تصریح کرد: تمام کوشش مجموعه مدیریتی کشور باید در راستای خدمتگزاری به مردم و در سایه همدلی، همبستگی و تعامل بین دستگاه‏های خدماتی بسیج شود.
اسماعیلی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان بیان کرد: حلول ماه مبارک رمضان ورود به ایامی است که امیدواریم همگان در زیر پرچم حق تعالی از فضایل بی‏شمار آن بهره‏مند شوند.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ضمن قدردانی از زحمات بخشداران پیشین رودهن اظهار داشت: طی 9 سال حضور در منطقه، مسئولان بسیاری در مسند بخشداری رودهن خدمتگزار مردم بوده‏اند.
وی تصریح کرد: تمام این مسئولان در دوره کاری خود تلاشی بی‏وقفه برای ارائه بهترین خدمات به مردم داشتند و بخشدار جدید نیز بدون شک کمک و همیاری مردم، امام جمعه و سایر دوایر دولتی را در کنار خود خواهد دید.
اسماعیلی مسئولیت را فرصتی مغتنم برای خدمت به خلق خدا خواند و افزود: مسئولیت، موقعیتی مناسب برای خدمت‏رسانی به خلق خداست و اگر این فرصت ارزشمند صرف جنگ‏های سیاسی و امور غیرخدایی شود، علاوه بر هدر دادن زمان گرانقدر مسئولان، موجبات اجحاف در حقوق مردم را نیز فراهم آورده است.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مردم بخش رودهن خاطرنشان کرد: خوشبختانه رودهن از حضور مردمانی مهربان، انقلابی و ولایت‏مدار بهره‏مند است و می‏توان در سایه وجود چنین قشری توسعه روزافزون را برای این خطه زیبا متصور شد.
وی تصریح کرد: اتحاد و اخوت حاکم در میان اهالی بخش رودهن و نواحی اطراف آن زبانزد سایر نواحی استان و کشور است و باید از این همدلی در مسیر پیشرفت منطقه بهره برد.
وی در ادامه گفت: در روز نماز جمعه اعتراض تمام اقشار مردم بخش رودهن و بخش مرکزی تهران نسبت به عوارض جاده‏ای آزادراه تهران ـ پردیس به دفتر امام جمعه رسید.
وی با انتقاد از اخذ عوارض گزاف جاده‏ای در آزادراه تهران ـ پردیس ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان پیرامون آزادراه تهران ـ پردیس نسنجیده پا را در یک کفش فرو کرده و کوتاه نمی‏آیند.
اسماعیلی تصریح کرد: مسئولان و دلسوزان نظام باید مدیران ذی‏ربط را نسبت به احقاق حقوق مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها توجیه کنند تا کارد به استخوان مردم نرسد.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی از کاهش تردد در آزاداره تهران ـ پردیس خبر داد و افزود: اگر مسئولان امر طی ساعات پایانی روز از آزادراه بازدید کنند، کاهش چشمگیر سطح تردد خودروهای عبوری از این مسیر را به وضوح خواهند دید.
وی ادامه داد: اگر مسئولی از وجدان کاری برخوردار باشد، باید درد و رنج مردم را درد و رنج خود دانسته و خواب شبانه بر چشمان وی در قبال معضلات مردمی حرام شود.
اسماعیلی مردمی بودن را ویژگی بارز انقلاب اسلامی ایران خواند و گفت: مردمی بودن از ویژگی‏های بارز انقلاب اسلامی ایران است و این مردم در طول عمر 30 ساله نظام اسلامی پشتیبان این هدیه الهی بوده و هستند.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی تصریح کرد: باید ضمن بیان واقعیت‏های موجود با سخنانی به موقع و پرهیز از مسامحه به مشکلات مردم رسیدگی کرد.
وی با انتقاد از زندگی در خارج از حوزه منطقه تحت مدیریتی برخی مسئولان گفت: عدم حضور مسئولان به اتفاق خانواده در منطقه‏ای که مدیریت خدماتی بخشی از آن را بر عهده دارند، ایرادی بزرگ شمرده می‏شود.
اسماعیلی تصریح کرد: اگر بر اثر بروز مشکلاتی، آبرسانی به بخش‏های رودهن و مرکزی تهران با توقف رو به رو شود آب لوله‏کشی خانه امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی نیز باید هم‏زمان با مردم قطع شود تا همگان شاهد مصادیق حکومتی مردمی باشند


بررسی طرح راه‏اندازی تله‏کابین در ارجمند

بخشدار ارجمند خبر داد:
بررسی طرح راه‏اندازی تله‏کابین در ارجمند

خبرگزاری فارس: بخشدار ارجمند گفت: طرح راه‏اندازی تله‏کابین در بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در حال بررسی است.

محمد امرایی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در فیروزکوه اظهار داشت: طرح راه‏اندازی تله‏کابین برفراز مناطق روستایی طهنه و حواشی آن طی روزهای گذشته از طرف شرکت‏های خصوصی معتبر به بخشداری ارجمند ارائه شده است.
وی ارجمند را در ردیف بهترین نواحی گردشگری کشور خواند و افزود: بخش ارجمند با داشته‏های اکوتوریسمی بکر، زیبا و خیره‏کننده در زمره بهترین نواحی گردشگری کشور قرار دارد.
امرایی با بیان اینکه معرفی مناسبی برای توان بالقوه گردشگری بخش ارجمند صورت نگرفته است، عنوان کرد: متاسفانه بخش ارجمند تاکنون به رغم برخورداری از جلوه‏های زیبای طبیعی بسیار، همچنان ناشناخته باقی مانده و معرفی جامع و کاملی از آن برای هموطنان ساکن در دیگر مناطق کشور صورت نگرفته است.
وی از اجرای تمهیداتی در زمینه معرفی شاخص‏های توریسمی ارجمند خبر داد و گفت: مجموعه بخشداری ارجمند با همکاری مردم، مساعدت مسئولان شهرستان فیروزکوه و سود جستن از رسانه‏های جمعی منطقه قصد دارد تا شاخص‏های بی‏شمار و برتر گردشگری این خطه را به تمام مردم معرفی کند.
بخشدار ارجمند تصریح کرد: نزدیکی به پایتخت، وجود بافت‏های سنتی و زیبای روستایی، دوری از هیاهوی آزاردهنده زندگی شهری، وجود دشت‏های سرسبز، آبشارهای زیبا، دمایی به مراتب پایین‏تر از جهنم گرم تابستان‏های پایتخت و از همه مهم‏تر داشتن مردمی میهمان‏نواز همگی می‏تواند، بخش ارجمند را به مقصد نهایی گردشگران استان تهران و کشور تبدیل سازد.
امرایی خاطرنشان کرد: همچنین می‏توان در سایه برنامه‏ریزی‏های مدون و صحیح گردشگران جهانی را نیز به منطقه زیبای ارجمند رهنمون ساخت


از سوی هیئت وزیران تصویب شد؛

از سوی هیئت وزیران تصویب شد؛
کمک 25 میلیون دلارى دولت ایران به مردم قحطی‌زده سومالى

خبرگزاری فارس: دولت مبلغ بیست و پنج میلیون دلار کمک انسان‌دوستانه و مواد غذایی و دارویی را به مردم سومالی اختصاص داد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، در ظل رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص کمک رسانی به مردم مسلمان قحطی‌زده و روزه‌دار سومالی و با توجه به عنایت ویژه رئیس جمهور در ارسال و اعطای کمک های دولت و ملت مسلمان و انقلابی ایران طی ماه مبارک رمضان، دولت با اختصاص مبلغ بیست و پنج میلیون دلار کمک انسان‌دوستانه و مواد غذایی و دارویی به مردم سومالی موافقت کرد.

بر این اساس، اعضای دولت نیز با توجه به شدت خشکسالی و گرسنگی مردم مسلمان سومالی تصمیم گرفتند یک‌سوم از حقوق ماهانه خود در ماه مبارک رمضان را برای کمک به مردم این کشور اختصاص دهند.

در این راستا، دولت از مردم شریف و روزه‌دار کشورمان دعوت به عمل می آورد، همگام با دولت، هدایای نقدی خود را به برادران و خواهران قطحی زده سومالیایی را به حساب 99999 هلال احمر نزد بانک ملی ایران واریز کنند.

بر این اساس، وزارت امور خارجه نیز در تماس با سازمان کنفرانس اسلامی پیشنهاد کرد؛ اجلاس ویژه کمک رسانی به مردم قطحی زده سومالی برگزار و همه ملل و دول مسلمان همگام با یکدیگر به یاری برادران و خواهران خود در این کشور اسلامی بشتابند


فرماندار دماوند با اشاره به تغییرات پیاپی مدیران:

فرماندار دماوند با اشاره به تغییرات پیاپی مدیران:
نباید همه تقصیرات را به پای مسئولان نوشت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: بسیاری از تغییرات ساختار سیاسی منبعث از خواسته‏هایی است که باید به آنها توجه کرد و برای تغییرات پیاپی مدیران، نباید همه تقصیرات را به پای مسئولان نوشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرساد در آیین تودیع و معارفه بخشدار رودهن اظهار داشت: بسیاری از تغییرات و تحولات ساختار سیاسی منبعث از موارد و خواسته‏هایی است که باید به آنها توجه کرد و برای تغییرات پیاپی مدیران، نباید همه تقصیر را بر عهده مدیران گذاشت.
وی ارتباط نزدیک با مردم را سر لوحه کاری مسئولان شهرستان دماوند خواند و افزود: سرلوحه کار مجموعه فرمانداری شهرستان دماوند و به طبع آن تمام دستگاه‏های دولتی ارتباط کاری نزدیک با مردم است.
قاسمی‏فرساد با اشاره به انتخابات آتی عنوان کرد: پس از امور خدماتی به مردم و رفع مشکلات آنها انتخابات آتی را می‏توان به عنوان مبحث مهم شهرستان دماوند برشمرد.
فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: ایران امروز مصداق واقعی آزادی یک کشور متمدن در جهان است و این امر در انتخابات آزاد این کشور به وضوح قابل ملاحظه خواهد بود.
وی با تاکید بر لزوم برگزاری انتخاباتی شایسته در شهرستان دماوند عنوان کرد: شهرستان دماوند با تمام داشته‏های خود برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرنشاط و با حضور حداکثری مردم تلاشی وافر خواهد داشت.
قاسمی‏فرساد با اشاره به عوامل نظارتی مختلف بر انتخابات یادآور شد: با وجود عواملی نظارتی مهمی نظیر شورای نگهبان،عوامل مردمی، دستگاه‏های نظامی و انتظامی امنیت صندوق آرای مردم تضمین شده است.
فرماندار شهرستان دماوند خدمتگزاری به مردم را محور عملکرد دولت خواند و گفت: دولت مردمی نهم و دهم خدمت به مردم را محور سیاست‏های خود قرار داد و بر رسیدگی به مناطق محروم اهتمامی ویژه دارد.
این جلسه با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، معاون فرماندار دماوند و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.


راز 50 فقره سرقت سیم و کابل برملا شد

با دستگیری باند 3 نفره در فیروزکوه؛
راز 50 فقره سرقت سیم و کابل برملا شد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: با دستگیری باند سه نفره سارقان در شهرستان فیروزکوه، راز 50 فقره سرقت سیم و کابل برق برملا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‏رسانی پلیس، سیروس فتحی در تشریح این خبر گفت: با دستگیری باند سه نفره سارقان کابل برق در شهرستان فیروزکوه در شرق استان تهران، 500 کیلوگرم کابل برق مخصوص روشنایی تونل کشف و راز 50 فقره سرقت سیم و کابل برق برملا شد.
وی اضافه کرد: در اجرای طرح پیشگیرانه کنترل شبانه مبادی ورودی و خروجی شهرستان فیروزکوه، مأموران انتظامی به یک دستگاه خودروی سواری پارک شده حد فاصل دو تونل در محور امین‏آباد مظنون شدند.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: دو سرنشین خودرو با مشاهده پلیس اقدام به فرار کردند که با هوشیاری مأموران در یک عملیات تعقیب و گریز هر دو متهم به نام‏های "طاهر و هوشنگ " دستگیر شدند و در بازرسی از خودرو مقداری لوازم و ادوات سرقت سیم و کابل برق کشف شد.
فتحی ادامه داد: بررسی بیشتر مأموران حاکی از حضور فرد سومی در این ماجرا بود که با جست‏وجو در داخل تونل و کوه‏های اطراف شخصی به نام "وحید " در حالی که دستکش مخصوص برق و یک قیچی بزرگ مخصوص قطع فلزات در دستش بود، شناسایی و دستگیر شد.
وی اضافه کرد: همچنین در ادامه جست‏وجو 500 کیلوگرم کابل برق مخصوص روشنایی تونل به ارزش تقریبی 50 میلیون ریال کشف شد.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد: با توجه به مقدار و نوع کابل برق سرقتی با تلاش مأموران تونل محل سرقت شناسایی شد و سارقان که خود را متخصص امورات برق معرفی کردند به سرقت 50 فقره کابل برق از مشترکان و چراغ‏های برق معابر در شهرستان‏های دماوند، هشتگرد، شهریار، شهر قدس و اتوبان تهران ـ قم اعتراف کردند.
فتحی خاطرنشان کرد: متهمان و اقلام کشف شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی اعزام شدند.


ناکامی 4 سارق مأمورنما در شرق تهران

ناکامی 4 سارق مأمورنما در شرق تهران

خبرگزاری فارس: چهار سارق حرفه‏ای که با جعل عناوین نظامی و انتظامی، اقدام به زورگیری می‌‌کردند، در شرق استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‏رسانی پلیس، چهار سارق حرفه‏ای که با جعل عناوین نظامی و انتظامی و استفاده از تجهیزات اصل و قلابی اقدام به زورگیری می‌‌‌کردند، توسط مأموران انتظامی شهرستان‏های پاکدشت و دماوند در شرق استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.
در پی اعلام تعدادی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان دماوند مبنی بر اینکه اشخاصی مسلح با ادعای مامور نیروی انتظامی در حال اخاذی از زائران امامزاده هاشم (ع) هستند، اکیپی از ماموران برای بررسی به محل اعزام شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
ماموران با حضور در محل با توجه به اطلاعات ارائه شده، سه نفر را شناسایی کردند و در حالیکه یکی از آنها اسلحه کمری پلاستیکی روی کمر بسته بود، را دستگیر کردند.
در بررسی و استعلام به عمل آمده مشخص شد که متهمان عناوین ادعا شده را جعل کرده و هیچ رابطه‌ای با ارگان و نهاد خاص انتظامی ندارند.
همچنین در اقدامی دیگر مأموران انتظامی کلانتری 13 خاتون‏آباد شهرستان پاکدشت در حین گشت‏زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو مظنون و به بررسی آن پرداختند.
ماموران در بررسی خودرو یک دستگاه بیسیم نظامی را کشف و طی استعلام سوابق خودرو دریافتند که خودرو دارای سابقه توقیف قضایی به علت جیب‏بری در سطح تهران بزرگ است.
با کشف مدارک موجود از خودرو، راننده مأمورنما که قصد متواری شدن را داشت، با سرعت عمل و طی یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر شد.


کمیته مطالعات ظرفیت‏های شرق تهران تشکیل نشد

با وجود وعده مسئولان کشوری؛
کمیته مطالعات ظرفیت‏های شرق تهران تشکیل نشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند از تشکیل نشدن کمیته بررسی و مطالعات ظرفیت‏های شرق استان تهران با وجود وعده وزیر مسکن و شهرسازی و راه و شهرسازی کنونی در سفرهای دور سوم هیئت دولت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی در آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان دماوند که با حضور ائمه جمعه، استاندار تهران، معاون استاندار و دیگر مسئولان محلی برگزار شد، اظهار داشت: این وعده وزیر مسکن و شهرسازی به عنوان نماینده ریاست جمهوری صورت اجرایی به خود نگرفت و خواسته مردم و مسئولان محلی تشکیل این کارگروه است.
وی با اشاره به مشکلات شهرستان دماوندتصریح کرد: مردم دماوند هرگز تصور نمی‏کردند، روزی مباحث انتظامی شهرستان از کرج جدا و به ورامین انتقال یابد، حال آنکه رفت و آمد در مسیر تهران یا کرج بسیار ساده‏تر از حضور در ورامین است.
علاءالدینی درباره ویژگی‏های شهرستان دماوند گفت: دماوند با داشتن 600 شهید، یک هزار جانباز، 10 جانباز بالای 70 درصد و پنج شهید جانباز به عطر شهدای جان برکف معطر است.
امام جمعه دماوند تصریح کرد: علاوه بر این دیار 14 هزار ساله دارالمومنین دماوند در ایام مختلف سال میزبان نخبگان عملی، دینی و فرهنگی و بزرگواری مانند آیات عظمی است و مردم به برکت وجود این نعم الهی در میان خود گواهی می‏‏دهند.
وی از نزدیکی فواصل دماوند و پایتخت سخن به میان آورد و افزود: با پیگیری‏های مستمر مسئولان شهرستان دماوند و احداث جاده‏های مناسب، دماوند تا حد قابل ملاحظه‏ای به پایتخت نزدیک شده است.
علاءالدینی بار دیگر با انتقاد از تغییرات پیاپی در پست فرمانداری دماوند عنوان داشت: معمولا اغلب ائمه جمعه برای گوشزد کردن کوتاهی عمر میز مدیریت از تغییرات پیاپی مسئولان دستگاه‏های دولتی نمونه‏هایی را مثال می‏زنند.
امام جمعه دماوند افزود: اما ‌این مثل همیشگی به وضوح در خصوص تصدی پست فرمانداری شهرستان دماوند قابل رویت است و مردم نگرانی خود در این زمینه را بارها به امام جمعه انتقال داده‏اند.
وی ادامه داد: نورمحمد فردی، فرماندار پیشین شهرستان دماوند، انسانی زحمتکش بود که افتخار خدمت به مردم شهرستان دماوند را به دست آورد اما ای کاش وی در آستانه مقطع حساس انتخابات آتی در این پست باقی می‏ماند.
علاءالدینی خاطرنشان کرد: به هر ترتیب تغییر زودهنگام دیگری در فرمانداری دماوند صورت گرفت اما مردم نگرانند تا مبادا فرماندار جدید پس از چند ماه خدمت از این شهرستان خداحافظی کند و بی‏ثباتی به قوت خود باقی بماند.


بسیاری از موارد ناامنی در دماوند وارداتی است

استاندار تهران:
بسیاری از موارد ناامنی در دماوند وارداتی است

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: در حال حاضر بسیاری از موارد و شاخصه‏های ناامنی شهرستان دماوند به بیرون از این دیار مرتبط بوده و وارداتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مرتضی تمدن ‌در آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان دماوند که با حضور ائمه جمعه، مسئولان شهرستانی و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: با نگاهی به گزارش‌های امنیتی ارسال شده از شهرستان دماوند وارداتی بودن برخی شاخصه‏های ناامنی در این دیار ناشی از استقرار آن در محل عبور جاده‏های پرتردد است.
وی وضع امنیتی شهرستان دماوند را مناسب خواند و افزود: ‌وضع کنونی امنیتی شهرستان دماوند مناسب است اما برای جلوگیری از تاثیرات ناهمگون بیرونی باید تمام تلاش‏های مسئولان امر بسیج شود.
تمدن با اشاره به حضور علمای اعزام در شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: دماوند سرزمینی است که در طول سال پذیرای قدوم نعمی همچون علمای اعزام و دیگر نخبگان کشوری است.
استاندار تهران تصریح کرد: بنابراین باید برای ایجاد امکانات مناسب در این دیار با جدیت به اجرای امور عمرانی مبادرت ورزید.
وی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات عنوان کرد: ایام انتخابات دوره آتی مجلس شورای اسلامی نزدیک است و مجموعه استانداری تهران در مسیر برگزاری انتخاباتی شایسته، بی‏حاشیه و سالم تلاشی شبانه‏روزی خواهد داشت.
تمدن اظهار داشت: فرماندار نقشی پدری در شهرستان دارد از این رو باید با رعایت کامل بی‏طرفی و بدون گرایش به گروه، جناح و فردی خاص اجازه ندهد تا کسانی در پس پرده این عرصه، خدمات صادقانه کشور، نظام و دولت را زیر سؤال ببرند.
استاندار تهران با بیان اینکه موضع و دغدغه ما تنها اجرای قانون است، ادامه داد: نتیجه انتخابات ربطی به این کارکرد پیدا نمی‏کند و بر اساس فرمایش امام راحل (ره) میزان رای ملت است.
وی افزود: قولی که بنده به فرماندار جدید دماوند خواهم داد، برگزاری نشست آتی شورای برنامه‏ریزی استان تهران در این شهرستان با هدف بررسی کاستی‏های اعتباری و موانع اجرایی پروژه‏های عمرانی است.

* بودجه‏های فرهنگی تهران به طور ویژه مصوب می‏شود
استاندار تهران اظهار داشت: با تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بودجه فرهنگی جداگانه ابلاغ و بدین ترتیب جداگانه نیز مصوب می‏شود.
وی دماوند را نیازمند اجرای طرح‏های فرهنگی دانست و افزود: بدنه فرهنگی شهرستان دماوند استوار است اما برای جلوگیری از بروز هرگونه خدشه به این پیکره باید طرح‌های فرهنگی مختلفی را در این دیار اجرایی کرد.
تمدن خواستار پیگیری مصوبات سفرهای هیئت دولت به دماوند شد و گفت: اولویت نخست فرماندار جدید شهرستان دماوند در ابتدا پیگیری مصوبات سفرهای هیئت دولت است.
استاندار تهران تصریح کرد: علاوه بر این پیگیری‏های به عمل آمده باید از طریق جایگاه نماز جمعه و رسانه‏های جمعی به مردم گزارش داده شود تا همگی از روند آنها باخبر شوند.
وی با تاکید بر لزوم حضور مسئولان در جمع مردم خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان‏های استان تهران باید با تاسی از منش مدیریتی ریاست جمهوری اغلب نشست‌های خود را در بیرون از فضای اداری فرمانداری برگزار کنند.


انتشار جزئیات کامل از ترور شهید رضایینژاد در آینده نزدیک

دبیر شورای تامین استان تهران به فارس خبر داد:
انتشار جزئیات کامل از ترور شهید رضایی‌‌نژاد در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: دبیر شورای تأمین استان تهران از انتشار اطلاعات کامل ترور شهید رضایی‌‌نژاد در آینده نزدیک خبر داد.

صفرعلی براتلو دبیر شورای تأمین استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، درخصوص ترور شهید رضایی نژاد با بیان اینکه وظیفه حفاظت از دانشمندان بر عهده شورای امنیت کشور است، اظهار داشت: استانداری تهران در این زمینه مسئولیتی ندارد.

دبیر شورای تأمین استان تهران همچنین تاکید کرد که البته شورای امنیت از مدت‌ها پیش در زمینه حفاظت از دانشمندان اقدامات خوبی کرده و مأموریت خود را انجام داده است.

براتلو با اشاره به ترور شهید داریوش رضایی‌نژاد که طی روزهای گذشته صورت گرفت، از انتشار اطلاعات کامل‌ این ترور در آینده نزدیک خبر داد.

* قاسمی‌فرزاد فرماندار جدید شهرستان دماوند

وی در ادامه گفتگوی خود با فارس درباره معارفه فرمانداری جدید دماوند هم گفت: علی‌رضا قاسمی‌‌فرزاد به عنوان فرماندار جدید دماوند انتخاب شد.

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه قاسمی‌فرزاد پیش از این معاون مدیر کل سیاسی وزارت کشور که جایگاهی کلیدی و حساس در وزارت کشور به شمار می‌رود را بر عهده داشته است، افزود: با توجه به اهمیتی که شهرستان دماوند برای استانداری تهران دارد از مسئولان وزارت کشور خواسته شد تا وی به عنوان فرماندار شهرستان دماوند مشغول به کار شود.

وی بر همین اساس به توریستی بودن منطقه دماوند و مردم ولایتمدار و ارزشی این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به ویژگی‌های بارز این شهرستان نیاز بود که خدمات بیشتری به مردم دماوند ارائه شود که انتصاب فرماندار جدید این شهرستان در همین زمینه است.

براتلو یادآور شد: پیش از این نورمحمد فردی، فرماندار سابق شهرستان دماوند برای شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این سمت استعفا داده بود


پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد آبسرد

مهرماه امسال صورت می‏گیرد؛
پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد آبسرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: مهر ماه امسال، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبسرد دانشجو می‏پذیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، محمود صفری اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبسرد در شهرستان دماوند به زودی راه‏اندازی می‏شود.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبسرد در دو رشته کاردانی از مهر ماه سال جاری دانشجو می‏پذیرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ادامه داد: این مرکز با تلاش شاهرخ رامین نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار آبسرد راه‏اندازی می‏شود.
صفری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آبسرد همچون دیگر مراکز دانشگاه آزاد اسلامی ابتدا زیر نظر یک واحد دیگر فعالیت می‏‏کند و بعد از مدتی با کسب زیرساخت‏ها و امکانات لازم به صورت مستقل به کار خود ادامه می‏دهد.
وی تصریح کرد: مرکز آبسرد در رشته‏های کامپیوتر و حسابداری در مقطع کاردانی پذیرای دانشجویان خواهد بود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ادامه داد: این در حالی است که چندی پیش آموزشکده سمای واحد دماوند نیز راه‏اندازی شده تا دانش‏آموزان فنی و حرفه‏ای و کار و دانش بتوانند در این آموزشکده ادامه تحصیل دهند.
صفری خاطرنشان کرد: به این ترتیب این شهر دانشگاهی‏ همچنان پذیرای دانشجویان دیگری خواهد بود