سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

نخستین خانه کشتی پردیس امسال افتتاح میشود

رئیس هیئت کشتی پردیس:
نخستین خانه کشتی پردیس امسال افتتاح می‌شود

رئیس هیئت کشتی شهرستان پردیس از افتتاح و راه‌اندازی نخستین خانه کشتی این شهر در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: نخستین خانه کشتی پردیس امسال افتتاح می‌شود

کوروش گلریز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این طرح به منظور توسعه ورزش کشتی سال گذشته آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: کشتی یکی از مهم‌ترین ورزش‌های مورد علاقه مردم کشورمان محسوب شده و کاروان ورزشی ایران همواره در آوردگاه المپیک در خصوص این رشته حسابی ویژه باز می‌کند.

رئیس هیئت کشتی شهرستان پردیس افزود: از این رو باید برای توسعه این رشته ورزشی پرافتخار و مدال‌آور از هیچ کوششی دریغ نکرد.

گلریز اضافه کرد: علاوه بر این، گود زورخانه‌ای در کنار این خانه کشتی احداث می‌شود تا علاقه‌مندان به انجام ورزش‌های باستانی نیز از این مهم بهره ببرند.

وی با اشاره به ویژگی‌های فیزیکی خانه کشتی شهر پردیس خاطرنشان کرد: این طرح در زمینی به مساحت یک‌هزار و 100 مترمربع واقع در فاز سه و جنب طرح‌های مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال احداث است.

معاون شهردار پردیس و رئیس هیئت کشتی شهرستان ادامه داد: شهرداری پردیس برای اجرای این طرح، اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال اختصاص داده است.

گلریز افزود: از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به دو سالن ورزشی که سالن نخست به مساحت 600 مترمربع برای خانه کشتی شامل دو تشک استاندارد، سونا، بخش ریکاوری، رختکن و سالن بدن‌سازی و بخش دوم برای ورزش باستانی شامل گود زورخانه‌ای است، اشاره کرد.

وی با اشاره به ضروریات توسعه امور زیربنایی در بخش‌های فرهنگی و ورزشی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بسیاری از اساتید و کارشناسان فعال در حوزه‌های اجتماعی، گشایش هر سالن ورزشی به افزایش عمر مفید شهروندان و کاهش بسیاری از بزه‌های اجتماعی می‌انجامد.

رئیس هیئت کشتی شهرستان پردیس اضافه کرد: بنابراین مدیریت شهری پردیس با اعتقادی راسخ بر این نقطه نظر کارشناسی و نیازسنجی در خصوص اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان، توسعه ورزش در دو بخش احداث ابنیه و همچنین برپایی و شرکت در رقابت‌های شهرستانی، استانی و کشوری را در دستور کار قرار داده‌ است.


فرماندار پردیس خواستار شد

فرماندار پردیس خواستار شد
تهیه طرح آمایش سرزمین در پردیس

فرماندار شهرستان پردیس، تهیه طرح آمایش سرزمین را در پردیس برای انجام بهتر وظایف محوله خواستار شد.

خبرگزاری فارس: تهیه طرح آمایش سرزمین در پردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی حیدری صبح امروز در نشست شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان پردیس، اظهار داشت: متأسفانه بعد از یک سال به مطالعات آمایش سرزمین نرسیدیم و اگر قبلاً هم این مطالعات صورت گرفته، امروز در دست ما نیست.

وی تصریح کرد: باید در شهرستان پردیس برنامه درستی را در این خصوص تنظیم کنیم و در حوزه‌های مختلف این طرح را انجام دهیم چراکه اگر در مسیر درست برنامه حرکت نکرده و برنامه‌های کلی، سیاست‌ها و روش‌ها را برای رسیدن به اهداف ترسیم نکنیم، دچار مشکل خواهیم شد.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: باید برنامه‌های کلی را ذیل اهداف و سیاست‌ها تنظیم کنیم تا دچار سردرگمی نشویم؛ هر مدیری باید برنامه خود را به‌ عنوان اولویت به مجموعه تحویل دهد و در توزیع اعتبارات و درآمدهای تملک دارایی به‌ حق عمل شود.

حیدری ادامه داد: فقط در سال گذشته به‌ جزء بودجه‌های جاری، نزدیک به 30 میلیارد تومان ارزش افزوده برای شهرستان ایجاد شد که این مبلغ کمی نیست؛ شهرداری پردیس حدود 60 میلیارد تومان، شهرداری بومهن 40 میلیارد تومان و از محل تملک دارایی‌ها 120 میلیارد تومان اعتبار ایجاد شد.

وی تصریح کرد: اگر این موارد و هزینه‌کردها بر اساس نظم صورت گیرد، مشکلی برای مردم به وجود نخواهد آمد؛ اما ناهماهنگی و منظم نبودن ما و تأثیرات منفی آن باعث می‌شود تا فعالیت‌ها نمود پیدا نکند.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: امروز نیازمند برنامه‌ریزی منسجم هستیم و برگه‌ای را در این خصوص تهیه کردیم تا دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌ها و اعتبارات درخواستی خود را اعلام کند.

حیدری افزود: به‌ عنوان نمونه، شهرستان پردیس در حوزه آب و فاضلاب روستایی مبلغ یک هزار و 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این مورد باید ثبت و رسیدگی و اولویت‌بندی شود و اگر طرح آمایش سرزمین نداریم، از این اطلاعات استفاده شود تا مشکلات را برطرف سازیم.


اجرای 7400 مترمربع زیربنای فرهنگی در پردیس

شهردار پردیس خبر داد
اجرای 7400 مترمربع زیربنای فرهنگی در پردیس

شهردار پردیس گفت: شهرداری پردیس از ابتدای شکل‌گیری تاکنون، نسبت به اجرای 7 هزار و 400 مترمربع زیربنای فرهنگی در این شهر اقدام کرده است.

خبرگزاری فارس: اجرای 7400 مترمربع زیربنای فرهنگی در پردیس

محمد لاله امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، اظهار داشت: خوشبختانه شهر و شهرداری پردیس در زمینه توسعه مباحث فرهنگی روند مناسبی را طی می‌کند و این مجموعه از ابتدای شکل‌گیری تاکنون، 7 هزار و 400 مترمربع زیربنای فرهنگی در شهر پردیس ایجاد کرده است.

شهردار پردیس اضافه کرد: میزان سرانه فضای فرهنگی تحقق‌یافته در سال جدید نیز رقمی بالغ بر 6 هزار و 800 مترمربع فضای فرهنگی و آموزشی در قالب اجرای پنج پروژه عمرانی است.

به گفته محمد لاله، از آنجایی که مسئله کتاب و کتاب‌خوانی یکی از مهم‌ترین امور در زمینه توسعه امور فرهنگی قلمداد می‌شود، شهرداری پردیس کتابخانه‌ای در فاز سه و منقش به نام نامی شهدای گمنام احداث کرد و در هفته دولت با حضور جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رساند.

وی ادامه داد: این کتابخانه عمومی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون ریال احداث شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

شهردار پردیس اضافه کرد: البته طرح‌های فرهنگی در بعد سخت‌افزاری تنها به کتابخانه گشایش یافته ختم نمی‌شود؛ بلکه دو سرای محله در فازهای دو و سه نیز در دهه فجر افتتاح شد.

لاله افزود: علاوه بر این، تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت عمران و شهرداری پردیس به امضاء رسید که بر اساس آن زمینی به مساحت 8 هزار مترمربع در اختیار شهرداری برای احداث کتابخانه مرکزی شهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح‌های دیگری نظیر نخستین دارالقرآن شهر، پارک آموزش ترافیک، تالار بزرگ فرهنگی پردیس و چندین طرح دیگر نیز در ردیف پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری قرار می‌گیرد.

شهردار پردیس با اشاره به شعار سال جدید، خاطرنشان کرد: سال جاری نیز با شعار زیبنده مورد تأیید رهبر فرزانه انقلاب با مضمون «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» آغاز شده و همه باید با سرلوحه قرار دادن این شعار، برای آبادانی هرچه بیشتر ایران اسلامی تلاش کنند


تیم فوتسال دانشجویان فیروزکوه

نسخه چاپیارسال به دوستان
با قبول شکست برابر تیم فوتسال دانشجویان اسلام‌شهر
تیم فوتسال دانشجویان فیروزکوه نایب قهرمان استان تهران شد

تیم فوتسال دانشجویان فیروزکوه با قبول شکست برابر تیم فوتسال دانشجویان اسلام‌شهر نایب قهرمان استان تهران شد.

خبرگزاری فارس: تیم فوتسال دانشجویان فیروزکوه نایب قهرمان استان تهران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد فیروزکوه، تیم فوتسال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با قبول شکست چهار بر صفر برابر تیم فوتسال دانشجویی اسلام‌شهر توانست به عنوان ارزشمند نایب قهرمانی مسابقات فوتسال دانشجویی استان تهران دست یابد.

در این مسابقات که به میزبانی فیروزکوه و در سالن حضرت ولی‌عصر (عج) این واحد دانشگاهی برگزار شد، دو تیم اسلام‌شهر و فیروزکوه، مسابقه فینال و تیم‌های پردیس و رودهن دیدار رده‌بندی را برگزار کردند که در پایان تیم‌های اسلام‌شهر، فیروزکوه و رودهن به عناوین اول تا سوم دست یافتند.

پیش از بازی تیم‌های اسلام‌شهر و فیروزکوه، تیم رودهن با ضربات پنالتی چهار بر سه تیم پردیس را در هم کوبید.

سرپرست تیم فیروزکوه و مسئول برگزاری این مسابقات گفت: دو تیم فینالیست به دور نهایی مسابقات فوتسال دانشجویی که در 15 اردیبهشت سال جاری در واحد اردبیل برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد که امیدواریم در این مسابقات نیز درخشش قابل‌توجهی داشته باشیم.

اعضای تیم فوتسال دانشجویی واحد فیروزکوه متشکل از نادر تاج‌الدین، هادی شجاع، سروش سرخابی، موسی اسفندیار، میثم اصفهانی، علی میرزایی، مصطفی احمدی، مجتبی احمدی، فرشید عارف‌تولایی، میلاد کیه‌بادرودی، محمد تولایی و ابراهیم شجاع به مربی‌گری کاظم شادمهر هستند که توانستند در میان بزرگان فوتسال در استان تهران با کسب عنوان نایب قهرمانی آقایی کنند


برنامه فرهنگی هنری در پردیس

شهردار پردیس خبر داد
اجرای 200 برنامه فرهنگی هنری در پردیس

شهردار پردیس گفت: شهرداری پردیس در سال 93 نسبت به اجرای نزدیک به 200 مراسم، جشن، گردهمایی، همایش و سایر طرح‌های فرهنگی اقدام کرده است.

خبرگزاری فارس: اجرای 200 برنامه فرهنگی هنری در پردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمد لاله صبح امروز در نشست بررسی طرح‌های فرهنگی شهرداری پردیس اظهار کرد: روابط عمومی شهرداری پردیس اقدامات خود طی سال گذشته را از همان ایام نوروز با برپایی چند ایستگاه در محور ترانزیتی تهران - شمال و همچنین سطح شهر آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این ایستگاه‌ها، اقلام فرهنگی نظیر کتاب، لوح فشرده و بازی‌های رایانه‌ای حاوی مطالب فرهنگی و سرگرمی به مسافران نوروزی هدیه می‌شد.

شهردار پردیس اضافه کرد: همچنین واحد روابط عمومی در سال 93 نسبت به برگزاری 200 همایش، گردهمایی، راهپیمایی، نشست و دیگر طرح‌های فرهنگی اقدام کرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به آیین تدفین شهدای گمنام به همراه اربعین آنها در اردیبهشت‌ماه سال گذشته اشاره کرد.

لاله افزود: قرائت 30 جزء قرآن‌کریم در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های مهم روابط عمومی شهرداری پردیس در راستای توسعه فرهنگ قرآنی بود که با حضور قاریان مطرح بین‌المللی برگزار شد.

به گفته وی، از دیگر همایش‌ها و مراسم‌های مهم برگزار شده توسط شهرداری پردیس می‌توان به همایش کتاب، شیرخوارگان حسینی (ع)، سلام تهران، همایش بسیج اقشار و کارمندان، گرامی‌داشت روز زمین پاک، تعزیه‌خوانی ماه محرم، جشن میلاد ائمه اطهار (ع)، همایش شهرداران، آیین ختم آیت‌الله مهدوی‌کنی، روز معلولان، روز آتش‌نشان، رژه یگان‌های نظامی و انتظامی به مناسبت هفته دفاع مقدس، خطبه‌خوانی حضرت زینب (س)، جشنواره بزرگ انقلاب، راهپیمایی 22 بهمن و ... اشاره کرد.

شهردار پردیس ادامه داد: همچنین در سال 93 نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی استان تهران به ریاست استاندار تهران، معاونان وی، مدیران کل استانی و دیگر مسئولان شهری و شهرستانی در پارک فناوری برگزار شد که این جلسه ثمرات بسیاری برای منطقه به همراه داشت.

لاله اضافه کرد: در این بین، نگارخانه آوا به‌ عنوان یکی از مراکز فرهنگی هنری شهرداری طی سال جاری زمینه‌های لازم را برای برپایی 10 نمایشگاه شامل خط و خوشنویسی، گل‌های بنفشه آفریقایی، پوسترهای عاشورایی، کتاب، از خاک تا افلاک، سبوی عشق و ... را فراهم ساخت.

وی گفت: از دیگر اقدامات واحد روابط عمومی شهرداری پردیس در سال 93 می‌توان به برگزاری نمایشگاه قرآنی، کمک به برگزاری نمایش مردان آسمانی، کمک به برپایی نمایش غدیرخم، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در ساختمان شهرداری پردیس، شرکت دائم در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه به همراه تهیه فیلم، عکس و خبر، پذیرایی از زائران اهل استان‌های شمالی کشور و راهی به سوی حرم مطهر امام راحل، برگزاری مراسم افتتاحیه هفته دولت، دهه فجر و ... اشاره کرد.

لاله خاطرنشان کرد: همچنین تهیه و تولید 81 نماهنگ مناسبتی، درج 378 خبر در پورتال، آذین‌بندی محیطی سطح شهر در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی، برپایی ایستگاه‌های سلامت و صلواتی، نصب برنوشته‌های اطلاع‌رسانی و مناسبتی و ... در ردیف دیگر اقدامات واحد روابط عمومی قرار می‌گیرد.


مراسم روز زمین پاک با حضور حدادعادل و ابتکار

در جاجرود برگزار شد
مراسم روز زمین پاک با حضور حدادعادل و ابتکار

مراسم روز زمین پاک با حضور حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جاجرود برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مراسم روز زمین پاک با حضور حدادعادل و ابتکار

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حدادعادل نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه شماری از مسئولان صبح امروز به مناسبت دوم اردیبهشت‌ماه، روز زمین پاک در مراسم ویژه پاکیزه‏‌سازی جاجرود شرکت کردند.

در این مراسم فرماندار شهرستان پردیس و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران حضور داشتند و به همت دهیاری و بخشداری جاجرود و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست، فعالیت‌های خوبی صورت گرفت.

این آیین با حضور جمع کثیری از شهروندان شهرستان پردیس در حاشیه شهر و رودخانه جاجرود برگزار و مقادیر قابل توجهی از پسماندهای شهری و توریستی از حاشیه رودخانه و شهر جمع‌‏آوری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، بخش جاجرود مجموعه‏‌ای از مناطق روستایی واقع در شمال‏شرق استان تهران و 10 کیلومتری پایتخت است و همه این خطه خوش آب و هوا را با رودخانه مشهور و طبیعت زیبای آن می‏‏‌شناسند.

نقاطی روستایی همچون خسروآباد، سعیدآباد، طاهرآباد و نواحی کارگاهی از جمله مناطق حوزه استحفاظی بخش جاجرود محسوب می‌‏شود.

این نواحی از دیرباز تاکنون به عنوان یکی از نقاط جاذب گردشگری استان تهران مطرح بوده و هست و کمتر کسی از اهالی پایتخت است که روزی را در کنار رودخانه زیبای جاجرود سپری نکرده باشد.


مقابله با مافیای زمینخواری در پردیس با قاطعیت بیشتری ادامه مییاب

دادستان پردیس:
مقابله با مافیای زمین‌خواری در پردیس با قاطعیت بیشتری ادامه می‌یابد

دادستان شهرستان پردیس گفت: مقابله با مافیای زمین‌خواری و ساخت و ساز غیرمجاز در پردیس با قاطعیت بیشتری ادامه می‌یابد.

خبرگزاری فارس: مقابله با مافیای زمین‌خواری در پردیس با قاطعیت بیشتری ادامه می‌یابد

حیدر فتاحی امروز در حاشیه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه کرشت بومهن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دادستانی شهرستان پردیس در سال 94 برخورد قاطع با ساخت و ساز غیرمجاز و مافیای ساخت و ساز است و عزم جدی در دستگاه قضا در این خصوص وجود دارد و امسال این برخوردها تشدید خواهد شد.

وی افزود: مقابله با مافیای زمین‌خواری و ساخت و ساز غیرمجاز امسال در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های رئیس قوه‌قضائیه با شدت و قاطعیت بیشتری نسبت به سال گذشته در حوزه شهرستان پردیس انجام می‌شود.

دادستان شهرستان پردیس ادامه داد: تخریب‌های امروز ناشی از تغییر کاربری‌های غیرمجازی است که برخی از متصرفان و مافیای زمین‌خواری در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز وارد آن شده و متأسفانه در چند ماه اخیر مبادرت به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی کرده‌اند.

فتاحی بیان کرد:‌ حاصل این عمل‌شان، سودهای میلیاردی ساخت ویلاهای غیرمجاز بوده که دستگاه قضا با قاطعیت دستور تخریب بناها را صادر کرده و جهاد کشاورزی به‌عنوان اداره متولی، شکایاتی را مطرح و تنظیم کرده بود و در این خصوص پرونده‌های دیگری نیز در دست رسیدگی است.

وی افزود: در سال گذشته، 50 مورد ساخت و ساز غیرمجاز از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس شناسایی شد و برایشان تنظیم شکایت صورت گرفت.

دادستان شهرستان پردیس گفت: با رسیدگی به این پرونده‌ها در طول زمان‌های مختلف و پس از برگزاری جلساتی با شورای حفظ حقوق بیت‌المال، با همکاری نیروی انتظامی به تناسب آرا و شکایات مطرح‌شده اقدامات لازم انجام شد و احکام صادره به اجرا رسید.

فتاحی بیان کرد: امروز پنج پرونده ساخت و ساز غیرمجاز رسیدگی و احکام تخریب بنا برای آنها اجرا شد.

وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده و تا پایان سال 94 این موضوع استمرار خواهد داشت، تصریح کرد: بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته شده در حوزه جاجرود و منطقه کرشت بومهن بوده است