سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

مقابله با مافیای زمینخواری در پردیس با قاطعیت بیشتری ادامه مییاب

دادستان پردیس:
مقابله با مافیای زمین‌خواری در پردیس با قاطعیت بیشتری ادامه می‌یابد

دادستان شهرستان پردیس گفت: مقابله با مافیای زمین‌خواری و ساخت و ساز غیرمجاز در پردیس با قاطعیت بیشتری ادامه می‌یابد.

خبرگزاری فارس: مقابله با مافیای زمین‌خواری در پردیس با قاطعیت بیشتری ادامه می‌یابد

حیدر فتاحی امروز در حاشیه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه کرشت بومهن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دادستانی شهرستان پردیس در سال 94 برخورد قاطع با ساخت و ساز غیرمجاز و مافیای ساخت و ساز است و عزم جدی در دستگاه قضا در این خصوص وجود دارد و امسال این برخوردها تشدید خواهد شد.

وی افزود: مقابله با مافیای زمین‌خواری و ساخت و ساز غیرمجاز امسال در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های رئیس قوه‌قضائیه با شدت و قاطعیت بیشتری نسبت به سال گذشته در حوزه شهرستان پردیس انجام می‌شود.

دادستان شهرستان پردیس ادامه داد: تخریب‌های امروز ناشی از تغییر کاربری‌های غیرمجازی است که برخی از متصرفان و مافیای زمین‌خواری در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز وارد آن شده و متأسفانه در چند ماه اخیر مبادرت به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی کرده‌اند.

فتاحی بیان کرد:‌ حاصل این عمل‌شان، سودهای میلیاردی ساخت ویلاهای غیرمجاز بوده که دستگاه قضا با قاطعیت دستور تخریب بناها را صادر کرده و جهاد کشاورزی به‌عنوان اداره متولی، شکایاتی را مطرح و تنظیم کرده بود و در این خصوص پرونده‌های دیگری نیز در دست رسیدگی است.

وی افزود: در سال گذشته، 50 مورد ساخت و ساز غیرمجاز از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس شناسایی شد و برایشان تنظیم شکایت صورت گرفت.

دادستان شهرستان پردیس گفت: با رسیدگی به این پرونده‌ها در طول زمان‌های مختلف و پس از برگزاری جلساتی با شورای حفظ حقوق بیت‌المال، با همکاری نیروی انتظامی به تناسب آرا و شکایات مطرح‌شده اقدامات لازم انجام شد و احکام صادره به اجرا رسید.

فتاحی بیان کرد: امروز پنج پرونده ساخت و ساز غیرمجاز رسیدگی و احکام تخریب بنا برای آنها اجرا شد.

وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده و تا پایان سال 94 این موضوع استمرار خواهد داشت، تصریح کرد: بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته شده در حوزه جاجرود و منطقه کرشت بومهن بوده است