سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

دردسر علی مطهری برای علی مطهری !

    نظر
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فامیلی قبلی نماینده شبستر "کوزه کلانی" بوده است و بهتر است ایشان در مصاحبه هایی که انجام می دهند این عنوان را در پرانتز ذکر کنند تا مخاطبان دچار اشتباه نشوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در چند روز گذشته برخی رسانه سخنان نماینده مردم شبستر مبنی بر اینکه در مجلس نهم تعداد وکیل دوله ها افزایش می یابد را به خاطر تشابه اسمی به نام بنده منتشر کرده اند در حالیکه من اخیرا مصاحبه ای با خبرگزاری مهر نداشته ام.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتگوی چندی قبل علی مطهری نماینده مردم شبستر با خبرگزاری مهر، اظهار داشت: در چند روز گذشته برخی رسانه سخنان نماینده مردم شبسترمبنی بر اینکه در مجلس نهم تعداد وکیل دوله ها افزایش می یابد را به خاطر تشابه اسمی به نام بنده منتشر کرده اند در حالیکه من اخیرا مصاحبه ای با خبرگزاری مهر نداشته ام.

وی افزود: این سایتها با استناد به این مصاحبه حمله هایی را به من انجام داده اند در حالیکه مصاحبه منتشر شده در خبرگزاری مهر متعلق به نماینده شبستر بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فامیلی قبلی نماینده شبستر "کوزه کلانی" بوده است و بهتر است ایشان در مصاحبه هایی که انجام می دهند این عنوان را در پرانتز ذکر کنند تا مخاطبان دچار اشتباه نشوند.

لازم به یادآوری است در گفتگوی خبرگزاری مهر با نماینده شبستر بارها نام شهر وی تکرار شده و علاوه بر این چند عکس از وی در داخل خبر قابل مشاهده است بنابراین اشتباه برخی رسانه ها در تشخیص این دو نماینده مجلس خارج از اختیار خبرگزاری مهر است.

طرج \جهاد رمضان\ در شهرستان دماوند اجرا می شود

    نظر
طرج "جهاد رمضان" در شهرستان دماوند اجرا می شود
 
دماوند- رییس هلال احمر شهرستان دماوند از برگزاری برنامه های ویژه این مرکز در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: یکی از برنامه های ویژه جمعیت هلال احمر کشور و شهرستان دماوند، برگزاری طرح کاروان های نیکوکاری چون طرح "جهاد رمضان" است که با همت جوانان هلال احمر برگزار می شود.
 
"اسماعیل شعبان زاده" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با رویکرد اجتماع محوری و کمک به محرومان در قالب طرح "جهاد رمضان" از ابتدای ماه مبارک رمضان در تمام نقاط شهرستان بویژه روستاها و مناطق محروم به صورت داوطلبانه برگزار می شود.
وی با بیان فعالیت های جوانان داوطلب در این طرح افزود: جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در این طرح به فعالیت هایی چون کارگاه های آموزشی و بهداشتی، طرح سلامت روستاییان، اقدامات عمرانی و فرهنگی چون ساخت و ترمیم مساجد و مدارس، برنامه های اوقات فراغت و آموزش امداد و کمکهای اولیه که بخشی از برنامه های جوانان هلال احمر در این اردوها است، می پردازند.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه طرح بزرگ "جهاد رمضان" با اجرای برنامه های مختلف به منظور توانمندسازی و ارائه خدمات متنوع برگزار می شود، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر دماوند در طول سال این گونه برنامه های خود را در قالب های مختلفی چون "جهاد رمضان" در ماه مبارک رمضان، "جهاد نور" در دهه مبارک فجر و "جهاد محرم" در ماه محرم برگزار می کند.
وی با بیان دیگر برنامه های این طرح بزرگ در رمضان، گفت: این طرح با حضور 30 نفر از اعضای هلال احمر شهرستان در راستای تحقق بخشیدن به شعار هر خانه یک امدادگر با آموزش جوانان و مردم روستایی اجرا می شود.
شعبان زاده با بیان دیگر برنامه های این مرکز در ماه رمضان، از برپایی مراسم افطاری برای اعضا و کارکنان جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: در این مراسم برنامه هایی چون کرسی های قرائت قرآن و مدیحه سرایی اجرا می شود.

حرفه خبرنگاری والاتر از یک شغل است

    نظر
قاسمی در گفتگو با مهر:
حرفه خبرنگاری والاتر از یک شغل است
دماوند - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان دماوند اظهار داشت: حرفه خبرنگاری والاتر از یک شغل است.

علیرضا قاسمی در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر شهرستان در گفتگو با مهر، افزود: خبرنگاری شغل و حرفه نیست بلکه یک رسالت است.

وی گفت: رمز موفقیت خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی انعکاس صحیح اخبار است و خبرنگار در این عرصه باید راه را نشان دهد نه اشخاص و چهره ها؛ اگر فعالیت خبری اینگونه شکل گیرد، خبرنگار می تواند به هدف والای خود دست پیدا کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند ادامه داد: حرفه خبرنگاری در دنیای امروز که عصر ارتباط و فناوری و اطلاعات است به عنوان یک شغل و پیشه ای خطیر محسوب می شود و خبرنگاران مهمترین عنصر اطلاع رسانی در این عصر هستند.

وی با اشاره به روند پوشش اخبار در کشورهای سرمایه داری غرب بیان کرد: در این کشورها بنگاههای سخن پراکنی زیادی فعالیت می کنند که هدف همه آنها کسب منافع مادی است؛ بنابراین اخبار را آنگونه که به سود خودشان  است بر روی خروجی رسانه ها قرار می دهند.

قاسمی افزود: اما در جوامعی همانند جمهوری اسلامی ایران توجه خبرنگاران باید معطوف به خدمتگذاری به مردم باشد و وظیفه خبرنگار اقتضا می کند که پوشش اخبار را مدیریت کند به صورتی که تمامی اخبار را با تلاش جمع آوری کرده و پس از دسته بندی آنها، خبرهایی که در جامعه ایجاد شور و نشاط می کند به صورت عمومی منتشر سازد.

وی یادآور شد: خبرنگاران باید اخباری که شاید جز تنش و تشویش اذهان، سود دیگری برای مردم نداشته باشد را در اختیار مسئولان قرار داده تا آنها برای مشکلات، راه حلهای صحیحی را اتخاذ کنند


مسئولان در برابر نقد خبرنگاران سعه صدر داشته باشند

    نظر
محمودی در گفتگو با مهر:
مسئولان در برابر نقد خبرنگاران سعه صدر داشته باشند
ورامین - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: مسئولان در برابر نقد خبرنگاران سعه صدر داشته باشند.

حجت‌ الاسلام سید محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک ایام تجلیل از خبرنگاران افزود:  امروز خبر و خبرنگاری رسالتی سنگین و مسئولیتی خطیر است، خبرنگار باید از سویی سخنگوی مردم باشد و از سوی دیگر یاور مسئولان باشد.

وی گفت: خبرنگار باید نیازها را واقع بینانه و به دور از جنجال منعکس سازند و همه مسئولان باید نقدها را با سعه صدر بپذیرند و به آن عمل کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین اضافه کرد: علیرغم تبلیغات دشمنان نظام، در جمهوری اسلامی آزادی بیان وجود دارد و حرفها آزادانه در رسانه ها زده می شود و این جای تقدیر دارد.

وی از زحمات خبرنگاران خبرگزاریها، سایتهای خبری، روزنامه ها، نشریات محلی و واحد مرکزی خبر در شهرستان ورامین تقدیر و تشکر کرد.


نقش خبرنگار در اطلاعرسانی بیبدیل است

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی:
نقش خبرنگار در اطلاع‌رسانی بی‌بدیل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار گفت: نقش خبرنگار در اطلاع‌رسانی جامعه را نمی‌توان نادیده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نورالدین جعفری ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خراسان جنوبی اظهار داشت: روز خبرنگار بهترین بهانه است تاعرض ارادت خود را به دوستان ساعی و زحمتکش حوزه اطلاع‌رسانی عرض کنم.
وی اظهار امیدواری کرد: همه بتوانیم پرشور و نشاط در راستای آرمان‌های مقدس نظام اسلامی و بسیج افتخارآفرین به فعالیت ادامه دهیم.
مدیر عامل انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خراسان جنوبی نیز با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار گفت: انجمن صنفی خبرنگاران استان برای حمایت از قشر زحمتکش خبرنگار تاسیس شده و اجازه نخواهد داد بی‌مهری‌ها و برخی سنگ‌اندازی‌ها مانع خدمت‌رسانی شود.
احسان مداح با بیان اینکه در مدت 10 ماه فعالیت انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خراسان جنوبی خدمات بی‌نظیری به جامعه رسانه‌ای استان با کمک مسئولان استانی ارائه شد، یادآور شد:‌ به وضع موجود راضی نیستیم و با مشورت گرفتن از اصحاب قلم و رسانه به ویژه پیشکسوتان بنا داریم خدمات خود را بیش از بیش توسعه دهیم.
وی از مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی خواست در معرفی خبرنگاران این مجموعه و عضویت در انجمن صنفی خبرنگاران به مانند گذشته همکاری داشته باشند و از واگذاری زمین به خبرنگاران خبر داد.


مردم با خبرنگاران بی خبر نمی مانند

یادداشت هاشمی رفسنجان؛
مردم با خبرنگاران بی خبر نمی مانند
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن انتقاد از گسترش پدیده " خبرسازی" در کشور به جای خبرنگاری، نسبت به عواقب ناشی از آن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، متن کامل یادداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت " روز خبرنگار " بدین شرح است :

خبرنگاری، شغل شرافتمندانه‌ای است که رسالت بزرگی را بر دوش خبرنگاران می‌گذارد. این گروه که تمام همتشان ارتقای اطلاعات در جوامع است، نمی‌گذارند جامعه در بی‌خبری بماند و با رشد آگاهی مردم، باعث تسریع حرکت قافله انسانی به سوی قله‌های دانش و علم و در نتیجه پیشرفت و سعادت می‌شود.
 
توجه داشته باشیم که خبرنگاری با خبرسازی تفاوت دارد، خبرسازی که متأسفانه در کنار رشد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اطلاع‌رسانی درست، در حال اشاعه در جامعه می‌باشد، بر پایه دروغ و شایعه استوار است و نمی‌تواند منبع و مرجع باشد، اما می‌بینیم که بسیاری از بوق‌های استعماری و استبدادی برای جبران عدم اعتماد مردم، به دروغ‌گویی و خبرسازی روی آورده و نمی‌دانند آنچه باعث افزایش رویگردانی مردم از آنان شده، همین حالت است.
 
در دنیای فراصنعتی امروز که همه ابزار اطلاع‌رسانی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی ساخته شده‌اند، نمی‌توان خبری را کتمان و یا سانسور کرد.
 
عصر انفجار اطلاعات است و هر حادثه‌ای که در هر گوشه این جهان اتفاق بیفتد، خیلی سریع با عبور بر شهپر اطلاع‌رسانی به اقصی نقاط جهان می‌رسد و حتی اخیراً در کنار خبر، تصاویر و فیلم آن نیز مخابره می‌شود. مانند تصاویری که در زمان هجوم ارتش اشغالگر اسرائیل به غزه از جنایات و کشتار صهیونیست‌ها پخش شد و به دنبال آن ادعای مظلومیّت کذایی گروه افراطی یهودی که بر اثر مظلوم نمایی و تبلیغات غرب حاصل شده بود، بر باد رفت.
 
تصویر به شهادت رسیدن نوجوانی در آغوش پدر در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی که نگذاشت ندای ریاکارانه حقوق بشری اسرائیل و حامیان جنایت‌پیشه آن، در گوش مردم جهان بنشیند.
 
این همه مرهون افزایش روزافزون خبرنگاران و توسعه ابزار اطلاع‌رسانی در جامعه است شایسته است انقلاب اسلامی پایه و اساس نظام خویش را بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح و سریع قرار داده و با حضور خبرنگاران متعهد در صحنه رسالت آگاه‌سازی را انجام دهد.
 
نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم، این‌که هر چقدر دایره خبرسازی و کتمان حقایق گسترده‌تر باشد، به همان اندازه محدوده اعتماد مردم به مسئولان و رسانه‌های داخلی کم و توجه آنان به رسانه‌های خارجی زیاد می‌شود. نباید بگذاریم خبرهای مربوط به کشور ایران را دیگران به اطلاع مردم ما برسانند، مخصوصاً که می‌دانیم آنان اهداف خاص خود را در چیدمان کلمات در خبرها دارند و اگر ما واقعیت‌ها را براساس حقیقت محض بگوییم، مردم نیز از آنان روی برمی‌گردانند.
 
به هر حال روز خبرنگار فرصت بسیار خوبی است تا من به عنوان مسئولی که در طول سالها در سفر و حضر با آنان همراه بوده‌ام، از همه خبرنگاران تشکر کنم و بر روح بلند خبرنگاران شهید درود فرستم که خون پاکشان علاوه بر ارزش شهادت، در راه افزایش آگاهی مردم به زمین ریخته شد.

زن کارتن خواب خیابان ایران را ببینید/عکس

زن کارتن خواب خیابان ایران را ببینید/عکس

حوادث > داخلی  - جمهوری اسلامی نوشت:

اینجا محله خیابان ایران است! زرین خامه نبش خورشید. ساعت 11 شب است و ما به منزل بر می‌گردیم که حضور یک زن تنها در این ساعت از شب در کنار خیابان توجه مان را به خود جلب می‌کند. زن میانسالی در کنار خیابان روی یک جعبه چوبی نشسته است؛ نه، انگار خوابیده است. بله خوابیده. در کنارش دو کارتن و یک گاری می‌بینیم که احتمالا تمام دارایی‌اش از دنیاست.
به نوشته آزادنگار، آنقدر خوابش عمیق بود که متوجه عکس گرفتن ما نشد. یادم آمد در زمستان89 هم یک بار این زن را همین جا دیده ام. خدا نکند از آن موقع تا حالا او آواره این خیابان باشد که کلاه همه ما که او را دیده‌ایم و بی‌تفاوت از کنارش گذشته ایم، پس معرکه است.
با خودم می‌اندیشم مومنین خیابان ایران در همین لحظه به چه خواب عمیقی فرورفته‌اند که متوجه می‌شوم نه خواب نیستند. هنوز مراسم افطاری روز اول ماه رمضانشان تمام نشده؛ این را از درهای باز حسینیه‌ها و جمعیتی که درون آنها در رفت و آمدند فهمیدم. با خودم گفتم کاش به جای اینکه سفره‌های افطار برای عده‌ای متمکن پهن کنیم به فکر سر پناهی باشیم برای این زن تنها، حداقل در یکی از همین حسینیه‌ها، که مجبور نباشد ماه‌ها شب را تا صبح و صبح را تا شب در خیابان سر کند. به عکس آن زن نگاه می‌کنم که چقدر با حیاست. تمام شب را نشسته می‌خوابد و با پارچه کهنه‌ای که دارد پاهایش را می‌پوشاند!

زن کارتن خواب خیابان ایران را ببینید/عکس