سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

حرفه خبرنگاری والاتر از یک شغل است

    نظر
قاسمی در گفتگو با مهر:
حرفه خبرنگاری والاتر از یک شغل است
دماوند - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان دماوند اظهار داشت: حرفه خبرنگاری والاتر از یک شغل است.

علیرضا قاسمی در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر شهرستان در گفتگو با مهر، افزود: خبرنگاری شغل و حرفه نیست بلکه یک رسالت است.

وی گفت: رمز موفقیت خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی انعکاس صحیح اخبار است و خبرنگار در این عرصه باید راه را نشان دهد نه اشخاص و چهره ها؛ اگر فعالیت خبری اینگونه شکل گیرد، خبرنگار می تواند به هدف والای خود دست پیدا کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند ادامه داد: حرفه خبرنگاری در دنیای امروز که عصر ارتباط و فناوری و اطلاعات است به عنوان یک شغل و پیشه ای خطیر محسوب می شود و خبرنگاران مهمترین عنصر اطلاع رسانی در این عصر هستند.

وی با اشاره به روند پوشش اخبار در کشورهای سرمایه داری غرب بیان کرد: در این کشورها بنگاههای سخن پراکنی زیادی فعالیت می کنند که هدف همه آنها کسب منافع مادی است؛ بنابراین اخبار را آنگونه که به سود خودشان  است بر روی خروجی رسانه ها قرار می دهند.

قاسمی افزود: اما در جوامعی همانند جمهوری اسلامی ایران توجه خبرنگاران باید معطوف به خدمتگذاری به مردم باشد و وظیفه خبرنگار اقتضا می کند که پوشش اخبار را مدیریت کند به صورتی که تمامی اخبار را با تلاش جمع آوری کرده و پس از دسته بندی آنها، خبرهایی که در جامعه ایجاد شور و نشاط می کند به صورت عمومی منتشر سازد.

وی یادآور شد: خبرنگاران باید اخباری که شاید جز تنش و تشویش اذهان، سود دیگری برای مردم نداشته باشد را در اختیار مسئولان قرار داده تا آنها برای مشکلات، راه حلهای صحیحی را اتخاذ کنند