سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

بی‏توجهی به روستاها دلیل صدمات وارده به روند توسعه است

    نظر
بذرپاش مطرح کرد
بی‏توجهی به روستاها دلیل صدمات وارده به روند توسعه است

خبرنگار کارون : رئیس سابق سازمان ملی جوانان گفت: بی‏توجهی به مناطق روستایی عامل ورود ضربات و صدمات متعدد به روند توسعه در برخی ادوار گذشته است.

خبرگزاری فارس: بی‏توجهی به روستاها دلیل صدمات وارده به روند توسعه است

 

به گزارشخبرنگار کارون در سعیدآباد جاجرود ، مهرداد بذرپاش ظهر امروز در جمع مردم روستای سعیدآباد اظهار کرد: اصلی‏ترین و مقدس‏ترین کانون جمعیتی کشور، مناطق روستایی هستند.

وی با اشاره به حوزه اصلی توسعه در جهان خاطرنشان کرد: کارشناسان امور اقتصادی و اجتماعی، حوزه توسعه را در دو شاخه کشاورزی و صنعتی بررسی می‏کنند.

بذرپاش با اشاره به برخی مشکلات بخش کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی کشور، مشکلات مختلفی وجود دارد.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان ادامه داد: مشکل نخست، رشد منفی جمعیت کشاورزان به دلیل بی‏علاقگی جوانان برای پرداختن به این شغل در سالیان اخیر است.

وی اضافه کرد: این نبود علاقه و به تبع آن گرایش نیافتن جوانان به شغل پدری کشاورزی خود در مناطق روستایی در مقایسه با شهرنشین‏ها رویکردی منطقی است.

بذرپاش افزود: در این جریان، آهسته آهسته یک پدر و مادر روستایی برای حفظ کشاورزی باید دستکم دو فرزند خود را برای این مهم تربیت کنند؛ اما به یک فرزند و یا حتی نبود علاقه در همه فرزندان می‏رسند.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان ادامه داد: در بیانی ساده، کشاورزی کشور در آینده‏ای نه چندان دور با نصف این جمعیت موجود نیروی کاری به ادامه فعالیت می‏پردازد.

وی، صنعت و معدن را دیگر بخش‏ها و رکن‏های اصلی توسعه کشور و در اختیار بخش نخست یعنی کشاورزی خواند و افزود: صنعت به‌عنوان دیگر رکن توسعه باید در خدمت کشاورزی قرار گیرد و این امر نیازمند اتخاذ تدابیری گسترده و کارشناسی است.

بذرپاش با تاکید بر لزوم ایجاد انگیزه در کشاورزان سنتی نیز خاطرنشان کرد: برای توسعه همه‏جانبه کشاورزی در کشور نباید از کشاورزان مستقر در نواحی روستایی صرف‏ نظر کرد.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان ادامه داد: باید با ایجاد بسترهای لازم همچون بیمه، استخدام، تامین آب زراعی و ... انگیزه ادامه فعالیت در کشاورزان حاضر در نواحی روستایی تقویت شود.

وی در ادامه، آرمان‏های نظام اسلامی را نقطه هدفی والا برای امت خواند و افزود: برای اتصال نقطه مبدا به نقطه مقصد در یک صفحه ترسیم، نیازمند نگاهی دقیق به هر دو نقطه به ویژه نقطه مقصد هستیم.

بذرپاش ادامه داد: اگر فرد ترسیم کننده برای کشیدن آن خط حدفاصل مبدا تا مقصد، سر از هدف اصلی بردارد، بی‏شک در ادامه کار گمراه و دچار انحراف می‏شود.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان اضافه کرد: مدل آرمانی ایران اسلامی نیز شباهت بسیاری به این مثال دارد؛ یعنی اگر نگاه از آرمان‏های والای نظام برداشته شود، گمراهی و انحراف به سراغ فرد و افراد می‏آید.


مجتبی رحماندوست مطرح کرد

    نظر
مجتبی رحماندوست مطرح کرد
جایگاه واقعی مردم به دور از شعار احیا شود / ضرورت احیای بعد نظارتی مجلس

خبرگزاری فارس: مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران با تاکید بر لزوم احیای بعد نظارتی مجلس خواستار احیای جایگاه واقعی مردم به دور از شعار و تعارف شد.

خبرگزاری فارس: جایگاه واقعی مردم به دور از شعار احیا شود / ضرورت احیای بعد نظارتی مجلس

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران مجتبی رحماندوست صبح امروز در جمع مردم بخش مرکزی تهران اظهار کرد: احیای بعد نظارتی مجلس در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم احیای جایگاه واقعی مردم به دور از شعار افزود: علاوه بر این جایگاه واقعی مردم نیز باید به دور از تعارف و شعار احیا شود.

رحمان‏دوست ادامه داد: مردم، قوی‏ترین ظرفیت این مرز و بوم اسلامی محسوب می‏شوند و تاکنون در همه عرصه‏های انقلاب حضور پرشور و نشاط داشته‏اند.

مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران اضافه کرد: راهپیمایی‏های 22 بهمن، 9 دی و روز قدس، مبارزات انقلابی، هشت سال دفاع مقدس، مقابله با فتنه و ... همگی با دستان این مردم بزرگ و شریف به ثمر نشسته است.

وی روستاییان را از بهترین مردم ایران اسلامی خواند و افزود: در ایران اسلامی روستاییان به‌عنوان سالم‏ترین مردم، بهترین اقشار جامعه محسوب می‏شوند.

رحمان‏دوست افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت بی‏بدیل، قوی و بالقوه‏ای به نام مردم، مشکلات پیش روی نظام اسلامی یک به یک تسهیل شود.

مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران با اشاره به سخنان آیت‏الله بهجت خاطر نشان کرد: مرحوم آیت‏الله بهجت در یکی از یادداشت‏های خود، مردمی با دو ویژگی دینداری و عقل را دارای توان برای رفع مشکلات خلق خدا قلمداد کرده بودند.

وی ادامه داد: اگر فردی از بالاترین حد عقلانیت برخوردار باشد؛ اما سر در گرو دین نداشته باشد، همان مثل قدیمی "چو دزدی با چراغ آید/ گزیده‏تر برد کالا" را در اذهان تداعی می‏کند.

رحمان‏دوست اضافه کرد: انحرافات بزرگ، اختلاس، خرج و مخارج میلیاردی برای انتخابات، ساخت و سازش و ... همگی اقداماتی است که از عاقلان بی‏دین برمی‏آید.

مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران با اشاره به ویژگی‏های افراد دین‏دار اما بی‏عقل نیز خاطر نشان کرد: مقابل تفسیر نخست، افراد دین‏دار اما بی‏عقل قرار دارند.

وی ادامه داد: نمونه چنین افرادی را در صورت و سیرت می‏توان در جمع سپاه خوارج در صدر اسلام و شخصی مانند ابو‏موسی اشعری یافت.

رحمان‏دوست اضافه کرد: چنین دین‏داران بی‏عقلی نه تنها سودی به جامعه اسلامی نمی‏رسانند؛ بلکه برای اهداف نظام عناصری مضر نیز محسوب می‏شوند.

مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران با ارائه تعریف ساده‏ای از دین خاطر نشان کرد: خلاصه و عصاره دین را می‏توان در دو مؤلفه اعتقاد به خدا و روز قیامت تعریف کرد.


دولت بسیاری از تحریمها را دور زده است

    نظر
توکلی:
دولت بسیاری از تحریم‌ها را دور زده است

خبرنگار کارون : رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بخش تحریم‌ها موفق شده بسیاری از آنها را دور بزند.

خبرگزاری فارس: دولت بسیاری از تحریم‌ها را دور زده است

 

به گزارش خبرنگارکارون از شرق استان تهران احمد توکلیدر جمع مردم بخش مرکزی تهران اظهار کرد: زمانی کشتی جنگی در دریای عمان حضور داشت و اجازه فروش آسان نفت کشور را نمی‏داد.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر، پول نفت فروخته شده ایران از سوی آنها اجازه جابه‏جایی بین بانک‏ها را ندارد؛ از این‌رو واردات با وقفه مواجه می‏شود.

توکلی اضافه کرد: با توجه به این مشکلات مجبور به استفاده از بانک‏های کوچک نا‏ آشنای کشورهای دورافتاده هستیم.

رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی افزود: بدین ترتیب، خرج تبدیل ارز و حواله‏ها افزایش یافته و چند درصدی بر نرخ تورم می‏افزاید.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لحاظ اجرایی نمی‏توانند کاری در این‏باره انجام دهند؛ زیرا این امر کاملا اجرایی و در دستان دولت است.

توکلی از تشکیل کمیته ویژه‏ای در دولت پیرامون تقابل با تحریم‏ها سخن به میان آورد و افزود: دولت برای تقابل با تحریم‏های غرب کمیته‏ای ویژه تشکیل داد که ما در خصوص این کمیته اعتراض‏های زیادی داریم.

رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از جمله این اعتراض‏ها، تاکید بر لزوم عدم انجام امور غیرقانونی است که مقرر بود در برخی موارد که خلاء قانونی هست اجرای کارها با اجازه مجلس شورای اسلامی یا مسئولان ارشد نظام انجام شود که این مهم متاسفانه رعایت نمی‏شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کمیته در دست افراد توانمندی نیست با وجود اینکه دولت زحمات بسیاری را در این زمینه کشیده و بسیاری از تحریم‏ها را نیز دور زده است.

توکلی ادامه داد: امید است تدابیر لازم در این زمینه بیشتر شده و تحریم‏ها در اشکال بیشتری دور زده شود.


اقتصاد متکی به نفت مستعد تورم است

    نظر
احمد توکلی:
اقتصاد متکی به نفت مستعد تورم است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اقتصاد متکی به نفت را مستعد تورم خواند و گفت: بازار نفت سیاسی و بی‏ثبات است.

خبرگزاری فارس: اقتصاد متکی به نفت مستعد تورم است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران احمد توکلی در جمع مردم روستای سعیدآبادجاجرود اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که مجلس باید آن را پیگیری کند، اجرای تدابیری در راستای کاهش اتکای اقتصاد کشور به نفت است.

وی ادامه داد: اگر تصمیم صحیحی در زمینه کاهش اتکای اقتصاد کشور به نفت از سوی مجلس شورای اسلامی اتخاذ شود، سود آن به همه ایران و از جمله روستای "کرشت" می‏رسد.

توکلی با بیان مثالی ساده به تشریح مضرات وابستگی اقتصاد به نفت پرداخت و گفت: در ابتدا جامعه‏ای را تصور کنید که کالای تولیدی آنها از ارزشی بالغ بر 100 تومان برخوردار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم این جامعه از اعتباری بالغ بر 100 تومان یعنی برابر با ارزش میزان کالای تولیدی خود بهره‏مند هستند.‏

وی اضافه کرد: دولت در این جامعه 20 تومان از این 100 تومان را به عنوان مالیات اخذ و آن را در قالب حقوق، خرید جنس و ... دوباره به جامعه تزریق می‏کند و در حقیقت 20 تومان از قدرت خرید مردم کم می‏شود.

توکلی افزود: اگر این دولت چاه نفتی را نیز در اختیار داشته باشد، اقتصاد ملی همچنان همان 100 تومان جنس را تولید می‏کند؛ اما این‏بار، نفت صادراتی به ارز و آن ارز توسط بانک مرکزی به پول ملی 40 تومانی تبدیل می‏شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این پروسه، 80 تومان پول در اختیار مردم، 20 پول در اختیار دولت (خارج شده از جریان قدرت خرید مردم) و 40 تومان نیز بر قدرت خرید دولت افزوده می‏شود.

وی اضافه کرد: در این شرایط تولید جامعه همان 100 تومان باقی مانده و بهای کالا افزایش می‏یابد؛ از این‌رو دولت از 140 تومانی که در اختیار دارد برای واردات جنس هزینه می‏کند.

توکلی افزود: حال جامعه در این وضع از 40 تومان رفاه بیشتر برخوردار می‏شود؛ اما متاسفانه همه چیز در واقعیت به این خوبی نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به واقعیت امر خاطر نشان کرد: اما در واقعیت با واردات اجناس از خارج به دلیل ارزانی آن دیگر شاهد تولید کالاهای 100 تومانی جامعه نخواهیم بود و بسیاری از کارخانه‏ها و تولیدی‏ها تعطیل می‏شود.

وی ادامه داد: ایراد بعدی در این جریان وقفه در حین ثبت سفارش است که این امر خود به عنوان یکی از عوامل تورم مطرح است.

توکلی اضافه کرد: سیاسی و بی‏ثبات بودن بازار نفت و امکان ایجاد موانعی در کندی روند تولید دیگر مشکلاتی است که اقتصاد متکی به نفت را مستعد تورم می‏سازد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: حال با توجه به اهمیت رهایی از بند اقتصاد متکی به نفت اگر بودجه‏ای متکی به این ماده وجود داشته باشد، مشکلات امروز حاصل می‏شود که دولت زحمت می‏کشد؛ اما چون ساختار اقتصادی منطقی قابل دفاعی ندارد، دارای نتیجه کم و گره‏ها بسیار است.


حضور در بطن جامعه شرط انتخاب مردم است

    نظر
مهرداد بذرپاش:
حضور در بطن جامعه شرط انتخاب مردم است / مردم بهترین مشاور نمایندگان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سابق سازمان ملی جوانان با بیان اینکه بهترین مشاور نمایندگان مجلس مردم هستند گفت: حضور در بین مردم باید شرط ضمن عقد جامعه برای انتخاب نماینده مجلس باشد.

خبرگزاری فارس: حضور در بطن جامعه شرط انتخاب مردم است / مردم بهترین مشاور نمایندگان هستند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران مهرداد بذرپاش صبح امروز در جمع مردم بخش مرکزی تهران اظهار کرد: باید حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب، شرط ضمن عقد مردم برای گزینش افراد باشد.

وی ادامه داد: در هر صورت دوستانی که از سوی مردم انتخاب می‏شوند، باید در بین آنها باشند؛ در بیانی ساده امور کلان مملکتی به جای خود، اما حضور بین مردم نباید از برنامه کاری یک نماینده حذف شود.

بذرپاش با اشاره به برخی خصایص حضور نماینده در جمع مردم خاطر نشان کرد: یکی از خصایص و مزایای حضور نماینده مجلس در بین مردم، افزایش سطح اعتماد بین این دو قشر همسو با انقلاب است.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان ادامه داد: دیگر مزیت حضور در میان مردم، استفاده از نقطه نظرات خوب آنهاست؛ زیرا معتقدیم که بهترین مشاور یک نماینده یا هر مسئول دیگری در نظام اسلامی، مردم هستند.

وی اضافه کرد: این بدین معنی است که اگر قرار به انجام بزرگ‏ترین کارهای مملکتی نیز باشد، بهترین مشاوران در این مسیر مردم هستند.

بذرپاش افزود: در غیر این صورت، حبس صدها ساعته یک مسئول در داخل اتاق در بسته نه تنها راه به جایی نمی‏برد؛ بلکه این منش مدیریتی می‏تواند موجبات انحراف از مسیر اصلی را نیز فراهم سازد.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان با اشاره به سطح وسیع حوزه انتخابیه تهران خاطر نشان کرد: حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر از سطح وسیعی برخوردار است و شاید امکان سرکشی به همه نقاط آن وجود نداشته باشد.

وی رفع مشکلات روزمره مردم در کنار اجرای طرح‏های بزرگ ملی را وظیفه توأمان نمایندگان خواند و افزود: مشکلاتی مانند تخریب آسفالت، کمبود آب زراعی مناطق روستایی، ضرورت ایجاد فضاهای بهداشتی و درمانی و ... در ردیف مشکلات روزمره مردم قرار دارد.

بذرپاش ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید همزمان با بحث، بررسی، تصویب، ابلاغ و نظارت بر اجرای طرح‏های بزرگ و کلان ملی و بین‏المللی، رفع معضلات روزمره مردم را نیز مدنظر قرار دهند.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان با اشاره به ویژگی‏های یک نماینده مردمی خاطر نشان کرد: یک نماینده مردمی در وهله نخست باید انسان خوبی باشد.

وی ادامه داد: انسان خوب در تعریفی ساده به فردی اطلاق می‏شود که مومن، ولایی، دین‏دار، عدالت‏خواه، مردم‏دار، دارای سلامت مالی و سلامت اخلاقی و ... باشد.

بذرپاش اضافه کرد: خوب بودن شرطی لازم اما ناکافی است؛ چرا که یک نماینده مجلس باید به طور حتم کارشناس و دارای کارایی نیز باشد.


حضور در انتخابات جهاد در راه خداست

    نظر
نماینده تهران در مجلس:
حضور در انتخابات جهاد در راه خداست/مردم حماسه 12 اسفند را تکمیل می‏کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور در انتخابات جهاد در راه خداست، گفت: مردم حماسه 12 اسفند را تکمیل می‏کنند

  

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، پرویز سروری عصر امروز در جمع مردم روستای "کرشت" اظهار کرد: حماسه 12 اسفند را می‏توان با حماسه‏های دفاع مقدس مقایسه کرد.

وی با اشاره به خاطراتی از روزهای دفاع مقدس یادآور شد: در یکی از ادوار تاریخی انقلاب اسلامی، انفجاری در الزهران رخ داد و 19 آمریکایی کشته شدند.

سروری ادامه داد: ایالات متحده ضمن نسبت دادن این انفجار و بمب‏گذاری به ایران اعلام کرد که به تلافی آن حادثه، 19 منطقه از کشور را مورد حمله نظامی قرار می‏دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ناوهای آمریکایی در موضع جنگ قرار گرفته و وضع ایران نیز سر و شکل دفاعی به خود گرفت.

وی افزود: در این میان سپاه پاسداران تدبیری هوشمندانه اندیشید و جمعیتی نزدیک به 100 هزار نفر از بسیجیان سراسر کشور را به مناطق جنوبی روانه کرد.

سروری ادامه داد: در آن روزها، مقام معظم رهبری شخصا در محل حاضر شدند تا روند اجرای امور را مورد بررسی موشکافانه خود قرار دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در یکی از سخنرانی‏های معظم‏له، نکته‏ای بارز بود که من پیش از این نمونه آن را در احادیث و روایات نبوی سراغ داشتم.

وی تصریح کرد: مقام عظمای ولایت در آن سخنرانی و در حالی که تبادل آتش، درگیری و شلیک گلوله‏ای حادث نشده بود، فرمودند که "خداوند برای هر قدم این افرادی که از خانه خارج شدند تا زمانی که به خانه باز می‏گردند، حسنه در نظر می‏گیرد".

سروری ادامه داد: در آن لحظه ارتباط این سخن رهبر معظم انقلاب که نبی مکرم اسلام (ص) نمونه آن را درخصوص جهادگران راه خدا فرموده بودند، برای اغلب افراد حاضر در آن سخنرانی مبهم بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اما در بازگشت به مقر فرماندهی و شنیدن اخباری به نقل از مقامات آمریکایی، اصل ماجرای آن سخن رهبر معظم انقلاب بر همه ما آشکار شد.

وی ادامه داد: در اخبار آن روز آمده بود که کشورهای حوزه اروپا از همراهی آمریکا در جنگ با ایران صرف‏نظر کردند و خود این کشور نیز آغاز جنگ را منوط به بررسی‏های دقیق‏تر دانست و بدین ترتیب آن حماسه حضور بسیجیان به ترس دشمن از تقابل با کشور انجامید.

سروری با بسط این رویداد اواخر هشت سال دفاع مقدس به روز 12 اسفند خاطرنشان کرد: من شباهت‏های زیادی بین آن روزها و حماسه 12 اسفند 90 می‏بینم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از روز 12 اسفند نیز سفرای کشورهایی که به دنبال کدورت روابط ایران و انگلیس از کشور خارج شده بودند، دوباره و بدون درخواست ایران مفتضحانه بازگشتند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، در زمینه انرژی هسته‏ای نیز موضع غرب در قبال ایران با تغییری بزرگ همراه شد و از فشارهای مستمر به مذاکرات بدون پیش‏شرط همراه با اعطای امتیازاتی برای ایران بدل شد.

سروری ادامه داد: در تحریم‏های اقتصادی نیز گشایش‏هایی بسیاری صورت گرفت و فشارهای شدید بر جمهوری اسلامی پس از 12 اسفند رنگ باخت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی با ناتمام خواندن این حماسه خواستار حضور مردم در پای صندوق‏های رای دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.


گازرسانی به لواسانات انجام می‏شود

    نظر
سال آینده
گازرسانی به لواسانات انجام می‏شود

خبرنگار حسبان : نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی از اجرای طرح‏های گازرسانی در بخش لواسانات شهرستان شمیرانات در سال آینده خبر داد.

خبرگزاری فارس: گازرسانی به لواسانات انجام می‏شود

 

به گزارش خبرنگار حسبان در باغ شهر کرشت ، لاله افتخاری  در جمع روستای "کرشت" اظهار کرد: پیگیری مشکلات مردم نواحی مختلف تهران همواره در دستور کار همه نمایندگان این حوزه قرار داشته است.

وی با اشاره به راه‏های رفع مشکل کمبود آب مناطق روستایی بخش مرکزی تهران خاطرنشان کرد: در روزهای آینده، نشستی برای رفع مشکل آب مناطق روستایی بخش مرکزی تهران برگزار می‏شود‏.

افتخاری ادامه داد: می‏توان به عنوان درمانی مسکن‏وار، نیاز آبی مردم مناطق روستای بخش مرکزی تهران را با استفاده از تانکرهای انتقال دهنده برطرف کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح کمربندی جنوبی بومهن نیز خاطرنشان کرد: طرح کمربندی بومهن نیز با اتمام مراحل عملیاتی خود، بخش عمده‏ای از مشکلات ترافیکی این شهر را رفع می‏سازد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، با پیگیری‏های به عمل آمده مدرسه خیرساز در بومهن احداث و به فضاهای آموزشی این شهر افزوده شده است.

افتخاری با تبریک حضور حماسی مردم در روز 12 اسفند خاطرنشان کرد: باید برای حضور حماسی مردم در روز 12 اسفند خدا قوت گفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم شریف، ولایی و انقلابی ایران اسلامی به پیام مقام عظمای ولایت لبیک گفتند و آن حادثه تاریخی بزرگ را خلق کردند.


برداشت بدون اطلاع از حساب بانک‏ها در دنیا بی‏سابقه بود

    نظر
توکلی در گفت‏وگو با فارس:
برداشت بدون اطلاع از حساب بانک‏ها در دنیا بی‏سابقه بود

خبرنگار کارون : نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت بدون اطلاع از حساب بانک‏ها توسط بانک مرکزی در دنیا بی‏سابقه بود و تذکرات لازم در این زمینه داده شد.

خبرگزاری فارس: برداشت بدون اطلاع از حساب بانک‏ها در دنیا بی‏سابقه بود

 

احمد توکلی در حاشیه دیدار چهره به چهره با مردم روستای سعیدآباد جاجرود و روستای "کرشت" در گفت‏و‏گوی اختصاصی با خبرنگارکارون در شرق استان تهران، از ارائه تذکرات لازم پیرامون برداشت بدون اطلاع پول از بانک‏ها توسط بانک مرکزی به رئیس‏جمهور خبر داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی ایجاد فضایی از بی‏اعتمادی را نتیجه این عمل بی‏سابقه در دنیا خواند.

وی اظهار داشت: اینکه بانک مرکزی از حساب سایر بانک‏ها پولی را برداشت کند، تا کنون در دنیا سابقه نداشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی جنبه‏های قانونی این اقدام بانک مرکزی شد و افزود: در خصوص این مورد تذکرات لازم به رئیس‏جمهور داده شده است.

توکلی ادامه داد: این عمل باید به لحاظ قانونی نیز مورد بررسی دقیق قرار گیرد که بانک مرکزی تا چه حد حق چنین برداشتی را داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی، ایجاد فضای مملو از بی‏اعتمادی را یکی از نتایج منفی این کار خواند.


نماینده مجلس نه وکیل‏الدوله باشد؛ نه دشمن دولت

    نظر
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
نماینده مجلس نه وکیل‏الدوله باشد؛ نه دشمن دولت

خبرنگار کارون : عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره نهم باید از سویی با دولت دشمنی نکنند و از سویی دیگر وکیل‏الدوله نیز نباشند.

خبرگزاری فارس: نماینده مجلس نه وکیل‏الدوله باشد؛ نه دشمن دولت

 

به گزارش خبرنگار کارون از باغ شهر کرشت ، حسین مظفر  در جمع مردم بخش روستای "کرشت" اظهار کرد: نمایندگان مجلس، علاوه بر اینکه نباید تملق‏گوی دولت باشند؛ از سوی دیگر نباید با دشمنی با این نهاد رفتار کنند.

وی ادامه داد: در صورت اتخاذ هر دوی این رویکردها، کارها غلط و راهی به بیراهه است؛ از این رو، باید مجلسی آزاده، حافظ آرمان‏های والای نظام اسلامی و ناظر دقیق بر امور اجرایی تشکیل شود.

مظفر اضافه کرد: البته به حول قوه الهی، این مهم با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‏های اخذ رای دور دوم انتخابات نهم و گزینش افراد اصلح محقق می‏شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از مزایای این حضور حداکثر در انتخابات، اقدام نمایندگان برگزیده مردم با اعتماد به نفس بیشتر در عرصه‏های خدمت‏رسانی است.

وی در ادامه با اشاره به عوامل تحقق انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سه اصل مهم، عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دوران مبارزه با رژیم ستم‏شاهی بود.

مظفر ادامه داد: عامل نخست در استقرار نظام مقدس اسلامی آموزه‏های دینی و تمسک به مبانی وحیانی کتاب انسان‏ساز قرآن کریم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: عامل بعدی در تحقق این هدیه الهی، هدایت‏های داهیانه امام راحل عظیم‏الشان (ره) و رهبر امت توسط ایشان بود.

وی افزود: عامل سوم را باید به حساب حضور گسترده مردم ایران اسلامی در صحنه‏های مبارزه علیه ظلم چندین هزار ساله طاغوت گذاشت.


انتخابات فرایند اصلاح مدیریت کشور است

    نظر
حسین مظفر:
انتخابات فرایند اصلاح مدیریت کشور است

خبرنگار حسبان: وزیر اسبق آموزش و پرورش، بهترین راه برای اصلاح مدیریت کشور را انتخابات و حضور افرادی اصلح، شجاع، ولایی، کارشناس، صاحب طرح و برنامه و مدبر در مجلس خواند.

خبرگزاری فارس: انتخابات فرایند اصلاح مدیریت کشور است

 

به گزارش خبرنگار حسبان از سعیدآباد جاجرود ، حسین مظفر عصر امروز در جمع مردم سعیدآباد جاجرود  اظهار کرد: غالب نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی از بطن جامعه و خانواده معزز شهدا برخاسته‏اند.

وی با اشاره به بیانات گوهربار امام راحل (ره) در خصوص حفظ انقلاب خاطرنشان کرد: امام راحل عظیم‏الشان (ره) در پاره‏ای از بیانات گران‏سنگ خود فرمودند که "حفظ این نظام اوجب واجبات و واجب‏تر از نماز و روزه است".

مظفر ادامه داد: قهر از نظام راه درست حل معضلات در جامعه نیست؛ بلکه باید راه‏حل اصلی اصلاح مدیریت کشور را در شرکت در انتخابات و گزینش افرادی قوی جست‏وجو کرد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به برخی تبعات مثبت حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از انتخابات نهم، کشوری مانند ترکیه که آهسته آهسته در مسیر پیوستن به صف دشمنان ایران قرار داشت، دوباره دست دوستی دراز کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، گروه مذاکره کننده بر سر مسئله هسته‏ای ایران نیز دوباره بدون پیش‏شرط خواستار آغاز مذاکرات با ایران شد.

مظفر اضافه کرد: مردم با شرکت در انتخابات می‏توانند افراد ضعیف‏تر را به قوی‏تر تبدیل کنند و موجبات تشکیل مجلسی با شاکله قدرتمند را فراهم سازند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در ادامه، انقلاب اسلامی ایران را موجب خشنودی دوستان و اسباب خشم دشمنان مردم این مرز و بوم اسلامی خواند.

وی تصریح کرد: برای این انقلاب، هزینه‏های بسیاری شده است که 220 هزار شهید و 600 هزار جانباز نقص ‏عضو از آن جمله هستند.

مظفر اضافه کرد: از این رو، باید با چنگ و دندان از این یادگاری که نتیجه صدها سال مقاومت، تلاش، زجر و رنج فرزندان این مرز و بوم است، صیانت شود.