سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

حضور در بطن جامعه شرط انتخاب مردم است

    نظر
مهرداد بذرپاش:
حضور در بطن جامعه شرط انتخاب مردم است / مردم بهترین مشاور نمایندگان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سابق سازمان ملی جوانان با بیان اینکه بهترین مشاور نمایندگان مجلس مردم هستند گفت: حضور در بین مردم باید شرط ضمن عقد جامعه برای انتخاب نماینده مجلس باشد.

خبرگزاری فارس: حضور در بطن جامعه شرط انتخاب مردم است / مردم بهترین مشاور نمایندگان هستند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران مهرداد بذرپاش صبح امروز در جمع مردم بخش مرکزی تهران اظهار کرد: باید حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب، شرط ضمن عقد مردم برای گزینش افراد باشد.

وی ادامه داد: در هر صورت دوستانی که از سوی مردم انتخاب می‏شوند، باید در بین آنها باشند؛ در بیانی ساده امور کلان مملکتی به جای خود، اما حضور بین مردم نباید از برنامه کاری یک نماینده حذف شود.

بذرپاش با اشاره به برخی خصایص حضور نماینده در جمع مردم خاطر نشان کرد: یکی از خصایص و مزایای حضور نماینده مجلس در بین مردم، افزایش سطح اعتماد بین این دو قشر همسو با انقلاب است.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان ادامه داد: دیگر مزیت حضور در میان مردم، استفاده از نقطه نظرات خوب آنهاست؛ زیرا معتقدیم که بهترین مشاور یک نماینده یا هر مسئول دیگری در نظام اسلامی، مردم هستند.

وی اضافه کرد: این بدین معنی است که اگر قرار به انجام بزرگ‏ترین کارهای مملکتی نیز باشد، بهترین مشاوران در این مسیر مردم هستند.

بذرپاش افزود: در غیر این صورت، حبس صدها ساعته یک مسئول در داخل اتاق در بسته نه تنها راه به جایی نمی‏برد؛ بلکه این منش مدیریتی می‏تواند موجبات انحراف از مسیر اصلی را نیز فراهم سازد.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان با اشاره به سطح وسیع حوزه انتخابیه تهران خاطر نشان کرد: حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر از سطح وسیعی برخوردار است و شاید امکان سرکشی به همه نقاط آن وجود نداشته باشد.

وی رفع مشکلات روزمره مردم در کنار اجرای طرح‏های بزرگ ملی را وظیفه توأمان نمایندگان خواند و افزود: مشکلاتی مانند تخریب آسفالت، کمبود آب زراعی مناطق روستایی، ضرورت ایجاد فضاهای بهداشتی و درمانی و ... در ردیف مشکلات روزمره مردم قرار دارد.

بذرپاش ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید همزمان با بحث، بررسی، تصویب، ابلاغ و نظارت بر اجرای طرح‏های بزرگ و کلان ملی و بین‏المللی، رفع معضلات روزمره مردم را نیز مدنظر قرار دهند.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان با اشاره به ویژگی‏های یک نماینده مردمی خاطر نشان کرد: یک نماینده مردمی در وهله نخست باید انسان خوبی باشد.

وی ادامه داد: انسان خوب در تعریفی ساده به فردی اطلاق می‏شود که مومن، ولایی، دین‏دار، عدالت‏خواه، مردم‏دار، دارای سلامت مالی و سلامت اخلاقی و ... باشد.

بذرپاش اضافه کرد: خوب بودن شرطی لازم اما ناکافی است؛ چرا که یک نماینده مجلس باید به طور حتم کارشناس و دارای کارایی نیز باشد.