سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

رودهن//شهرداری دماوند آماده ساماندهی ابنیه تاریخی

    نظر

رودهن//شهرداری دماوند آماده ساماندهی ابنیه تاریخی شهردار دماوند از آمادگی این نهاد برای ساماندهی آثار تاریخی و طبیعی دماوند خبر داد

مرتضی همتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران واگذاری مجموعه برج یادمان شیخ شبلی به شهرداری دماوند را حاصل وجود دیدی وسیع و موثر در مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خواند.

شهردار دماوند مجموعه این شهر را اثری ملی خواند و افزود: مجموعه شهر دماوند از سال 1315 در فهرست آثار ملی ثبت شد.

 وی دماوند را فاقد امکانات لازم برای ارائه خدمات حرفه‏ای به گردشگران دانست و گفت: وضع امروز دماوند با ارائه خدمات حرفه‏ای به گردشگران فاصله زیادی دارد.

 همتی از اجرای 32 هکتار طرح درختکاری در یک هزار متری اطراف مجموعه برج یادمان شیخ شبلی خبر داد. شهردار دماوند تصریح کرد: فضای طبیعی حاشیه این بنای تاریخی و نماد دماوند، قابلیت توسعه تا میزان 60 هکتار را نیز دارد.

 وی از تبدیل این مجموعه به فضای مناسب توریستی خبر داد و افزود: مجموعه برج یادمان شیخ شبلی با همین وضع موجود پذیرای گردشگران بسیاری است.

همتی ادامه داد: با ساماندهی محوطه این اثر تاریخی و ملی، مقدمات لازم برای جذب توریسم در دماوند فراهم خواهد آمد.


طرح واگذاری علمک گاز در لومان تکمیل می‏شود

    نظر
نسخه چاپیارسال به دوستان
تا 2 ماه آینده؛
طرح واگذاری علمک گاز در لومان تکمیل می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: پیش‏بینی این شرکت تکمیل طرح واگذاری علمک به منازل روستای لومان تا دو ماه آینده است.

خبرگزاری فارس: طرح واگذاری علمک گاز در لومان تکمیل می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، یعقوبعلی حسینی‏نیا عصر امروز در بازدید از روستای لومان شهرستان دماوند که با حضور نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دماوند، بخشدار مرکزی و دیگر مسئولان محلی برگزار شد، اظهار داشت: اهالی روستای لومان به محض دریافت علمک، می‏توانند برای دریافت کنتور به اداره گاز آبسرد مراجعه کنند.
وی ضمن هشدار نسبت به افزودن لوله به شبکه‏های از پیش تعیین شده خاطرنشان کرد: نکته‏ای که در امور گازرسانی نباید به باد فراموشی سپرده شود، عدم افزایش غیرکارشناسی لوله‏های شبکه گازرسانی است.
حسینی‏نیا تصریح کرد: شبکه‏گذاری در هر منطقه باید بر اساس نقشه‏های از پیش تایید شده اجرایی شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران ادامه داد: خلاف این روند در شبکه‏گذاری تخلف محسوب شده و ضمن بالا بردن احتمال بروز سوانح، پیگرد قانونی نیز خواهد داشت.
وی پیرامون مراحل پیش از آغاز پروژه‏های گازرسانی اظهار داشت: مجموعه شرکت گاز پیش از آغاز مراحل اجرایی هر طرح گازرسانی، به اطلاعات آماری و نقشه‏های مورد تایید بخشداری و دفتر فنی فرمانداری مراجعه می‏کند.
حسینی‏نیا ادامه داد: در این نقشه‏ها، محدوده دقیق جغرافیایی روستا تعریف شده و به تبع آن طرح‏های مورد نظر گازرسانی صورتی اجرایی به خود می‏گیرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران افزوده‏شدن روستای لومان به شبکه گازرسانی کشور را به مردم این روستا تبریک گفت و ادامه داد: لومان، سی و دومین روستای شهرستان دماوند و پانصد و دومین روستای استان تهران است که به شبکه گازرسانی کشور می‏پیوندد.
حسینی‏نیا افزود: در راستای رسیدن به این مهم تلاش‏ها و پیگیری‏‏های شبانه‏روزی فرماندار دماوند و نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تاثیر بسزایی داشته است


حضور 800 دانشجو در 4 کلاس

    نظر
مسئول امور اجرایی دانشگاه پیام‌نور آبسرد با اشاره به عدم تعلیق واحدهای دانشگاهی پیام نور شهرستان دماوند، گفت: حضور 800 دانشجوی واحد پیام نور آبسرد در 4 کلاس دانشگاه این شهر امکان‌پذیر نیست.
آفتاب: مسئول امور اجرایی دانشگاه پیام‌نور آبسرد با اشاره به عدم تعلیق واحدهای دانشگاهی پیام نور شهرستان دماوند، گفت: حضور 800 دانشجوی واحد پیام نور آبسرد در 4 کلاس دانشگاه این شهر امکان‌پذیر نیست. 

امین شریفی در جریان ملاقات مردمی مسئولان شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه آبسرد، فرماندار دماوند، معاون اداری مالی این فرمانداری، جمعی از مدیران دوایر خدماتی و تعداد زیادی از مردم در مسجد جامع شهر آبسرد برگزار شد، اظهار داشت: مساعدت‌های مسئولان استانی دانشگاه پیام نور، واحدهای این مراکز آموزش عالی را در شهرستان دماوند فعلاً از خطر تعلیق دور نگه داشته است.

وی با اشاره به طرح ادغام واحدهای دانشگاهی پیام نور استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح ادغام واحدهای دانشگاهی پیام نور استان تهران اجرایی شده است. 

شریفی ادامه داد: اما این مهم در شهرستان دماوند به رغم پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری دماوند و امام جمعه هنوز بین واحدهای دانشگاهی پیام نور آبسرد، آبعلی و رودهن اجرایی نشده است.

مسئول امور اجرایی دانشگاه پیام‌نور آبسرد ادامه داد: استقرار 800 دانشجو در 4 کلاس درس کاری غیرممکن بود. 

وی افزود: از این‌رو 6 رشته از مجموع 8 رشته واحد پیام نور آبسرد به صورت میهمان به دانشگاه پیام نور دماوند انتقال داده شد. 

شریفی از اختصاص مجموعه‌ای برای اوقات استراحت دانشجویان خبر داد و افزود: مسئولان دانشگاه پیام نور آبسرد سایتی را برای گذران اوقات استراحت بین کلاس دانشجویان در نظر گرفته‌اند.

مسئول امور اجرایی دانشگاه پیام نور آبسرد در مورد نحوه افزایش رشته‌های تحصیلی در واحد آبسرد خاطرنشان کرد: مبحث افزایش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور تابع شرایط خاصی است. 

وی تصریح کرد: این مهم با توجه به فضاهای آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی در شورای گسترش رشته‌های دانشگاه پیام نور مورد بررسی قرار گرفته و مجوزهای لازم در این زمینه صادر می‌شود. 

شریفی افزود: اما در حال حاضر موارد مورد نظر شورای گسترش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور در واحد آبسرد لحاظ نشده است.

ایجاد پنج هزار فرصت شغلی در شهرک صنعتی صالح‏آباد دماوند

    نظر

ایجاد پنج هزار فرصت شغلی در شهرک صنعتی صالح‏آباد دماوند

دنیای اقتصاد - شرق تهران: مدیر شرکت شهرک‏های صنعتی شهرستان دماوند گفت: راه اندازی شهرک صنعتی صالح‏آباد دماوند موجب ایجاد پنج هزار فرصت شغلی جدید خواهد شد.

حمزه ممبینی اظهار کرد: روند اشتغال‏زایی در این شهرک صنعتی از 2 هزار نفر در فاز نخست آغاز می‏شود و به تدریج افزایش می‏یابد.وی از وجود 250 پلاک در اراضی شهرک صنعتی صالح‏آباد خبر داد و افزود: شهرک صنعتی صالح‏آباد دماوند دارای 250 پلاک و قطعه 3 هزار و 500 متری خواهد بود، ضمن اینکه این شهرک تنها مورد جا مانده از اجرای 28 پلاک مصوب هیات دولت برای تبدیل به شهرک صنعتی در استان تهران بود.مدیر شرکت شهرک‏های صنعتی شهرستان دماوند تصریح کرد: دلیل این وقفه، رفتار نا‌به‌حق معارضان بود که در مقابل اجرای این پروژه ایستادگی می‏کردند.وی با اشاره به موانع پیشین در خصوص اجرای این طرح یادآور شد: اراضی متعلق به شهرک صنعتی صالح‏آباد با موانع دیگری نیز مواجه بوده اما خوشبختانه اختلافات با پیگیری‏های نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی رفع شد


مسابقه شطرنج \سیمولتانه\در پردیس برگزار شد

    نظر

مسابقه شطرنج "سیمولتانه"در پردیس برگزار شد
تهران - خبرگزاری مهر: مسابقه شطرنج "سیمولتانه" یا سبک همزمان در تمام رده های سنی برای اولین بار در شهر پردیس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مسابقات صبح امروز به همت هیئت شطرنج بخش مرکزی تهران با شرکت 50 نفر از شطرنج بازان در سالن والفجر پردیس برگزار و در پایان به نفرات برتر جوایزی تعلق گرفت.

این مسابقه با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان بخش مرکزی، رئیس هیات شطرنج استان تهران،رئیس بازرسی شهرداری پردیس، رئیس هیات شطرنج بخش مرکزی تهران و مدرس درجه یک فدراسیون شطرنج همراه بود.

این مسابقه برای اولین بار در منطقه پردیس در رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

صالح زاده که دارای درجه بین المللی شطرنج است، در مصاف 50 شطرنج باز حدود شش کیلومتر راه رفت و با 47 برد، دو تساوی و یک شکست، بازیها را به پایان رساند.

در پایان این مسابقه به کلیه شرکت کنندگان زیر 13 سال از طرف اداره ورزش و جوانان بخش مرکزی تهران، هدایایی به رسم یادبود اهدا و همچنین به سه نفرات اول(برنده) و دوم و سوم(تساوی) هدایا و حکم یادبود اهدا شد.

گفتنی است سیمولتانه به روشی گفته می شود که در آن، یک شطرنج باز در مقابل شماری از شطرنج بازان مسابقه می دهد.


زنی با 35 ضربه چاقوی برادرش از پای درآمد

    نظر
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری برادری که بر اثر اختلافات خانوادگی اقدام به قتل خواهر خود کرده بود توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی خبر داد.
آفتاب: رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری برادری که بر اثر اختلافات خانوادگی اقدام به قتل خواهر خود کرده بود توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی خبر داد. 

سرهنگ حسین حسین‌زاده با اعلام این‌خبر افزود: در پی وقوع یک فقره قتل در یکی از مناطق شهر اصفهان موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت و اکیپی از کارآگاهان جنایی این پلیس با هماهنگی بازپرس ویژه قتل به محل وقوع اعزام شدند. ماموران پس از حضور در محل متوجه شدند جسد متعلق به زنی جوان است که با 35 ضربه چاقو به نقاط مختلف بدن از پای درآمده است. 

حسین‌زاده با بیان این که در تحقیقات اولیه مشخص شد مقتوله با خانواده خود دارای اختلافات قبلی بوده است گفت: کارآگاهان در اولین قدم به تحقیق از خانواده مقتوله پرداختند و در این راستا سرنخ‌هایی از قاتل به‌دست آوردند که شواهد نشان می‌داد برادر وی باشد. به گفته رییس پلیس آگاهی استان اصفهان پس از کشف سرنخ‌های مذکور اکیپی ویژه از ماموران در عملیاتی غافلگیر کننده متهم به قتل را دستگیر و به آگاهی منتقل کردند. 

حسین‌زاده ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه از متهم وی ابتدا هرگونه بزه انتسابی را انکار کرد اما پس از رویارویی با اسناد و ادله مستدل به قتل خواهر خود با انگیزه اختلافات خانوادگی قبلی اقرار کرد. 

وی با بیان این که متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است به خانواده‌ها هشدار داد: نظارت بر اعمال و رفتار فرزندان به صورت نامحسوس عامل موثری در پیشگیری از انحرافات اجتماعی جوانان و نوجوانان است و والدین غافل، از نظر جرم شناسان با والدین بزهکار همسان هستند

نقشه زن برای قتل شوهر

 

ماموران به گفته‌های زن شک کردند و پرینت تلفن خانه و تلفن همراه او را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت متوجه شدند که او دروغ می‌گوید
کد خبر: 202815
تاریخ انتشار: 18 آبان 1390 - 20:59

بسیاری از زنانی که با شوهرخود اختلاف دارند برای این‌که بتوانند او را از سر راه بردارند با مردی ارتباط برقرار می‌کنند تا از طریق آن مرد شوهرشان را به قتل برسانند.

این زنان معمولا پراز کینه و ناراحتی از شوهرانشان هستند اما آنچه می‌خواهم برایتان تعریف کنم در مورد زنی است که خودش به تنهایی مرتکب قتل شد.

احساساتی بودن زن‌ها حتی زمانی که مرتکب قتل می‌شوند هم نمود دارد. همانقدر که زن می‌تواند مهربان باشد و خود را فدای فرزند، همسر یا پدرومادرش کند، در برخی موارد قدرت جنایتش هم همانقدر بالاست و با کینه‌‌ای عمیق دست به قتل می‌زند. خاطره‌ای که می‌خواهم برایتان تعریف کنم در همین خصوص است. حدود هشت سال پیش پرونده‌ای به من ارجاع شد که در آن زنی شوهرش را کشته و جسدش را در خانه دفن کرده و در همانجا هم زندگی می‌کرد.

ماجرا از این قرار بود که این زن با این ادعا که شوهرش به خارج رفته او را به قتل رسانده‌ بود. اولین کسی که به این موضوع شک کرده‌ بود مادرشوهر این زن بود. زن جوان که مینا نام ‌داشت به مادر شوهرش گفته ‌بود پسرت برای کار به خارج از کشور رفته‌ است و مدتی نمی‌آید.

او ادعا کرده‌ بود اختلاف بین مادر و پسر باعث شده تا شوهرش با مادرش تماس نگیرد. مادر مرد جوان به این موضوع شک و بعد از چند ماه شکایت کرده‌ و خواستار بررسی وضعیت پسرش شده‌ بود.

وقتی مینا بازداشت ‌شد و مورد بازجویی قرار گرفت مدعی شد که شوهرش از خارج با او تماس می‌گیرد و هنوز برنگشته‌ است.

ماموران به گفته‌های این زن شک کردند و پرینت تلفن خانه و تلفن همراه او را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت متوجه شدند که این زن دروغ می‌گوید. مینا که دید نقشه‌اش لو رفته، گفت شاید شوهرش به او دروغ گفته‌ و خودش را جایی مخفی کرده ‌است.

این ادعا هم از سوی ماموران رد شد، چون شماره تلفن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد هیچ‌ شماره غریبه‌ای با این زن تماس نگرفته‌ است. ماموران در بررسی شماره تماس‌ها متوجه شدند که یک شماره مدام به مینا زنگ زده و این شماره مربوط به مردی بود به نام سعید که از دوستان قدیمی شوهر مینا محسوب می‌شد. بنابراین مشخص شد که مینا با سعید رابطه دارد.

دیگر برای ماموران پوشیده ‌نبود که این زن شوهرش را کشته ‌است. اما جسد کجا بود؟ نقشه‌ای که مینا کشیده‌ کاملا حرفه‌ای و حساب شده ‌بود. او حتی موضوع سفر همسرش به خارج را به فرزندانش هم گفته‌ بود و از آنجایی که شوهرش چندباری به خارج از ایران سفر کرده‌ بود بنابراین کسی به این گفته ‌شک نکرده‌ بود.

این زن سپس با سعید رابطه برقرار کرده ‌بود، بدون این‌که مزاحمی داشته ‌باشد. ماموران برای مشخص شدن سرنوشت شوهر مینا او را مورد بازجویی‌های فنی قرار داده ‌بودند. این زن خیلی مقاومت کرده‌ بود اما در نهایت به قتل شوهر و دفن او در خانه اعتراف کرد.

پرونده را مطالعه و دستور تعیین وقت را صادر کردم. روز محاکمه فرا رسید. وضع پرونده نشان می‌داد مینا کینه عمیقی از شوهرش داشته‌ است اما گفته‌های این زن در دادگاه می‌توانست مشخص کند که عمق این کینه تاچه حدی است. روز محاکمه مینا در دادگاه حاضر شد.

او ادعا کرد که انگیزه‌ای برای قتل شوهرش نداشته‌ و از خودش دفاع کرده ‌است.

این گفته‌ها از سوی متهمانی که به زندان می‌روند برای ما غیرطبیعی نیست. آنها وقتی با زندانیان دیگر روبه‌رو می‌شوند با راهنمایی آنها واقعیت را انکار و تصور می‌کنند که با این کار از مجازات رها می‌شوند،  در صورتی که دروغ هرگز باعث نجات افراد نشده و نمی‌شود.

مینا هم در چنین وضعیتی بود. او فکر می‌کرد می‌تواند با دروغ‌گویی واقعیت را وارونه جلوه دهد.

وی گفت: شوهرم آن شب دندان درد داشت. از من خواست آمپول مسکن به او بزنم اما بعد از زدن آمپول حالش بد شد و به من حمله کرد و مرا زد. من هم برای این‌که از دست او فرار کنم با آ  جر چند ضربه به سرش زدم. شوهرم فوت کرد و من برای این‌که دستگیر نشوم کف زمین را با همکاری یک کارگر کندم و جسد شوهرم را دفن کردم و روی آن را پوشاندم و برای این‌که مادرشوهرم از من شکایت نکند به دروغ گفتم که شوهرم به خارج رفته ‌است.

این زن درست می‌گفت، با آجر شوهرش را به قتل رسانده ‌بود و آمپولی هم که می‌گفت به آن مرد زده ‌بود اما مابین این دو اتفاق را درست نمی‌گفت بنابراین باید سوالات فنی می‌کردم تا بتوانم واقعیت را کشف و زن را وادار به اعتراف کنم. پی‌درپی‌ سوال پرسیدم و او برای هر سوال یک جواب داد و بعد از چند دقیقه دچار تناقض‌گویی شد. این تناقض‌گویی‌ها باعث شد تا واقعیت کشف شود.

مینا به خاطر درگیری‌هایی که با شوهرش داشته و از آنجایی که نمی‌توانسته از او جدا شود نقشه قتل را طراحی کرده ‌است.

او شوهرش را ابتدا با دارو بیهوش کرده و بعد با وارد آوردن ضربات متعدد آجر به سرش او را به قتل رسانده و بعد هم جسدش را دفن کرده‌ بود.

این زن در بازجویی‌ها گفته ‌بود که بارها از شوهرش کتک خورده و همین کتک‌ها عامل اصلی اختلاف آنها بوده‌ است. جالب اینجاست که فرزندان مینا خیلی او را دوست داشتند و می‌گفتند که مادرشان زن مهربانی است و هیچ‌وقت باعث آزار آنها نشده ‌است. درست است که او مادرخوبی برای فرزندانش بود اما اختلافاتی که با شوهرش داشت او را به یک قاتل خشن تبدیل کرده ‌بود.

مینا حتی دوست شوهرش را هم گول زده و به او هم گفته‌بود که شوهرش به خارج رفته و قرار است از هم جدا شوند. بعضی زنان هرکاری که می‌کنند با تمام احساسشان انجام می‌دهند و حس کینه در آنها خیلی قوی است. آنها وقتی به کسی محبت می‌کنند از اعماق وجودشان این‌کار را انجام می‌دهند و زمانی که از کسی ناراحت می‌شوند با تمام وجودشان از او متنفر می‌شوند و کینه می‌ورزند، مانند کاری که مینا کرد.

این زن در نهایت با درخواست مادرشوهرش به قصاص محکوم شد اما از آنجایی که دو فرزندش رضایت داده‌ بودند و مادربزرگ باید سهم دیه نوه‌هایش را می‌پرداخت، او هنوز در زندان است و موفق هم نشده رضایت اولیای‌دم را بگیرد.

‌نورالله عزیزمحمدی - قاضی دادگاه کیفری‌استان تهران


قتل مردی که به دخترانش تجاوز میکرد

پس از قتل مرد افغان و بازداشت قاتل او، دختران افغان که به‌عنوان اولیای دم در دادگاه حاضر شده‌ بودند، مدعی شدند سال‌های طولانی مورد آزار جنسی پدرشان قرار گرفتند و به همین دلیل از قاتل او شکایتی ندارند.

آفتاب: پس از قتل مرد افغان و بازداشت قاتل او، دختران افغان که به‌عنوان اولیای دم در دادگاه حاضر شده‌ بودند، مدعی شدند سال‌های طولانی مورد آزار جنسی پدرشان قرار گرفتند و به همین دلیل از قاتل او شکایتی ندارند. 

این دختران وقتی در جایگاه حاضر شدند تا شکایت خود علیه متهمان را مطرح کنند به جای اعلام شکایت جزییات زندگی پردردشان را توضیح دادند و گفتند چطور به‌عنوان یک فرد بی‌هویت از ابتدای تولدشان در ایران زندگی کردند و حتی جرات شکایت از پدرشان را نداشتند. 

در ابتدای جلسه محاکمه شفیعی نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و در توضیح کیفر‌خواست به قضات شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران گفت: جسد مردی به نام حیدر حدودا 40 ساله روز 23 بهمن سال گذشته در حاشیه بزرگراه آزادگان پیدا شد. ماموران متوجه شدند جسد متعلق به مردی افغان است؛ آنها با آثار برجای‌مانده در محل حادثه توانستند اولیای‌ دم را شناسایی کنند و مشخص شد آنها در جریان قتل حیدر بودند و خودشان موضوع را به پلیس گزارش ندادند. 

بررسی‌ها نشان داد حیدر توسط چهار مرد به نام‌های رضا‌‌، علی، عباس، رسول و همسر حیدر به نام شکیلا به قتل رسیده ‌است. پلیس متوجه شد شکیلا آن روز در خانه خواهرش بوده و با همکاری پسران خواهرش و داماد او، حیدر را به قتل رسانده‌اند. 

نماینده دادستان ادامه داد: «متهمان بعد از شناسایی از سوی پلیس بازداشت شدند و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کردند. آنها جزییات را شرح دادند و صحنه قتل نیز بازسازی شد.»

دختران چه گفتند 

در ادامه دختران مقتول یک به یک در جایگاه حاضر شدند؛ آنها که هیچ‌کدام اوراق هویتی و سواد ندارند به جای شکایت از قاتلان پدرشان از زندگی پردرد خود و ظلمی که در سال‌های زندگی‌شان بر آنها رفته ‌بود گفتند. 

اولین دختری که در جایگاه حاضر شد سحر 27ساله ‌بود او گفت: اگر پدرم کشته ‌شد به خاطر کارهای خودش بود؛ او خیلی ما را اذیت می‌کرد و به ناموس همه چشم داشت، او به هیچ ‌چیز اعتقاد نداشت و هیچ‌کس را دوست نداشت. ما هم جایی را نداشتیم که شکایت کنیم و کسی را نداشتیم که از ما حمایت کند. قبل از اینکه ازدواج کنم، پدرم شب‌ها به سراغم می‌آمد و آزارم می‌داد، بچه ‌بودم و نمی‌دانستم باید چه کنم. بعد که ازدواج کردم از دست پدرم راحت شدم او خیلی آدم بدی بود و به خاطر بدی‌های خودش کشته‌ شد. به همین دلیل هم نمی‌خواهم قاتلانش مجازات شوند. 

سپس عزیزه دختر 17 ساله در جایگاه حاضر شد؛ او که بیشترین آزار را از سوی پدرش دیده‌ بود گفت: وقتی که بچه ‌بودم پدرم شب‌ها به سراغم می‌آمد و اذیتم می‌کرد، وقتی ازدواج کردم بارها مورد آزار جنسی پدرمان قرار گرفته بودم. البته من تنها قربانی پدرم نبودم خواهرانم و حتی برادر 12ساله‌ام هم از دست او در امان نبودند. خیلی بچه‌ بودم و نمی‌دانستم باید چه کنم؛ به‌خصوص اینکه پدرم مردی عصبانی بود و خیلی ما را کتک می‌زد. تنها حامی ما مادرم بود، او خودش را جلوی پدرم می‌انداخت تا وقتی پدرم کتک می‌زد آسیب کمتری به ما برسد. شب‌ها هم سعی می‌کرد پدرم را در اتاق پیش خودش نگه دارد. از دست پدرم عاصی شده‌ بودیم زندگی برایمان سیاه ‌بود. 12ساله بودم که پدرم در قبال گرفتن مبلغی پول من را شوهر داد. یک سال بعد بچه‌ای به دنیا آوردم و پدرم زیر پای شوهرم نشست تا مرا طلاق دهد. بالاخره طلاقم را گرفت و دوباره به خانه پدرم برگشتم. در یک خیاطی چرخکار بودم و کار می‌کردم. دوباره آزارهای پدرم شروع شده بود، خسته‌ به خانه می‌رسیدم و وقتی می‌خواستم بخوابم پدرم به سراغم می‌آمد و آزارهایش را شروع می‌کرد. من که بزرگ شده ‌بودم می‌دانستم باید مقاومت کنم. فریاد می‌زدم و با پدرم دعوا می‌کردم، او کتکم می‌زد می‌گفت باید به حرفش گوش کنم اما من مقاومت می‌کردم و او با کمربند دنبالم می‌کرد. مادرم خودش را جلو می‌انداخت که من آسیب نبینم. گاهی تا صبح من را کتک می‌زد. 

عزیزه‌ ادامه داد: بعضی وقت‌ها پدرم از من پول می‌خواست و می‌گفت باید با مردان غریبه رابطه برقرار کنم؛ خودش چند پیرمرد را که از دوستانش بود به خانه می‌آورد و از من می‌خواست با آنها رابطه داشته باشم اما من مقاومت می‌کردم، او چندین بار من را به خاطر این مقاومت‌ها با پایپ سوزاند. هر روز صبح سر کار می‌رفتم و چند ساعتی روی میز کارم می‌خوابیدم. چون پدرم شب‌ها یا سراغ خودم می‌آمد یا سراغ ثریا خواهر 8 ساله‌ام می‌رفت یا برادر 12 ساله‌ام را آزار می‌داد. آنها نمی‌دانستند چطور باید از خودشان دفاع کنند. هر وقت صدای فریاد ثریا یا برادرم علی را می‌شنیدم از خواب می‌پریدم و برای کمک به سمت آنها می‌رفتم. چون هیچ اوراق هویتی هم نداشتیم کسی به حرف‌مان گوش نمی‌کرد. فقط مادرم بود که از ما دفاع می‌کرد. 

زن 17ساله سپس آثار سوختگی روی دستانش را به قضات نشان داد و گفت: نتیجه مقاومت من در برابر پدری که می‌خواست تجاوز کند این آثار سوختگی است. پدرم خیلی من را می‌زد و می‌سوزاند. او برادر 12ساله‌ام را معتاد به شیشه کرد و به ثریا هم شیشه می‌داد که بکشد تا نتواند در برابرش مقاومت کند. برعکس دختران که عاشق پدرشان هستند من از پدرم متنفر بودم. ما در ایران به دنیا آمدیم اما چون مجوز نداشتیم نتوانستیم درس بخوانیم و برده پدرمان شدیم. در این مدتی که او فوت شده حتی یک‌بار هم سر خاکش نرفتم و تازه به آرامش رسیده‌ام. مرگ حق او بود. درخواست دارم برای کمک به ما مادرم را آزاد کنید؛ او برای دفاع از من این کار را کرد.

شرح قتل از زبان متهمان 

سپس رضا متهم ردیف اول که داماد باجناق مقتول هم هست در جایگاه قرار گرفت، او گفت: من اتهامم را قبول دارم و با همکاری برادران زنم دست به این قتل زدم. البته من از ماجرای تجاوز حیدر به دخترانش خبر نداشتم اما روز حادثه وقتی که می‌خواستم با برادران همسرم سر کار بروم دیدم فاطمه خواهرزن 12ساله‌ام گریه می‌کند. او خیلی ترسیده ‌بود و بدنش می‌لرزید. محکم به مادرش چسبیده‌ بود و حرف نمی‌زد. از مادرزنم پرسیدم چه شده جواب نداد. فاطمه لباس مدرسه به تن داشت و کیفش هم روی دوشش بود. فکر کردم کسی در خیابان اذیتش کرده ‌است دوباره اصرار کردم، مادرزنم گفت وقتی که فاطمه در اتاق بود حیدر به او حمله کرد و قصد تجاوز داشت اما فاطمه فرار کرد. خیلی ناراحت شدم. به شکیلا همسر حیدر و خاله همسرم گفتم، چرا به شوهرت اجازه می‌دهی این کارها را بکند؟ آن‌وقت بود که شکیلا گفت دختران خودش هم مورد آزار حیدر قرار می‌گیرند و کاری از دستش برنمی‌آید. آنقدر عصبانی بودم که کنترل خودم را از دست دادم به سراغ حیدر رفتم و با او دعوا کردم بعد با کمک برادران همسرم او را کشتم.
این مرد درباره نحوه قتل گفت: من دستانش را گرفتم شالی را از زیر گلویش رد کردم و به پشت گردنش آوردم بعد علی شال را کشید عباس و رسول هم روی پا و کمرش نشستند تا اینکه جان باخت. ما 30 سال است در ایران زندگی می‌کنیم. چون در افغانستان امنیت نبود و ناموس‌مان در امان نبود به ایران آمدیم آن‌وقت خودی به ناموس‌مان تجاوز کرد. او باید می‌مرد البته قبول دارم که مرتکب جرم شدیم اما حیدر آدم کثیفی بود. 

در ادامه سایر متهمان هم در مورد اتهامی که به آنها وارد شده ‌بود از خود دفاع کردند. آخرین متهم شکیلا همسر 35 ساله حیدر بود، او گفت: حیدر برای ما زندگی نگذاشته‌ بود یک لحظه از دستش آرامش نداشتم. سعی می‌کردم بچه‌ها نزدیکش نباشند. شکایت هم نمی‌توانستم بکنم. البته من در قتل نقشی نداشتم اما وقتی فرزندان خواهرم به سراغش رفتند تا بکشندش مقاومت نکردم


مهمترین عناوین روزنامههای صبح امروز پنجشنبه

مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز پنجشنبه
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز پنجشنبه 19 آبان ماه بدین شرح است.

اعتماد:
اخطار آملی اریجانی به مسئولان درباره دستگیری عوامل فساد بانکی: دایم نگوییم چرا این را گرفتید آن را نگرفتید 
ایرلاین ها دست به دامان وزیر شدند
خشونت ، زاده جامعه بی نشاط

ایران:
ایستادگی اقتصاد ایران در جنجال هسته ای
چگونه هزینه گاز را 65 رصد کاهش دهیم
رئیس جمهور: ملت ایران روزگار بدخواهان را سیاه می کند

اقتصاد پویا:
صدور مجوز اعطای وام بازسازی صنایع از محل صندوق توسعه ملی
هدیه به تحویل دهندگان گیرنده های ماهواره ای در اصفهان
الزام بستن کمربند ایمنی سرنشین عقب از فردا در جاده ها

تهران امروز:
آیت الله لاریجانی: اخطار می کنم!
کسری 26 هزار میلیاردی بودجه 89
امضا آمانو پای ادعاهای آمریکا 

جام جم :
شگردهای تازه موسسات کنکور
احمدی نژاد: تمام مصوبات استانی را اجرا می کنیم
تیم ملی بدنبال شکستن طلسم منامه

جوان:
جهان به دروغ آمانو خندید
احمدی نژاد: کسانی که در فساد بانکی تخلف داشتند باید محاکمه شوند
آورده متقاضیان مسکن مهر 8 تا 18 میلیون تومان
 
خراسان:
بیانیه شدیداللحن روسیه علیه گزارش سیاسی آمانو
قانون ارتقای کیفیت خودرو به فراموشی سپرده شد
چهارمین سفر استانی هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری
 
دنیای اقتصاد:
احمدی نژاد: این ملت سر سوزنی عقب نمی نشیند؛ بازتاب جهانی گزارش آژانس
چاشنی جدید معاملات مسکن
سناریوی ارزی بانک مرکزی

شرق:
آیت الله لاریجانی: اخطار می کنم زبان در کام کشند
پاسخ تند سلطانیه به آمانو
مرور آثار سه نسل از سینماگران؛ بدهکاری، انرژی، اطمینان گمشده

فرهیختگان:
واکنش ایران به گزارش جدید مدیرکل آژانس: گزارش آمانو مغرضانه است
احمدی نژاد: چرا حیثیت آژانس انرژی اتمی را خرج دولت آمریکا می کنید
انتقاد شدید آملی لاریجانی از برخی اظهارنظرها علیه دستگاه قضا
 
قدس:
تبانی آمانو با 5 کشور دارای سلاح اتمی علیه ایران
رئیس جمهور: دشمنان ایران بدانند طعم پیروزی را نمی چشند
آغاز واگذاری 100 هزار مسکن مهر
 
کیهان:
تیر خلاص آمانو به حیثیت آژانس
بارش برف و باران از اواسط هفته آینده
تظاهرات مردمی در ایتالیا برلوسکنی را وادار به استعفا کرد

ملت ما:
روایت آمریکایی از برنامه هسته ای ایران
معمای چند مجهولی ارزی
اقتصاد، بلای جان مرد اول سیاست ایتالیا
 
هفت صبح:
راهنمای دریافت سریع و آسان وام مسکن
عملیات کی روش و یارانش در منامه
ورود خانم های مجرد به پیست اسکی ممنوع!

همشهری:
استقبال سرد از سیاسی ترین گزارش آژانس
حسرت 50 ساله پایتخت برای هوای پاک پایدار
انتقاد رئیس قوه قضائیه از سخنان برخی مسئولان درباره پرونده اختلاس

پدری سر دختر 6 سالهاش را برید

پدری سر دختر 6 ساله‌اش را برید



مرد 30 ساله‌ای که پس از مصرف شیشه دچار توهم و سوء ظن شده بود دختر شش ساله‌اش را سر برید.


ایلنا: مرد 30 ساله‌ای که پس از مصرف شیشه دچار توهم و سوء ظن شده بود دختر شش ساله‌اش را سر برید.

بازپرس شعبه 3 بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب اراک که از این قتل به عنوان فجیع‌ترین حادثه نام می‌برد، به خبرنگار ایلنا گفت: « 12 آبان امسال یک مورد حادثه مشکوک در کیلومتر 45 جاده اراک – قم گزارش شد که با حضور در صحنه جسد دختر بچه 6 ساله‌ای که سر او بصورت نیمه از بدن جدا شده و در اثر ضربه جسمی سنگین له شده در حالی که مقداری خاک جسد او را پوشانده بود، مشاهده شد.»

فراهانی ادامه داد:« بر اساس گزارش بدست آمده و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فردی به هویت جواد- س 35 ساله که همراه دختر بچه 6 ساله‌اش ریحانه – س از تهران به سمت بروجرد در حرکت بوده در 45 کیلومتری جاده اراک خودروی وانت را متوقف و فرزندش رابه فاصله 25 متری حریم جاده به سمت تپه‌ها انتقال داده و با چاقو به قصد بریدن سر دختر بچه گلو، حنجره و نای کودک را بریده است.

به گفته متهم با توجه به اینکه کودک به سختی جان می‌داده با کوبیدن سنگ بزرگی بر سر و بدن او را به قتل می‌رساند، سپس برای پنهان کردن جنایت هنگامی مشغول پوشاندن جسد با خاک بوده شخصی که با خودرو از منطقه عبور می‌کرده متوجه وی شده و به پلیس 110 اطلاع می‌دهد.

به گفته فراهانی هنگام حضور نیروی انتظامی و مأموران پاسگاه مشک‌آباد در محل حادثه قاتل محل را ترک و در مسیر بروجرد حرکت کرد اما به دلیل پنچر شدن خودرو به ناچار در کنار جاده پارک می‌کند که با توجه به در دسترس داشتن مشخصات خودرو مأموران اقدام به بازرسی خودرو کرده و کارد خون آلود را کشف می‌کنند.

بازپرس شعبه 3 که رسیدگی به این پرونده را در دست دارد با اشاره به اینکه متهم در هنگام دستگیری علائم مصرف مواد مخدر را داشته به خبرنگار ما گفت: «متهم اعتیاد شدید به مصرف شیشه داشته و همسرش نیز به اتهام حمل موادمخدر در زندان به سر می‌برد.

فراهانی با اشاره به تأثیر مصرف شیشه در وقوع حوادثی چون قتل و خودکشی گفت: «ماده مخدر شیشه به عنوان ماده محرک سیستم اعصاب مرکزی یعنی مغز و نخاع را تحت تأثیر قرار می‌دهد و علاوه بر آن موجب افزایش ضربان قلب، افزایش فشارخون، دمای بدن و ایجاد تشنج در فرد حالت پرخاشگری و اختلال شعور و بی‌خوابی را به وجود می‌آورد این علائم با جنون و روان پریشی در مواردی حتی پس از ماه‌ها یا سال‌ها از عدم مصرف نیز ادامه دارد.»

به گفته فراهانی تأثیر این ماده بسیار خطرناک و اعتیادآور در بلند مدت موجب سوظن و بدگمانی، توهم، بی‌نظمی و اختلال خلق شده به نحوی که شخص مصرف کننده دست به خودکشی زده و یا اقدام به قتل می‌کند که در این مورد قتل فجیع نیز متهم با توهم و ظن به تولد فرزندش او را به قتل رسانده است