سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

نسخه چاپیارسال به دوستان خوردن بادام باعث بهبود عملکرد فیزیکی می

خوردن بادام باعث بهبود عملکرد فیزیکی می‌شود

محققان در یک مطالعه جدید دریافتند ورزشکارانی که به مدت 4 هفته هر روز 75 گرم بادام می‌خورند به طور قابل توجهی در عملکرد آنان تاثیر می‌گذارد.

خبرگزاری فارس: خوردن بادام باعث بهبود عملکرد فیزیکی می‌شود

به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، محققان در یک مطالعه جدید دریافتند ورزشکارانی که به مدت 4 هفته هر روز 75 گرم بادام می‌خوردند به طور قابل توجهی در عملکرد آنان تأثیر داشته است؛ آنان این تحقیقات را بر روی 8 دوچرخه‌ سوار انجام دادند و مشاهده کردند دوچرخه سواران با خوردن روزانه بادام مسافت بیشتری را توانستند طی کنند؛ آن‌ها توانستند به جای 20.2 کیلومتر 21.9 کیلومتر را طی کنند؛ در مقابل دوچرخه سوارانی که بیسکوئیت سرشار از کربوهیدرات خورده بودند به جای 20.2 کیلومتر 20.8 کیلومتر را طی کردند.

علاوه بر این پس از ورزش، سطح گلوکز خون شرکت کنندگان بالاتر رفت و می‌تواند مقدار قابل توجهی از ذخیره کربوهیدرات‌ها به چربی سوزی کمک ‌کند.

نتایج نشان دادند بادام مقدار زیادی ویتامین E و آنتی اکسیدان‌های بالایی نسبت به بیسکوئیت دارد؛ به همین منظور محققان به ورزشکاران برای یک میان وعده بیسکوئیت که سرشار از کربوهیدرات بود و معمولا آن‌ها مصرف می‌کردند دادند.

یک میان وعده مناسب برای ورزشکاران ضروری است زیرا می‌تواند مواد مغذی ضروری که طی ورزش از دست رفته را فراهم کند.

چند دانه بادام به مقدار 30 گرم 170 کالری را فراهم می‌کند و دارای مواد مغذی ضروری در رژیم غذایی است؛ در واقع غنی از فیبر، ویتامین B و کلسیم است و در آماده سازی بدن برای ورزشکاران مفید است؛ بنابراین باید ورزشکاران روزانه بادام بخورند زیرا یک منبع طبیعی پروتئین و ماده مغذی است که منجر به بهبود عضلات می‌شود.

30 گرم بادام حاوی 15 ماده مغذی ضروری است و 65% از ویتامین‌های روزانه که بدن نیاز دارد را پوشش می‌دهد و همیشه در دسترس است؛ علاوه بر این ترد و خوشمزه است و عطر و طعم طبیعی دارد.

همیشه 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش حتما بادام بخورید، در ضمن الزامی است قبل و بعد از ورزش آب بنوشید.

منبع: مجله 


یک روزنامه سعودی خبر داد

الوطن: یمن در حال بررسی تعطیلی سفارت خود در تهران است

یک روزنامه سعودی خبر داد که یمن قصد دارد فعالیت سفارت خود در تهران را به تعلیق درآورد.

خبرگزاری فارس: الوطن: یمن در حال بررسی تعطیلی سفارت خود در تهران است

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه الوطن عربستان از قول منابع آگاه خبر داد که «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن قصد دارد سفارت این کشور در تهران را تعطیل کند.

همچنین یمن در نظر دارد تا کاردار خود از تهران را برای مشورت به صنعا فرابخواند.

آنگونه که روزنامه سعودی الوطن نوشته، عبد ربه منصور هادی از حمایت ایران از حوثی‌ها و دخالت در امور داخلی یمن ناراحت هستند.

اتهاماتی که عبد ربه منصور هادی مطرح کرده همان ادعاهایی که علی عبدالله صالح رئیس جمهور برکنار شده یمن علیه ایران و حوثی‌ها مطرح می‌کرد.

صنعا درحالی ایران را متهم به دخالت در امور داخلی و حمایت از اقلیت حوثی‌ها می‌کند که اعتراضات ضد دولتی از هفته گذشته در این کشور شروع شده و برخلاف ادعای مقامات یمنی این اعتراضات تنها محدود به حوثی‌ها نیست و دیگر گروه‌های سیاسی نیز در این اعتراضات حضور دارند ولی مقامات صنعا تلاش دارند با طایفه‌ای و مذهبی نشان دادن اعتراضات حمایت عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای سرکوب اعتراضات جلب کند.

معترضان یمنی تاکید دارند که دولت این کشور به ریاست عبد ربه منصور هادی که در یک انتخاب فرماشی و بدون رقیب با کمک عربستان و امارات متحده عربی به قدرت رسیده نتوانسته خواست‌های مد نظر آنها برای بهبود شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فراهم کند


برای بهترین نمایش برابر اسپانیا حاضر میشویم

حدادی:

برای بهترین نمایش برابر اسپانیا حاضر می‌شویم


ارزشندترین بسکتبالیست آسیا می‌گوید اسپانیا با تمام قدرت وارد بازی افتتاحیه می شود اما ایران نیز آماده است تا با تمام توان مبارزه کند و بهترین نمایش را داشته باشد.


تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدارش از جام جهانی اسپانیا بامداد یکشنبه به مصاف میزبان می رود. حامد حدادی در گفت و گوبا خبرنگار ایسنا از وضعیت تیم ملی در آستانه جام جهانی حرف زد و گفت: خدا را شکر همه چیز خوب است و بازیکنان در اسلوونی تمرین‌های سنگینی را پشت سر گذاشتند و آماده هستند. انشالله اگر مشکلی پیش نیاید با آمادگی کامل جام را آغاز خواهیم کرد. البته یک مشکل کوچک برای سجاد مشایخی پیش آمد که کمی نگران او هستیم اما در کل همه چیز خوب است و آماده‌ایم تا کارمان را آغاز کنیم.

او درباره عملکرد تیم ملی در تورنمنت اسلوونی گفت: تورنمنت خوبی بود و بازی‌های خوبی داشتیم. عملکرد بچه ها نیز مناسب بود و جز بازی آخر فکر می کنیم راضی کننده بود. در مسابقه آخر برابر برزیل نیز همه چیز بد بود. خسته بودیم تمرکز نداشتیم و بد کار کردیم. واقعا بد بودیم و آن اختلاف ایجاد شد. به نظرم آنچنان که باید و شاید نتوانستیم برنامه هایمان را عملی کنیم و آن اتفاق افتاد. بازی تدارکاتی برای همین است که خودمان را محک بزنیم و این تورنمنت فرصت خوبی بود که ارزیابی لازم را داشته باشیم.

ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا با بیان این مطلب که روحیه بازیکنان برای حضور در جام جهانی خوب است،‌به ایسنا گفت: خدا را شکر که در آستانه جام جهانی روحیه بسیار خوبی در بین بچه ها وجود دارد و همه آماده هستند. بازی اول نیز برابر اسپانیا است و باید برای بهترین نمایش برابر این حریف به میدان برویم.

حدادی در پاسخ به این سوال که حضورش در NBA و همبازی بودن با مارک گسول و شناختش از ستاره های اسپانیا چقدر می تواند به تیم ملی کمک کند؟ گفت: بسکتبال بازی یک نفر نیست و من به اندازه خودم به تیم کمک می کنم. بسکتبال بازی 12 نفر است و همه باید تلاش کنیم و زحمت بکشیم. همه باید به خوبی وظایفمان را انجام دهیم. مطمئنا اسپانیا در بازی نخست که افتتاحیه است با قدرت و انگیزه زیادی وارد میدان می‌شود و می‌خواهد جام را با اقتدار برابر تماشاگرانش آغاز کند اما ما هم سعی می‌کنیم که با تمام توان تلاش کنیم و بهترین نمایش را داشته باشیم.

بهترین پست پنج آسیا به سوال پایانی ایسنا مبنی بر اینکه بازیکنان جوانی که به تیم تزریق شده اند چه شرایطی دارند و چقدر قابل اطمینان هستند؟ گفت: این بازیکنانی که می‌گویید بسکتبالیست‌های خوبی هستند که نشان داده‌اند می‌توانند جایگزین‌های مناسبی باشند. در این مدت رشد کرده اند اما باید بیشتر تلاش کنند و زحمت بکشند. جوان هستند و کم تجربه که فکر می کنم جام جهانی فرصت خوبی برای آنها است که می‌تواند در آینده آنها بسیار تاثیرگذار باشد. تجربه جام جهانی می‌تواند در آینده به آنها کمک کند.

بزرگترین چالش دولت جریان های افراطی بود

حکیمی پور:

بزرگترین چالش دولت جریان های افراطی بود/ با توجه به شرایط کشور دولت عملکرد مثبتی داشت

» سرویس: سیاسی - سیاست داخلی

دبیر کل حزب اراده ملت ایران (حاما) با بیان این‌که دولت در مجموع فعالیت ها عملکرد خوبی از خود نشان داد، اظهار کرد: آنچه که مسلم است این است که دولت در کم کردن تنش در منطقه و فضای بین المللی و پیش بردن پرونده هسته‌ای در مسیر حل و فصل موفق بوده است.

 

احمد حکیمی پور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان‌ این‌که با توجه به اقتضائات و شرایط و امکانات موجود در کشور ، دولت در مجموع عملکرد بسیار خوبی طی یک سال فعالیت خود داشته است، اظهار کرد: طبیعی است چه در زمینه های سیاست خارجی و چه در زمینه سیاست داخلی تنگناها و مشکلاتی طی یک سال اخیر بوده است، اما آنچه که مسلم است این است که دولت تلاش های بسیاری در کم کردن تنش در منطقه و همچنین فضای بین المللی و پیش بردن پرونده هسته‌ای در مسیر حل و فصل از خود نشان داده و موفق بوده است.

 

وی با اشاره به فعالیت دولت در عرصه اقتصادی خاطر نشان کرد :‌ما در عرصه داخلی کشور شاهد مهار تورم و همچنین توقف رشد منفی اقتصاد بوده ایم.طی یک سال اخیر شاهد بودیم که کشور در مورد مباحث سیاست پولی و بانکی از حالت افسارگسیختگی قبل خارج شد و امید و آرامش قابل احساسی در حوزه اقتصاد کشور به وجود آمد.

 

دبیر کل حزب اراده ملت ایران در ادامه با تأکید بر این‌که در میان مردم نیز امید و آرامش بسیاری ایجاد شد گفت: امید و آرامش ایجاد شده میان مردم باید تقویت و حفظ شود. دولت باید تلاش کند تا ضمن برقراری ارتباط بیشتر با مردم با آن ها شفاف ترو صریح تر صحبت کند.

 

حکیمی پور با اشاره به چالش های دولت طی یک سال اخیر اظهار کرد: بزرگترین مشکل دولت طی یک سال فعالیت خود چالش های جریان های افراطی بود. این گروه ها به دنبال ایجاد دام برای دولت بوده اند که دولت تا کنون در هیچ کدام از این دام ها قرار نگرفته است.

 

این فعال سیاسی با تأکید بر این که دولت باید در ادامه فعالیت خود تلاش کند با عزمی جدی تکلیف دیپلماسی هسته‌ای کشور را روشن کند و آن رابه مرحله نهایی برساند تصریح کرد: از آنجایی پرونده هسته‌ای مربوط به سیاست های کلی نظام است امیدواریم که دولت با مدیریت مقام معظم رهبری روند پرونده هسته‌ای را به نتیجه ای که صلاح ملت ایران است برساند.

 

وی درپایان با تأکید بر این‌که دولت باید در عرصه رونق فعالیت های تشکل های سیاسی و احزاب تلاش بیشتری کند گفت:‌امیدواریم که طی ادامه فعالیت های دولت شاهد گشایشی در عرصه احزاب و تشکل های سیاسی باشیم ما امیدواریم طی سال‌های روی کار بودن دولت یازدهم شاهد راه افتادن مجدد خانه احزاب و ساماندهی بیشتر احزاب و گروه های سیاسی درکشور باشیم


قتل همسردومش

فردی که پس از قتل همسردومش، جسد او را داخل کمد دیواری خانه پنهان کرده بود، دستگیر شد. سرهنگ عرب زاده، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در تشریح جزییات این حادثه گفت: حدود دو سال پیش، گزارشی در خصوص کشف جسد زنی در کمد دیواری به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد.

با این خبر، دستگیری همسر فراری مقتول از سوی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان در دستور کار قرار گرفت. پس از گذشت 18 ماه از متواری بودن وی، در تحقیقاتی که پلیس انجام داد، مشخص شد او در یک شرکت خدماتی در چالوس مشغول به کار است. پس از آن کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان به شهرستان چالوس اعزام شده و با همکاری ماموران آگاهی آن شهرستان متهم فراری را دستگیر و به خراسان جنوبی منتقل کردند. سرهنگ عرب‌زاده در ادامه بیان داشت: متهم وقتی در برابر مدارک و شواهد پلیس قرار گرفت، لب به اعتراف گشود و به قتل همسرش اعتراف و انگیزه قتل خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

متهم گفت که روز حادثه با همسرم مشاجره لفظی داشتم. نمی‌دانم چه شد که این مشاجره بالا گرفت و من هم با دست گلوی او را فشردم و وقتی او را رها کردم که دیگر بی‌جان شده بود. من که حسابی ترسیده بودم، جسد او را داخل کمد دیواری گذاشتم و متواری شدم. متهم 42 ساله در ادامه گفت: در این 18 ماه، کابوس دستگیری خواب را از چشمانم ربوده بود و دایم محل زندگی‌ام را تغییر می‌دادم تا دستگیر نشوم، اما سرانجام به دام پلیس افتادم.

منبع: روزنامه اعتماد


قتل در مقابل چشمان دختر یک ساله

کد خبر: 275846
تاریخ انتشار: 06 شهریور 1393 - 09:13

دو مرد جنایتکار که به خاطر سوءظن همسران خود را به قتل رسانده بودند به زودی در برابر پنج قاضی جنایی پای میز محاکمه قرار می‌گیرند. در نخستین پرونده یکم تیرماه سال 90 مردی به دلیل سوءظن همسرش را در یک باشگاه بدنسازی خفه کرد. راز این جنایت در تماس مسوولان بیمارستانی با ماموران پلیس فاش شد. در ادامه تیمی از ماموران در بیمارستان حاضر شده و با جسد زن جوانی روبه‌رو شدند که آثار درگیری روی بدنش مشاهده می‌شد. مسوولان بیمارستان در جریان تحقیقات گفتند: ساعاتی قبل مرد جوانی که خود را همسر این زن معرفی می‌کرد پیکر بی‌جان همسرش را به بیمارستان رساند و مدعی شد او تعداد زیادی قرص دیازپام خورده است. مرد جوان سپس بیمارستان را ترک کرد.

در ادامه ماموران با بررسی‌های پلیسی هویت مقتول به نام نسرین را شناسایی کردند. مادر نسرین به ماموران گفت: دخترم یک سال قبل به دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشت از او جدا شد و روز قبل از کشف جسدش از خانه خارج شد که پس از آن به ما اطلاع دادند در بیمارستان فوت کرده است.

تیم پلیسی با بررسی‌های خود متوجه شد نسرین با مرد جوانی به نام رضا ارتباط دارد. با شناسایی رضا ماموران او را دستگیر کردند که او در ابتدا منکر هرگونه اطلاعی از ماجرا شد اما پس از روبرو شدن با مسوولان بیمارستان مشخص شد او همان فردی است که نسرین را به بیمارستان انتقال داده بود. رضا که چاره‌یی جز اعتراف نداشت لب به اقرار گشود و گفت: یک سال قبل عاشق دختری به نام مینا شدم و برای اینکه بتوانم با او ارتباط برقرار کنم با نسرین که با مینا دوست بود طرح دوستی ریختم تا از این طریق بتوانم رضایت دختر مورد علاقه‌ام را جلب کنم. مدتی از دوستی من و نسرین گذشته بود که او مدعی شد، اجازه نمی‌دهد ارتباط‌مان تمام شود به همین خاطر به ارتباطم با نسرین ادامه دادم. من در یک باشگاه ورزشی زندگی می‌کردم. مدتی بود که به رفتارهای نسرین مشکوک شده بودم. شب حادثه او نزد من آمد و به خاطر همین شک با هم درگیر شدیم. در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و گلوی او را فشار دادم. او بی‌حال روی زمین افتاد، فکر کردم می‌خواهد مرا بترساند به همین خاطر خوابیدم. صبح که از خواب بیدار شدم متوجه مرگ او شده و پیکر بی‌جانش را به بیمارستان انتقال دادم. با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.


قتل در مقابل چشمان دختر یک ساله

دومین مرد همسرکش هشتم دی ماه سال گذشته همسر خود را با ضربه‌های چاقو به قتل رساند. مرد جنایتکار پس از ارتکاب قتل با مراجعه به ماموران خود را تسلیم کرد.

او درباره انگیزه‌اش از این قتل گفت: روز حادثه حوالی ظهر به خانه آمدم اما همسرم در خانه نبود. با او تماس گرفتم که مدعی شد به خانه دوستش رفته است. این رفتارش باعث شک من شده بود. وقتی به خانه آمدم بر سر این موضوع با هم درگیر شدیم و یک کارد آشپزخانه برداشته و در مقابل چشمان دختر یک ساله‌ام همسرم را کشتم.

پس از این اعترافات تیمی از ماموران همراه بازپرس جنایی به محل جنایت در خانی‌آباد رفته و با پیکر غرق در خون زن جوان روبه‌رو شدند.

با تکمیل تحقیقات و درخواست قصاص اولیای دم پرونده این جنایت برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری فرستاده شد. دو مرد جنایتکار به زودی در برابر پنج قاضی جنایی پای میز محاکمه قرار می‌گیرند.
منبع: روزنامه اعتماد


مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی

یکی از خوانندگان مشهور که دارای آلبوم های معروفی در فضاهای مجازی است، پس از راه اندازی شبکه زیرزمینی تولید شوهای مبتذل برای تلویزیون های ماهواره ای، با هوشیاری مقام قضایی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی به دام افتاد.
روزنامه خراسان: یکی از خوانندگان مشهور که دارای آلبوم های معروفی در فضاهای مجازی است، پس از راه اندازی شبکه زیرزمینی تولید شوهای مبتذل برای تلویزیون های ماهواره ای، با هوشیاری مقام قضایی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی در حالی به دام افتاد که تلاش نیروهای انتظامی برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این شبکه در تهران و مشهد ادامه دارد.

  ماجرای فعالیت های زیرزمینی اعضای این شبکه در مشهد، زمانی لو رفت که قاضی ویژه مبارزه با جرایم رایانه ای در حال رصد فضاهای مجازی به کلیپی از یک خواننده معروف برخورد کرد که در تصاویر مبتذل آن، چند دختر جوان ایرانی نیز دیده می شدند.

با توجه به تصاویر پشت صحنه منطقه فیلم برداری شده، این احتمال قوت گرفت که شوی مبتذل به صورت زیرزمینی و در ایران تهیه شده است؛ بنابراین به دستور «قاضی محمد رضازاده» گروهی از ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، بررسی دقیق این ماجرا را در دستور کار قرار دادند.

همزمان با رصدهای اطلاعاتی، ماموران انتظامی به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد برخی از شوهای مبتذل تلویزیونی که در شبکه های ماهواره ای معاند نظام نیز به نمایش گذاشته می شود توسط یکی از خوانندگان معروف، در مشهد تولید شده است.

با به دست آمدن اطلاعات تکمیلی در این باره، مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی با نظارت مستقیم مقام قضایی، عملیات شناسایی اعضای این شبکه را آغاز کردند. فعالیت های غیرمحسوس در مناطقی که احتمال فیلم برداری صحنه های مبتذل وجود داشت بیانگر آن بود که صحنه های مذکور در یکی از باغ های مشهد فیلم برداری شده است و جوان 26 ساله ای  نیز آوازخوانی شوهای تلویزیونی را برعهده دارد.

این گزارش حاکی است: ماموران انتظامی در ادامه تحقیقات خود، در یک عملیات غافلگیرانه که با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی شعبه 825 مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد همراه بود موفق شدند عامل اصلی این شبکه و خواننده معروفی که آلبومی  را نیز در کارنامه خود دارد، در مشهد شناسایی و دستگیر کنند. با اعترافات این خواننده که شوهای مذکور به صورت زیرزمینی تهیه شده است دیگر عواملی که در تولید آثار مبتذل نقش داشتند نیز تحت تعقیب قرار گرفتند.

 این در حالی است که برخی از دخترانی که در تصاویر مبتذل دیده می شوند نیز شناسایی شده اند و احضار آن ها به دادسرای مشهد ادامه دارد. بنابراین گزارش، در ادامه رسیدگی به پرونده «شوهای مبتذل تلویزیون های ماهواره ای» همچنین مشخص شد که برخی از این فیلم ها در یکی از باغ های اطراف تهران تصویربرداری شده است و افراد دیگری نیز در تدوین شوهای مذکور نقش داشته اند که دستور دستگیری آنان از سوی «قاضی رضازاده» با هماهنگی پلیس تهران صادر شده است.

 بررسی های بیشتر در تاریکخانه این پرونده حساس، ماموران را به سوی بروشورها و تابلوهای تبلیغاتی کشاند که در ادامه تحقیقات پرونده از مخفیگاه اعضای این شبکه کشف شد. پیدا شدن لوازم مذکور حاکی از آن است که افراد مذکور همزمان با تولید شوهای مبتذل به امور تبلیغی در تصاویر تهیه شده می پرداختند که این موضوع نیز توسط مقام قضایی در حال بررسی است.

ادامه بررسی ها مشخص کرد، برخی اطرافیان و نزدیکان خواننده معروف نیز در تهیه و تولید شوهای تلویزیونی نقش داشتند که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

قهرمانی جوانان آسیا

کد خبر: 429870
تاریخ انتشار: 06 شهریور 1393 - 10:56 - 28 August 2014
تیم بسکتبال چین به فینال رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا رسید و حریف ایران شد.
به گزارش ایسنا، در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا دو تیم چین و چین تایپه به مصاف هم رفتند که در پایان چین، مدافع عنوان قهرمانی با نتیجه 92 بر 50 به پیروزی رسید و فینالیست شد. ایران نیز با کسب برد برابر کره جنوبی دیگر فینالیست این دوره نام گرفته است.

دیدار نهایی فردا ساعت 18:30 به وقت ایران برگزار می‌شود


«بورسیههای غیرقانونی»

نسخه چاپیارسال به دوستان
زاهدی در جمع خبرنگاران:
واژه «بورسیه‌های غیرقانونی» ظلم بزرگ است/تشکیل کمیته برای بررسی بورسیه‌ها در مجلس و دولت

رئیس کمیسیون آموزش استفاده از واژه بورسیه‌های غیرقانونی را ظلم بزرگی دانست و گفت: ما کمیته‌ای را در این زمینه در مجلس تشکیل دادیم و خوشحال هستیم که دولت هم در این رابطه تشکیل کمیته داده است.

خبرگزاری فارس: واژه «بورسیه‌های غیرقانونی» ظلم بزرگ است/تشکیل کمیته برای بررسی بورسیه‌ها در مجلس و دولت

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در حاشیه کنگره جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران در خصوص ویژگی‌های وزیر علوم جدید، اظهارداشت: با توجه به توصیه‌های روز گذشته رهبر معظم انقلاب به دولت و اعتدالی که خود آقای روحانی پیشه کرده است، ان‌شاءالله فردی بیاید که ضمن برخورداری از جایگاه رفیع علمی حاشیه‌سازی‌ها پیرامون او کمتر باشد و امیدواریم مجلس با رأی بسیار بالایی به وی اعتماد کند.

زاهدی درباره بورسیه‌های غیرقانونی که مورد سوال یکی از خبرنگاران قرار گرفت،‌ گفت: این واژه یک ظلم بسیار بزرگ از سوی کسانی که این واژه را مطرح کرده‌‌اند چرا که واقعا اینگونه نیست.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: باید این مسئله را مشخص کرد و نمی‌توان با شعار و فضاسازی که بیشترین تبلیغات رسانه‌ای نیز از سوی رسانه‌های ضدانقلاب صورت گرفت این کار را پیش برد.

وی با بیان اینکه ما روز سه‌شنبه کمیته‌ای را در این خصوص در مجلس تشکیل دادیم، یادآورشد: البته پیش از این نیز کمیته‌ای از سوی بنده حکم داده شده بود و بررسی‌ها نشان می‌دهد میان آنچه رسانه‌ای شده با آنچه واقعیت دارد فاصله زیاد است.

زاهدی در عین حال تصریح کرد: ما از اینکه دولت هم در این رابطه کمیته‌ای را تشکیل داده است خوشحال شدیم.


\هیرنفین\ پیشنهاد مالی خود برای جذب علیرضا جهانبخش را دو برابر ک

 

کد خبر: 2357611
تاریخ مخابره : 1393/6/4 - 09:58
ورزشی > ورزش جهان
در گفتگو با مهر عنوان شد:
"هیرنفین" پیشنهاد مالی خود برای جذب علیرضا جهانبخش را دو برابر کرد
علیرضا جهانبخش ستاره ایرانی باشگاه نایمیخن هلند که اکنون در رقابتهای دسته دوم هلند بازی می کند از دو تیم خرونینخن و هیرنفین پیشنهاد دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، باشگاه نایمیخن به هیچ عنوان حاضر نیست ستاره ایرانی خود را ارزان بفروشد و به همین دلیل باشگاه هیرنفین پیشنهاد خود را برای جذب علیرضا جهانبخش دو برابر کرد.

خبرنگار هلندی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری مهر از احتمال 95 درصدی پیوستن جهانبخش به تیم فوتبال هیرنفین تا چند روز آینده خبر داد. این خبرنگار اعلام کرد خرونینخن و هیرنفین خواهان جذب جهانبخش هستند اما با توجه به اینکه هیرنفین پیشنهاد مالی خود را دو برابر کرده است شانس بیشتری برای جذب این بازیکن دارد.

هیرنفین که پیش از این مارکو فان باستن را به عنوان سرمربی در اختیار داشت فصل گذشته به عنوان پنجم رقابتهای لیگ دسته اول هلند دست یافت.

علیرضا جهانبخش تابستان گذشته با رقم 220 هزار یورو به تیم فوتبال نایمیخن پیوست و بعد از یک فصل بسیار خوب که با درخشش مقابل آژاکس و به ثمر رساندن دو گل مقابل قهرمان هلند به پایان رسید به شدت مورد توجه تیم های بزرگ هلندی قرار گرفت.

انتظار می رود تا چند روز آینده انتقال ستاره جوان ایرانی به تیم فوتبال هیرنفین قطعی شود.