سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

زمین تصفیه ‏خانه فاضلاب مسکن مهر

رودهن/
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: زمین تصفیه‏ خانه فاضلاب مسکن مهر "مهرآباد" رودهن جانمایی شده است.

سجاد رضایار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: شهر و بخش رودهن به صورت کلی بر روی بستری صخره ‏ای و سخت بنا شده است.

وی ادامه داد: از این رو امکان استفاده از چاه ‏های جذبی در این سطح وسیع برای همه واحد های مسکونی مهر این منطقه وجود ندارد.

رضایار اضافه کرد: اما با کاری کارشناسی توسط مختصصان امر برخی مناطق دارای قابلیت ایجاد چاه‏ های جذبی و سپتیک شناسایی شدند تا از آنها استفاده شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند افزود: براساس اعلام مسئولان شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران به عنوان مجریان احداث تصفیه ‏خانه فاضلاب، این طرح به زودی مراحل شبکه‏ گذاری خود را آغاز می ‏کند.

وی بیان کرد: اما به هر ترتیب ایجاد تصفیه ‏خانه فاضلاب طرحی زمان ‏بر محسوب شده و بر اساس اعلام شرکت آبفا، بازه زمانی آغاز تا پایان آن دست‏ کم مدتی دو ساله است.

رضایار اضافه کرد: سایر امکانات زیر بنایی طرح مسکن مهر مهرآباد رودهن نظیر برق، تلفن، گاز و آب شرب فراهم آمده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: این طرح در روستای "مهرآباد" در بخش رودهن از این شهرستان در سال ‏های گذشته مکان ‏یابی و مراحل عملیاتی خود را آغاز کرد.

وی تصزیح کرد: در حال حاضر طرح مسکن مهر مهرآباد در دو سایت 16 و 32 هکتاری مراحل اجرایی را سپری می‏ کند.

رضایار اضافه کرد: با مساعدت مسئولان شهرستانی و استانی مشکل خاصی درخصوص این پروژه خانه ‏سازی وجود ندارد./س


توسعه امور فرهنگی در پردیس ضروری است

عضو شورای شهر پردیس:
توسعه امور فرهنگی در پردیس ضروری است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر جدید پردیس گفت: توسعه امور فرهنگی در پردیس با وجود گوناگونی فرهنگی موجود در این منطقه ضروری است.

خبرگزاری فارس: توسعه امور فرهنگی در پردیس ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، هادی سوهانی عصر امروز در نمایشگاه خطاطی شهر جدید پردیس که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، شهردار پردیس، اعضای شورای اسلامی این شهر و جمع کثیری از هنرمندان در نگارخانه «آوا» برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‏های فرهنگی و هنری خوبی در شهر پردیس اجرا می‏شود.

وی ادامه داد: این مهم باید با هماهنگی و تعامل خوب واحد روابط عمومی شهرداری پردیس و خبرنگاران منطقه‏ای دارای عرق به این شهر عملیاتی شود.

سوهانی اضافه کرد: حجت ما این است که مردم هنردوست شهر جدید پردیس از این مهم باخبر شوند و بی‏شک اطلاع‏رسانی اصولی، استقبال مناسب را نیز در پی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر جدید پردیس افزود: توسعه امور فرهنگی در شهری همچون پردیس که با گوناگونی فرهنگی مواجه است، امری ضروری قلمداد می‏شود.

وی ادامه داد: اگر هنرمندان فعال در عرصه‏های مختلف هنری شهر جدید پردیس به مردم این شهر معرفی شوند، آنگاه زمینه‏ انجام 70 درصد این امور به شکل خودکار صورت اجرایی به خود گرفته است.

سوهانی اضافه کرد: خدمت‏رسانی به هنرمندان و فعالان حوزه‏های مختلف فرهنگی یکی از موضوعات مورد علاقه مسئولان مدیریت شهری پردیس است که خستگی در آن معنایی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر جدید پردیس افزود: هنر خطاطی در کشورهایی مانند ایران با روح و عرفان مردم آن آمیخته است.

وی ادامه داد: خطوط مختلف فارسی به نوعی با هنر دیگری به نام نقاشی تلفیق و موجبات خلق آثاری بی‏بدیل را فراهم می‏سازد.

سوهانی اضافه کرد: مدیریت شهری پردیس همچون گذشته حمایت و پشتیبانی خود را از هنرمندان فعال در عرصه‏های مختلف ادامه می‏دهد.

عضو شورای اسلامی شهر جدید پردیس افزود: امیدوارم در سایه این اقدامات حمایتی شاهد توسعه روزافزون مسائل فرهنگی شهر جدید پردیس باشیم.


تونل امام‏زاده هاشم (ع) نماد توانمندی ایران است

تلاش‏ یک دهه‏ای برای ساخت طولانی‏ترین تونل جاده‏ای
علاءالدینی: تونل امام‏زاده هاشم (ع) نماد توانمندی ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، ساخت تونل امام‏زاده هاشم (ع) را نماد توانمندی فرزندان ایران اسلامی خواند.

خبرگزاری فارس: علاءالدینی: تونل امام‏زاده هاشم (ع) نماد توانمندی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند که با حضور فرماندار دماوند، رئیس دادگستری این شهرستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در دفتر امام جمعه دماوند برگزار شد، اظهار داشت: گردنه‏های مشرف بر شهرستان دماوند به واسطه برکت وجود امام‏زادگانی بزرگوار همچون حضرت امام‏زاده هاشم (ع) فرزند بزرگوار امام حسن مجتبی (ع) به همین اسامی مشهور شده‏اند.

وی ادامه داد: بارگاه ملکوتی ایشان جایگاهی مذهبی برای مردم شهرستان دماوند و البته همه نقاط کشور قلمداد می‏شود.

علاءالدینی اضافه کرد: این گردنه‏های خطرناک در محور هراز به ویژه در ایام سرد سال مشکلاتی را برای مردم و مسئولان پدید می‏آورند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: با توجه به سیاست‏های اخیر مبنی بر حذف گردنه‏های خطرساز راه‏های کشور، اصلاح محور هراز در گردنه امام‏زاده هاشم (ع) نیز در قالب پروژه احداث تونل در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مردم دماوند این طرح را تحت عنوان تونل «مشاء» می‏شناسند و زمانی 10 ساله برای ساخت این پروژه عظیم صرف شده است.

علاءالدینی با اشاره به مشخصات این طرح خاطرنشان کرد: این طرح در دو فاز و به طول نزدیک به 3 هزار کیلومتر در حال اجراست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند تصریح کرد: فاز نخست این طرح براساس اعلام مجریان طرح در 6 کیلومتر و در ایام‏الله دهه فجر جاری به بهره‏برداری می‏رسد.

وی اضافه کرد: نکات فنی و مهندسی جالب و قابل توجهی در جریان احداث این پروژه عمرانی وجود دارد که باید از آنها به عنوان دستاوردی بزرگ برای نظام مقدس اسلامی نام برد.

علاءالدینی اضافه افزود: خوشبختانه قرارگاه سازندگی «خاتم‏الانبیا» به واسطه تجربیات حاصل از هشت سال دفاع مقدس در زمینه‏های عمرانی توانست به شایستگی از عهده اجرای پروژه تونل امام‏زاده هاشم (ع) برآید.