سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

تونل امام‏زاده هاشم (ع) نماد توانمندی ایران است

تلاش‏ یک دهه‏ای برای ساخت طولانی‏ترین تونل جاده‏ای
علاءالدینی: تونل امام‏زاده هاشم (ع) نماد توانمندی ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، ساخت تونل امام‏زاده هاشم (ع) را نماد توانمندی فرزندان ایران اسلامی خواند.

خبرگزاری فارس: علاءالدینی: تونل امام‏زاده هاشم (ع) نماد توانمندی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند که با حضور فرماندار دماوند، رئیس دادگستری این شهرستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در دفتر امام جمعه دماوند برگزار شد، اظهار داشت: گردنه‏های مشرف بر شهرستان دماوند به واسطه برکت وجود امام‏زادگانی بزرگوار همچون حضرت امام‏زاده هاشم (ع) فرزند بزرگوار امام حسن مجتبی (ع) به همین اسامی مشهور شده‏اند.

وی ادامه داد: بارگاه ملکوتی ایشان جایگاهی مذهبی برای مردم شهرستان دماوند و البته همه نقاط کشور قلمداد می‏شود.

علاءالدینی اضافه کرد: این گردنه‏های خطرناک در محور هراز به ویژه در ایام سرد سال مشکلاتی را برای مردم و مسئولان پدید می‏آورند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: با توجه به سیاست‏های اخیر مبنی بر حذف گردنه‏های خطرساز راه‏های کشور، اصلاح محور هراز در گردنه امام‏زاده هاشم (ع) نیز در قالب پروژه احداث تونل در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مردم دماوند این طرح را تحت عنوان تونل «مشاء» می‏شناسند و زمانی 10 ساله برای ساخت این پروژه عظیم صرف شده است.

علاءالدینی با اشاره به مشخصات این طرح خاطرنشان کرد: این طرح در دو فاز و به طول نزدیک به 3 هزار کیلومتر در حال اجراست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند تصریح کرد: فاز نخست این طرح براساس اعلام مجریان طرح در 6 کیلومتر و در ایام‏الله دهه فجر جاری به بهره‏برداری می‏رسد.

وی اضافه کرد: نکات فنی و مهندسی جالب و قابل توجهی در جریان احداث این پروژه عمرانی وجود دارد که باید از آنها به عنوان دستاوردی بزرگ برای نظام مقدس اسلامی نام برد.

علاءالدینی اضافه افزود: خوشبختانه قرارگاه سازندگی «خاتم‏الانبیا» به واسطه تجربیات حاصل از هشت سال دفاع مقدس در زمینه‏های عمرانی توانست به شایستگی از عهده اجرای پروژه تونل امام‏زاده هاشم (ع) برآید.