سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

نوه رئیس جمهور سابق شیلی هم از جشنواره کن جایزه گرفت

نوه رئیس جمهور سابق شیلی هم از جشنواره کن جایزه گرفت

برگزارکنندگان شصت و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن،اولین جایزه بهترین فیلم مستند این جشنواره تحت عنوان «چشم طلایی» را به مستند «ورای پدربزرگم آلنده» ساخته نوه رئیس جمهور سابق شیلی اعطاء کردند.

خبرگزاری فارس: نوه رئیس جمهور سابق شیلی هم از جشنواره کن جایزه گرفت

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، برگزارکنندگان شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن که پیش از این از پایه‌گذاری جایزه بهترین فیلم مستند، «چشم طلا»، در این جشنواره خبر داده بودند، شب گذشته این جایزه را به مستند «ورای پدربزرگم آلنده» ساخته «مارسیا تامبوتی»، نوه «سالوادور آلنده»، رئیس جمهور سابق کشور شیلی اعطاء کردند.

«تامبوتی» در این فیلم پدربزرگ خود «آلنده» را نه به عنوان شخصی سیاسی که یک مرد خانواده و مردی در جمع دوستانش به تصویر کشیده است.

«سالوادور آلنده»،‌سیاست‌مدار مارکسیست و از بنیان‌گذاران حزب سوسیالیست شیلی بود.او از نوامبر 1970 تا سرنگونی و مرگش در پی کودتای 11 سپتامبر 1973 میلادی، رئیس‌جمهور شیلی بود. از او به عنوان اولین رئیس‌جمهور مارکسیست که با رأی و دموکراسی به قدرت رسید نام می‌برند.

بنابراین گزارش، شصت و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن 13 می افتتاح شد و امشب با معرفی برندگان بخش اصلی این دوره از رقابت‌ها به کار خود پایان خواهد داد.