سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

انجام 1400 بازدید از صنوف پردیس

رئیس صنعت و معدن پردیس خبر داد
انجام 1400 بازدید از صنوف پردیس

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس از انجام یک هزار و 400 بازدید از صنوف پردیس خبر داد.

خبرگزاری فارس: انجام 1400 بازدید از صنوف پردیس

حجت فضلعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص اقدامات این اداره در سال جاری اظهار داشت: این اداره در دو بخش تنظیم بازار و کنترل و نظارت بر بازار اقدامات خود را انجام داده که در بخش تنظیم بازار، برگزاری دو نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و فروش بهاره را در دو شهر بومهن و پردیس داشتیم.

وی تصریح کرد: کالاهای تنظیم بازار شامل مرغ، گوشت، میوه، مرکبات، برنج، روغن، قند و شکر و... را با حداقل قیمت و باقی کالاهای موردنیاز شهروندان در نوروز مانند انواع پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار نیز با 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار به عموم عرضه شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گفت: بنا بر ارزیابی و نظرسنجی صورت گرفته، درصد بالای رضایت‌مندی شهروندان را شاهد بودیم که امیدواریم در سال‌های آینده نیز این‌گونه نمایشگاه‌ها را با کیفیتی بالاتر برپا کنیم.

وی افزود: در خصوص تنظیم بازار با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط به توزیع 35 تن سیب و 60 تن پرتقال به صورت تنظیم بازاری و مستقیم در مراکز مشخص‌شده به همراه 12 تن مرغ منجمد با قیمت مصوب اقدام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گفت: در سطح شهر نیز سایر کالاها با قیمت کارشناسی و مناسب در اختیار عموم قرار گرفت.

فضلعلی ادامه داد: در حوزه نظارت و کنترل بر بازار، گشت‌های نوروزی را با عنوان طرح نظارتی نوروز از 15 اسفندماه تا 15 فروردین 94 در سطح شهرستان داشتیم که یک هزار و 400 بازدید صورت گرفت و 47 متخلف شناسایی شدند و پرونده‌های تخلف صنفی برای این افراد تشکیل و برای رسیدگی قضایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس افزود: عمده تخلفات صورت گرفته مربوط به عرضه میوه، مرغ و بخشی نیز مربوط به نان بود که جمعاً مبلغ 220 میلیون ریال جریمه تخلف این واحدهای صنفی شد و پرونده‌ها در دست رسیدگی است.

وی گفت: همچنین در طول ایام نوروز، 18 مورد گشت مشترک را با شبکه بهداشت و درمان، شبکه دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، اتحادیه رستوران‌داران و اتومبیل کرایه داشتیم که کنترل‌های مضاعفی را در این خصوص بر روی روند کاری اصناف شهرستان پردیس برقرار کردیم.