سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

«خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلا اکران نمیشود

«خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلا اکران نمی‌شود/ تا عذرخواهی رسمی عربستان عمره تعلیق خواهد بود/گزینه نهایی اداره کتاب مشخص شده است

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلا اکران نمی‌شود. امیدواریم این دو فیلم با توجه به اصلاحات و اشکالات محتوایی که منطبق با آموزه‌های اسلامی و ملی نیست با رفع اشکالات در نوبت اکران قرار گیرد.

خبرگزاری فارس: «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلا اکران نمی‌شود/ تا عذرخواهی رسمی عربستان عمره تعلیق خواهد بود/گزینه نهایی اداره کتاب مشخص شده است

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در محل وزارت ارشاد برگزار شد.

نوش آبادی در این نشست پیرامون مطبوعات و رسانه‌ها گفت: مطبوعات و رسانه‌ها باید در جهت روند تکاملی انقلاب و در خدمت اشاعه فرهنگ اسلامی قلم بزنند و در این زمینه از برخرود اندیشه‌های متفاوت و از اشاعه خصلت‌های تخریبی و ضدفرهنگ پرهیز کنند. رسالت مطبوعات و رسانه در نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم و حمایت از منافع ملی و حقوق مردم است.

*منابع مالی بازسازی تئاتر شهر رسید

وی درباره آخرین وضعیت تالارهای تئاتر شهر گفت: با پیگیری وزیر ارشاد در حال حاضر منابع مالی برای بازسازی آماده شده است.

*«خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلا اکران نمی‌شود

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اکران فیلم پرحاشیه «خانه دختر» نیز گفت: برای اکران فیلم «خانه دختر» در آینده نزدیک تصمیمی گرفته نشده است و در حال بازبینی و بررسی هماهنگی رفع اشکالات هستیم.

وی درباره فیلم «نهنگ عنبر» نیز گفت: این فیلم برای دومین بار در حال بررسی است و فعلا اکران نخواهد شد. امیدواریم این دو فیلم با توجه به اصلاحات و اشکالات محتوایی که منطبق با آموزه‌های اسلامی و ملی نیست با رفع اشکالات در نوبت اکران قرار گیرد.

*تا عذرخواهی رسمی عربستان عمره تعلیق خواهد بود

نوش آبادی در پاسخ به سئوال فارس پیرامون نامه شب گذشته وزارت خارجه عربستان درباره پیگیری تعدی به زوار ایرانی در فرودگاه جده گفت: نامه شب گذشته وزرات خارجه عربستان به کنسولگری کافی نیست. تا زمانی که عذرخواهی رسمی به جمهوری اسلامی ایران ارائه نشود و این دو مامور خاطی و هتاک به اشد مجازات نرسند سفرهای عمره همچنان در تعلیق خواهد بود.

وی ادامه داد: این دو شرط یعنی عذرخواهی از مبادی رسمی از سوی دولت عربستان به دولت جمهوری اسلامی ایران و هم اشد مجازات دو فرد هتاک باید صورت بگیرد زیرا دولت عربستان متعهد شده و اعلام کرده مجازات صورت خواهد گرفت اما تاکنون عذرخواهی از مبادی رسمی رخ نداده است.

سخنگوی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: عذرخواهی شب گذشته به کنسولگری ایران کافی نیست. ما از لغو عمره به عوان سیاست دائمی استقبال نمی‌کنیم چون این یک حق برای ملت ایران است که خادم الحرمین و کشور عربستان باید امکانات را فراهم کند. آنها باید امکانات مختلف اعم از امنیت را فراهم کنند و همچنین باید احترام و پایبندی به حفظ و کرامت انسانی را رعایت کنند.

*چنانچه افرادی خارح از معرفی ارشاد وارد جشنواره شوند نه مورد تایید است نه حمایت

نوش آبادی در خصوص اعزام هنرمندان و خبرنگاران به اکسپو و بی‌ینال‌های بین المللی گفت: از حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت می‌کنیم. قطعا نسبت به اعرام هنرمندان و نمایندگان ایران نظارت کامل صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تمام افرادی که به عنوان نماینده ایران باشند جوانب امر سنجیده خواهد شد و صلاحیت‌ها بررسی می‌شود اما چنانچه افرادی خارح از معرفی ارشاد وارد جشنواره شوند نه مورد تایید است نه حمایت.

وی درباره اعزام خبرنگار نیز به این رویدادها گفت: اعزام خبرنگار به این دو نمایشگاه با بررسی معاونت مطبوعاتی صورت خواهد گرفت و از طریق آن معاونت نمایندگان صاحب صلاحیت اعزام خواهند شد.

*سازمان ارکستر سمفونیک ملی تشکیل خواهد شد

وی همچنین درباره ارکستر سمفونیک تهران و ملی گفت: ارکستر سمفونیک تهران و ملی ادغام خواهد شد و سازمان ارکستر سمفونیک ملی تشکیل خواهد شد. به علت این که رهبر و اعضای مشتکر درآینده نزدیک این دو ارکستر مشترکا ادامه فعالیت خواند داد.

* مجله «زن امروز» در پی ترویج ازدواج سفید بوده است

نوش آبادی در پاسخ به سئوالی درباره توقیف مجله «زن امروز» گفت: این مجله تخلف کرده و به دنبال و ترویج ازدواج سفید بوده است. هر گونه دفاع و توجیه ازدواج سفید مخالفت با ارزش‌های ملی و اسلامی است. در هیات نظارت بر مطبوعات پرونده تخلف این مجله بررسی شد و پرونده این مجله به دادگاه رسانه ارجاع شد.

* ابراز امیدواری سخنگوی ارشاد برای حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب

سخنگوی وزارت ارشاد درباره نمایشگاه کتاب گفت: این نمایشگاه روز 15 اردیبهشت و یک روز قبل از آغاز رسمی توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود و امیدواریم تشریف فرمایی رهبر انقلاب باعث دلگرمی متولیان حوزه فرهنگ و هنر باشد.

وی ادامه داد: قبل از آغاز نمایشگاه کتاب مدیر اداره کتاب معرفی می‌شود. گزینه نهایی مشخص شده و شخص وزیر تصمیم نهایی را می‌گیرد.

این خبر تکمیل می‌شود...