سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

استعداد یابی و حرفه مورد علاقه دانش آموزان

هفته مشاغل فرصتی برای استعداد یابی حرفه مورد علاقه دانش آموزان است

شهرری - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران گفت: هفته مشاغل فرصتی برای تقویت حس مسوولیت پذیری ، استعداد یابی و حرفه مورد علاقه دانش آموزان است.

سیدمجتبی هاشمی روز یکشنبه در آستانه برگزاری هفته مشاغل از اول تا هفتم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده دانش آموزان پایه اول متوسطه متناسب با استعداد، توانایی، رغبت، هوش وعلایق خود نسبت به انتخاب رشته تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقه آنان می شود، آشنا خواهند شد.

وی با استناد به نظریه های روانشناختی متخصصان، راهنمایی شغلی را شامل سه مرحله توصیف کرد وافزود: شناخت توانایی، رغبت و محدودیت های فرد خصوصیات مشاغل و فرصت های شغلی جامعه و برقراری سازش منطقی بین ویژگی های فردی با خصوصیات شغلی است.

هاشمی تصریح کرد: در طول این هفته و به تناوب طی سال تحصیلی با بازدید از مراکز و محیط های شغلی، معرفی مشاغل، ارایه درس شناسایی مشاغل در دروس مختلف تحصیلی، مقاله نویسی شغلی، اجرای نمایشنامه شغلی، اشتغال در ایام فراغت و انجام مصاحبه شغلی توسط دانش آموزان، مهمترین شیوه های اجرای راهنمایی شغلی به این قشر ارایه می شود.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران با تاکید بر حساسیت واهمیت نقش مشاوران در مدارس خاطر نشان کرد: کمک به توزیع متوازن دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی متناسب با استعداد آنان و نیازهای جامعه، آشنایی با مشاغل و حرفه های شغلی منطقه، استان و کشور را فراهم می کند که راهبری و مدیریت آن بر عهده مشاوران در این هفته بصورت خاص و در طول سال تحصیلی بصورت متناوب و مستمر گذاشته شده است.

هاشمی افزود: هفته مشاغل، از اول لغایت هفتم اردیبهشت ماه در تمامی مناطق و نواحی20گانه آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برنامه های متعدد و متنوع به مورد اجرا گذاشته می شود.