سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

حضور زنان حامی دولت در جایگاه خبرنگاران

استانها > شرق > خراسان رضوی
حاشیه‌نگاری مهر از سفر رئیس جمهور/
وعده حل معضل بافت فرسوده و حاشیه نشینی/حضور زنان حامی دولت در جایگاه خبرنگاران
مشهد - خبرگزاری مهر: آغاز هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری به خراسان رضوی با حاشیه هایی همراه بود که از جالب ترین آنها، وعده حل معضل بافت فرسوده اطراف حرم و حاشیه نشینی توسط رئیس جمهور، حضور زنان حامی دولت در جایگاه خبرنگاران و شرکت عشایر خراسان با لباس های محلی را می توان نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور ساعت 15 و 15 دقیقه با استقبال رسمی استاندار خراسان رضوی وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شد و در این میان جمعیت زیادی از مردم ولایت مدار مشهدی نیز با در دست داشتن شاخه‌های گل و پرچم کشورمان به گرمی در مراسم استقبال از رئیس جمهور در میدان 15 خرداد حضور یافتند.

* برای استقبال از رئیس جمهور همه تیپ آدمی آمده بود. چه آن هایی که 24 خرداد گذشته بنفش بودند و چه آن‌هایی که رنگ‌های دیگر! این را می‌شد از پلاکاردهایی که جوان‌ها در دست داشتند فهمید، بنفشی‌ها با پلاکاردهای "کاروان تدبیر به خراسان خوش آمدی"، "فرزند شایسته ملت به شهر آفتاب خوشامدی" از دور برای رئیس جمهور ابراز احساسات می کردند و آن طیف رنگی دیگر با "آقای رئیس جمهور، من شناسنامه دارم اما به آمریکا اعتماد ندارم"، "لطفا اجازه بدهید از پرونده کرسنت اطلاع پیدا کنیم" اطراف خودروی رئیس جمهور به چشم می‌خوردند.

* معلوم نیست به فرهنگ‌مان ربط دارد یا نه خلق‌الساعه است؛ اینکه وقتی جلسه‌ای دعوت هستیم با این اطمینان که با تاخیر آغاز می‌شود دیر می‌رویم و از آن طرف وقتی قرار است برای مان مهمان بیاید دل های مان مثل سیر و سرکه می‌جوشد و آرام و قرار نداریم! از روزهای قبل شهر را پر کرده بودند که استقبال از رئیس جمهور شنبه ساعت 15، میدان 15 خرداد. اما بازهم مردم میزبان از ساعت‌ها زودتر آمده بودند و حتی عده‌ای در بلوار منتهی به فرودگاه تجمع کرده بودند، البته تجمعی از نوع دوستانه‌اش.

* برای فرهنگ‌سازی بستن کمربند ایمنی کلی انیمیشن ساخته شد، هنرمندان به میدان آمدند و سالیان سال طول کشید تا الحمدالله نتیجه داد. اما توقع دارند با چند اعلامیه ساده در چند نوبت مردم از نوشتن و دادن نامه به رئیس جمهور خودداری کنند و به جای آن از طریق سامانه 111 همان نکات مکتوب را شفاهی بفرمایند. اما بازهم مردم به تمام آنها "نـــه" گفتند و با پذیرفتن خطر رفتن زیر چرخ های خودروی رئیس جمهور سعی داشتند نامه را خود به دست آقای روحانی برسانند.

* برخی از مردم نامه‌های مکتوب خود را که نمی توانستند بی واسطه به دست رئیس جمهور برسانند، دنبال واسطه می‌گشتند. امان از دست این واسطه گری به هر حال کیسه آبی در کنار جایگاه مملو بودن آن از نامه‌ها. در این میان عده‌ای از شهروندان خوش ذوق و خوش خط هم خواسته ها و مطالبات خود را بر روی تعدادی پلاکارد نوشته بودند. بازهم همان مسکن و اشتغال. گاهی هم کمی حرف سیاسی.

* جوانان حاضر در مراسم استقبال اغلب تلاش می‌کردند تا از این مراسم با دوربین تلفن همراه خود فیلم و عکس تهیه کنند خب کارشان چندان خارج از منطق نبود. برای یادگاری حتما. اما این وسط تعدادی از جوانان پر شور و پر انرژی با کنار زدن مردم سعی داشتند با رئیس جمهور دست بدهند.

*برای پوشش خبری این مراسم چهار گروه از صداوسیما حضور داشتند که همزمان این مراسم از شبکه استانی به صورت مستقیم پخش می شد.

* برای حضور در این مراسم گروه عکاسان و خبرنگاران که با هماهنگی استانداری در محل حضور داشتند در 5 مرحله، 5 مرتبه مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفتند، این بازرسی‌ها طوری بود که آدم کم‌کم به همکارش شک می‌کرد که نکند او عضو داعش است و ما خبر نداریم. اما خب از آن طرف مردم خیلی عادی در همان جایگاه از ساعت ها قبل حاضر بودند.

* حضور زائران در این مراسم که با لهجه‌های اصفهانی، شمالی و آذری در خواست دادن نامه به ماموران مستقر در اطراف جایگاه را داشتند واقعا مؤید این موضوع است که مشهد یک شهر ملی و پایتخت معنوی کشور است.

* ما تا دیروز فکر می‌کردیم جایگاه خبرنگاران فقط در استادیوم های ورزشی متعلق به خبرنگاران نیست، امروز متوجه شدیم هرجایی تابلو زده باشند جایگاه خبرنگاران؛ یعنی حضور همه به جز آنها! در محل جایگاه خبرنگاران مراسم امروز گروه زنان حامی دولت با مچ بندهای بنفش و پلاکاردهایی که مبنی بر حمایت از مذاکرات هسته ای دولت بود، حسابی خودنمایی می کرد.

* از سوی مسئول زنان حامی دولت مشهد عنوان شد که از روز پنچشنبه فعالیت ستاد استقبال شامل نصب تلویزیون شهری، برگزاری تریبون آزاد و چاپ و توزیع تراکت در سطح شهر آغاز شده بوده است.

* حضور عشایر خراسان هم با لباس های محلی در این مراسم چشمگیر بود که با پرچم نوشته هایی حضور رئیس جمهور و هیئت دولت را به استان خوش آمد گفته بودند.

* امروز به دلیل تاخیر در سخنرانی رئیس جمهور در صحن جامع رضوی صلوات خاصه حضرت رضا(ع) قرائت شد و پس از آن گروه همخوانی و یک شاعر جوان اجرای برنامه داشت.

* در زمان آغاز سخنرانی رئیس جمهور مردم با سوت و دست وی را تشویق کردند و شعار "روحانی حمایتت می کنیم" را با صدای بلند سر دادند.

* تا جایی که چشم کار می کرد اطراف جایگاه سخنرانی رئیس جمهور هیچ جمله و یا شعاری نصب نشده بود، حتی اسم سال. لذا ما بر خود واجب می دانیم حداقل یک مرتبه نام امسال را در این حاشیه نگاری بیاوریم: سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی گرامی باد.

* گروه همراه رئیس جمهور در این مراسم، وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر آموزش و پرورش، معاون پارلمانی رئیس جمهور، امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی و نمایندگان مردم مشهد بودند.

* رئیس جمهور خراسان را سرزمین توسعه نامید و اعلام کرد: خراسان یعنی مرکزیت تمدن ایرانی و اسلامی که نشأت گرفته از خاندان رسالت است.

* رئیس جمهور در این سخنرانی وعده داد که معضل بافت فرسوده اطراف حرم و حاشیه نشینی را در جلسه هیئت دولت حل کند و دستور کار هیئت دولت مسئله بافت فرسوده و حاشیه نشینی مشهد است که ان شاالله این دو معضل که سالهاست تلاش های فراوانی برای رفع آن صورت گرفته و قول ها و خدمات بسیاری انجام گرفته است اما مشکلات اصلی همچنان باقی است، برطرف شود.

* روحانی در پایان گفت در سه سال آینده قدم هایی برخواهیم داشت تا در محضر ثامن الحجج (ع) شرمنده نباشیم.

* پس از خاتمه سخنان رئیس جمهور خیابان های منتهی به حرم مطهر مسدود بود و زائران برای شرکت در مراسم شب ولادت امام هشتم (ع) پای پیاده به سمت حرم رضوی در حرکت بودند.