سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

غرب به دنبال انتقال چالشهای خود به جامعه اسلامی است

مام جمعه دماوند:
غرب به دنبال انتقال چالش‌های خود به جامعه اسلامی است

امام جمعه دماوند گفت: غرب با راهبردهایی هم‌چون ایجاد گروه‌های تروریستی داعش و القاعده می‌خواهد بحران و چالش‌های خود را به جامعه اسلامی منتقل کند.

خبرگزاری فارس: غرب به دنبال انتقال چالش‌های خود به جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند در مسجد جامع این شهر، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و میلاد پیش‌روی سلطان خراسان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان و سخنرانی ایشان اظهار داشت: افزایش اقتدار ملی در راستای اثرگذاری بر نظم آینده جهان از جمله راهبردهای معظم‌له بود که در این دیدار ایشان بر آن اشاره و تأکید کردند.

وی با بیان اینکه دو وظیفه مهم در این زمان حساس برایمان وجود دارد، افزود: نخستین وظیفه، درک کامل واقعیات است که ما را از تحلیل‌های نادرست نجات می‌دهد؛ متاسفانه یک نمونه از تحلیل نادرستی که برخی در جامعه آن را دنبال می‌کنند، این است که در تقابل با غرب چاره‌ای جز تسلیم نداریم.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: آن‌ها می‌گویند که دشمنان در نهایت ما را با استفاده از ابزارهای فشار و تحریم تسلیم خود خواهند کرد و بهتر است خود را تسلیم آن‌ها کنیم تا هزینه‌های اضافی پرداخت نکنیم؛ این نوع تحلیل بسیار نادرست و خطرناک است.

علاءالدینی با بیان اینکه پاسخ این تحلیل نادرست را در گذشته مقام معظم رهبری داده‌اند، تصریح کرد: معظم‌له فرمودند که عزت هزینه می‌خواهد و ذلت نیز هزینه خود را دارد؛ پس اگر بخواهیم عزیز بمانیم، باید مقاومت کنیم. هشت سال دفاع مقدس از هزینه‌هایی است که برای عزت و سربلندی کشور پرداخت کردیم و شهدای آن هشت سال، مدال‌های پرافتخاری هستند که اکنون بر سر سفره آن‌ها زندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دومین پاسخ آن‌ها توجه به واقعیت‌های بیرونی و تزلزل غرب است، گفت: آن‌ها 70 سال برای تشدید پایه‌های لیبرال دموکراسی تلاش کردند و اکنون با بحران‌های همه‌جانبه اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی مواجه هستند که این بحران‌ها تمام هزینه‌ها و تلاش‌های غرب را خنثی کرده و آن مبانی را به چالش کشیده است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه انقلاب اسلامی با استفاده از اندیشه امام راحل که برگرفته از مکتب پیامبر بود در امان ماند و به تشدید چالش‌های بحران دموکراسی غرب کمک کرد که خود را زودتر نشان دهد، بیان داشت: اگر حرکت امام راحل در این برهه زمانی نبود، چه بسا این چالش‌ها را مردم متوجه نمی‌شدند یا دیرتر برای آن‌ها مشهود و ملموس می‌شد.

علاءالدینی با بیان اینکه در برهه کنونی وظیفه ما درک واقعیات و آمادگی برای اثرگذاری و نقش‌آفرینی در تحولات نظام است، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در فرمایشات خود به این آمادگی، پیش‌فرض‌ها و ابزارهای آن اشاره داشتند؛ رمز موفقیت این موضوع امید به آینده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون با عنایت خداوند متعال، برای آینده کشور تلاش می‌شود و تاکنون این فعالیت‌ها ثمربخش بوده است؛ در این زمان، دشمنان به دنبال سیاه‌نمایی هستند و به نسبت وضع موجود و آینده کشور با شایعه‌پراکنی و بزرگ‌ کردن نقاط ضعف، می‌خواهند به جامعه آسیب بزنند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه باید متوجه این سیاه‌نمایی‌ها باشیم و بدانیم که وضع کشور بسیار مطلوب است، افزود: می‌توانیم با تقویت اقتدار از طریق بحث‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی، آن‌ها را خنثی کنیم و اجازه سیاه‌نمایی در جامعه اسلامی را ندهیم.

علاءالدینی با بیان اینکه اکنون مدیریت نظم جهانی را مشاهده می‌کنیم، گفت: غرب با راهبردهایی هم‌چون ایجاد گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده، می‌خواهد بحران و چالش‌های خود را به جامعه اسلامی منتقل کند و باید این را بدانیم که غرب در حال فرافکنی است و این هوشیاری در برهه کنونی در جهان اسلامی بسیار مهم به حساب می‌آید.

وی اضافه کرد: امروز بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، ضرورت تمرکز وحدت و انسجام در جامعه بیش از هر روز دیگری مهم است و معظم‌له فرمودند که انتقاد سازنده می‌تواند سبب باعث اقتدار درونی شود.

امام جمعه دماوند با اشاره به مذاکرات جدید هسته‌ای در ژنو اظهار داشت: باید نتایج مذاکرات را با سرنوشت خود گره زد تا با استفاده از ظرفیت‌ها و تقویت بنیه اقتصادی از طریق اقتصاد مقاومتی مقابل دشمن رو سفید باشیم.

علاءالدینی ادامه داد: ملت ایران نه تنها از تحریم نمی‌هراسند، بلکه با تحریم‌ها زندگی کرده و خود را زیر سایه این تحریم‌ها به کشورهای صاحب تکنولوژی در عرصه مختلف اضافه کردند.