سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

تصفیه‏ خانه پردیس

    نظر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:
تصفیه‏خانه پردیس 400 لیتر در ثانیه آب در اختیار مردم قرار می‏دهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تصفیه‏خانه آب شهر پردیس 400 لیتر در ثانیه آب با کیفیت بسیار خوب در اختیار مردم این شهر و شهرهای بومهن و رودهن قرار می‏دهد.

خبرگزاری فارس: تصفیه‏خانه پردیس 400 لیتر در ثانیه آب در اختیار مردم قرار می‏دهد

محمد پرورش در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پردیس اظهار کرد: افتتاح تصفیه‏خانه آب شهر پردیس برای مردم در اولویت قرار داشت که با ظرفیت حدود 400 لیتر در ثانیه وارد مدار شده است.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه در ابتدا توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس و شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید آغاز و پس از اتمام تحویل آب و فاضلاب شد و هم‏اکنون به بهره‏برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: با افتتاح تصفیه‏خانه آب شهر پردیس 400 لیتر در ثانیه آب با کیفیت بسیار خوب در اختیار مردم این شهر و شهرهای بومهن و رودهن قرار خواهد گرفت.

پرورش ادامه داد: برای اینکه خدمات شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه‏دار باشد، باید برای تهیه حدود 700 لیتر در ثانیه آب در سال آینده تصفیه‏خانه ساخته و با برگزاری مناقصه این مقدار آب بر مقدار کنونی اضافه شود تا بتوانیم 1.2 متر مکعب در ثانیه آب را تصفیه کنیم و در اختیار مشترکان قرار دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به بارگذاری جمعیتی که برای شهرستان پردیس در نظر گرفته شده است، باید به سمتی پیش برویم که با مشورت و مساعدت دو وزارتخانه نیرو و راه و شهرسازی آب مورد نیاز این جمعیت تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه این منطقه حدود 2 هزار و 300 لیتر در ثانیه آب نیاز دارد، گفت: شهر پردیس یک‏هزار و 800 لیتر در ثانیه و شهرهای بومهن و رودهن 500 لیتر در ثانیه آب نیاز دارند که تخصیص آبی وجود ندارد.

پرورش افزود: از سد لتیان در کنار شهر تهران برای تامین آب، برداشت می‏شود که حتی در این زمینه برای تامین آب منطقه شرق شهر تهران با مشکلاتی روبه‏رو هستیم؛ اما برای تامین آّب شهر پردیس مقداری که لازم است، برداشت می‏شود.

وی افزود: برنامه‏ریزی‌ و پیگیری لازم برای رفع این مشکل ظرف دو سال آینده انجام می‏شود و ظرفیت دیگری وارد مدار خواهد شد؛ اما جبران باقی‌مانده کمبود آب با توجه به بارگذاری جمعیت شهر پردیس که 530 هزار نفر خواهد بود، نیاز به برنامه‏ریزی کلان دارد که جزو دستور وزارت راه و و شهرسازی است و با توجه به بارندگی‏ها و سابقه موجود، کار بسیار دشواری است