سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

مدیرکل امور شهری استانداری تهران

    نظر
مدیرکل امور شهری استانداری تهران:
شهرداری‌ها برنامه‌ریزی خرد و کلان را در کنار هم داشته باشند

مدیرکل امور شهری استانداری تهران گفت: شهرداری‌ها باید برنامه‌‏ریزی خرد و کلان را در کنار هم داشته ‌باشند و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت را در نظر بگیرند.

خبرگزاری فارس: شهرداری‌ها برنامه‌ریزی خرد و کلان را در کنار هم داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، منوچهر ثنایی‌موحد‌ عصر امروز در مراسم معارفه شهردار جدید دماوند در فرمانداری شهرستان دماوند بیان کرد:‌ شهردار و پرسنل شهرداری به دلیل وظایف زیادی که طبق قانون برای این نهاد تعریف شده است و به دلیل اینکه خدماتشان در معرض دید مردم است،‌ وظیفه سنگینی دارند.

وی نقش اعضای شورای اسلامی شهرها را در خدمت‏‌رسانی به مردم بسیار مهم خواند و افزود: نخستین وظیفه ذاتی شوراهای اسلامی شهر پس از انتخاب هیئت رئیسه،‌ انتخاب شهردار است که اعضای شورای اسلامی شهر دماوند به خوبی وظیفه خود را در این زمینه انجام دادند.

ثنایی‌موحد ادامه داد: تأکید ما در این دوره بر این بود تا کسانی انتخاب شوند که تجربه فعالیت به عنوان شهردار را در سابقه کاری خود داشته باشند و با تجربه کافی وارد عرصه مدیریت شهری شوند.

وی با بیان اینکه در سه شهر شهرستان دماوند این مورد رعایت شده است، اضافه کرد: دلیل این شرط، این است که شهردار با فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای روبه‌‏رو است و کوچک‌ترین اشتباه و اهمال، باعث از دست رفتن یک دوره کامل و ضررهای جبران‏‌ناپذیری می‌شود.

مدیرکل امور شهری استانداری تهران با اشاره به وجود دو شهرداری نمونه از شهرستان دماوند در استان تهران اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری‏‌های کیلان و دماوند‌ در آخرین ارزیابی‌های استانداری به عنوان نمونه انتخاب و تقدیر شدند.

وی با بیان اینکه این ارزیابی‌ها با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف دو بار در سال انجام می‌شود، گفت: امیدواریم در ارزیابی‌های آتی نیز شاهد نمونه شدن شهرداری‏‌های شهرستان و به‌ ویژه شهرداری دماوند باشیم.

ثنایی‌موحد در پایان خدمت در نظام جمهوری اسلامی را مقدس خواند و خاطرنشان کرد: خدمت صادقانه به مردم مسلمان و شیعه ایران در هر جایی و مقامی، رضایت‌مندی مردم و به تبع آن، رضایت‌مندی خداوند را در بردارد.