سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

یکی از بانوان ملی پوش قایقرانی به علت واژگونی قایق خود در سد شهر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: قهرمانی - همگانی

یکی از بانوان ملی پوش قایقرانی به علت واژگونی قایق خود در سد شهر چایی ارومیه جان خود را از دست داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "زهرا فرجی" قایقران ملی پوش آذربایجان غربی جمعه به همراه یکی دیگر از هم تیمی های خود " رویا عباسی" در اثر واژگونی یک دستگاه جت اسکی در سد شهر چایی ارومیه دچار حادثه شدند که در این سانحه، رویا عباسی با کمک مردم بومی منطقه‌ی سیلوانا توانست نجات پیدا کند اما به رغم جستجوها هنوز پیکر "زهرا فرجی" پیدا نشده است.

 

 

بلافاصله بعد از این حادثه با هماهنگی های به عمل آمده اکیپ های امداد و نجات، هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، هیئت نجات غریق و قایقرانی استان، فرمانداری، بخشداری سیلوانا و ستاد مدیریت بحران استان و اداره کل تربیت بدنی در محل وقوع حادثه حاضر شده و از ظهر جمعه تاکنون بدون وقفه به جستجوی خود ادامه داده اند.

 

 

براساس اعلام مسوولان مرتبط، وقوع این حادثه در جریان تمرینات تیم ملی و باشگاهی نبوده است.

 

 

آخرین پیگیری های ایسنا نشان می دهد، اثری از بانوی ملی پوش غرق شده نیست و مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان غربی اکیپ غواصی از ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی جهت کمک برای پیدا کردن "زهرا فرجی" درخواست کرده است.

 

 

 

** دبیر فدراسیون: از همه برای یافتن جسد کمک خواسته‌ایم

دبیر فدراسیون قایقرانی درباره مرگ ملی‌پوش ایران گفت: زهرا فرجی در تعطیلات بین اردویی بوده و در یک سانحه به دلیل واژگونی جت اسکی غرق شده است.

 

علیرضا سهابیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب که بانوی ملی پوش در اردو نبوده و در تعطیلات بین اردویی به سر می برده اظهار کرد: اردوی آماده‌سازی بانوان قایقران روز چهارشنبه به پایان رسید و تمامی اعضای تیم ملی برای استراحت به شهرهای خود بازگشتند که متاسفانه این اتفاق برای بانوی ملی پوش ما رخ داد. زهرا فرجی و رویا عباسی به این دلیل که اهل ارومیه هستند با جت اسکی در حال گردش بوده اند و این اتفاق افتاده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با اتفاقی خارج از اردویی روبه رو هستیم تمامی مسئولان با کمک غواصان برای پیدا کردن جسد زهرا فرجی در حال تلاش هستند.

 

دبیر فدراسیون قایقرانی با تاکید بر این مطلب که آخرین اردوی تدارکاتی بانوان در بندر انزلی روز چهارشنبه به پایان رسیده بود تصریح کرد:متاسفانه این دو ملی پوش در اردو نبودند تا توسط مسئولان تیم ملی زیر نظر باشند. در تلاش هستیم و از مسئولان آذربایجان شرقی نیز برای پیدا کردن جسد زهرا فرجی کمک خواسته ایم.

 

 

 

** رییس هیات قایقرانی آذربایجان غربی: می کوشیم پیکر او را پیدا کنیم

 

 

رییس هیات قایقرانی آذربایجان غربی گفت: می کوشیم تا امشب(شنبه شب)، پیکر "زهرا فرجی" را پیدا کنیم.

 

 

عباس شادمان در گفت‌وگوایسنا، افزود: تمامی اکیپهای حاضر در محل حادثه، دست به دست همه داده‌اند و به شدت مشغول جست و جو هستند تا امشب جسد زهرا فرجی ملی پوش قایقرانی ارومیه را در سد شهرچای این شهر پیدا کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه ما به طور کامل در جریان علت وقوع این حادثه هستیم، اظهار کرد: زهرا فرجی و رویا عباسی روز جمعه به علت بی احتیاطی و عدم رعایت موارد ایمنی، مثل نداشتن جلیقه‌ی نجات که باید در زمان سوار شدن بر جت اسکی با خود می داشتند، متاسفانه دچار این سانحه شدند.

 

 

رییس هیات قایقرانی آذربایجان غربی با بیان اینکه براساس برنامه مقرر بود این دو ملی پوش امروز 25 تیرماه به مسابقات زیر 23 سال جهان اعزام شوند، گفت: متاسفانه به علت عدم صدور روادید این سفر لغو شده بود.

 

 

شادمان همچنین در رابطه با دیگر ملی پوش قایقرانی ارومیه (رویا عباسی)، که در کنار زهرا فرجی در جت اسکی واژگون شده حاضر بود، نیز ابراز کرد: خوشبختانه وی با کمک اهالی منطقه نجات پیدا کرده است و هم اکنون وضعیت وی خوب است.

 

 

زهرا فرجی دارنده‌ی مقام سومی مسابقات زیر 23 سال جهان و همچنین چندین مدال کشوری بوده است.

 

 

 

** اعلام تسلیت احمد دنیامالی - رئیس فدراسیون قایقرانی

 

رئیس فدراسیون قایقرانی امروز 25 تیرماه در پیامی درگذشت ناگهانی زهرا فرجی قایقران تیم ملی روئینگ کشورمان را به همه ورزشکاران و به ویژه خانواده آن مرحومه تسلیت گفت.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، متن پیام تسلیت احمد دنیامالی بدین شرح است:

 

درگذشت قایقران کشورمان «زهرا فرجی» که از جوانان آینده دار قایقرانی ایران بود موجب تاسف و تاثر شد.

 

اینجانب این ضایعه را به همه ورزشکاران و به ویژه خانواده محترم آن مرحومه تسلیت می‌گویم. از خداوند منان برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و برای داغ‌دیدگان صبر جمیل مسئلت می‌کنم.

 

همچنین دنیامالی گفت: علی رغم اینکه این سانحه چند روز پس از پایان اردو و در هنگامی که وی در شهر خود بوده، رخ داده است، ولی با توجه به اینکه او از قایقرانان تیم ملی بود، برخود لازم دانستیم که برای یافتن جسد وی از سد شهرچای با تمام توان به مسئولان کمک کنیم. به همین خاطر از هیاتهای قایقرانی استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواسته ایم تا با تمام امکانات برای پیدا کردن جسد آن مرحومه با مسئولان استان همکاری داشته باشند.

 

 

انتهای پیام

کد خبر: