سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

خطرات شبه‏پیست اسکی در کمین پردیسی‏ها

خطرات شبه‏پیست اسکی در کمین پردیسی‏ها

خبرگزاری فارس: شبه‏پیست مستقر در تپه مشرف بر فازهای دو و سه پردیس برای اهالی به ویژه جوانان مشتاق برای انجام تفریحات زمستانی در این شهر خطرساز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، با آغاز فصل سرما و بارش نزولات آسمانی، دامان زیبا و چشم‏نواز نواحی کوهستانی مناطق مختلف شمال شرق استان تهران همواره پذیرای اقشار مختلف برای پرداختن به انواع و اقسام ورزش‏های زمستانی و تفریحات مختص این فصول است.

اما انجام تفریحات زمستانی گاه ممکن است به دلیل شرایط خاص و بی‏احتیاطی با خطرات مختلفی نیز همراه باشد که حضور مربیان زبده در کنار کارآموزان، ماموران ارائه دهنده اطلاعات ایمنی، پزشکان حاضر مراکز درمانی و از همه مهم‏تر تعیین مسیرهای حرکت توسط کارشناسان امر پیش از ورود ورزشکاران تا حد قابل ملاحظه‏ای از عواقب ناگوار ناشی از خطرات احتمالی این گونه تفریحات می‏کاهد.

اما اگر محل انجام تفریحات زمستانی پیست اسکی رسمی و منطبق بر استانداردهای وزارت ورزش و جوانان نباشد، مسیر حرکت بدون کارشناسی مورد استفاده مردم قرار گیرد، خبری از مراکز درمانی نباشد، حضور نیروی انتظامی حس نشود و ... آنگاه آن مکان را باید آبستن بروز سوانح ورزشی و خطرات جانی برشمرد.

شهر جدید پردیس در بخش مرکزی تهران و 25 کیلومتری پایتخت از وجود یکی از این شبه پیست‏های خطرساز، حادثه‏آفرین و با کمال تاسف مورد اقبال عمومی رنج می‏برد.

تپه ماهور مشرف بر فازهای مملو از جمعیت پردیس، مستقر در حد فاصل میادین امام خمینی (ره) و عدالت و مقابل مجموعه تفریحی شهریار این شهر، همواره در پی بارش نخستین برف زمستانی و سپیدپوش شدن خود شاهد گسیل خیل عظیمی از اقشار اغلب جوان و نوجوان تیوپ به دست پردیسی و شاید دیگر نقاط استان تهران است.

ارتفاعاتی که به رغم زیبایی می‏تواند خطرساز نیز باشد؛ چراکه شیب این شبه‏پیست به صورت وحشتناکی تندتر از حد استاندارد بوده و انتهای آن خیابانی مملو از خودرو‏های در حال گذر دیده می‏شود.

تجمع جمعیت در شبه پیست خطرناک پردیس در حالی صورت می‏گیرد که در چند کیلومتری این شهر جدید، قدیمی‏ترین پیست اسکی کشور یعنی آبعلی استقرار داشته و با امکاناتی حال دیگر مناسب و استاندارد آماده پذیرایی از علاقه‏مندان است.

=====================

یادداشت از مهدی علمداری‏شندی

خبرنگار فارس در دماوند

=====================