سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

پردیس جان فرزندانمان

پیگیری یک خبر/

مردم پردیس: شبه‏پیست پردیس جان فرزندانمان را به خطر انداخته است

خبرگزاری فارس: شماری از مردم پردیس می‏گویند: نبود امکانات و عدم رسیدگی به وضع شبه‏پیست پردیس، جان فرزندانمان را به خطر انداخته است و باید به این وضع رسیدگی شود.

"وحید بلتیجه"، از اهالی شهر جدید پردیس امروز در خصوص حوادث شبه پیست خطرساز پردیس در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، فقدان مراکز تفریحی و فرهنگی در این شهر را موجب روی آوردن نسل جوان و نوجوان برای پرداختن به ورزش‏های زمستانی در این تپه خطرناک می‏داند.

وی ادامه داد: تپه مملو از جمعیت مشرف بر فازهای یک و دو شهر جدید پردیس برای انجام ورزش‏های زمستانی مناسب نیست؛ اما مردم بی‏توجه به این خطرات همچنان از تپه مذکور استفاده می‏کنند.

 

* پیست نریم؛ کجا بریم

"منا شریفی"، مادر دو فرزند و از اهالی پردیس نیز در گفت‏وگو با فارس، پیرامون نگرانی‏های خود مبنی بر حضور پسرانش در شبه پیست پردیس گفت: بارش برف در زمستان غالبا نگرانی من و همسرم از حضور دو پسرمان را در تپه فاز یک پردیس برای انجام تفریحات زمستانی افزایش می‏دهد.

وی اضافه کرد: پاسخ فرزندان در قبال خواسته ما مبنی بر عدم حضور در شبه پیست خطرناک پردیس بیان این جمله است که "پیست نریم؛ کجا بریم".

 

* پیست پردیس هیچ شاخص استانداردی ندارد

"سعید شرافت" هم که ساکن پردیس و از علاقه‏مندان به ورزش‏های زمستانی است، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به خطرات انجام تفریحات زمستانی در تپه فاز یک پردیس اظهار داشت: پیست‏های اسکی دارای شرایط و ویژگی‏هایی برای تسهیل در انجام ورزش‏های زمستانی است.

وی ادامه داد: شیبی نسبتا ملایم، وجود بستری وسیع در انتهای محل سر خوردن برای کنترل شتاب، تعریض مسیر سقوط برای استفاده چندین نفر و ... همگی شاخصه‏هایی هستند که در شبه پیست پردیس وجود نداشته و انجام تفریح در آن را با خطرات بسیاری مواجه می‏سازد.

 

* انسداد محور اصلی تردد مردم

"محمود بهرامی"، از رانندگان ناوگان حمل و نقل درون‏شهری پردیس نیز درباره مشکلات ناشی از فقدان محل پارک خودرو در حواشی تپه این منطقه گفت: به هنگام بارش برف، تپه مشرف بر فازهای یک و دو پردیس با حضور جمعیتی کثیر به یک پیست اسکی تبدیل می‏شود.

وی تصریح کرد: اما متاسفانه محل پارک خودروی مناسب و کافی در اطراف این تپه وجود نداشته و استقرار خودروی افراد حاضر در تپه موجبات انسداد محور اصلی را فراهم می‏آورد.