سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

قبول داریم شبه‏پیست پردیس استاندارد نیست

پیگیری یک خبر/

قبول داریم شبه‏پیست پردیس استاندارد نیست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر جدید پردیس اعلام کرد: قبول داریم شبه‏پیست پردیس استاندارد نیست اما خود مردم باید نسبت به خطرات این منطقه آشنا باشند.

محسن رضایی امروز در خصوص حوادث شبه پیست خطرساز پردیس در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، تپه مشرف بر فازهای یک و دوی پردیس را یک پیست اسکی استاندارد ندانست.

وی ادامه داد: اگر قرار است که این تپه، کاربری ورزشی تحت عنوان پیست اسکی داشته باشد، باید مسئولان اداره ورزش و جوانان به قضیه ورود پیدا کرده و برای ساماندهی آن کاری صورت دهند.

رضایی تصریح کرد: مردم باید خود نسبت به خطرات این شبه پیست آشنا باشند و معمولا ماموران انتظامی برای جلوگیری از حضور آنها در محل تپه حاضرند؛ اما متاسفانه این اقدامات تاکنون مثمر ثمر واقع نشده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر چرایی نصب نکردن بنر یا تابلوی علائم هشداردهنده در این مکان خاطرنشان کرد: این مهم، پیشنهادی مناسب است که در نشست‏های آتی شورای اسلامی شهر جدید پردیس مورد بحث و بررسی قرار می‏گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ شبه‏پیست مستقر در تپه مشرف بر فازهای دو و سه پردیس برای اهالی به ویژه جوانان مشتاق برای انجام تفریحات زمستانی در این شهر خطرساز است.

با آغاز فصل سرما و بارش نزولات آسمانی، دامان زیبا و چشم‏نواز نواحی کوهستانی مناطق مختلف شمال شرق استان تهران همواره پذیرای اقشار مختلف برای پرداختن به انواع و اقسام ورزش‏های زمستانی و تفریحات مختص این فصول است.

اما انجام تفریحات زمستانی گاه ممکن است به دلیل شرایط خاص و بی‏احتیاطی با خطرات مختلفی نیز همراه باشد که حضور مربیان زبده در کنار کارآموزان، ماموران ارائه دهنده اطلاعات ایمنی، پزشکان حاضر مراکز درمانی و از همه مهم‏تر تعیین مسیرهای حرکت توسط کارشناسان امر پیش از ورود ورزشکاران تا حد قابل ملاحظه‏ای از عواقب ناگوار ناشی از خطرات احتمالی این گونه تفریحات می‏کاهد.