سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

خورشید دین هیچ‏گاه غروب نمی‏کند

    نظر

 

استاد حوزه و دانشگاه:

خورشید دین هیچ‏گاه غروب نمی‏کند/پیام دین مطابق با فطرت انسانی است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیام دین مطابق با فطرت انسان‏هاست و خورشید این هدیه الهی هیچ‏گاه غروب نمی‏کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمید هاشمی امشب در نشستی در شهرستان دماوند که با حضور جمع کثیری از مسئولان و مردم در مسجد جامع دماوند با موضوع  "خورشید دین هرگز غروب نمی‏کند" برگزار شد، اظهار کرد: پیام دین، پیامی آشنا با فطرت‏های انسانی است.

وی ادامه داد: در بیانی دیگر نحوه آفرینش بشر از سوی باری تعالی به گونه‏ای ترسیم شده است که مباحث مخالف با  فطرت درونی انسان را نمی‏پذیرد.

هاشمی با اشاره به دلایل عدم توفیق ستمگران تاریخ در ابدی ساختن پیام‏های خود خاطرنشان کرد: ستم‏گران بسیاری در طول تاریخی با سود جستن از ابزارهایی مانند تطمیع، تهدید و ارعاب قصد بر ماندگاری پیام‏های خود داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اما مرگ، پیام این ظالمان را به همراه خودشان در گور برای همیشه مدفون ساخت.

وی اضافه کرد: در مقابل، پیام پیامبران الهی و ائمه معصومین (ع) هرگز با عروج ملکوتی آنها خاتمه نیافت و تا به امروز نیز در جان فطرت انسان در حال نورافشانی است.

هاشمی، انسان را نیازمند به پیام‏های مانوس با فطرتش خواند و افزود: تا زمانی که بشر بر این دنیای مادی وجود دارد، روح و جان او نیز نیازمند پیام‏های فطری است.

این استاد حوزه و دانشگاه بر این اعتقاد خود تاکید کرد که هیچ مکتبی در این جهان به زور و ارعاب شمشیر به پیش نمی‏رود.

وی تصریح کرد: اسلام نیز از این قاعده مستثنی نبود؛ چراکه حتی شمشیرهای عریان سردمداران زور و تزویر برای انحراف دین از مسیر صحیح خود نیز پیرامون مومنین بی‏اثر ماند.

هاشمی اضافه کرد: مکتبی که با شمشیر پیش می‏رود، مدت‏ زمان و محدوده عمر آن نیز مطابق با میزان شدت شمشیرزنی مروجانش مطابق خواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بسط این مبحث به موضوع انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: افراد معتقد به مارکسیسم گرفتار در زندان‏های مخوف ستم‏شاهی و زیر شکنجه دستگاه ساواک به دلیل عدم تطابق پیام‏های ارائه شده به آنها با فطرت درونیشان دچار شک و تردید می‏شدند.

وی ادامه داد: اما انقلابیان مذهبی در همان شرایط وحشتناک به دلیل برخورداری از پیام‏هایی همگون با فطرت درونی انسان، سربلند و رفیع از امتحانات دشوار الهی خارج می‏شدند.

هاشمی اضافه کرد: حتی با افزایش فشار از سوی دشمنان در زندان‏های مشقت‏بار رژیم پهلوی یقین این افراد برای صبر و مقاومت در مقابل دشواری‏ها بیشتر می‏شد.

این استاد حوزه و دانشگاه، نحوه چیدمان و طراحی رژیم ستم‏گر و ضد مذهب پهلوی را برای مقابله با پیام‏های فطری خواند.