سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

معرفت حسی در موزه عبرت منتقل می‏شود

    نظر

امام جمعه آبسرد:

معرفت حسی در موزه عبرت منتقل می‏شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبسرد گفت: موزه عبرت ایران و نمایشگاه "خورشیدان بی‏غروب" در آبسرد راه تطابق معرفت حسی زندانیان آن دوران تاریک و ترسیم ذهنی نسل امروز است.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین ردایی امشب در بازدید از نمایشگاه خورشیدهای بی‏غروب شهر آبسرد که با حضور معاون عمرانی استاندار تهران، فرماندار دماوند، دیگر مسئولان محلی و جمع کثیری از مردم شهر آبسرد برگزار شد، اظهار کرد: دو گونه معرفت وجود دارد.

وی ادامه داد: گونه نخست از مقوله معرفت، شناخت حسی است و انقلابیان دربند رژیم ستم‏شاهی پهلوی در ادوار پیش از انقلاب اسلامی پیرامون لمس شکنجه‏های دستگاه منفور ساواک از آن برخوردار هستند.

ردایی اضافه کرد: نوع دوم معرفت، شناخت ترسیمی است که در آن اقشار جوان و یا به قولی نسل سوم انقلاب با توجه به شنیده‏های خود فضایی از آن روزهای سخت و دشوار را برای خویش ترسیم می‏کنند.

امام جمعه آبسرد با جمع‏بندی این دو گونه معرفت در موضوع موزه عبرت ایران خاطرنشان کرد: حال می‏توان هر دو گونه معرفت حسی و عملی را به صورت منطبق بر یکدیگر در موزه عبرت ایران و نمایشگاه خورشیدان بی‏غروب آبسرد مشاهده کرد.

ردایی با قدردانی از مدیریت شهری آبسرد جهت برپایی این نمایشگاه گفت: برپایی در این نمایشگاه که با همکاری موزه عبرت ایران صورت گرفت قادر است تا نسل امروز انقلاب را به دوران گذشته بازگرداند.

امام جمعه آبسرد تصریح کرد: برای بزرگی باید روزهای بزرگ را بزرگ بداریم و برای بزرگواری باید انسان‏های بزرگ را بزرگ داشت.

وی در تشریح تعیین ملاک عمل برای تشخیص ایام‏الله از سایر روزهای سال اظهار داشت: قرآن کریم این کتاب انسان‏ساز از ایام‏الله به طور کلی با عنوان شعائری اسلامی نظیر مناسک حج، عید قربان و ... یاد می‏کند.

ردایی تصریح کرد: این روزهای ارزشمند گاه از سوی عالم لاهوت و خداوند باری تعالی تحت عنوان یوم‏الله مصداق می‏یابند و گاه به واسطه عمل انسان در ردیف ایام‏الله قرار می‏گیرد.

امام جمعه آبسرد با اشاره به بیانات امام راحل (ره) خاطرنشان کرد: همانگونه که امام راحل عظیم‏الشان (ره) فرمودند که انقلاب اسلامی ایران انفجار نوری بود و موجبات توسعه معنوی مردم را فراهم ساخت.

وی ادامه داد: بنابراین دهه فجر انقلاب اسلامی را می‏توان بر اساس آیات قرآنی ایام‏الله نامید.