سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

فرهنگ اشتغال در کشور نیازمند تحول است

    نظر

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس:

فرهنگ اشتغال در کشور نیازمند تحول است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرهنگ کنونی اشتغال در کشور را نیازمند تحولی اساسی دانست.

شاهرخ رامین در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: به یمن ظهور انقلاب اسلامی، کشور ایران هر روز شاهد توسعه فضاهای آموزش عالی و ایجاد امکانات بیشتری برای تحصیل فرزندان این مرزوبوم در مراکز علمی است.
وی ادامه داد: این مهم شرایطی را فراهم ساخت که تعداد تحصیلکرده‏های دانشگاهی در کشور رو به فزونی گذاشت و در حال حاضر این رشته‏های تحصیلی به سمت و سوی ارتقا تا مقاطع کارشناسی‏ارشد و دکترا نیز پیش می‏رود.
رامین افزود: با وجود آنکه این توسعه علمی مزایای بسیاری را متوجه کشور می‏سازد؛ اما بیم آن نیز می‏رود که این توسعه سبب رکود در پیشرفت سایر حوزه‏ها با وارد آوردن خدشه به بدنه فرهنگی اشتغال نسل جوان شود.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر در پی حضور در مراکز آموزش عالی از دانشی برخوردار شدیم، هرگز معنای آن دوری از اشتغال یا در اصطلاح عامیانه دست نزدن به سیاه و سفید نیست.
وی، تحصیل و کار را به دو بال پرندگان تشبیه کرد که لازمه صعود به قلل رفیع موفقیت و تعالی، وجود هر دوی این شاخصه‏های پراهمیت است.
رامین تصریح کرد: تحصیل و کسب دانش به تنهایی در حقیقت اتلاف وقت، هزینه و سرمایه کشور است و از این رو باید همه یکدیگر را به کار و اشتغال تشویق کنند.