سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

خشکاندن عمدی درختان در آبسرد

    نظر

مسئول خدمات شهری آبسرد خبر داد

خشکاندن عمدی درختان در آبسرد

خبرگزاری فارس: مسئول خدمات شهری شهرداری آبسرد با اعلام خبر رسیدگی به پرونده قطع درختان مثمر در فضایی 10 هکتاری، از خشکاندن عمدی درختان در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری آبسرد، جواد خاکساری در نخستین نشست کمیسیون ماده هفت شهرداری آبسرد اظهار کرد: جلسه امروز، نخستین نشست کمیسیون ماده هفت فضای سبز شهرداری آبسرد قلمداد می‏شود.
وی ادامه داد: امکان برپایی این مهم پس از ابلاغ دستورالعمل ماده هفت واحد فضای سبز شهرداری محقق شد.
خاکساری ضمن اعلام خبر خشکاندن عمدی درختان مثمر از سوی برخی مالکان خاطر نشان کرد:  بعضی از مالکان با بی‏توجهی به خشکاندن درختان مثمر مبادرت می‏ورزند.
مسئول خدمات شهری شهرداری آبسرد تصریح کرد: در پاره‏ای از مواقع نیز مشاهده شده که به طور عمدی از آبیاری درختان خودداری می‏شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، برخی از طریق عدم تقابل مناسب با امراض و خودداری از مبارزه با آفات به صورت تعمدی موجبات گسترش این عوامل زیان‏بار را در آبسرد فراهم می‏آورند.
خاکساری با تاکید بر لزوم برخوردی قانونی با این موارد گفت: باید به اطلاع این دسته از مالکان برسانیم که قانونگذار عواقب سنگینی را برای جرائمی از این دست پیش‏بینی کرده است.
مسئول خدمات شهری شهرداری آبسرد افزود: کمیسیون فضای سبز شهرداری آبسرد نیز به هیچ عنوان از اجرای قوانین کوتاهی نخواهد کرد.
وی با اشاره به نمونه‏ای از پرونده‏های در حال بررسی کمیسیون ماده هفت شهرداری آبسرد یادآور شد: از جمله مواردی که در کمیسیون ماده هفت شهرداری آبسرد مطرح شد، می‏توان به پرونده "قطع درختان بدون مجوز توسط یکی از مالکان بزرگ و خشک کردن درختان مثمر به مساحت 10 هکتار" اشاره کرد.