سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

هنرمندان طلا و جواهر گمنام مانده‏اند

    نظر

بازرس اتحادیه طلا و جواهر کشور:

هنرمندان طلا و جواهر گمنام مانده‏اند

خبرگزاری فارس: بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور گفت: هنرمندان فعال در عرصه صنعت طلا و جواهر در کشور گمنام مانده‏اند.

اسدالله بهمنش در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر عرصه صنعت طلا و جواهر کشور با مشکلاتی مواجه است.
وی ادامه داد: عدم تطابق ماشین‏آلات مورد استفاده صنعتگران طلا و جواهر کشور با دانش روز دنیا و سود جستن از سامانه‏های قدیمی و سنتی یکی از مشکلات این عرصه قلمداد می‏شود.
بهمنش ادامه داد: در سالیان اخیر اغلب تولیدکنندگان با علم از این کاستی بزرگ نسبت به نوسازی ادوات تولیدی خود دست به کار شده‏اند.
بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور، صنعت طلا و جواهر را پهنه‏ای جذاب برای اقشار مختلف جویای شغل پایدار و مناسب جامعه دانست.
وی تصریح کرد: فراخوان برای کسب آموزش‏های لازم پیرامون رشته طلا و جواهر شهرستان دماوند با استقبال بیش از یک هزار متقاضی همراه شد.
بهمنش ادامه داد: اگر فراخوانی مشابه در همه نقاط کشور اعلام شود، سیل عظیمی از علاقه‏مندان برای آموزش و ادامه راه در این مسیر پیش‏قدم می‏شوند.
بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور با اشاره به حمایت‏های اخیر دولت از اصناف طلا و جواهر خاطر نشان کرد: دولت در سال‏های اخیر حمایت خود از این بخش را گسترش داده است.
وی تصریح کرد: در سایه این مساعدت‏ها، چند بانک کشور با تامین اعتبارات لازم در تهیه مواد اولیه کمک‏های شایانی به تولیدکنندگان صنعت طلا و جواهر ارائه می‏دهند.