سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

استفاده از سیستم بازیافت انرژی حرارتی در سیمان فیروزکوه

مدیرعامل سیمان فیروزکوه خبر داد:

استفاده از سیستم بازیافت انرژی حرارتی در سیمان فیروزکوه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سیمان فیروزکوه از اجرای طرحی به منظور استفاده از سیستم بازیافت انرژی حرارتی در کارخانه سیمان فیروزکوه خبر داد.

حسین کاظمی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران به طرح‏های اجرایی سیمان فیروزکوه اشاره کرد و اظهار داشت: طرح‏های متعددی در حال مطالعه در سیمان فیروزکوه است.

وی تصریح کرد: از جمله این طرح‏ها، استفاده از سیستم بازیافت انرژی حرارتی است که در صورت تکمیل مطالعات، امکان استفاده از آن وجود دارد.

مدیرعامل سیمان فیروزکوه با اشاره به رعایت اصول زیست‏محیطی در سیمان فیروزکوه بیان داشت: در ارتباط با جنبه‏های زیست محیطی باید گفت که این کارخانه یکی از واحدهای موفق در این زمینه در صنعت سیمان کشور محسوب می‏شود؛ به گونه‏ای که غبار خروجی کارخانه زیر حد استاندارد است.

کاظمی اضافه کرد: در مورد مصرف انرژی و انتخاب ماشین‏آلات نیز باید یادآور شد که در زمان خرید ماشین‏آلات، شاید انتخاب‏های بهتری می‏توانست انجام پذیرد تا مصرف انرژی حداقل باشد.

وی ادامه داد: با این وجود، شرکت تلاشی جدی در به حداقل رساندن مصرف انرژی الکتریکی و حرارتی را در برنامه کاری خود دارد.

مدیرعامل سیمان فیروزکوه یادآور شد: شرکت تولیدی سیمان فیروزکوه (سهامی خاص) با هدف نیل به تولید کلینکر و سیمان با ظرفیت اسمی 3 هزار و 200 تن در روز، در سال 1381 تأسیس شد و با شماره 230 در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فیروزکوه به ثبت رسید.

کاظمی گفت: مرکز اصلی این واحد تولیدی در تهران و کارخانه آن در شهرستان فیروزکوه واقع است.

وی اضافه کرد: ساخت کارخانه به صورت قرارداد Turn Key با شرکت خدمات مهندسی سیمان فارس و خوزستان انجام گرفت و از نخستین روز مهر ماه سال 1385 به مرحله بهره‏برداری رسید.

مدیرعامل سیمان فیروزکوه خاطرنشان کرد: پروانه بهره‏برداری دائمی شرکت تولیدی سیمان فیروزکوه در روز ششم آذر ماه سال 1387 با شماره 86754 و ظرفیت سالانه 878 هزار و 592 تن از سازمان صنایع و معادن وقت استان تهران اخذ شد.