سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

ابرگزیدگان شطرنج پردیس معرفی شدند

در بخش سیمولتانه؛

برگزیدگان شطرنج پردیس معرفی شدند

خبرگزاری فارس: برگزیدگان مسابقات شطرنج سیمولتانه در شهر پردیس معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ظهر امروز هیئت شطرنج بخش مرکزی تهران مسابقه بزرگ شطرنج هم‏زمان «سیمولتانه» را با حضور ورزشکاران این منطقه برگزار کرد.

در این مسابقه، 50 شطرنج‏باز شرکت کردند تا بزرگ‏ترین مسابقه سیمولتانه را در سطح بومهن و پردیس برگزار کنند.

این مسابقات با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان بخش مرکزی، رئیس هیئت شطرنج استان تهران، رئیس بازرسی شهرداری پردیس، مسئول روابط عمومی شهرداری پردیس و مدرس درجه یک فدراسیون شطرنج و رئیس هیئت شطرنج بخش و علاقهمندان این رشته در سالن والفجر پردیس برگزار شد.

سیمولتانه روشی است که یک شطرنج باز در مقابل شماری از شطرنج‏بازان مسابقه میدهد.

این مسابقه برای نخستینبار در منطقه در تمامی ردههای سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و در دو قسمت مردان و زنان برگزار شد.

صالحزاده که دارای درجه بینالمللی شطرنج است، در مصاف با 50 شطرنج‏باز حدود 6 کیلومتر راه رفت و 47 پیروزی کسب کرد.

وی در این مسابقه دو با دو شطرنجباز به تساوی دست یافت و یکی از شطرنجبازان حاضر هم توانست این ورزشکار دارای درجه بینالمللی را شکست دهد.

در پایان این دوره از مسابقه شطرنج سیمولتانه به همه شرکت‏کنندگان زیر 13 سال از طرف اداره ورزش و جوانان بخش، هدایای نفیسی به رسم یادبود اهدا شد.

همچنین از سوی برگزار کنندگان این مسابقه، سلطانی به عنوان نفر نخست معرفی شد.

علی مردانی و غفاری هم به ترتیب نفرات دوم و سوم معرفی شدند و هدایایی را دریافت کردند.

مسئولان اداره ورزش و جوانان بخش مرکزی استان تهران اعلام کردند که به مناسبتهای مختلف چنین برنامههایی را برای علاقهمندان به شطرنج برگزار خواهند کرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران:

ممانعت مصاحبه‏ای در شهرستان‏های تهران وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های تهران ممانعت مصاحبه‏ای با رسانه‏های جمعی ندارند.

محمدابراهیم لاریجانی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ارتباط با رسانه‏های جمعی از ملزومات پیشبرد فعالیت‏های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی ادامه داد: البته این مهم در راستای تبلیغات برای کارکرد مجموعه صورت نمی‏گیرد، بلکه وجود 40 هزار هنرمند صنایع دستی، 5 هزار واحد گردشگری و 15 میلیون شهروند تهرانی الزام ارائه آخرین اخبار را مورد تاکید قرار می‏دهد.

لاریجانی با تاکید بر لزوم اطلاع‏رسانی مدیران شهرستانی سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های تهران به منظور وجود مطالبات مردمی در اخذ اخبار و اطلاعات نباید مصاحبه با رسانه‏های جمعی را از برنامه‏های کاری خود حذف کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از سؤالات برخی خبرنگاران حاوی مطالبی بوده که ممکن است در حوزه کاری مدیران شهرستانی نباشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: بنابراین در مواردی از این دست، شخصا در خدمت ارباب جراید و رسانه‏های عمومی خواهم بود.