سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

خبرهای استان تهران

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی خبر داد:

حضور 2000 بسیجی بخش مرکزی تهران در گردهمایی بسیجیان کشور 

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی از حضور بیش از 2 هزار بسیجی بخش مرکزی تهران در گردهمایی بزرگ بسیجیان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین توسلی ظهر امروز در خطبه‏های آیین دشمن‏شکن نماز جمعه این هفته بومهن که با حضور مسئولان و مردمی ملبس به کفن‏هایی منقش به پیام "ما آماده شهادتیم" برگزار شد، گفت: این 2 هزار بسیجی از نقاط مختلف بخش مرکزی تهران در آن گردهمایی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در دنیای فانی هیچ نعمتی بدون رنج و عذاب به دست نمی‏آید؛ زیرا خداوند متعال دنیا را محل راحت و آرامش مطلق قرار نداده است.

توسلی با بیان روایتی از دانشمندی سخت‏کوش بر لزوم داشتن پشتکار در امور تاکید کرد و اظهار داشت: در تاریخ افراد و اشخاص بسیاری با کوشش و همت به مقام‏های والای سیاسی، علمی، مالی و اعتقادی دست یافته‏اند.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی تصریح کرد: یکی از اسوه‏های تاریخ علم و دانش ،"سکاک" دانشمند است.

وی ادامه داد: سکاک کارگی ساده بود که در سن 40 سالگی تصمیم بر ادامه راه کسب علم و دانش گرفت؛ اما به دلیل سن بالا و مشکلات روزمره زندگی قادر به همراهی دیگر هم‏مکتبی‏های اغلب جوان خود نبود و سرانجام توسط استاد از مکتب‏خانه اخراج شد.

توسلی تصریح کرد: در پی وقوع این رویداد، سکاک، درمانده و زار سر به بیابان‏های اطراف شهر گذاشت و از مشاهده صحنه شکاف صخره‏ای سخت توسط آبی روان به این نتیجه رسید که ذهن وی از آن صخره محکم‏تر نیست و با استمرار می‏شود به هر مقصودی رسید.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ادامه داد: همه ما باید از حکایات سکاک درس بگیریم و بدون خستگی از ادامه حرکت و داشتن استمرار در امور به مقاصد نیک دنیوی و اخروی دست پیدا کنیم.

وی با بیان حدیثی از امام چهارم شیعیان خاطرنشان کرد: حضرت سیدالساجدین (ع) در یکی از احادیث گرانقدر خویش فرمودند که "اگر درپی آرامش مطلق دنیوی هستید، نگردید؛ چراکه خداوند این دنیا را برای آرامش مطلق خلق نکرده است".

توسلی همگان را به رعایت انصاف در حق یکدیگر توصیه کرد و افزود: بهترین عمل مومن و برترین صفت جوانمردان رعایت انصاف در حق دیگری است.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ادامه داد: ذکر خداوند موجب آرامش قلب‏هاست و یکی از بارزترین چهره‏های دائم‏الذکر عرصه‏های علمی کشور دانشمند فقید مرحوم علامه طباطبایی بود.

 

امام جمعه فیروزکوه:

بسیج دشمنان را به زانو در آورده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: بسیج دشمنانی که می‏خواستند ما را به زانو در آورند را به زانو در آورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه اظهار داشت: نمازگزاران نباید خود را به گناه و معصیت آلوده کنند زیرا گناه قلب انسان را اندک اندک و هر روز نابودتر می‏سازد.

وی گفت: گناه همچون سم کشنده‏ای انسان را بیمار می‏کند به همین دلیل ما انسان‏ها باید خود را همواره از این بیماری مفسد و کشنده با بازگشت به درگاه خداوند متعال و انجام تقوا و توبه به درگاه خداوند معالجه کنیم و به این طریق خود را از لکه‏های فساد، گناه، تیرگی و گمراهی منزه و خارج سازیم.

امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: اگر کسی می‏خواهد مانند امام علی (ع) زندگی و سیرت زیبا و بدون گناهی داشته باشد باید به اهل بیت (ع) رو بیاورد و عشق به آنها و خداوند را در دل خود تقویت و قوی‏تر کند و همچنین در مورد اخلاق، کردار و گفتار اهل بیت (ع) به مطالعه و تحقیق بپردازد.

استیری اضافه کرد: به هر انسانی از زمان تولدش الهام می‏شود که خود را وابسته و شیفته این دنیا نکند و فناپذیری و زوال‏پذیری این دنیا را بر باورهای خود حاکم سازد و بر این باور باشد که عمر هر چقدر هم که زیاد باشد، بسیار ناچیز است.

وی افزود: همه انسان‏ها باید خود را آماده کوچ و رفتن به سفر آخرت کنند و همه وابستگی‏ها و دلخوشی‏های خود را در این دنیا رها سازند و تنها با کوله‏باری از سعادت، اطاعت، عبادت و بندگی‏های که برای خود توشه گرفتند، راهی آخرت شوند.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: گاهی پرده‏ای از غفلت، فراموشی و گمراهی جلوی چشم انسان‏ها را می‏گیرد و از اقامه نماز و قرائت آیات قرآن دوری می‏کنند و خود را به سوی فنا و انحرافات سوق می‏دهند.

استیری تاکید کرد: در این صورت انسان‏ها به حقیقت‏هایی که در ذات آنها نهادینه شده است، پشت می‏کنند و نمی‏خواهند باور کنند که عمرشان روزی به پایان می‏رسد که این افراد باید بدانند که چه بخواهند و چه نخواهند زندگی در این دنیا روزی به پایان می‏رسد.

وی بیان کرد: همان طور که عمر انسان‏ها در گذر است دنیا نیز می‏گذرد و تغییراتی که در ظاهر دنیا و انسان‏ها رخ می‏دهد، این موضوع را به خوبی نشان می‏دهد.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: آیاتی که از جانب خداوند متعال برای ما فرستاده شده، عظمت و وجود خداوند را اثبات می‏کند و احادیث پیامبران و ائمه معصومین (ع) باید درس عبرتی برای تغییر در گفتار، منش و کردار انسان‏ها باشد.

استیری با اشاره به اینکه در آستانه هفته بسیج قرار داریم، عنوان کرد: 5 آذر ماه سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) است که این روز را گرامی می‏داریم.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) درست در زمانی که اصل نظام و اسلام در معرض تهدیدات دشمنان بود، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: بسیج دشمنانی که می‏خواستند ما را به زانو در آورند را به زانو در آورده است.