سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

خبرهای استانداری تهران

گلایه استاندار تهران از نحوه برخورد با زمین‏خواران:
ساخت‏وسازهای غیرمجاز کنترل نشد/ ثروت زمین‏خواران روز به روز بیشتر می‏شود
خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: مسئولان هنوز موفق به کنترل کامل ساخت‏ و سازهای غیرمجاز در حدفاصل بخش مرکزی تهران تا دماوند نشده‏اند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی تمدن عصر امروز در جمع شماری از مسئولان بخش مرکزی تهران و بخش رودهن شهرستان دماوند اظهار داشت: همچنان در اطراف بخش‏هایی از مناطق شمال‏شرق استان تهران آلودگی‏های مربوط به زمین‏خواری وجود دارد.
وی ادامه داد: این اراضی ارزشمند حقوق شهرداری و یا دولت نیست؛ بلکه حق بیت‏المال است که توسط عده‏ای سودجو به تاراج می‏رود.
تمدن با بیان اینکه مردم در کوران گرفتاری‏های زندگی توجهی ویژه به مقوله زمین‏خواری دارند، اظهار داشت: مسئولان آگاه باشند که مردم در همان کوران زندگی روزمره خود نیز آگاهانه به سیم خاردارکشی اشخاص در اطراف هکتارها اراضی ملی، تفکیک آن به اندازه‏های کوچک‏تر با استفاده از شیوه‏های نادرست و اسناد جعلی و دستیابی آنها به ثروت‏های بادآورده و افسانه‏ای می‏نگرند.
استاندار تهران ادامه داد: مردم با مشاهده این روند غیرقانونی رسیدگی و برخورد شدید مسئولان ذی‏ربط با آن را مطالبه می‏کنند و این امر خواسته‏ای به‏حق قلمداد می‏شود.
وی خواستار سرعت بیشتر در رسیدگی به پرونده‏های زمین‏خواری شد و افزود: خواسته من از مسئولان قضایی استان تهران، اجرای سریع امور پرونده‏های مربوط به زمین‏خواری است.
تمدن از تجاوز به حقوق مردم در بخش‏هایی از شمال‏شرق استان تهران خبر داد و افزود: اخبار ناخوشایندی از برخی ساخت‏وسازهای غیرمجاز و تصرفات اراضی در حد فاصل بخش مرکزی تهران تا شهرستان دماوند که مصداق تجاوز به حقوق مردم شمرده می‏شود، شنیده می‏شود و این جان هر انسانی را به درد می‏آورد.
استاندار تهران تصریح کرد: "شخصی که تا دیروز آه در بساط خود نداشت، طی تبانی با کسی در سازمانی، زمینی را گرفته و پس از تقسیم به قطعات کوچک‏تر فروخته است".
وی ادامه داد: "این شخص در وهله بعدی با کسب قدرت مالی فراوان تبدیل به یک انبوه‏ساز شد و امروز حتی توانایی شمارش ثروت نامشروع خود را ندارد".
تمدن افزود: چه کسی به ما اجازه می‏دهد که اینگونه سر خود را پایین نگه داریم تا بدین شکل عده‏ای تجاوز به حقوق مردم را در دستور کار خود قرار دهند.
استاندار تهران ادامه داد: متاسفانه در این مناطق نسبت به مسائلی از این دست کمی گیر وجود دارد که باید دست‏ در دست یکدیگر داده و در رفع آنها بکوشیم.
استاندار تهران با تاکید بر لزوم حضور مسئولان در میان مردم خاطرنشان کرد: مسئولان نقاط استان تهران حضور در میان مردم را از برنامه کاری خود حذف نکنند.

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: جنجال های امروز دنیای غرب علیه ایران راهکار جدید استکبار برای فرار از منجلابی بوده که در داخل گرفتار آمده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی تمدن عصر امروز در جریان دیدار با مردم بخش مرکزی تهران و بخش رودهن شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، فرمانداران شهرستان های تهران و دماوند، مسئولان دوایر دولتی این دو شهرستان و جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود قاطعانه خط مشی جامعه در برخورد با جنجال های دنیای غرب را مشخص فرمودند.
وی ادامه داد: ایشان همچون دیگر ادوار حساس تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی داهیانه از پاسخ محکم ایران اسلامی به تحرکات مذبوحانه استکبار سخن به میان آوردند.
تمدن تصریح کرد: سیلی محکم و مشت آهنین جوابی است که در سایه عنایت حق تعالی و رهبری معظم له به حرکت های خصمانه استکبار داده می شود.
استاندار تهران با بیان اینکه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم ایران در زیر سقف نماز جمعه های جهان اسلام مدفون نخواهد شد، افزود: شعارهای شما ملت سلحشور ایران اسلامی هرگز در زیر سقف نمازهای جمعه مدفون نمی شود؛ بلکه همچنان طنین آن برای ملت آزادی خواه، روح نواز و برای ستمگران زمانه دلهره آور خواهد بود.
وی با اشاره به مقاله یک نویسنده صهیونیست پیرامون وضع امروز رژیم اشغالگر قدس گفت: یک مفسر صهیونیست در مقاله ای درج شده در رسانه های گروهی، رژیم اشغالگر قدس را مجموعه ای رو به افول خوانده است.
تمدن تصریح کرد: این مفسر صهیونیست در ادامه مقاله خود خطاب به مردم ایران می گوید که نیازی به درگیری شما با سازمان های بین المللی برای نابودی اسرائیل نیست؛ چراکه این رژیم به خودی خود و از درون در حال اضمحلال و پوسیدگی است .
استاندار تهران با اشاره به اقدامات اخیر استکبار جهانی در قبال انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: استکبار با سه ترفند حقوق بشر، انرژی هسته ای و سناریوی دروغین ترور سفیر عربستان قصد فشار بر انقلاب اسلامی ایران را داشت.
وی ادامه داد: همه رسانه های حتی وابسته به امپریالیسم جهانی قادر به چشم پوشی از رفتار زشت و غیرانسانی ماموران امنیتی ایالات متحده با انقلابیان وال استریت نبودند و تصویر این جنایات را به تمامی نقاط کره خاکی مخابره کردند.
تمدن افزود: امروز 99 درصد مردم آمریکا و کشورهای حوزه یورو و همچنین جوانان خسته از ستمگری های دیکتاتورهای خودکامه خاورمیانه و شمال آفریقا با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران در مقابل تنها یک درصد سرمایه دار قدرت طلب زورگو ایستاده اند.
استاندار تهران تصریح کرد: همه ملت ایران امیدوارند که دیگر ملل جهان نیز از پای ننشسته و با تمام قدرت به حرکت حقیقت جویانه خود ادامه دهند.

به دلیل اختلافات سازمانی؛
احداث مصلای پردیس با کندی همراه است

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: به‏ دلیل بروز برخی اختلافات و دعواهای سازمانی و مدیریتی، طرح احداث مصلای پردیس با کندی همراه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی تمدن عصر امروز در جریان ملاقات مردمی در بخش مرکزی تهران و بخش رودهن شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، فرمانداران شهرستان‏های تهران و دماوند، مسئولان دوایر دولتی این دو شهرستان و جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: مسجد جامع بومهن از شان و عظمت بسیاری برخوردار است.
وی ادامه داد: اما این مکان مقدس پاسخگوی نیاز خیل عظیم علاقه‏مندان دو بخش مرکزی تهران و بخش رودهن شهرستان دماوند نیست.
تمدن افزود: از این ‏رو، مردم ولایی، انقلابی و شهیدپرور این خطه شایسته ایجاد مصلایی مناسب با تمام امکانات مورد نیاز هستند.
استاندار تهران با بیان اینکه مانع خاصی در مسیر احداث مصلای پردیس وجود ندارد، گفت: در برخی مباحث عمرانی چالش‏های اعتباری و امکانات مانعی در مسیر کار محسوب می‏شود.
وی تصریح کرد: در خصوص اجرای طرح مصلای پردیس هیچ مانع خاصی وجود ندارد و مسئولان دو شهرستان دماوند و تهران باید با همتی جهادگونه چنان با قدرت عمل کنند که تا هفته‏های آینده اخبار امیدوارکننده‏ای در این زمینه به مردم ارائه شود.
تمدن ادامه داد: مسئولان باید احداث مصلای پردیس را به عنوان یک ضرورت اساسی و ماموریتی ویژه دنبال کنند تا مطالبات مردمی در این ‏باره بی‏پاسخ نماند.
استاندار تهران نماز جمعه را استحمام روح خواند و افزود: همانگونه که کالبد انسان نیازمند شست‏وشوی مستمر است؛ پاکی روح انسان نیز مستلزم حضور در آیین‏های دشمن‏شکن نماز جمعه است.
وی تصریح کرد: نمازهای جمعه، ایمان و اعتقادات انسان را برای حضوری آگاه در مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه آماده می‏سازد.
تمدن افزود: این آیین دشمن‏شکن با جلادهی به روح انسان موجبات دوری فرد از گناهان و نیل به الهیات را فراهم می‏آورد.
استاندار تهران ادامه داد: علاوه بر این، نمازهای جمعه پایه‏های اعتقادی جامعه را برای طی مسیر پرفراز و نشیب انقلاب و نیل به آرمان‏های امام راحل عظیم‏الشان (ره) و شهدای عزیز مستحکم خواهد کرد.