سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

دزدی اطلاعات شما بوسیله مرورگرها!

تحاد گوگل و سایت سیتیزن ادوایس (Citizens Advice) برای افزایش ایمنی آنلاین اعلام کردند

دزدی اطلاعات شما بوسیله مرورگرها!
همیشه هنگام قطع ارتباط، از مرورگر خود خارج شده و آنرا ببندید. آیا تاکنون اتفاق افتاده که از خانه خارج شوید و درب خانه را باز بگذارید؟

به گزارش سرویس علمی وفناوری جام نیوز اتحاد گوگل و سایت سیتیزن ادوایس (Citizens Advice) برای کمک به امنیت کاربران آنلاین پنج توصیه نموده‌اند. همیشه هنگام قطع ارتباط، از مرورگر خود خارج شده و آنرا ببندید. آیا تاکنون اتفاق افتاده که از خانه خارج شوید و درب خانه را باز بگذارید؟
گوگل و سایت Citizens Advice، سایتی را راه‌اندازی کرده‌اند که در آن برای حفظ امنیت آنلاین و حریم خصوصی، پیشنهادات و توصیه‌هایی را به کاربران ارائه می‌نماید.
سایت Good to Know اطلاعات زیادی درباره موضوعات مختلفی همچون ایجاد رمز قوی برای فهم اینکه چگونه کارکرد کوکی‌ها و به منظور استفاده تمام کاربران کامپیوتر در سطوح مختلف، نشان داده است. این سایت همچنین توصیه‌هایی را به منظور حفظ اطلاعات شخصی هنگام آنلاین بودن ارائه می‌کند.
تحقیقات اخیر که توسط گروه ارتباطات مصرف‌کنندگان آفکام انجام شده است، حاکی از آن است که 26 درصد از کاربران اینترنت بریتانیا نسبت به ایمنی جزئیات شخصی خود نگران هستند، 14 درصد نسبت به خصوصی بودن آن نگران بودند و 13 درصد نسبت به تقلب و کلاهبرداری از آن.
گیلیان گای مدیر اجرایی سیتیزن ادوایس گفت: ما نسبت به همکاری با گوگل، خوشحال و راضی هستیم. سیتیزن ادوایس، توصیه‌هایی ساده و واضح برای موضوعات مهم است تا به مردم در کنترل ایمنی حریم خصوصی و آنلاین آنها کمک کند.
این دو شریک، 5 توصیه برای امنیت کاربران آنلاین ارائه کرد‌ه‌اند:
1. انتخاب رمز قوی و مطمئن. یک ایده که شما می‌توانید آنرا امتحان کنید، انتخاب خطی از آهنگ مورد علاقه، فیلم، بازی و غیره است. مانند انتخاب جمله « بودن یا نبودن» و قرار دادن عدد، علامت‌ و حروف برای از نو ایجاد کردن آن است. انتخاب عبارات غیرمعمول خیلی بهتر است.
2. هرگز به ایمیل‌های مشکوک با اطلاعات شخصی و اقتصادی خود پاسخ ندهید و هرگز رمز خود را بعد از لینک‌های غیرمطمئن وارد نکنید.
3. همیشه به علامت قفل و http در منوی URL دقت کنید تا از ایمن بودن سایت مورد نظر، اطمینان حاصل کنید. شما وقتی وارد یک بانک می‌شوید، کارمندان بانک را به یونیفورم، اسامی و خدماتی که ارائه می‌کنند، می‌شناسید. همین درجه از اطمینان را نیز باید هنگام کار بانکی آنلاین یا سایر خدمات حساس در نت داشته باشید.
4. همیشه هنگام تمام شدن کار، از سایت مورد نظر خارج شده و آنرا ببندید. آیا هرگز شده که از خانه خارج شوید و درب خانه را باز بگذارید؟ همین نکته را نیز باید در استفاده حساب آنلاین خود رعایت کنید.
5. برای دسترسی به کاربری خودتان دو گزینه تائید، تعریف کنید. تعریف کردن دو گزینه تائید، یک لایه امنیتی اضافه‌ای ایجاد می‌کند، مانند درخواست برای وارد کردن شماره تلفن شما، در کنار وارد کردن اسم کاربری و رمز آن هنگام وارد شدن. این امر بدین معنا است که اگر شخصی رمز شما را حدس زد، آن شخص نمی‌تواند وارد کاربری شما شود، چرا که تلفن شما را ندارد.
روز یکشنبه، رونا داویس روزنامه نگار، توضیح داد که چگونه رمز کاربری او توسط فردی هک شده و برای بازگشت آن درخواست 500 پوند کرده است