سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

قاتل جنایت انزلی دستگیر شد

پس از بررسی 20 هزار تماس تلفنی مقتوله؛
قاتل جنایت انزلی دستگیر شد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی انزلی از دستگیری قاتل یک زن جوان 20 ساله پس از بررسی 20 هزار تماس تلفنی مقتوله خبر داد.

خبرگزاری فارس: قاتل جنایت انزلی دستگیر شد

رحیم شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به جزئیات دستگیری قاتل جنایت انزلی اظهار داشت: سه ماه پیش کارآگاهان آگاهی فرماندهی انتظامی انزلی پس از تماس تلفنی مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از کشف جسد زنی 20 ساله در پارک جنگلی این شهرستان با خبر شدند.
وی ادامه داد: برای بررسی دقیق‌تر این حادثه گروه‌های عملیاتی و تشخیص هویت آگاهی با اعزام سریع به محل کشف جسد بررسی تمام زوایای حادثه را در دستور کار قرار دادند.
فرمانده انتظامی انزلی افزود: در بررسی‌های اولیه و مشاهده آثار متعدد چاقو به بدن مقتول زوایای این جنایت برای ماموران و کارآگاهان این فرماندهی مشخص شد.
وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه پلیس بیانگر وقوع جنایت حدود 12 ساعت قبل از کشف جسد بود، اذعان داشت: از آنجا که هویت جسد به شهرستان انزلی تعلق نداشت مراتب به پلیس آگاهی گیلان اطلاع داده شد و چند روز بعد خانواده‌ای از رشت مراجعه کرده و جسد کشف شده را متعلق به فرزند خود دانستند.
شعبانی اضافه کرد: کارشناسان با شناسایی هویت جسد، تحقیقات را درباره وضعیت اجتماعی مقتول به منظور شناسایی قاتل یا قاتلان آغاز کردند.
به گفته وی، پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که مقتول از وضعیت اجتماعی خوبی برخوردار نبوده و مراودات غیر شرعی بسیاری در زندگی او وجود داشته است.
این مسئول با بیان اینکه کشف این سرنخ کار پلیس را برای شناسایی قاتل یا قاتلان مشکل کرده بود، عنوان داشت: با حمایت و مساعدت‌های مقام قضایی و دادستان بندر انزلی بررسی دقیق‌تر این جنایت وارد مرحله‌ای تازه‌ای شد.
وی افزود: کارآگاهان در این راستا با بررسی حدود 20 هزار تماس تلفنی مقتول در سه ماهه اخیر، به سرنخ‌هایی از شخصی به نام حبیب 50 ساله دست یافتند.
شعبانی ابراز داشت: این شخص پس از دستگیری به طرق مختلف سعی در بیراهه بردن تحقیقات ماموران داشت ولی مستندات زیاد پلیس سبب شد تا این فرد به قتل مرتکب شده اعتراف کند.
وی با اشاره به شرح حادثه قتل از زبان متهم در تحقیقات پلیسی اظهار داشت: قاتل در اعتراف‌های خود گفت که لبخندهای سه سال پیش این زن در بنگاه مشاوره املاکم در رشت کار دستم داد و مرا به طرق مختلف اسیر خود کرد تا اینکه برای خلاصی از دست این زن نقشه قتلش را کشیدم و او را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساندم.
فرمانده انتظامی انزلی افزود: در حال حاضر متهم به همراه پرونده به مقامات قضایی معرفی و روانه زندان شده است.
وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از لذات آنی غیر شرعی، یادآور شد: دوری از بی‌بندوباری و کارهای غیرشرعی، بیمه کننده شخصیت اجتماعی هر فرد در جامعه است


روباه پیر پس از 5 سال امروز اعدام شد

فارس نوشت:
مرد 67 ساله ای که به 37 زن و دختر تجاوز کرده بود صبح امروز در زندان مرکزی اصفهان به دار مجازات آویخته شد. مرد 67 ساله ای که با اغفال زنان و دختران آنها را مورد آزار و اذیت قرار می داد صبح امروز در زندان مرکزی اصفهان به دار مجازات آویخته شد. این متهم که به روباه پیر معروف بود خود را وکیل، مامور پلیس و سازمان های دولتی معرفی کرده و به 37 زن و دختر تجاوز کرده بود.پرونده متهم که از سال 85 به جریان افتاده بود پس از رفع نقص به دیوان عالی کشور ارسال و قضات این دیوان حکم قصاص متهم را تائید کردند.روباه پیر که 2 همسر داشت ، خود را مأمور امنیتی- وکیل- مامور بهزیستی و یا عناوین دیگر معرفی کرده بود


دستگیری ربایندگان یک زن در مقابل همسرش


2 شرور مست که پس از تخریب چند مغازه و ضرب و جرح صاحبان آنها در مشهد، قصد ربودن زنی مقابل چشمان همسرش را داشتند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش «جام‌جم»، چند روز پیش مردی با مرکز فوریت‌‌های پلیسی 110 مشهد تماس گرفت و گفت: 2 شرور مست با ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان، مرد موتورسواری را کتک زده و قصد ربودن همسر او را در خیابان دارند. دقایقی بعد ماموران گشت کلانتری خواجه ربیع عازم محل حادثه شدند و معلوم شدمردم با حمله به 2 شرور، زوج جوان را نجات داده‌اند اما دقایقی پیش از حضور ماموران متهمان از محل متواری شده‌اند.با اطلاعات به دست آمده از شاهدان حادثه، مشخصات شرورهای فراری در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت و جستجو برای دستگیری 2 متهم فراری آغاز شد.در حالی که ماموران در جستجوی متهمان فراری بودند، مردی با پلیس تماس گرفت و خبر داد که 2 مرد مست با حمله به مغازه‌ای آنجا را تخریب کرده‌اند.ماموران که احتمال می‌دادند مردان شرور همان 2 متهم تحت تعقیب پلیس هستند، بلافاصله در محل حادثه حضور یافتند. 2 شرور با دیدن ماموران با سوار شدن به یک موتورسیکلت از محل متواری شدند. با تعقیب متهمان فراری سرانجام ماموران اقدام به شلیک چند تیر هوایی کردند، اما متهمان به جای تسلیم شدن به فرار ادامه دادند.در پی این تعقیب و گریز، عاقبت ماموران راه متهمان فراری را که در یک کوچه بن‌بست گرفتار شده بودند، سد کردند.با محاصره محل، یکی از متهمان خود را تسلیم کرد؛ اما متهم دیگر همچنان درصدد فرار بود و با چاقویی که همراه داشت، خودزنی کرد. در همین موقع ماموران با نزدیک شدن به متهم، وی را خلع سلاح کرده و او را نیز دستگیر کردند.متهم زخمی به مرکز درمانی و همدست وی به پلیس آگاهی منتقل شد. ساعاتی بعد زن و مردی که در دام متهمان گرفتار شده بودند، با مراجعه به پلیس آگاهی از آنها شکایت کردند.
در تحقیق از شاکیان معلوم شد 2 مرد بازداشت شده با سد راه آنها در خیابان، مرد خانواده را کتک زده و درصدد ربودن زن شاکی بوده‌اند که مردم به کمکشان آمده‌اند و آنها نجات یافته‌اند. به این ترتیب مرد زخمی ـ متهم ـ به پلیس آگاهی منتقل و همراه همدستش بازجویی شد.متهم زخمی به پلیس گفت: من و همدستم پس از شرب خمر با موتورسیکلت در خیابان‌های شهر تردد می‌کردیم تا این که تصمیم به شکستن شیشه‌های مغازه‌ها گرفتیم. 2 نفری در حالی که قمه و چوبدستی در اختیارمان بود به مغازه‌داران حمله کرده و پس از کتک زدن و محبوس کردن آنها، شیشه مغازه‌ها را شکسته و اموال درون آنجا را نیزتخریب کردیم.
متهم اضافه کرد: با عربده‌کشی و ایجاد رعب و وحشت میان مردم، آنها را به مرگ تهدید کردیم تا سد راهمان نشوند. سپس با تخریب چند مغازه فرار کرده و به محل دیگری رفتیم. در همین موقع با دیدن زن و مرد غریبه‌ای که از موتورسیکلت پیاده می‌شدند، تصمیم به ربودن زن جوان گرفتیم.مرد شرور با اشاره به اقدام برای آدم‌ربایی گفت: ابتدا به مرد جوان حمله کرده و او را کتک زدیم. همسرش ضجه می‌زد و با التماس می‌خواست به او و شوهرش آسیبی نرسانیم. متهم افزود: در این هنگام، مردم که با شنیدن صدای کمک‌خواهی آنها به خیابان آمده بودند به کمکشان شتافتند. با آمدن مردم من و همدستم فرار کردیم. بنابر این گزارش، در پی اعتراف متهم، دیگر شرور بازداشت شده نیز به همدستی با او در اقدام به آدم‌ربایی، کتک زدن مرد جوان و تخریب مغازه‌های مردم و کتک زدن مغازه‌داران اعتراف کرد. متهمان با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.