سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

شهر طلای رودهن در جهان بی‏نظیر است

    نظر

نماینده دماوند در مجلس:

شهر طلای رودهن در جهان بی‏نظیر است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، شهر طلا و جواهر رودهن را برتر از دیگر نمونه‏های خارجی آن دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین صبح امروز در جریان دیدار با دست‏اندرکاران دوره‏های آموزش طلا و جواهر رودهن که با حضور مسئولان برگزاری این دوره و جمع کثیری از هنرجویان انجام شد، گفت: پیش از آغاز تلاش برای برپایی شهر طلا و جواهر رودهن، نمونه‏های خارجی چنین مراکزی نیز از نزدیک بازدید شده بود. 
وی ادامه داد: اما شهر طلا و جواهری که با همت مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و صنف طلا و جواهر کشور در حال آماده‏سازی امور مقدماتی است؛ با هیچ یک از نمونه‏های خارجی آن قابل مقایسه نیست.
رامین اضافه کرد: این شهر مانند هر شهر دیگری دارای مسجد، مدرسه، دانشگاه، کارگاه، هتل و ... خواهد بود؛ اما با این تفاوت که همه چیز در این مرکز به طلا و جواهر و خلق هنر پیرامون این صنعت منتهی می‏شود.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، شهر طلا و جواهر را فراتر از یک گردش اقتصادی و مشتی سنگ خواند.
وی تصریح کرد: در همه نقاط جهان می‏توان سنگ پیدا کرد؛ اما نکته حائز اهمیت و نادر در این میان دستان هنرمند ایرانی، خلق و خوی مذهبی مردمان شهرستان دماوند و در نهایت آفرینش فرهنگی غنی و آغشته با هنر در این خطه است.
رامین با بیان اینکه آغاز اشتغالزایی در این هنر نیازمند تکمیل شهر طلا و جواهر نیست، خاطر نشان کرد: شهر طلا و جواهر مراحل ساخت خود را شاید آهسته اما قانونمند در حال سپری کردن است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشتغالزایی در این بخش مستلزم تکمیل این شهر نیست؛ چرا که می‏توان در سایه تمهیداتی از همین امروز ساز و کارهای آغاز اشتغال و مباحث درآمدزایی را آغاز کرد.


تعویض شناسنامه‏ها در آستانه انتخابات

    نظر

رئیس ثبت احوال فیروزکوه خبر داد

ایجاد گنجینه اسناد فیروزکوه / تعویض شناسنامه ‏ها در آستانه انتخابات

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه از ایجاد "گنجینه اسناد" و تعویض شناسنامه‏های مخدوش در آستانه انتخابات در این شهرستان خبر داد.

نادر بختیاری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران بیان کرد: در فیروزکوه در 20 مرداد ماه سال 1304 نخستین سند هویتی برای "میرزا ابوتراب سعیدی" صادر شد و تا امروز این کار در این شهرستان ادامه دارد.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه افزود: روزانه 30 جلد شناسنامه جدید در فیروزکوه صادر و به مردم تحویل می‏شود و در زمان کوتاهی سعی بر این داریم تا تمامی شناسنامه‏های موجود در فیروزکوه را به شناسنامه‏های مکانیزه تبدیل کنیم.
بختیاری اضافه کرد: در گذشته، 500 جلد شناسنامه را به صورت ماهانه تعویض می‏کردیم؛ اما با نزدیک ‏شدن به انتخابات و به دلیل لزوم در دست بودن شناسنامه برای حضور مردم در انتخابات، فشار کاری خود را کمتر کردیم و اولویت را بر شناسنامه‏های مخدوش و فرسوده گذاشتیم.
وی تصریح کرد: شناسنامه‏ای که خوانا نباشد، در اولویت تعویض قرار دارد و بعد از انتخابات روند کاری اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه به شکل اول ادامه پیدا می‏کند و سعی می‏کنیم تا با افزایش کار و سرعت چاپ شناسنامه‏های بیشتری را تعویض کنیم.
بختیاری تصریح کرد: در حال حاضر، روزانه 20 تا 25 جلد شناسنامه جدید صادر می‏کنیم و این طرح سه ساله است که به مرور انجام می‏شود و اجباری هم در کار نیست و فراخوانی قطعی برای مردم صادر نشده است.
وی گفت: قرار بر این شد تا در سایت اداری خود، قسمتی را تحت عنوان "گنجینه اسناد" که شامل اطلاعات بزرگان، شهیدان، دانشمندان و ... است،در آرشیو خاصی نگهداری کنیم.
بختیاری تصریح کرد: کارت ملی هوشمند نیز تا چهار سال آینده به دست مردم می‏رسد و این کارت از ادغام چند کارت و تبدیل به یک نوع خدمت ایجاد می‏شود.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه افزود: با اجرای این طرح، مردم خدمات خود را از دولت الکترونیک به خوبی دریافت می‏کنند و با افرادی که می‏خواهند جعل اسناد سجلی انجام دهند، طبق قانون برخورد می‏شود و این دست از افراد به مراجع قضایی معرفی می‏شوند.


ماهانه 6 میلیون لیتر گازوئیل در تهران صرفه‏ جویی می‏شود

    نظر

با اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ ها

ماهانه 6 میلیون لیتر گازوئیل در تهران صرفه‏ جویی می‏شود

خبرگار کارون: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از صرفه ‏جویی ماهانه 6 میلیون لیتر سوخت نفت‏ گاز در بخش کشاورزی این استان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ های خبر داد.

سیدمحمد موسوی در گفت‏وگو با خبرنگارکارون در تهران از صرفه ‏جویی ماهانه 6 میلیون لیتر سوخت نفت‏گاز در بخش کشاورزی این استان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ‏ها خبر داد و اظهار داشت: این آمار در بررسی‏های مشترک جهاد کشاورزی و شرکت تولید و پخش فرآورده‏های نفتی استان تهران و مقایسه آن با زمان مشابه در سال گذشته استحصال شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، اقدامات شایان توجهی نیز از سوی جهاد کشاورزی استان تهران پیرامون تامین و توزیع سوخت صورت گرفت.
 
* توزیع 250 میلیون لیتر سهمیه نفت‏ گاز در استان تهران

موسوی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته نزدیک به 250 میلیون لیتر سهمیه نفت گاز استان تهران اخذ شد و در اختیار تولیدکنندگان محصولات کشاورزی قرار گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران انواع مختلف انرژی را سرمایه‏ای ملی و موهبتی الهی متعلق به همه نسل‏های ایران اسلامی خواند.
وی ادامه داد: اگر مصرف سوخت به همان منوال گذشته ادامه می‏یافت، امکان وابستگی کشور ثروتمندی مانند ایران به واردات سوخت یک پیش‏بینی محتمل بود.
موسوی اضافه کرد: در سایه اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها، نسل‏های آینده نیز می‏توانند از منابع انرژی موجود بهره‏مند شوند.  


حامیان مالی به ورزش‏های غیرفوتبالی بی‏توجه هستند

    نظر

دبیر کمیته تریال فدراسیون دوچرخه ‏سواری:

حامیان مالی به ورزش‏های غیرفوتبالی بی ‏توجه هستند

خبرنگار کارون: دبیر کمیته تریال فدراسیون دوچرخه‏سواری از بی‏توجهی بخش‏ خصوصی و حامیان مالی ورزشی نسبت به رشته‏های غیر فوتبالی گلایه کرد.

اکبر خاکپور در گفت‏وگو با خبرنگار کارون درشهربومهن اظهار داشت: اگر در رشته ‏های جذابی مانند تریال، تصاویر تلویزیونی و پخش مستقیم از طریق سیما وجود داشته باشد، بدون‏شک استقبال حامیان مالی نیز بیشتر خواهد شد.
وی خواستار ورود بخش‏ خصوصی به رشته
تریال شد و افزود: اگر پای بخش‏ خصوصی به عرصه تریال باز شود، آنگاه شاهد رشد و توسعه بیشتری در این رشته پرهیجان خواهیم بود.
خاکپور ادامه داد: بودجه فعلی هیئت دوچرخه‏سواری استان تهران که هر ساله عهده‏دار برگزاری رقابت‏های بین‏المللی جام ریاست جمهوری است، پاسخگوی نیازهای این رشته نیست.
دبیر کمیته
تریال فدراسیون دوچرخه‏سواری، گرانی ابزار مورد نیاز برای ادامه این رشته را از مشکلات اساسی راکبان دانست.
وی ادامه داد: دوچرخه‏های مخصوص رشته
تریال علاوه بر گرانی، مشکلاتی نظیر تهیه دشوار لوازم جانبی آن برای ورزشکاران را نیز یدک می‏کشد.
خاکپور از اتخاذ تعرفه‏های مالیاتی 95 درصدی برای قطعات جانبی دوچرخه‏های
تریال خبر داد و افزود: عدم فروش مستقیم قطعات سبب شد تا برخی ورزشکاران به طور شخصی نسبت به تهیه آن اقدام کنند.
دبیر کمیته
تریال فدراسیون دوچرخه‏سواری ادامه داد: عدم شناخت کافی از این قطعات در معابر گمرکی موجبات اتخاذ تعرفه‏های مالیاتی 95 درصدی به جای تعرفه پنج درصدی را فراهم آورده و ورزشکاران را با مشکلاتی روبه‏رو می‏سازد.
وی از برگزاری رقابت‏های بین‏المللی
تریال در ایران خبر داد و افزود: طبق برنامه‏های موجود در صورت افزوده شدن دو کشور دیگر به لیست تیم‏های شرکت کننده، ایران شاهد برگزاری رقابت‏های بین‏المللی تریال خواهد بود.
خاکپور از نزدیکی سطح فنی
راکبان ایرانی فعال در عرصه تریال کشور خبر داد و افزود: راکبان تریال‏کار ایرانی با فواصل ناچیزی از یکدیگر حرکت می‏کنند.
دبیر کمیته
تریال فدراسیون دوچرخه‏سواری ادامه داد: نمونه بارز این نزدیکی سطوح در رقابت‏های لیگ آزاد بومهن و کسب رتبه‏های نخست توسط نفرات پنج تا هشتم دوره‏های گذشته به وضوح قابل رؤیت بود.


سهم 4 درصدی ایران از صادرات بازارهای جهانی

بازرس اتحادیه طلا و جواهر کشور خبر داد

سهم 4 درصدی ایران از صادرات بازارهای جهانی

خبرگزاری فارس: بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور گفت: صنعت طلا و جواهر کشور از پیشرفت درخور شأن نام ایران برخوردار نیست و سهم ایران از صادرات بازارهای جهانی این صنعت صرفا چهار درصد است.

اسدالله بهمنش در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر کشورهایی مانند تایلند، ایتالیا و ترکیه سهم عمده بازارهای جهانی طلا و جواهر را به خود اختصاص داده‏اند.
وی ادامه داد: صنعت طلا و جواهر کشور به دلیل سهل‏انگاری برخی مسئولان از پیشرفت و توسعه‏ای درخور شأن نام ایران برخوردار نیست.
بهمنش، طلا و جواهر را سلطان صنایع خواند و افزود: البته در دو سال اخیر دولت برای بهبود وضع این صنعت که می‏توان آن را سلطان صنایع نامید، اقداماتی را اجرایی ساخته است.
بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور ادامه داد: این صنعت ضمن ارزآوری برای کشور می‏تواند معضل اشتغال را نیز تا حدی رفع سازد.
وی با بیان اینکه صنعت طلا و جواهر از هنرهای کهن ایران است، عنوان کرد: این هنر در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد.
بهمنش تصریح کرد: امروز سعی و تلاش مجموعه دولت و فعالان در عرصه طلا و جواهر اعتلای دوباره نام ایران در سطوح بین‏المللی است.
بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور افزود: امروز هنرمند ایرانی در پی اثبات حقانیت خود در صنعت طلا و جواهر است.
وی خواستار حمایت دولت از اتحادیه‏های طلا و جواهر شد و افزود: دولت می‏تواند در همکاری تنگاتنگ خود با اتحادیه‏های طلا و جواهر موجبات رونق دوباره در این صنعت را فراهم آورد.
بهمنش از آمادگی ایران برای ورود به بازارهای جهانی خبر داد و افزود: امروز صنعتگران فعال در عرصه طلا و جواهر کیفیتی هم‏‏طراز با کشورهای مشهور جهان را ارائه می‏دهند.
بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور ادامه داد: از این رو ایران امروز آماده ورود به عرصه بازارهای جهانی است.
وی اضافه کرد: در ماه‏های گذشته نزدیک به 20 کیلوگرم از تولیدات طلا و جواهر برندهای داخلی به کشور امارات صادر شد که این محصولات به شدت مورد توجه دیگر ملل جهان قرار گرفت.
بهمنش ادامه داد: صنعتگران دیگر ملل با مساعدت مسئولان کشوری صنعت طلا و جواهر خود را توسعه داده‏اند، بنابراین کمک دولت برای رفع کاستی‏های موجود کمک شایانی به این امر می‏کند.


نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

گوهرشناسی از دوره‏های طلا و جواهر رودهن حذف نشود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه آموزش‏های شاخه گوهرشناسی در دوره‏های آموزش طلا و جواهر رودهن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین ظهر امروز در جریان بازدید از دوره‏های آموزشی طلا و جواهر رودهن که با حضور مسئولان برگزاری این دوره و جمع کثیری از هنرجویان نیز همراه شد، اظهار کرد: گوهرشناسی از جمله ملزومات تبدیل یک صنعتگر این رشته به گوهرتراشی ماهر است.
وی ادامه داد: من به
عنوان وکیل مردم ولایت‏مدار شهرستان دماوند و خطه رودهن از وجود گوهرانی مانند شما بهره‏مند هستم.
رامین با اشاره به مراحل مختلف استقرار شهر طلا و جواهر در رودهن خاطر نشان کرد: برای فراهم‏سازی بسترهای مناسب برای ایجاد شهر طلا و جواهر تلاش بسیاری شده است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما شوق حضور مردمی فرهیخته در این دیار راه دشوار اجرای چنین طرح عظیمی را بر من سهل می‏ساخت.
وی ادامه داد: مشکلات متعدد در مسیر حرکت شما به
عنوان نفرات نخست اجرای این طرح بزرگ که هنر ساخت و تولید طلا را آموزش می‏بینید، وجود دارد.
رامین اضافه کرد: نیازی نیست که هنرجویان در حال اخذ آموزش‏های صنعت طلا و جواهر رودهن به لحاظ مباحثی حاشیه‏ای همچون وام و مدرک تحصیلی این رشته نگرانی به دل راه دهند.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: تنها دغدغه شما کسب دانش لازم در این زمینه باشد و نگرانی‏های دیگر را به من واگذار کنید.
وی ادامه داد: در وهله نخست قرار بود تا مدرک تحصیلی دانشگاه علمی ـ کاربردی به کارآموزان این رشته ارائه شود اما به دلیل برخی موانع نظیر عدم علاقه برخی به گذراندن این دوره آموزش عالی و وجود کاستی در پیش‏نیاز مدارک تحصیلی برخی شرکت‏کنندگان، پس از دوره سه ماهه فعلی مدرک فنی و حرفه‏ای ارائه خواهد شد.
رامین با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال در این صنعت خاطر نشان کرد: برای ایجاد اشتغال، اعتبارات مالی به طور مستقیم به هنرجو ارائه نمی‏شود.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بلکه این تسهیلات برای کاهش نگرانی بانک‏ها از بازپرداخت مبالغ از سوی دریافت‏کنندگان وام و همچنین تهیه اقلامی مناسب برای اشتغال به صورت عمده به تهیه دستگاه‏ها و ابزارآلات موردنیاز هنرجویان پرداخت می‏شود.

 


پیوند 23 هزار شماره تلفن فیروزکوه در طرح هم‏کدی

فرماندار فیروزکوه خبر داد

پیوند 23 هزار شماره تلفن فیروزکوه در طرح هم‏کدی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه از پیوند 23 هزار شماره تلفن فیروزکوه در طرح هم‏کدی و کاهش هزینه‏ها در راستای اجرای این طرح خبر داد.

سعید افشارنادری امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: هم‏کدسازی شماره تلفن‏های استان تهران یکی از خدمات دولت در جهت تحقق مهرورزی، خدمت‏رسانی و عدالت‏گستری بوده و کار بسیار بزرگ و عظیمی است.
وی تصریح کرد: در گذشته همه شهرستان‏های استان تهران با کدهای جداگانه‏ای ارتباط داشتند و شهرستان با مرکز استان باید با کدهای مختلف اتصال برقرار می‏کرد، اما هم‏اکنون نه تنها شهرستان بلکه همه بخش‏ها هم‏کد شده‏اند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: از این پس در استان تهران شهرها، بخش‏ها و روستاها و مراکز جمعیتی به طور هم‏کد و مشترک با هم ارتباط برقرار می‏کنند.
افشارنادری اضافه کرد: یکی از مزیت‏های مهم هم‏کدسازی، کاهش هزینه‏های مکالمه‏ها در سطح استان تهران به خصوص در شهرهای کوچک است.
وی اضافه کرد: شهرستان فیروزکوه نسبت به مناطق دیگر استان تهران به لحاظ دوری مسافت و شاخص‏هایی که مدنظر بود، از کاهش چشمگیری در هزینه‏های پالس مکالمات برخوردار شد و همین امر در جهت بسترسازی و ایجاد زمینه‏های لازم در امر توسعه تاثیرگذار است.
فرماندارشهرستان فیروزکوه گفت: کاهش هزینه‏های مکالمه‏های تلفنی برای خانواده‏ها، واحدهای تولیدی، سرمایه‏گذاران و فعالان ارتباطاتی عرصه‏های مختلف به عنوان یکی از هزینه‏ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده؛ ضمن اینکه استفاده از امکانات مخابرات برای همگان به صورت یکسان مهیا شده است.
این مسئول ادامه داد: ماموران و مسئولان مخابراتی در طرح هم‏کدسازی با هماهنگی‏ها و تلاش به عمل آمده و برنامه‏ریزی‏های از پیش تعیین شده، ظرف چند ساعت بیش از 23 هزار شماره تلفن مراکز روستایی و شهری شهرستان فیروزکوه را به طرح هم‏کدسازی پیوند دادند.
افشارنادری ادامه داد: این شماره‏ها برگردان شده و این نشانگر توان فنی ماموران شرکت مخابرات شهرستان فیروزکوه است.
فرماندار فیروزکوه ابراز داشت: برای فرهنگ‏سازی و آشنایی مردم با کدهای جدید و پیش شماره‏های تعیین شده، مراکزی به منظور پاسخگویی و اطلاع‏رسانی به مردم در نظر گرفته شده و در مناسبت‏های مختلف برای توجیه بیشتر مردم به طور کامل برنامه‏هایی ارایه شده است.
وی متذکر شد: تاکنون با کم‏ترین مشکل و اعتراض و مراجعه‏ای در این زمینه مواجه بوده‏ایم.


بحران آب معضل آینده بومهن است

رئیس شورای شهر بومهن:

بحران آب معضل آینده بومهن است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر بومهن با بیان اینکه آبی از تصفیه‏خانه پردیس به بومهن نخواهد رسید، گفت: بحران آب معضل آینده بومهن، رودهن و پردیس خواهد بود.

محمود قانبیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای پردیس و رودهن با اجرای طرح‏های مسکن مهر شاهد افزایش سرریز جمعیت پایتخت به این نقاط هستند.
وی ادامه داد: مسئولان امر از تهیه یک هزار لیتر در ثانیه آب شرب از سامانه در حال احداث تصفیه‏خانه آب شهر جدید پردیس برای این شهر، بومهن و رودهن خبر می‏دهند.
قانبیلی تصریح کرد: در این تقسیم‏بندی، 600 لیتر در ثانیه از آب استحصالی به پردیس، 200 لیتر در ثانیه به بومهن و 200 لیتر در ثانیه به رودهن اختصاص یافته است.
رئیس شورای اسلامی شهر بومهن در پایان اذعان داشت: این در حالی است که میزان آب استحصالی از این سامانه به هیچ وجه پاسخگوی ازدیاد جمعیت این سه منطقه پرجمعیت نخواهد بود.


اختصاص اعتبار احداث پایگاه محیط زیست دریاچه تار

استاندار تهران اعلام کرد

اختصاص اعتبار احداث پایگاه محیط زیست دریاچه تار

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: 70 میلیون تومان برای احداث پایگاه حفاظت محیط زیست در دریاچه تار شهرستان دماوند به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند، مرتضی تمدن با اشاره به شرایط خاص و ویژه شهرستان دماوند در بخش گردشگری، میراث فرهنگی و محیط زیست منطقه اظهار کرد: شهرستان دماوند با داشتن شرایط زیست محیطی ویژه و خاص خود، چشم و چراغ محیط زیست استان تهران است.
وی بیان کرد: دماوند نیازمند اعتبارات کافی در بخش توسعه زیرساخت‏های زیست محیطی است تا این مهم در استان تهران حفظ شود.
تمدن مجموعه‏های زیست محیطی، مراتع، دریاچه‏ها، حیات‏وحش و... را از ویژگی‏های زیست محیطی منطقه دماوند عنوان کرد.
وی بیان کرد: گرچه در تهران و دیگر شهرستان‏های استان، این مهم از بین رفته یا بسیار کمرنگ دیده می‏شود ولی با اجرای تمهیدات لازم باید این اهداف را در شهرستان دماوند حفظ کنیم.
استاندار تهران دریاچه تار و روستای
هویر را جزو فهرست ثبت ملی از شهرستان دماوند اعلام کرد و افزود: بخش محیط زیست در شهرستان دماوند با یک مصوبه و اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان به تصویب رسیده است که با مساعدت و همکاری های مسئولان استانی و شهرستانی در این بخش، 70 میلیون تومان نیز برای احداث پایگاه حفاظت محیط زیست در دریاچه تار شهرستان به تصویب رسید.


گذشت زمان ما را از اهداف اولیه انقلاب دور نکند

رئیس تبلیغات اسلامی فیروزکوه:

گذشت زمان ما را از اهداف اولیه انقلاب دور نکند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه گفت: باید با تیزبینی و هوشیاری بیشتر، مراقب بود تا گذشت زمان ما را از اهداف اولیه انقلاب دور نکند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام داوود ضمیررضوانی صبح امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگاران در فیروزکوه اظهار کرد: در حماسه 9 دی، دشمن از عاشورای حسینی در راه رسیدن به اهداف و اسلام‏ستیزی خود استفاده کرده است.
وی اضافه کرد: دشمن برای تخریب اسلام، از دین ما علیه خود ما استفاده کرد و از این تجمع‏ها و شور خودجوش مردم که برای امام حسین (ع) برپا می‏شود، برای اغراض شیطانی خود استفاده کرد تا کشور را ناامن جلوه دهد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: تیزهوشی مردم در 9 دی حماسه‏ای آگاهانه بار دیگر در برابر دشمن به وجود آورد و نشان داد که عزاداری امام حسین (ع) بر مردم تاثیرگذار است و مردم را بیدار و بینا و آگاه می‏کند و مردم، یزید زمان خود را شناخته‏اند.
ضمیررضوانی با بیان اینکه امروز حضور مردم در میدان موجب عقب‏نشینی دشمن شده است، اظهار کرد: در انقلاب ما یکی از ابزارهای مهم برای نشان‏ دادن قدرت، حضور در راهپیمایی‏ها، همایش‏ها و به وجود آوردن حماسه‏های این چنینی برای تداوم انقلاب و راه امام است که امروز در رهنمودهای مقام معظم رهبری جلوه‏گر بوده است.
وی اضافه کرد: باید با تیزبینی و هوشیاری بیشتر، مراقب بود تا گذشت زمان ما را از اهداف اولیه انقلاب دور نکند و اهداف انقلاب را باید همواره یادآوری کنیم و بدانیم که برای چه انقلاب کرده‏ایم و دشمن برای چه با ما در حال جنگ و مقابله است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: توطئه‏های دشمن روزبه
روز به شیوه‏های گوناگون و در مناسبت‏های مختلف بیشتر می‏شود و به همین تناسب، ورود مردم به عرصه نظام و انقلاب نیز ارتقا می‏یابد.
ضمیررضوانی اضافه کرد: این ما هستیم که باید حواس خود را بیشتر جمع کرده و از ورود دشمن به این عرصه‏ها جلوگیری کنیم و با حضور به موقع خود در صحنه و با پرداختن به امور سازندگی، علمی، اقتصادی و... در برابر نفوذ و غلبه دشمن ایستادگی کنیم.
وی اضافه کرد: حماسه 9 دی برای همیشه باید زنده نگه داشته شود و این آیین هر سال هر چه باشکوه‏تر برگزار شود تا به جهان و دشمنان ثابت کنیم که مردم ما همیشه برای حماسه‏آفرینی و نقش‏آفرینی خود در جبهه مقابله با دشمن آمادگی دارند و خود را در این انقلاب سهیم می‏دانند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه عنوان کرد: همه باید بدانند که سیاست‏ مردم ما عین دیانت و ایمان ماست و عزاداری سیاسی را از عزاداری شیطان جدا می‏کنیم.