ویژه نامه کارون پردیس

برنامه‏ های دهه فجر در دانشگاه دماوند اعلام شد

از سخنرانی مذهبی روزانه تا اجرای برنامه‏های فرهنگی

برنامه‏ های دهه فجر در دانشگاه دماوند اعلام شد

خبرگزاری فارس: برنامه‏های دهه فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، دهه فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند همچون گذشته و مثل دیگر دانشگاه‏های کشور با برنامه‏های متعدد و متفاوتی همراه است.

امسال تزیین محوطه و ساختمان‏های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با بنر، پلاکارد، پوستر و ... به مناسبت این پیروزی بزرگ همچون سال‏های گذشته انجام می‏شود؛ اما در کنار آن، این واحد دانشگاهی در برنامه‏های مختلفی که در سطح شهرستان دماوند تدارک دیده شده هم حضوری پررنگ و فعال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به عنوان یکی از سخنرانان اصلی 10 شب دهه مبارک فجر در مسجد جامع دماوند درباره آثار و نمودهای انقلاب اسلامی سخنرانی خواهد داشت.

در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز برنامه سخنرانی مذهبی روزانه با موضوعات متناسب با ایام انقلاب بعد از نماز جماعت ظهر و عصر با برگزاری جشن به منظور گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توام خواهد بود.

بازدید از نمایشگاه و موزه عبرت‏ شهر آبسرد با عنوان «خورشیدهای بی‏غروب»، همکاری با شهرداری و شورای شهر آبسرد و مسئولان موزه عبرت در تهیه بروشور تاریخ مبارزات قبل از انقلاب مردم شهرستان دماوند، حضور دانشگاهیان در مرقد مطهر حضرت امام (ره) و حسینیه جماران در روز 16 بهمن و تجدید عهد با آرمان‏های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‏های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است.

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در این ایام برنامه‏های دیگری چون تهیه ویژه‏نامه متناسب با دهه فجر توسط دفتر فرهنگ اسلامی با عنوان «ماموران مرگ» و توزیع آن در بین دانشجویان، اساتید و کارکنان، ارسال پیامک‏هایی با مضمون انقلاب و فرمایشات حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به دانشجویان و اساتید و تهیه نرم‏افزار فرهنگی با محوریت مبارزات حضرت امام خمینی (ره) تحت عنوان «نهضت جاوید» و تکثیر و توزیع آن را در کارهای خود دارد.

بخش تصاویر و کلیپ‏های مرتبط با دهه فجر از ویدئو پروژکتور داخل محوطه، پخش کلیپ توسط دستگاه بلوتوث و شرکت گسترده دانشگاهیان در راهپیمایی حماسی 22 بهمن و صدور بیانیه تجدید میثاق با ولایت نیز از برنامه‏های متعدد این واحد دانشگاهی در ایام دهه فجر است.


در اقدامی خلاقانه صورت گرفت

در اقدامی خلاقانه صورت گرفت

ساخت ربات امدادگر ویژه توسط دانشجویان دماوندی

خبرگزاری فارس: ربات امدادگر ویژه با قابلیت‏ها و امکانات خاص در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران ربات امدادگر ویژه که قابلیت‏ها و امکانات خاصی دارد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند طراحی و ساخته شد.

این ربات توسط دانشجویان گروه رباتیک این واحد دانشگاهی طراحی شده و این قابلیت را دارد که در دو لیگ امدادگر و مین‏یاب شرکت کند.

این ربات اکنون در حال ساخت است و مراحل مکانیکی را پشت سر گذاشته است و دانشجویان در حال کار بر روی قسمت‏های الکتریکی، کنترلی و نرم‏افزاری هستند.

ربات امدادگر واحد دماوند در حال آماده‏سازی برای مسابقات ایران اپن 2012 است که در فروردین‌ماه سال 91 برگزار می‏شود.

این مسابقات چند سالی است در نمایشگاه بین‏المللی برگزار می‏شود و تیم ربات‏های مین‏یاب دانشگاه آزاد اسلامی در دور قبلی به مقام قهرمانی دست یافت.

در ماه‏های گذشته نخستین دوره مسابقات ربات‏های مسیریاب در این واحد دانشگاهی برگزار شد و سپس یک تیم منسجم و فعال از دانشجویان علاقه‏مند تشکیل شد که به ساخت این ربات منتهی شده است.

همچنین از ماه گذشته با تجهیز و توسعه آزمایشگاه مکاترونیک این واحد دانشگاهی، امکانات آزمایشگاهی برای دانشجویان علاقه‏مند به رباتیک در این دانشگاه بیش از پیش فراهم شده است.


ایجاد منابع جدید درآمدی در دماوند

شهردار دماوند تاکید کرد

ایجاد منابع جدید درآمدی در دماوند

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند خواستار ایجاد منابع جدید برای کسب درآمد پایدار در شهرداری با توجه به رکود حاکم بر ساخت و ساز در این شهر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مرتضی همتی در دیدار با مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در خصوص مسائل مورد علاقه دو طرف گفت‏وگو کرد.

وی افزود: ایجاد منابع جدید برای کسب درآمد پایدار در شهرداری با توجه به رکود حاکم بر ساخت و ساز در اولویت کاری مدیریت شهری دماوند قرار دارد.

شهردار دماوند ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به بضاعت‏های شهر دماوند، حوزه گردشگری یکی از اصلی‏ترین منابعی است که می‏تواند جایگزین درآمد ساخت و ساز شود.

همتی گفت: در پی تعاملی که با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برقرار کرده بودیم، در نخستین روزهای کاری مدیرکل جدید، میزبان وی هستیم تا با تحکیم ارتباطات طرفین در جهت فعال‏سازی توانمندی‏های دماوند قدم برداریم.

شهردار دماوند اضافه کرد: خوشبختانه دماوند در هر سه حوزه فعالیت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران دارای ویژگی‏های منحصر به فردی است که در صورت مدیریت و برنامه‏ریزی علمی و اساسی می‏توان از فعال کردن این توانایی‏ها در ایجاد رونق کسب و کار در شهر و اقتصاد شهری سود جست.

همتی اظهار داشت: پیرو این اهداف که مورد توافق دو طرف است، در این نشست درباره مسائلی همچون طرح گردشگری سلامت، ارتقای جایگاه میراث فرهنگی موجود، موزه دماوند، توسعه و اعتلای سایت گردشگری چشمه اعلا و بالاخره ثبت روز ملی دماوند در تیر ماه به بحث و تبادل نظر پرداختیم و مقرر شد تا در جلسات آتی در خصوص اجرایی کردن موارد طرح شده تصمیم‏گیری شود.


نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

وضع اشتغال در جامعه رضایت‏بخش نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: متاسفانه در برهه کنونی، وضع اشتغال در جامعه رضایت‏بخش نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن شاهرخ رامین در نشستی در این باره اظهار داشت: با توجه به محدودیت‏های مالی در دوران بعد از انقلاب و جنگ که کشور از آن رنج می‏برد، تفکر نوینی به نام دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت که توانست با یک استاندارد قابل قبول و بدون اتکا به بودجه دولتی فعالیت کند.

وی با اشاره به شکل‏گیری دانشگاه آزاد اسلامی در دهه 60 خاطرنشان کرد: برای به دست آوردن شاخص‏های توسعه در حوزه آموزش در دوران بعد از انقلاب، به افزایش آمار افراد تحصیل‏کرده در کشور نیاز داشتیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی توانست با استانداردی قابل قبول و بدون اتکا به بودجه دولتی فعالیت کند.

رامین، جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی را در ارتقای سطح فرهنگ و جامعه خطیر دانست و اظهار داشت: بدیهی است که افزایش سطح و میزان سواد افراد سبب ارتقای سطح فکری و فرهنگی جامعه می‏شود و از ایجاد بسیاری از مشکلات جلوگیری می‏کند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از وضعیت اشتغال در جامعه تصریح کرد: در دانشگاه‏ها علاوه بر آموزش دروس علمی، باید فرهنگ کار و تلاش به عنوان یک هنر و یک ارزش به دانشجویان آموزش داده شود.

رامین با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی رهبری شده است، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی از هیچ آغاز کرد و با اتکا به داشته‏های یک ملت، سطوح مختلف زندگی مردم را ارتقا داد.


غیرمجاز از برق در روستاهای دماوند

استفاده غیرمجاز از برق در روستاهای دماوند بررسی شد

خبرگزاری فارس: در نشست مشترکی وضع سرقت سیم‏های برق در دماوند و استفاده غیرمجاز از برق در روستاها بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از مرکز اطلاع‏رسانی استانداری تهران، فرماندار شهرستان دماوند با مدیرعامل برق منطقه‏ای تهران در محل فرمانداری شهرستان دماوند، دیدار و در خصوص خدمات‏رسانی هر چه بهتر به شهروندان و روستائیان گفت‏وگو کرد.

با توجه به اینکه سرقت سیم‏های برق در منطقه رواج یافته بود، جلسه‏ای با حضور مدیرعامل برق منطقه‏ای استان تهران و مدیران استانی و شهرستانی در دفتر فرماندار شهرستان دماوند برگزار شد و راه‏های مقابله با این پدیده که آثار مخربی بر جای می‏گذارد، بررسی شد.

موضوع دیگری که در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت، استفاده غیرمجاز از شبکه برق در برخی روستاها بود که مقرر شد به دلیل صعب‏العبور بودن برخی نقاط با اتخاذ تدابیری نسبت به واگذاری کنتورهای برق و برقراری اشتراک اقدامات لازم صورت گیرد.

چگونگی وصول مطالبات برخی نهادها و اشخاص که بدهی به شرکت برق دارند نیز موضوع دیگر جلسه بود که با توجه به تشکیل ستاد شهرستانی وصول مطالبات مطرح شد و راهکارهای خوبی نیز از سوی دو طرف ارائه شد.

در پایان سید زمان حسینی مدیرعامل برق منطقه‏ای استان تهران ضمن ابراز رضایت‌مندی از اقدامات صورت گرفته در شهرستان از مجموعه مدیریت شهرستان دماوند تقدیر کرد.

فرماندار شهرستان دماوند از حسن تدبیر و اقدامات صورت گرفته در منطقه برق شهرستان از مدیرعامل برق منطقه‏ای استان تهران تقدیر کرد.


اجرای 2 طرح دانشگاهی در دماوند آغاز شد

اجرای 2 طرح دانشگاهی در دماوند آغاز شد

خبرگزاری فارس: ساخت مسجد و مجتمع فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، با آغاز خاک‏برداری به منظور ساخت مسجد که در طبقات تحتانی شامل مجتمع فرهنگی نیز می‏شود، عملا ساخت این مجموعه بزرگ و منحصربه‌فرد در دماوند آغاز شد.

با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند مرحله خاک‏برداری این طرح‏ها آغاز شد تا ساخت این مجتمع به تاخیر نیفتد اما کلنگ‏زنی رسمی این بنای عظیم با حضور مسئولان منطقه و مهمانان ویژه در آینده انجام خواهد شد.

این مجتمع شامل بخش اصلی آن مسجد یا نمازخانه و در طبقات دیگر کلاس‏های معارف و فوق برنامه، بانک نرم‏افزاری و همچنین محل‏هایی برای فعالیت‏های فرهنگی و نمایشگاه‏های مرتبط است.

در این مجتمع همچنین سالنی با ظرفیت 350 نفر تحت عنوان سالن غدیر برای برخی برنامه‏ها احداث خواهد شد.

مجوزهای لازم برای احداث این مجموعه از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کسب و نقشه و مشخصات آن تایید شده است.

این مجتمع با هزینه بالایی در یک فضای 4 هزار و 500 متری و در سه طبقه در کنار ساختمان اداری و روبه‏روی ساختمان شماره دوی مجتمع احداث می‏شود.


مدیرکل کار استان تهران خبر داد

مدیرکل کار استان تهران خبر داد

پیشرفت 65 درصدی مجتمع کارگران شرق استان تهران

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از پیشرفت 65 درصدی مجتمع فرهنگی و ورزشی کارگران شرق استان تهران در دماوند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از مرکز اطلاع‏رسانی استانداری تهران، احمد لطفی‏نژاد در سفر به دماوند اظهار داشت: بسیاری از پروژه‏های سفرهای ریاست جمهوری به بهره‏برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: مجتمع فرهنگی و ورزشی کارگران شرق استان تهران در دماوند نیز یکی از این پروژه‏ها است که به دلیل عدم اختصاص بخشی از اعتبارات آن متوقف شده بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از پیشرفت فیزیکی 65 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: اخیرا با جلسه‏ای که در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد، اعتبارات تکمیلی آن از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین شده و برای پایان 35 درصد باقیمانده فعالیت عمرانی آماده ادامه فعالیت است.

لطفی‏نژاد در خصوص تجهیزات این مجتمع ورزشی اظهار کرد: با عنایت و توجه بی‏شائبه استاندار تهران، اعتبارات تجهیزاتی آن نیز از سوی استانداری تهران تامین شده است که به محض اتمام فعالیت‏های عمرانی این پروژه مورد بهره‏برداری قرار می‏گیرد.

وی افزود: این مجتمع هفت هکتاری، یکی از سالن‏های 2 هزار متری آن مصوب سفر اول ریاست جمهوری است که با 65 درصد پیشرفت بیش از یک سال متوقف شده بود.


آگاه‏سازی مردم مهم‏ترین کارکرد دهه فجر است

معاون فرهنگی دانشگاه رودهن:

آگاه‏سازی مردم مهم‏ترین کارکرد دهه فجر است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، آگاه‏سازی اذهان عمومی را یکی از مهم‏ترین امور اجرایی در دهه فجر و آیین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام امیر ابراهیم‏زاده صبح امروز در نشست هماهنگی آیین‏های دهه فجر که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، بخشدار رودهن و اعضای ستاد دهه فجر بخش رودهن و دیگر مسئولان محلی برگزار شد، گفت: جبهه حق و باطل همیشه هست و خواهد بود.

وی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) خاطر نشان کرد: امام جعفر صادق (ع) خطاب به برخی مردم در سخنانی فرمودند "اگر شما در مقابل ظلم بنی‏امیه و بنی‏عباس سکوت نکرده و حقایق را برای مردم بازگو می‏کردید، هیچ‏گاه این وضع پیش نمی‏آمد".

ابراهیم‏زاده ادامه داد: در حال حاضر استکبار جهانی علاوه بر مباحث تحریم سه دهه گذشته در انتظار ایامی همچون 22 بهمن، 13 آبان، انتخابات و ... است تا واکنش مردم به این وقایع را مشاهده کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن اضافه کرد: از این‌رو، باید جشنی درخور شایسته نام انقلاب اسلامی در این خطه برگزار شود.

امام جماعت آبعلی نیز در این نشست گفت: کج‏اندیشان در ادوار مختلف تاریخی به خود و سایر اقشار مردم زیان می‏رسانند و باید با آنها مقابله کرد.

حجت‏الاسلام سیدمهدی حسینی با بیان اینکه مردم ایران از بهترین مردمان هستند، ادامه داد: در خاورمیانه و ملل اسلامی کشوری مانند ترکیه را فرهنگ‏پذیر و ایران و مصر را کشورهایی فرهنگ‏ساز می‏دانند.

حسینی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی از سوی پروردگار در ردیف بندگان برگزیده انتخاب شده‏اند تا پرچم حق و حقیقت را به دستان مبارک امام عصر (عج) برسانند.

امام جماعت آبعلی، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‏ای خطیر از سوی باری تعالی بر دوش مردمان برگزیده‏اش خواند و تصریح کرد: استکبار جهانی با تلاش‏های بی‏وقفه خود قصد دارد تا این فرهنگ غنی اسلامی را با اموری ضدفرهنگی خدشه‏دار کند.

حسینی با تاکید بر حضور گسترده در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتخابات یک وظیفه شرعی و یکی از راه‏های مایوس کردن دشمنان انقلاب اسلامی و امت ایران، شرکت گسترده در آن است.

وی ادامه داد: از گذشته‏های دور تاکنون شهر آبعلی و منطقه "آه" همواره خاستگاه مردمانی ولایی، انقلابی و شهیدپرور بود.

حسینی اضافه کرد: از این‌رو، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین برگزاری آیین دهه مبارک فجر با شکوه هر چه بیشتر در این منطقه انجام می‏شود.


ستاد عتبات در رودهن و بخش مرکزی تهران تقویت شود

امام جمعه پردیس:

ستاد عتبات در رودهن و بخش مرکزی تهران تقویت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی گفت: ستاد عتبات در رودهن و بخش مرکزی تهران باید بیش از وضع فعلی قوت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام حسین توسلی صبح امروز در نشست هماهنگی آیین دهه فجر که با حضور بخشدار رودهن، اعضای ستاد برگزاری انتخابات بخش رودهن و دیگر مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: رودهن و بخش مرکزی تهران خاستگاه عاشقان اهل‌بیت (ع) است.

وی ادامه داد: ارادت به ائمه معصومین (ع) در درون قلوب مردمان دو بخش رودهن از شهرستان دماوند و بخش مرکزی شهرستان تهران ریشه دوانده است.

توسلی اضافه کرد: در روزهای نورانی محرم و صفر گذشته پرچم‏های متبرک به بارگاه ملکوتی سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و همچنین برادر باوفای ایشان، حضرت ابوالفضل ‏العباس (ع) در میان عزاداران حاضر در تکایا و حسینیه‏های بخش‏های مرکزی تهران و رودهن نورافشانی کرد.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی تصریح کرد: مردم ولایت‏مدار این خطه نیز نذورات خود جهت بازسازی عتبات عالیات را به این پرچم‏های معطر، متبرک و به ستاد مربوطه واگذار کردند.

وی در ادامه از حضور پرشور و کم‏نظیر مردم شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی در آیین دشمن‏شکن عبادی سیاسی نماز جمعه تقدیر کرد.

توسلی تصریح کرد: در هفته‏های گذشته این حضور به چنان حدی رسید که دیگر با کمبود فضا برای نمازگزاران مواجه شدیم.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی در ادامه با تقدیم لوح یادبود و حکمی ابلاغی بخشدار رودهن را به طور رسمی به‌عنوان مسئول ستاد عتبات عالیات این بخش معرفی کرد.

وی ادامه داد: امید است تا بخشدار رودهن بیش از پیش در راستای نیل به آرمان‏های ائمه معصومین (ع)که در اهداف امام راحل (ره) و مقام عظمای ولایت متجلی شده موفق و پیروز باشد.


سلطه‏گران جهانی

معاون استاندار تهران:

سلطه‏گران جهانی برای به چالش کشیدن انتخابات تلاش می‏کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت: سلطه‏گران جهانی در هیاهویی تبلیغاتی برای به چالش کشیدن صحنه انتخابات تلاش می‏کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، صفر علی براتلو پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دماوند اظهار داشت: انقلاب اسلامی به فرموده امام راحل عظیم‏الشان به واقع "انفجار نور" بود.

وی ادامه داد: ایران اسلامی الگوی عملی سایر ملل آزادی‏خواه جهان در 33 سال گذشته مورد تحریم‏های استکبار جهانی قرار داشت.

براتلو اضافه کرد: علاوه بر این، مرز و بوم اسلامی در بیش از سه 10 گذشته در جنگی هشت ساله به گفته امام راحل عظیم‏الشان (ره) صحنه نزاع همه کفر با تمامی اسلام بود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به تحریم‏های اخیر جهان سلطه خاطرنشان کرد: سلطه‏گران جهانی در هیاهویی تبلیغاتی برای به چالش کشیدن صحنه انتخابات تلاش می‏کنند.

وی تصریح کرد: اما نه تنها در این ترحیم‏های اخیر بلکه در تمامی دسسیه‏های جهان غرب همواره دو امر مهم رهبری و مردم در قبال زیاده‏خواهی امپریالیسم موجبات حفظ انقلاب را فراهم ساخته است.

براتلو با قیاسی بین وضع امروز جامعه و صدر اسلام یادآور شد: از جهاتی می‏توان وضع امروز و گذشته انقلاب اسلامی را با شرایط صدر اسلام مقایسه کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: پس از رحلت جانگداز امام راحل (ره) و آغاز رهبری حضرت آیت‏الله خامنه‏ای، نزدیکان امام با نام حمایت از آرمان‏های آن رهبر فرزانه به مقابله با ولایت فقیه پرداختند.

وی ادامه داد: پس از رحلت پیامبر اسلام نیز همرزمان امیر مومنان علی (ع) نیز در جنگ‏های مختلف رودرروی ایشان ایستادند.

براتلو افزود: در صدر اسلام بصیرت چندانی موردنیاز نبود چراکه در یک طرف سپاه کفر و در سوی دیگر سپاه اسلام قرار داشت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به طرح‏های فتنه‏گرانه دو دهه اخیر دشمن، افزود: دشمن برای اجرای برنامه‏های براندازی نظام مقدس اسلامی پروسه‏ای 20 ساله را طراحی کرده بود.

وی تصریح کرد: در آن روزهای نخست تعدادی از مردم در جبهه فتنه‏گران حضور یافتند اما پس از سخنرانی مقام عظمای ولایت در 29 خرداد، خود را از این تعداد محدود اراذل و اوباش جدا کردند و به آغوش امت بازگشتند.

براتلو ادامه داد: بحث حمایت از ولی فقیه در روز 9 دی به اوج خود رسید و همه قائله فتنه به برکت حضور حماسی مردم به شکستی بزرگ تبدیل شد.