سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

معاونت مطبوعاتی و چتری که جمع کرد

معاونت مطبوعاتی و چتری که جمع کرد/2
معاونت مطبوعاتی باید از رسانه‌هایی که حتی یک خبرنگار هم دارند حمایت کند/ با مقررات «من درآوردی» حق خبرنگاران را تضییع نکنید

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه خبرنگاری حق طبیعی خبرنگاران است و معاونت مطبوعاتی موظف است از تمام نشریاتی که حتی یک خبرنگار دارند نیز حمایت کند و نباید با مقررات «من درآوردی» حق خبرنگاران را تضییع کرد.

خبرگزاری فارس: معاونت مطبوعاتی باید از رسانه‌هایی که حتی یک خبرنگار هم دارند حمایت کند/ با مقررات «من درآوردی» حق خبرنگاران را تضییع نکنید

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم بیمه شدن تمام خبرنگاران و روزنامه نگاران گفت: بیمه حق طبیعی تمام خبرنگاران و روزنامه نگاران است و دولت و مدیران مسئول وظیفه دارند حتی اگر یک خبرنگار دارند او را بیمه کنند.

وی با اشاره به مقررات معاونت مطبوعاتی و قرار دادن حد نصاب بیمه، برای پرداخت یارانه به رسانه‌ها گفت: بیمه وظیفه شرعی و قانونی است که بر عهده دولت و مدیران مسئول است و نباید با قانون‌های «من درآوردی» حق خبرنگاران را تضییع کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین تمام رسانه‌ها موظف هستند حتی اگر یک خبرنگار و روزنامه نگار دارند او را بیمه کنند و معاونت مطبوعاتی نیز موظف است از تمام این رسانه‌ها حمایت کند.

به گزارش فارس، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در آخرین اظهار نظرهای خود در خصوص بیمه خبرنگاران گفت:  اولا نصاب رسانه‌ها در خصوص بیمه خبرنگاران کمتر شده تا رسانه های بیشتری به بیمه کردن خبرنگاران اقدام کنند و رغبت بیشتری به این موضوع مهم نشان بدهند و ثانیا پرداخت یارانه به رسانه ها، مشروط به ارائه لیست بیمه ای از سوی آنهاست و اگر رسانه ای هیچ لیست بیمه ای ارائه ندهد از دریافت یارانه مطبوعات هم محروم خواهد شد.

این در حالی است که بسیاری از نشریات و هفته‌نامه ها به دلیل داشتن نیروهایی کمتر از نصاب‌های تعیین شده توسط معاونت مطبوعاتی، حتی در صورت بیمه کردن خبرنگاران ، مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند