سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

جانشین پلیس آگاهی ناجا:

جانشین پلیس آگاهی ناجا:
مبارزه با خشونت، اولویت پلیس آگاهی است/بررسی عملکرد قرارگاه مبارزه با سرقت/ آموزش ضابطان قضایی

جانشین پلیس آگاهی با بیان این مطلب که پلیس آگاهی مصمم تر از گذشته با خشونت مبارزه می کند، گفت: مبارزه با این مسئله امری ولایتی، شرعی و قانونی است که برخورد با آن از اولویتهاست.

خبرگزاری فارس: مبارزه با خشونت، اولویت پلیس آگاهی است/بررسی عملکرد قرارگاه مبارزه با سرقت/ آموزش ضابطان قضایی

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، نخستین گردهمایی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور در روزهای 29 و 28 اردیبهشت و همچنین آموزش روسای این پلیس به عنوان ضابطان قضایی با هماهنگی قوه قضاییه درروزهای 30 و 31 اردیبهشت برگزار می شود.

سرهنگ منفرد،جانشین پلیس آگاهی ناجا در خصوص اهداف همایش مذکور اظهار داشت: با توجه به تغییرات در نیروی انتظامی همایش با چندین هدف برگزار می شود و مهمترین هدف، اخذ تدابیر فرمانده ناجا در برنامه های پلیس آگاهی در سال 94خواهد بود.

وی در این خصوص ادامه داد: بررسی عملکرد پلیس آگاهی سراسر کشور در سال 93، راهکارها، ابلاغ تدابیر فرمانده ناجا به روسای پلیس آگاهی سراسر کشور در سال94موضوعاتی است که در این همایش مطرح خواهد شد.

جانشین پلیس آگاهی ناجا افزود: تاکید جدی بر رعایت کامل حقوق شهروندی و جلوگیری از هر گونه خشونت های کلامی در برخورد با مراجعان و متهمان پلیس آگاهی از اهم اهداف خواهد بود که دراین همایش 2 روزه  مطرح خواهد شد.

سرهنگ منفرد تصریح کرد: واکاوی چالش ها و موانع اجرای ماموریت ها و اتخاذ راهکارهای لازم و آشنایی با امکانات و تجهیزات  نوین کشف علمی جرایم و بهره گیری مناسب از فضای مجازی، موضوعاتی است که در این همایش در اولویت کارهای ما قرار گرفته است.

جانشین پلیس آگاهی اذعان داشت: در این همایش برای روسای پلیس آگاهی سراسر کشور 2کارگاه تخصصی اجرایی خواهد شد که عبارتند از اجرای کارگاه آموزشی اطلاعات جنایی و تشخیص هویت که به صورت عملی و میدانی در این کارگاه شرکت می کنند.

 وی در ادامه اظهار داشت: اجرای 4 کارگاه آسیب شناسی مدیریت بر جرایم مهم دارای اولویت در دستور کار است؛ مثلا هر استانی با توجه به اولویت جرایم از جمله جرایم اقتصادی ،جرایم جنایی، سرقت و جعل و کلاهبرداری در کارگاه مربوطه شرکت می کند؛ این کارگاه ها با دعوت از متخصصان و مدیران تخصصی برگزار می شود.

سرهنگ منفرد با اشاره به تمدید فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت به دستور فرمانده ناجا اظهار داشت: بررسی عملکرد قرارگاه مبارزه با سرقت در دستور کار است که با توجه به حضور گسترده استانها در این همایش از این فرصت استفاده بهینه خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه ها بعد از همایش 2روزه، آموزش ضابطان قضایی است که برای نخستین بار از روسای پلیس آگاهی شروع شده و با هماهنگی قوه قضاییه و اساتید در مرکز انجام می شود؛ همچنین قرار است در آینده روسای ادارات و دوایر پلیس آگاهی سراسر کشور و بعد از آن هم نیروهای پلیس آگاهی به عنوان ضابطان قضایی در سطح استانها این دوره های آموزشی را بگذرانند.

سرهنگ منفرد تصریح کرد: در تلاشیم پرسنل پلیس آگاهی سراسر کشور در خود استانها کلاس ضابطیت و آموزشی بگذارند که در آینده بسیارنزدیک به وقوع خواهد پیوست.

 جانشین پلیس آگاهی ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص رفتارهای خشونت آمیز در این پلیس ادامه داد: مبارزه با این مساله امری ولایتی، شرعی و قانونی است که برخورد با آن از  اولویتهاست که در نظارتهای ستادی تذکر می دهیم البته به این معنی نیست که در پلیس های تخصصی دیگر چنین اتفاقاتی نیفتاده باشد اما در پلیس آگاهی به دلیل نوع ماموریتها و جرم ها بیشتر مشهود بوده و متهمانی که به پلیس آگاهی مراجعه می کنند طبعاً موضوعات تخصصی تر می شود که جرایم خشن ،سرقت ،قتل ،کلاهبرداری و... از آن جمله اند،البته تغییر فرهنگ از سالهای گذشته آغاز شده و هم اکنون بسیار کم شده است و به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

وی با بیان اینکه به سمت و سویی در حرکتیم که چنین اتفاقاتی نیفتد،تصریح کرد: با بهره برداری از کشف علمی جرم و استفاده از تجهیزات و ابزارهای فنی و اطلاعاتی در کشف جرایم چه دلیلی برای چنین رفتارهای غیر معقولی است؛ چراکه در تشخیص هویت، کارها علمی و بسیار موفقیت آمیز پیش می رود وتجهیز امکانات در راستای کشف علمی جرم ما را به جلو خواهد برد که از روشهای منسوخ شده استفاده نشود.

وی خاطرنشان کرد: کشورمان نسبت به کشورهای دیگر در وضعیت امنیتی خوبی قرار دارد اما باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا به جامعه هدف نزدیکتر و احساس امنیت را تقویت کنیم.