سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

دزدی اطلاعات شما بوسیله مرورگرها!

تحاد گوگل و سایت سیتیزن ادوایس (Citizens Advice) برای افزایش ایمنی آنلاین اعلام کردند

دزدی اطلاعات شما بوسیله مرورگرها!
همیشه هنگام قطع ارتباط، از مرورگر خود خارج شده و آنرا ببندید. آیا تاکنون اتفاق افتاده که از خانه خارج شوید و درب خانه را باز بگذارید؟

به گزارش سرویس علمی وفناوری جام نیوز اتحاد گوگل و سایت سیتیزن ادوایس (Citizens Advice) برای کمک به امنیت کاربران آنلاین پنج توصیه نموده‌اند. همیشه هنگام قطع ارتباط، از مرورگر خود خارج شده و آنرا ببندید. آیا تاکنون اتفاق افتاده که از خانه خارج شوید و درب خانه را باز بگذارید؟
گوگل و سایت Citizens Advice، سایتی را راه‌اندازی کرده‌اند که در آن برای حفظ امنیت آنلاین و حریم خصوصی، پیشنهادات و توصیه‌هایی را به کاربران ارائه می‌نماید.
سایت Good to Know اطلاعات زیادی درباره موضوعات مختلفی همچون ایجاد رمز قوی برای فهم اینکه چگونه کارکرد کوکی‌ها و به منظور استفاده تمام کاربران کامپیوتر در سطوح مختلف، نشان داده است. این سایت همچنین توصیه‌هایی را به منظور حفظ اطلاعات شخصی هنگام آنلاین بودن ارائه می‌کند.
تحقیقات اخیر که توسط گروه ارتباطات مصرف‌کنندگان آفکام انجام شده است، حاکی از آن است که 26 درصد از کاربران اینترنت بریتانیا نسبت به ایمنی جزئیات شخصی خود نگران هستند، 14 درصد نسبت به خصوصی بودن آن نگران بودند و 13 درصد نسبت به تقلب و کلاهبرداری از آن.
گیلیان گای مدیر اجرایی سیتیزن ادوایس گفت: ما نسبت به همکاری با گوگل، خوشحال و راضی هستیم. سیتیزن ادوایس، توصیه‌هایی ساده و واضح برای موضوعات مهم است تا به مردم در کنترل ایمنی حریم خصوصی و آنلاین آنها کمک کند.
این دو شریک، 5 توصیه برای امنیت کاربران آنلاین ارائه کرد‌ه‌اند:
1. انتخاب رمز قوی و مطمئن. یک ایده که شما می‌توانید آنرا امتحان کنید، انتخاب خطی از آهنگ مورد علاقه، فیلم، بازی و غیره است. مانند انتخاب جمله « بودن یا نبودن» و قرار دادن عدد، علامت‌ و حروف برای از نو ایجاد کردن آن است. انتخاب عبارات غیرمعمول خیلی بهتر است.
2. هرگز به ایمیل‌های مشکوک با اطلاعات شخصی و اقتصادی خود پاسخ ندهید و هرگز رمز خود را بعد از لینک‌های غیرمطمئن وارد نکنید.
3. همیشه به علامت قفل و http در منوی URL دقت کنید تا از ایمن بودن سایت مورد نظر، اطمینان حاصل کنید. شما وقتی وارد یک بانک می‌شوید، کارمندان بانک را به یونیفورم، اسامی و خدماتی که ارائه می‌کنند، می‌شناسید. همین درجه از اطمینان را نیز باید هنگام کار بانکی آنلاین یا سایر خدمات حساس در نت داشته باشید.
4. همیشه هنگام تمام شدن کار، از سایت مورد نظر خارج شده و آنرا ببندید. آیا هرگز شده که از خانه خارج شوید و درب خانه را باز بگذارید؟ همین نکته را نیز باید در استفاده حساب آنلاین خود رعایت کنید.
5. برای دسترسی به کاربری خودتان دو گزینه تائید، تعریف کنید. تعریف کردن دو گزینه تائید، یک لایه امنیتی اضافه‌ای ایجاد می‌کند، مانند درخواست برای وارد کردن شماره تلفن شما، در کنار وارد کردن اسم کاربری و رمز آن هنگام وارد شدن. این امر بدین معنا است که اگر شخصی رمز شما را حدس زد، آن شخص نمی‌تواند وارد کاربری شما شود، چرا که تلفن شما را ندارد.
روز یکشنبه، رونا داویس روزنامه نگار، توضیح داد که چگونه رمز کاربری او توسط فردی هک شده و برای بازگشت آن درخواست 500 پوند کرده است


صدور حکم بازداشت مدیران آلایندهی کارون

وی افزود: 15 فقره پرونده مربوط به شرکت‌های آلوده‌کننده رودخانه کارون هم در مرحله دادسرا و دادگاه‌ است و مسوولان این شرکت‌ها تحت تعقیب هستند.

ایسنا: رییس‌ کل دادگستری استان خوزستان از صدور حکم جلب و بازداشت برای پنج نفر از مدیران شرکت‌های آلاینده رودخانه کارون خبر داد.

محمد‌باقر الفت در حاشیه‌ی برگزاری جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که عصر روز چهارشنبه، 27 مهرماه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای بررسی آلودگی رودخانه کارون در ستاد جرایم خاص دادگستری خوزستان، در حال حاضر حکم محکومیت پنج نفر از مدیران عامل شرکت‌های متخلف به دوایر اجرای احکام کیفری ارسال شده و تا چند روز آینده اقدام علیه آن‌ها انجام و این افراد روانه زندان می‌شوند.

وی افزود: 15 فقره پرونده مربوط به شرکت‌های آلوده‌کننده رودخانه کارون هم در مرحله دادسرا و دادگاه‌ است و مسوولان این شرکت‌ها تحت تعقیب هستند.

الفت با هشدار به آلوده‌کنندگان رودخانه کارون، تاکید کرد: در زمینه آلودگی رودخانه کارون به همه پرونده‌ها با دقت رسیدگی می‌شود و با صنایع، بیمارستان‌ها و سازمان‌ها که فاضلاب خود را در رودخانه کارون تخلیه می‌کنند برخورد قضایی و کیفری می‌شود.

رییس‌کل دادگستری استان خوزستان گفت: همه احکام مربوط به این متخلفان زیست‌ محیطی اجرایی می‌شود و امیدواریم این اهرم قانونی مانع آلوده شدن رودخانه کارون شود، زیرا آلودگی کارون موجب آلودگی جسم و جان شهروندان می‌شود


تصویر هواپیمای سانحه دیده ایرانایر

تصویر هواپیمای سانحه دیده ایران‌ایر

یک فروند هواپیمای مسافربری 727 ایران ایر به رجیستری EP-IRR که عصر امروز چهارشنبه از مسکو به تهران در حال حرکت بود به دلیل بروز نقص فنی و بازنشدن چرخ جلو مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد تهران شد.

این هواپیما با مهارت خلبان بدون هیچگونه تلفات جانی و یا خسارت مالی در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.
 

کد خبر:105396 -


فست فود باعث تولد نوزادان غیرطبیعی می شود!

یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد زنان بارداری که غذاهای فست فود مملو از چربی های اشباع نشده می خوردند، کودکانی غیرطبیعی و بیش از اندازه چاق به دنیا می آورند. به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی ای بی سی 7 آمریکا، پژوهشگران دانشگاه هاروارد دریافتند: زنانی که در دوره بارداری چربی های اشباع نشده از طریق غذاهای فست فود مصرف می کنند؛ ممکن است کودکانی غیرطبیعی و بیش از اندازه چاق به دنیا بیاورند. بر پایه این گزارش، این چربی ها اشباع نشده عواقب خطرناکی بر نوزاد و مادر دارد و هرچند پژوهش یاد شده روشن نکرده است که این چربی ها به تنهایی باعث رشد جنین می شود اما پژوهشگران ارتباطی بین هیکل نوزاد با سطح کلسترول خون مادر که چربی اشباع نشده مصرف کرده است، یافته اند. پزشکان اکثراً در موارد بزرگ بودن هیکل نوزاد به سزارین متوسل می شوند و این وضعیت جسمی نوزادان، خطر ابتلای آنها به بیماری دیابت و بیماریهای قلبی را در آینده افزایش می دهد. پژوهشگران 1400 زن باردار را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که با افزایش هر یک درصد میانگین چربی روغن های هیدورژنه خطر بزرگ شدن جنین به حدی زیادتر می شود که شاید در برخی موارد کشنده باشد. این چربی های اشباع نشده در غذاهای فست فود نظیر چیپس و سیب زمینی های سرخ شده وجود دارند.


قیمت سکه در بازار 8 هزار تومان کاهش یافت


همزمان با کاهش قیمت جهانی طلا
قیمت سکه در بازار 8 هزار تومان کاهش یافت

خبرگزاری فارس: همزمان با کاهش انس جهانی طلا، قیمت سکه بهار آزادی نیز در بازار رو به کاهش نهاد.

خبرگزاری فارس: قیمت سکه در بازار 8 هزار تومان کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس قیمت انس جهانی طلا که روز گذشته به 1662 دلار افزایش یافته بود امروز با سقوط 40 دلاری تا دامنه 1622 دلار کاهش یافت.
بر اساس این گزارش در پی این کاهش قیمت سکه بهار آزادی نیز با 8 هزار تومان کاهش به 562 هزار تومان رسید و نیم سکه بهار آزادی با قیمت 262 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی 140 هزار تومان در بازار معامله می‌شود.
بر اساس این گزارش قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز به زیر 50 هزار تومان کاهش پیدا کرده 49 هزار و 700 تومان معامله می‌شود.
گزارش خبرنگار فارس حاکی است برخلاف قیمت جهانی طلا امروز نرخ دلار آمریکا در بازار تقویت شده و به 1258 تومان رسید.


فروش 30 میلیونی گوشیهای سری گلکسیاس سامسونگ

شرکت سامسونگ اعلام کرد
فروش 30 میلیونی گوشی‌های سری گلکسی‌اس سامسونگ
شرکت سامسونگ اعلام کرد موفق به فروش 30 میلیون دستگاه تلفن همراه گالاکسی‌اس و جانشین این گوشی یعنی گالاکسی‌اس 2 شده است.

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز به نقل از سیتنا سهم گالاکسی‌اس از این رقم که حاصل از فروش این دو گوشی در سراسر جهان است، 66 درصد یعنی در حدود 20 میلیون دستگاه اعلام شده‌است. در نتیجه سهم گالاکسی‌اس 2 از این رقم نیز در حدود 10 میلیون دستگاه بوده است.
گالاکسی‌اس 2 پیش از این عنوان سریع‌ترین فروش در میان تلفن‌های همراه شرکت سامسونگ را نیز به خود اختصاص داده بود توانسته است در مدت 5 ماه رکورد فروش 10 میلیون دستگاه را به خود اختصاص دهد.
بنابر آخرین آمار تاکنون 190 میلیون گوشی با سیستم عامل اندروید گوگل به فروش رفته است که سهم 30 میلیونی دو برادر گالاکسی‌اس سهم قابل توجهی به حساب می‌آید.
گالاکسی‌اس 2 تاکنون در بسیاری از جشنواره‌ها مانند Mobile Choice and Consumer Award 2011 Gadget Award 2011 به عنوان گوشی برتر سال 2011 برگزیده شده است. (البته در غیاب آیفون 4S).
سامسونگ باید از این دو برادر گالاکسی‌اس متشکر باشد چرا که این شرکت را به عنوان دومین برند پرفروش در بازار تلفن همراه هوشمند در سه ماهه‌دوم سال جاری مطرح کرده‌اند و حتی باعث شده‌اند که سامسونگ در برخی کشورهای اروپایی شامل آلمان، ایتالیا و فرانسه صدرنشین بازار باشد.


نگاهی به ویترین روزانه \مشرق

نگاهی به ویترین روزانه "مشرق"

وام ازدواج افزایش یافت (مهر)
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با تصمیم جدید شورا، وام ازدواج از دو میلیون و 500 هزار تومان برای هر نفر، به 3 میلیون تومان افزایش یافت که در مجموع برای هر زوج از 5 میلیون به 6 میلیون تومان افزایش یافته است.

رابطه ‌نامشروع ‌نماینده ‌انگلیسی ‌با‌ زن‌جاسوس+عکس (ایرنا)
یک زن جوان روس که سال گذشته به اتهام جاسوسی در پارلمان انگلیس بازداشت شد، به برقراری روابط نامشروع با یکی از نمایندگان انگلیسی اعتراف کرد.

حضور شجریان در تحریریه بی بی سی فارسی (جهان)
برخی اخبار از حضور عصر دیروز محمد رضا شجریان خواننده در شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی و دیدار با خبرنگاران این شبکه حکایت می کند.

خواسته علی مطهری محقق شد (خبر)
در واکنش به تذکرات نمایندگان، نایب رئیس مجلس گفت که طرح سوال از رئیسجمهور هفته آینده بررسی میشود.

ممنوعیت تبلیغ کالاى خارجی در رسانه‌ دولتی (پاد)
هیات وزیران به منظور حمایت از کالاهای تولید داخل و جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت و فاقد استاندارد به کشور با ممنوعیت خرید کالاهاى خارجى دارای نمونه یا مشابه تولید داخلی توسط تمامی دستگاه‌هاى دولتى موافقت کرد. همچنین تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، جز در موارد مصرح قانونی ممنوع است.

به جای وال‌استریت پنتاگون را اشغال کنید (فارس)
روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با اشاره به هزینه‌های هنگفت وزارت دفاع آمریکا نوشت که مردم باید برای حل مشکلات خود به جای اشغال وال استریت پنتاگون را اشغال کنند.

درگیری در نخستین جلسه پارلمان بحرین (العالم)
نخستین جلسه پارلمان بحرین پس از انتخابات میان دوره ای، با انتقاد یکی از نمایندگان به دخالت دولت در این انتخابات، به درگیری شدید لفظی نمایندگان کشیده شد.

فردا هیئت دولت با تهرانی‌ها دیدار می‌کند (فارس)
مسئول روابط عمومی و مدیر پایگاه اطلاع رسانی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از دیدار هیئت دولت با مردم تهران در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

ناپدید شدن 230 هزار کودک در انگلیس (جام  نیوز)
روزنامه گاردین نوشت: دولت انگلیس متهم است که در تامین امنیت کودکان کوتاهی می کند. بر اساس آمار دولتی، سالانه 230 هزار مورد گم شدن کودکان گزارش می شود.

خالدمشعل در زمان آزادی اسرا کجا بود + عکس
رئیس دفتر سیاسی حماس برخلاف نخست وزیر دولت منتخب فلسطینی استقبال از آزادگان فلسطینی را از شبکه تلویزیونی دنبال کرد.

تجمع مصری‌ها مقابل سفارت عربستان (فارس)
مردم مصر فردا در اعتراض به اقدام دولت عربستان در بازداشت شهروندان بیگناه مصری، تجمع بزرگی را مقابل سفارت عربستان برگزار می‌کنند.
 
مالزی هم یارانه نقدی می‌دهد (ایسنا)
بر اساس تصمیم دولت مالزی از آغاز سال آینده میلادی به خانواده‌های کم‌درآمد در این کشور کمک مالی می‌شود.

تصمیمی که حجاج را غافلگیر کرد (مهر)
تصمیم غیر منتظره و ناگهانی موسسه ادلاء در مدینه منوره که بر تمام هتلها و مجتمعات مسکونی مجاز برای اسکان حجاج تعمیم یافت، همه را غافلگیر کرد. بر اساس این تصمیم، روز پنجم ذی الحجه، آخرین زمان برای خروج حجاج از مدینه و حرکت به سوی مکه، صاحبان هتلهای چهار و پنج ستاره را غافلگیر کرد.

زیباترین لحظه زندگی بانوی ووشوکار +عکس (ایسنا)
"مریم هاشمی" دارنده مدال طلای ووشو قهرمانی جهان که مدال خود را به مقام معظم رهبری تقدیم کرد گفت: لحظه‌ی اهدای مدال، زیباترین لحظه زندگی‌ام بود.

داماد آیت‌الله سیستانی درگذشت (رسا)
حجت‌الاسلام محمدعلی فیروز بخت، داماد حضرت آیت‌الله سیدعلی سیستانی از مراجع تقلید، روز گذشته در شهر قم درگذشت.

خبرنگار پرتاب کننده کفش به بوش کجاست؟ (ایرنا)
خبرنگار عراقی پرتاب کننده‌ کفش به جرج بوش، از جمع آوری میلیون ها امضا از نقاط مختلف عراق برای محاکمه و معرفی جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا بعنوان جنایتکار جنگی خبر داد.

استیلی دست به دامن روانشناس شد (ایسنا)
حمید استیلی پس از تمرین امروز صبح پرسپولیس،‌ شاگردانش را به دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران برد تا ذهن و روان بازیکنانش را برای ادامه لیگ آماده‌تر کند.

سفر هیلاری کلینتون به عمان (ایسنا)
وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با مسئولان جدید لیبی به عمان سفر کرد و با سلطان بن قابوس پادشاه این کشور دیدار کرد.

خاتمی گفت تقلبی در انتخابات رخ نداده است
محمدنبی حبیبی در دیدار با مدیران رسانه ها در پاسخ به مدیرمسئول یکی از نشریات در مورد مواضع سید محمد خاتمی تصریح کرد: اخیرا شنیده ایم خاتمی در جلسه ای خصوصی گفته که تقلبی رخ نداده است، اگر این خبر صحیح است آقای خاتمی بیاید و مصاحبه رسمی کند و بگوید من به این نتیجه رسیده ام که آنچه میر حسین موسوی گفت تقلب شده درست نیست. بیاید صراحتا فتنه را محکوم کند .

علی دایی پیشنهاد پرسپولیس را رد کرد (مهر)
سرمربی تیم فوتبال راه آهن با بیان اینکه طی چند روز گذشته برای بازگشت به پرسپولیس از هیئت مدیره این باشگاه پیشنهاد داشته است گفت: من این پیشنهاد را رد کردم و آرزوی قلبی‌ام این است پرسپولیس و استیلی موفق باشند.

آماده‌باش حزب‌الله در مقابل رژیم صهیونیستی (ایرنا)
روزنامه الجمهوریه با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله مجدد به لبنان به تشریح جزئیات آمادگی نظامی حزب الله پرداخت و نوشت: حزب الله به صورت غیرعلنی و غیر آشکار در دو هفته گذشته، حالت فوق العاده و آماده باش در جنوب لبنان اعلام کرده است.
 

ناطق‌نوری: وزرا در دولت موسوی 2 دسته بودند (فارس)
عضو مجمع تشخیص مصلح نظام با اشاره به اینکه در زمانی که استاد پرورش وزیر آموزش و پرورش بود با دولتی بودن کارها مخالف بود و این در حالی بود که میرحسین موسوی رئیس جمهور وقت و برخی از وزرا با دولتی بودن شرایط و کارها موافق بودند


درخواست خواننده لوسآنجلسی از رشیدپور

به گزارش  پانا، حبیب محبیان، خواننده لوس آنجلس نشینی که دو سالی هست به ایران بازگشته، برای حضور در یکی از برنامه های «شبکه ایرانیان» که رضا رشیدپور مجری آن است، خواستار دریافت 100 هزار دلار پول نقد شد که البته این درخواست با مخالفت خزعلی(رئیس شبکه ایرانیان) رو به رو شد.

این خواننده که به همراه پسرش «محمد» از دو سال پیش با نگاشتن نامه‌ای به ریاست جمهوری، خواستار حضور در کشور شدند، با موافقت ضمنی و پذیرفتن رعایت برخی شرایط به ایران آمدند. حبیب همچنین مراحل ضبط آلبوم اش را نیز در استودیویی در سعادت آباد تهران به اتمام رساند.

رضا رشیدپور در برنامه زنده اش در شبکه ایرانیان بارها اخبار مربوط به این خواننده را عنوان کرده و در جلسه‌ای که سه شنبه هفته قبل بین او و حبیب در هتل استقلال تهران برگزار شد، رشیدپور خواستار حضور این خواننده در برنامه زنده‌اش شد که حبیب برای یک ساعت حضور در این برنامه خواستار 100 هزار دلار پول نقد شد.این درخواست با مخالفت مسئولین این شبکه قرار گرفته است ولی رایزنی ها برای این حضور همچنان ادامه دارد.

کسی به فکر سمیه نیست!

کسی به فکر سمیه نیست!


 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در ماده 6 اعلام می‌کند که تمام افراد و موسسات و مراکزی که به نحوی مسوولیت نگهداری کودک را به عهده دارند مکلف هستند به محض مشاهده کودک‌آزاری مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند. 

در حالی که این قانون با این ماده وجود دارد، که بعد از گذشت چند روز، همچنان هیچ سازمانی موضوع آزار و اذیت سمیه را پیگیری نکرده است. با این حال «محمود ذوقی» دادستان شهر مشهد در آخرین ساعات روز کاری گذشته در مواجهه با پیگیری‌های خبرنگار «اعتماد» گفت: گزارش روزنامه را در مورد کودک‌آزاری اتفاق افتاده پیگیری می‌کنم.

«تهمینه شکیب»، رییس بهزیستی مشهد بعد از ابراز بی‌اطلاعی از این حادثه در گفت‌وگو با «اعتماد» اعلام کرد: ما در فرآیند شکایت دخالت نمی‌کنیم و این موارد به قوه قضاییه و نیروی انتظامی مربوط می‌شود. یکی از مسوولان نیروی‌انتظامی مشهد هم به «اعتماد» گفت باید شکایتی از سوی فرد یا سازمانی صورت بگیرد تا ما بتوانیم مداخله و افراد خاطی را دستگیر کنیم. در این بین تنها واقعیتی که اتفاق می‌افتد این است که کسانی که سمیه را آزار و اذیت کرده‌اند به راحتی در حال گذران زندگی عادی خود هستند.

سمیه دختر 13ساله ساکن مشهد در حالی از روز دوشنبه تحت مراقبت بهزیستی قرار گرفت که بار‌ها از سوی همسایه خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود و در نهایت به دلیل غیبت‌های مکرر و پیگیری‌های مربیان مدرسه مشخص شد که او در چه وضعی به سر می‌برد. 

مربیان مدرسه بعد از بررسی‌ها و مراجعه به خانه سمیه و باخبر شدن از احوال او با اورژانس اجتماعی (123) تماس گرفتند و مراتب را به آنها اطلاع دادند. سمیه، در حالی بر اثر شدت آسیب‌های وارده توسط اورژانس اجتماعی مشهد به مرکز مداخله شماره یک این شهر انتقال پیدا کرد که هیچ نهاد و سیستم حمایتی در زمان مورد نیاز از او حمایت نکرده بود. 

به گفته مدیر مدرسه، سمیه قبلا هم توسط این همسایه مورد اذیت و آزار قرار گرفته بود و خانواده‌اش نیز از این جریان باخبر بودند. تا اینکه چند روز پیش مادر سمیه به دلیل اعتیاد دوباره به شیشه توسط ماموران پلیس به زندان منتقل شد، در این حین پدرش هم برادر و خواهر کوچک‌تر او را با خود به محل کارش می‌برد و به دلیل اینکه سمیه قبلا هم مورد اذیت و آزار همسایه قرار گرفته بود او را در خانه رها کرده بود. سمیه که در این مدت تک و تنها در خانه بوده است، بارها توسط همسایه، باجناق او و افرادی که به آن خانه رفت و آمد داشته‌اند مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرد.

چه کسی شکایت می‌کند؟
اسماعیل پدر سمیه درباره شکایت از همسایه خود گفت: «به دلیل کار زیاد نمی‌توانم شکایت کنم. محل کارم از خانه‌ام فاصله زیادی دارد و من هفته‌یی یک شب می‌توانم به خانواده‌ام سر بزنم. اگر سر کار نروم، صاحب کار اخراجم می‌کند. در این صورت چه کسی می‌تواند خرج خانه و شکم دیگر بچه‌هایم را بدهد.»

مدیر مدرسه هم درباره اعلام شکایت گفت: باید ابتدا با مشاور حقوقی سازمان صحبت کنیم تا معلوم شود تا چه حدی می‌توانیم ماجرا را پیگیری کنیم. 

به گفته این مدیر مدرسه، پدر سمیه می‌خواهد تا چند روز دیگر شکایت کند که اگر او این کار را انجام دهد ما بطور کامل از او حمایت می‌کنیم و حتی وکیل در اختیارش می‌گذاریم.
 
در نهایت اگر او شکایت نکرد ما موضوع را پیگیری می‌کنیم