سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

شرایط واگذاری پرسپولیس و استقلال تسهیل شد

زمانی:
امروز ساعت 09:40
شرایط واگذاری پرسپولیس و استقلال تسهیل شد/ بدهی باشگاه‌ها برعهده خریدار نیست
شرایط واگذاری پرسپولیس و استقلال تسهیل شد/ بدهی باشگاه‌ها برعهده خریدار نیست
سرویس: فرهنگی
رئیس کارگروه نظارت بر امر واگذاری پرسپولیس و استقلال، تصمیم‌گیری برای پرداخت بدهی‌های این دو باشگاه را بر عهده دولت دانست و تاکید کرد: خریدار، تنها ساختمان و برند هر یک از باشگاه‌ها را تحویل خواهد گرفت.

حسن زمانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با اعلام اینکه مرحله سوم واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس اوایل اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: در روزهای پایانی سال 93، شورای واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال با حضور وزرای ورزش، اقتصاد، دادگستری و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار و طی این جلسه مقرر شد مرحله سوم واگذاری، اوایل اردیبهشت 94 برگزار شود.

رئیس کارگروه نظارت بر امر واگذاری پرسپولیس و استقلال با اشاره به تسهیل شرایط نسبت به گذشته، اعلام کرد: مبلغ 290 میلیارد تومان به صورت ثابت باقی ماند اما مقرر شد زمان پرداخت اقساطی آن به 5 سال افزایش پیدا کند، ضمن اینکه به جای پرداخت 40 درصد از مبلغ به عنوان پیش قسط، تنها 20 درصد پرداخته شود.

وی افزود: همچنین تصمیم گیری برای پرداخت بدهی های هر دو باشگاه به عهده دولت خواهد بود و خریدار، تنها ساختمان و برند هر یک از باشگاه ها را تحویل خواهد گرفت.

زمانی در خصوص انتخاب هیأت مدیره سرخآبی ها، خاطرنشان کرد: از آنجا که حامیان مالی باشگاهها جزء اعضای هیئت مدیره محسوب میشوند و با شرایط کنونی، حمایتهای قبلی آنها وجود نخواهد داشت، احتمالا در بحث مرتبط با این دسته از اعضای هیأت مدیره، تغییراتی صورت خواهد گرفت.


خودروسازان حق افزایش قیمت در شرایط فعلی را ندارند/

شیوا در واکنش به نوسان قیمت خودرو در روزهای اخیر:
امروز ساعت 08:39
خودروسازان حق افزایش قیمت در شرایط فعلی را ندارند/شورای رقابت مخالف افزایش قیمت از سوی خودروسازان است
خودروسازان حق افزایش قیمت در شرایط فعلی را ندارند/شورای رقابت مخالف افزایش قیمت از سوی خودروسازان است
سرویس: اقتصادی
رئیس شورا و مرکز ملی رقابت با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو باید متناسب با هزینه های تکلیف شده از سوی قانونگذار باشد،گفت: تا جایی که بنده مطلع هستم قیمت خودرو به هیچ وجه تغییر نکرده و شورای رقابت نیز موافق هیچ گونه افزایش قیمتی از سوی خودروسازان نیست.

رضا شیوا درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اقدام خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت محصولات،گفت: قیمت خودرو تنها به میزان تغییر نرخ مالیات بر ارزش افزوده دچار نوسان شده که این افزایش قیمت نیز در راستای مصوبات مجلس است، لذا این موضوع هیچ ارتباطی به شورای رقابت ندارد.

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت،افزود: این شورا تنها در مورد قیمت اعلامی از سوی کارخانه ها اظهارنظر می کند و تحمیل سایرهزینه های قانونی مانند نرخ مالیات، بیمه و هزینه شماره گذاری هیچ ارتباطی به شورای رقابت ندارد و قانون گذار افزوده شدن این هزینه ها به نرخ محصول را مصوب کرده است.

افزایش کنونی قیمت خودرو مربوط به رشد هزینه های قانونی خودروسازان است

وی تصریح کرد:اگر افزایش قیمت کارخانه محرز شود،بطور حتم شورای رقابت ورود خواهد کرد،اما افزایش کنونی قیمت خودرو مربوط به رشد هزینه های قانونی خودروسازان است.

شیوا در خصوص اظهارنظر دبیر انجمن خودروسازان مبنی برارسال درخواست افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت نیز عنوان کرد: شورای رقابت تا پایان ماه جاری،آمار و ارقام دریافتی از مراجع ذی صلاح را بررسی خواهد کرد،پس از آن نیز نظرخود را در اینباره اعلام می کند.

وی در خصوص نقش رفع تحریم بر کاهش قیمت خودرو نیز گفت:در فرمول دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو، متغیری به نام "تورم نهاده های تولید" وجود دارد و اگر این نرخ تغییری داشته باشد، قطعا نرخ خودرو هم متناسب با آن دچار نوسان خواهد شد.

به گفته رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، مرجع ارائه آمار و ارقام، بانک مرکزی بوده و این شورا نرخ ها را بر همان اساس تعیین می کند.

وی تصریح کرد: البته کیفیت خودروها نیز در تعیین قیمت اثرگذار است و اگر تولیدکنندگان کیفیت محصولات خود را افزایش دهند نرخ ها نیز تغییرخواهند کرد که مرجع ارایه اطلاعات کیفی نیز شرکت بازرسی استاندارد و کیفیت است.

رشد 17 درصدی حقوق کارکنان دلیل افزایش قیمت خودرو

شیوا اظهار کرد: تا جایی که بنده مطلع هستم قیمت خودرو به هیچ وجه تغییر نکرده و شورای رقابت نیز موافق هیچ گونه افزایش قیمتی از سوی خودروسازان نیست، نوسانات کنونی نیز تنها به دلیل افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و هزینه شماره گذاری است که اینها را قانونگذار مصوب کرده است.

وی ادامه داد: اگر قیمت محصولات خودروسازان بیش از مصوبات قانونی افزایش یافته باشد باید از خودروسازان شکایت شود و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت در پاسخ به این سوال که آیا شورای رقابت موافق افزایش قیمت محصولات از سوی خودروسازان است،گفت:طبق اعلام دبیر انجمن خودروسازان، دلیل افزایش قیمت خودرو،رشد 17 درصدی حقوق کارکنان و مسایل اینچنینی است، اما خودروسازان حق ندارند به همین میزان نرخ خودرو را افزایش دهند و باید بررسی شود که اثر این نوسانات چند درصد در نرخ خودرو است./

پایان پیام

اخبار مرتبط

نظر کاربران

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :  

پست الکترونیکی :  
نظر شما : (حداکثر 500 کارکتر)

دوشنبه 24 فروردین 1394 ساعت 11:31:33

آخرین اخبار
جستجو
آرشیو
تاریخ مورد نظر :

استعداد یابی و حرفه مورد علاقه دانش آموزان

هفته مشاغل فرصتی برای استعداد یابی حرفه مورد علاقه دانش آموزان است

شهرری - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران گفت: هفته مشاغل فرصتی برای تقویت حس مسوولیت پذیری ، استعداد یابی و حرفه مورد علاقه دانش آموزان است.

سیدمجتبی هاشمی روز یکشنبه در آستانه برگزاری هفته مشاغل از اول تا هفتم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده دانش آموزان پایه اول متوسطه متناسب با استعداد، توانایی، رغبت، هوش وعلایق خود نسبت به انتخاب رشته تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقه آنان می شود، آشنا خواهند شد.

وی با استناد به نظریه های روانشناختی متخصصان، راهنمایی شغلی را شامل سه مرحله توصیف کرد وافزود: شناخت توانایی، رغبت و محدودیت های فرد خصوصیات مشاغل و فرصت های شغلی جامعه و برقراری سازش منطقی بین ویژگی های فردی با خصوصیات شغلی است.

هاشمی تصریح کرد: در طول این هفته و به تناوب طی سال تحصیلی با بازدید از مراکز و محیط های شغلی، معرفی مشاغل، ارایه درس شناسایی مشاغل در دروس مختلف تحصیلی، مقاله نویسی شغلی، اجرای نمایشنامه شغلی، اشتغال در ایام فراغت و انجام مصاحبه شغلی توسط دانش آموزان، مهمترین شیوه های اجرای راهنمایی شغلی به این قشر ارایه می شود.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران با تاکید بر حساسیت واهمیت نقش مشاوران در مدارس خاطر نشان کرد: کمک به توزیع متوازن دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی متناسب با استعداد آنان و نیازهای جامعه، آشنایی با مشاغل و حرفه های شغلی منطقه، استان و کشور را فراهم می کند که راهبری و مدیریت آن بر عهده مشاوران در این هفته بصورت خاص و در طول سال تحصیلی بصورت متناوب و مستمر گذاشته شده است.

هاشمی افزود: هفته مشاغل، از اول لغایت هفتم اردیبهشت ماه در تمامی مناطق و نواحی20گانه آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برنامه های متعدد و متنوع به مورد اجرا گذاشته می شود.


پلمپ 49 باشگاه بدنسازی در تهران

به دلیل توزیع داروهای غیرمجاز؛

49 باشگاه بدنسازی در تهران پلمب شد

تهران-ایرنا- معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از پلمب 49 باشگاه بدنسازی توزیع کننده داروهای غیر مجاز در سطح استان تهران خبر داد.

حسن میرزا آقابیگ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدید های سرزده کارشناسان ورزشی اداره کل از یکهزار و 853 باشگاه فرهنگی و ورزشی در سطح استان تهران، 49 باشگاه بصورت غیر مجاز اقدام به فروش مکمل و داروهای غیر مجاز می کرند.

وی با بیان اینکه با این فروشندگان دارویی برخورد قانونی خواهد شد گفت: با پلمب این باشگاههای ورزشی در صدد هستیم تا سلامت ورزشکاران را تضمین کنیم.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از طرح ضربتی حمایت از ورزشکاران و برخورد با باشگاههای متخلف در پایتخت خبر داد و گفت: این طرح ضربتی در دو نوبت شش ماه اول و دوم سال جاری در تمامی باشگاهها و مجموعه های ورزشی استان تهران اجرایی می شود .

آقابیگ همچنین به تعداد بیمه شده های ورزشی استان تهران اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از 600 هزار ورزشکار بیمه شدند که امیدواریم تا سالجاری نیز 20 درصد به این آمار اضافه شود


68 قطعه عتیقه در شهرستان رباط کریم از دلالان کشف و ضبط شد

68 قطعه عتیقه در شهرستان رباط کریم از دلالان کشف و ضبط شد

تهران -ایرنا- فرمانده یگان حفاظتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: در عملیات اخیر این یگان در شهرستان رباط کریم و ملارد 68 عتیقه دوران ساسانی و اسلامی کشف و ضبط شد.

سرهنگ حسن قسمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 18 فروردین ماه خبری مبنی براینکه افرادی در منطقه ای از شهرستان رباط کریم اقدام به خرید و فروش اشیاء عتیقه دارند که با هماهنگی مراجع قضایی، مجوز دستگیری این دلالان درسریع ترین زمان صادر شد.

وی ادامه داد: در این عملیات ضربتی سه نفر متخلف دستگیر و تحویل پلیس امنیت شدند که در اعتراف اولیه از این افراد به مخفی کردن تابوتی تاریخی 70 کیلوگرمی (بچه) از جنس ساروج در گاراژی در شهرستان ملارد نیز اشاره کردند.

فرمانده یگان حفاظتی میراث فرهنگی استان تهران گفت: با بررسی کارشناسان آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، اصالت 55 اثر مورد تایید قرار گرفت و مابقی نیز اشیاء برای کلاهبرداری استفاده می شد.

وی ادامه داد: با کشف محل تابوت بچه در ملارد، تیم کارشناسان میراث نیز با باز کردن درب این شی متوجه شدند این تابوت برای کلاهبرداری در نظر گرفته شده و هیچ اصالت تاریخی ندارد.

قسمتی ادامه داد: هنوز کارشناسان ارزش ریالی 55 شی عتیقه از جمله 44 سکه دوران ساسانی و اسلامی، چهار کاسه سنگی ، 2دوربین و ظروف سفالی را تخمین نزده اند ولی این دلالان این عتیقه جات را با مبلغ 250 میلیون تومان خرید و فروش می کردند.

وی با اشاره به اینکه چند برنامه در دستور کار آتی این یگان قرار دارد افزود: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه سرقت عتیقه جات تاریخی می توانند با شماره تلفن 88342883 تماس گرفته تا نسبت به موارد اعلام شده برخورد قانونی صورت گیرد


تولد یک بچه گوزن زرد ایرانی در باغ وحش ارم

تولد یک بچه گوزن زرد ایرانی در باغ وحش ارم

تهران -ایرنا - دامپزشک مجتمع تفریحی ورزشی باغ ارم گفت:بچه گوزن زرد ایرانی که گونه ای درخطر انقراض است، در باغ وحش پارک ارم تهران به دنیا آمد.

ایمان معماریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گوزن زرد ایرانی یکی از گونه های پستاندار با ارزش حیات وحش ایران است که در طبیعت آزاد نسل آن منقرض شده و فقط در محدوده های تحت حفاظت و محصور نگهداری می شود.

وی با اشاره به اینکه این گونه در دنیا با عنوان گوزن ایرانی (پرشین) شناخته می شود اظهار کرد: در حال حاضر دو گوزن ماده به همراه تعدادی گوزن نر در باغ وحش پارک ارم تهران نگهداری می شوند که گوزن ماده دوم نیز در حال حاضر باردار است.

وی با اشاره به اینکه این حیوان نادر در سال های گذشته نیز در این مکان زاد و ولد داشته اند،گفت: زمانی که تعداد گوزن های زرد خالدار ایرانی در این باغ وحش افزایش پیدا می کند مازاد آن به محیط زیست انتقال داده می شود.

این دامپزشک حیات وحش در ادامه اظهار کرد: طول عمر این گونه گوزن ایرانی در طبیعت هشت سال و در اسارت به 15 سال نیز می رسد.

دکتر معماریان افزود: گوزن زرد ایرانی از 10 سال پیش وارد باغ وحش پارک ارم شده که تاکنون حدود 20 مورد زاد و ولد داشته است


جهان به قدرت و هنر دیپلماسی ایران در مذاکرات سوئیس پی برد

استاندار تهران: جهان به قدرت و هنر دیپلماسی ایران در مذاکرات سوئیس پی برد

تهران- ایرنا - استاندار تهران با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 در لوزان سوئیس گفت: در این مذاکرات، جهان به توان، قدرت و هنر دیپلماسی ایران پی برد که در عین عقب نشینی نکردن از مواضع خود مذاکرات را با تعامل به پیش برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدحسین هاشمی روز دوشنبه در دومین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار افزود: مذاکرات لوزان سوئیس یکی از بی نظیرترین و موفق ترین دیپلماسی بود که توسط ایران صورت گرفت.

وی گفت: فرزندان ایران اسلامی توانستند با قدرت پیش بروند و از مواضع به حق جمهوری اسلامی دفاع کنند که این نشان دهنده آن است که هر جا اراده ملت باشد، پیروزی هم آنجاست.

استاندار تهران یکی از موفقیت های دولت یازدهم را در انتخاب صحیح مسوول دو دستگاه اجرایی کشور، وزارت امورخارجه و وزارت نفت دانست و افزود: انتخاب محمدجواد ظریف و بیژن نامدار زنگنه به عنوان وزیر این دو دستگاه اجرایی بهترین انتخاب بود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اواخر سال جاری تاکید کرد: مطمئن هستم مردم با حضور بی نظیر خود حماسه سیاسی دیگری را رقم خواهند زد و نقشه دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.

استاندار تهران درباره سفر هیات دولت به شهرستان های استان تهران گفت: مسایل و مشکلات شهرستان های غرب استان تهران باید با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده در سفر کاروان تدبیر و امید و هیات دولت به استان تهران ارایه شود.

وی افزود: تمام معاونان و مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران موظفند کمیته ای برای تعیین مسایل و مشکلات قابل طرح در سفر هیات دولت به شهرستان های استان تهران تشکیل داده تا مسایل کارشناسی شده ارائه شود.

هاشمی گفت: تمامی مسایل امنیتی، عمرانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در این کمیته مورد بررسی دقیق قرار گیرد و تا هفته آینده این مسایل تعیین و برای ارائه به هیات دولت آماده شود.

وی تاکید کرد: باید ستادی قوی در استقبال از کاروان تدبیر و امید تشکیل شود تا سفری در خور شان رییس جمهوری فراهم شود.

استاندار تهران تصریح کرد: برنامه های طراحی شده برای استقبال از رییس جمهوری باید در حد اعلای خود باشد و محور همه برنامه ها با توجه به اولویت ها و واقعیت های منطقه تامین شود.

دومین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار با حضور سیدحسین هاشمی استاندار تهران، سیدشهاب الدین چاووشی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، حسن کریمی معاون عمرانی، صفرعلی براتلو معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران، نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی استانداری تهران، سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار در محل فرمانداری شهرستان شهریار برگزار شد و در آن مسایل و مشکلات این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت


سان دیلی: آمریکا ناکام در برابر ایران

سان دیلی: آمریکا ناکام در برابر ایران/ تهران حق دارد به غرب مشکوک باشد

کوالالامپور – ایرنا – روزنامه سان دیلی مالزی روز دوشنبه شرایط فعلی خاورمیانه را عامل تفاهم ایران و گروه 1+5 در لوزان سوئیس دانست و تاکید کرد قدرت جغرافیایی سیاسی ایران در منطقه خاورمیانه باعث همکاری با ایران شد.

به گزارش ایرنا، اریک مارگولیس، ستون نویس مباحت مربوط به خاورمیانه روزنامه سان دیلی، نوشت: تفاهم هسته ای ایران و غرب به رهبری آمریکا به نظر می رسد در ارتباط با پرونده هسته ای ایران باشد، اما در واقع، مساله اصلی بحث هسته ای ایران نیست، بلکه به قدرت جغرافیایی سیاسی این کشور در منطقه خاورمیانه برمی گردد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی زبان مالزی، آمریکا از سال 1979 ایران را تحریم کرد و تلاش های بسیاری برای به زانو درآوردن ایران انجام داد که ناکام ماند. واشنگتن برای تخریب ایران و از بین بردن پایه های اقتصادی این کشور از ممنوعیت صادرات نفت و گاز تا اعمال محدودیت ها در مورد بانک های ایران و همچنین ایجاد مانع برای واردات را در صدر تلاش های خود قرار داد.

اریک مارگولیس نوشت: آمریکا و اسرائیل از گروه تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) برای ترور دانشمندان هسته ای ایران استفاده کردند و ایران هراسی را گسترش دادند. سیاست های اسرائیل در تبلیغات علیه ایران به عنوان یک کشور تهدیدکننده با وجود اینکه اسرائیل نیز مدرکی برای این ادعا ندارند، در نهایت باعث شد حتی کشورهای شمال آفریقا و کشورهای بیطرف اروپایی نیز ایران را به عنوان یک تهدید بشناسند.

در مقاله سان دیلی آمده است: ایران یگانه کشور خاورمیانه است که از تشکیل یک دولت فلسطینی حمایت می کند. کشورهای عربی حامی اسرائیل ساکت شده اند. مصر، لیبی و عراق هدف تروریست ها قرار گرفته اند. مصر و اردن با رشوه های زیاد خریده شده اند. عربستان به طور مخفیانه هم پیمان اسرائیل شده است. بنابراین تنها ایران برای پیروزی فلسطینی ها باقی مانده است و به این دلیل اسرائیل همه تلاش خود را برای آغاز جنگ آمریکا علیه ایران انجام داد و سیاست کشورهای عربی، توسعه طلبی اسرائیل را بدون چالش گذاشته است.

به نوشته این روزنامه، محاسبات ژئواستراتژیکی آمریکا متفاوت است. آمریکا از گذشته تاکنون در تلاش بوده با پیاده سازی سیاست های خود در منطقه خاورمیانه، ضمن قبضه کردن نفت و گاز این سرزمین، کشورهای این منطقه را به سلاح های جنگی مجهز کند که حتی طریقه استفاده از آن را نیز نمی دانند. به عنوان مثال در آخرین معامله، آمریکا یک معاهده نظامی 46 میلیارد دلاری با عربستان سعودی امضا کرده است.

روزنامه مالزیایی نوشت: به رغم همه سیاست های گذشته آمریکا در قبال ایران که هدف نهایی آن سقوط رژیم فعلی ایران و به قدرت رساندن حامیان آمریکا بوده است، موضع فعلی واشنگتن با توجه به شرایط فعلی خاورمیانه تغییر کرده است. درگیری در عراق و سوریه و شکل گیری گروه تروریستی داعش ضرورت همکاری با ایران را برای آمریکا مشخص کرد تا بتواند این مسائل را جمع و جور کند. بنابراین کاهش تحریم و بازگشت ایران به اقتصاد جهانی مورد رضایت آمریکا قرار گرفت.

سان دیلی نوشت: با توجه به این شرایط، تفاهم لوزان شکل گرفت، اما با این وجود، ایران همچنان آمریکا را صادق نمی داند، به طوری آیت الله خامنه ای رهبری جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو فوری همه تحریم ها شده است.

مقاله نویس سان دیلی با تاکید بر این که لغو تحریم ها ایران را تقویت می کند و آمریکا را در تحقق سیاست های خود در خاورمیانه ناکام می گذارد، نوشت: با این حال توافق انجام شده است. اگر چه اسرائیل و هم پیمانانش، کنگره آمریکا را خریده اند و می توانند در نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای تاثیرگذار باشند و هنوز چالش های زیادی برای توافق وجود دارند و ایران حق دارد نسبت به سیاست های غرب مشکوک باشد


کیروش در تیم ملی ماندنی شد

با اعلام کفاشیان
کی‌روش در تیم ملی ماندنی شد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اعلام کفاشیان سرمربی تیم ملی ایران ماند.

خبرگزاری فارس: کی‌روش در تیم ملی ماندنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از جلسه امروز بین کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی با مسئولان فدراسیون فوتبال که با حضور نماینده‌ای از وزارت ورزش برگزار شد، مقرر شد تا کارلوس کی‌روش همچنان به عنوان سرمربی تیم ملی باقی مانده و به کار خود در این سمت ادامه دهد.

کفاشیان هنگامی که قصد داشت فدراسیون را ترک کند اعلام کرد که از نظر من کفاشیان سرمربی تیم ملی می‌ماند.


20 هزار واحد مسکن مهر در پردیس آماده تحویل شد

مدیرعامل شرکت عمران پردیس:
20 هزار واحد مسکن مهر در پردیس آماده تحویل شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: با تلاش‌های صورت گرفته 20 هزار واحد مسکن مهر در پردیس آماده تحویل شد.

خبرگزاری فارس: 20 هزار واحد مسکن مهر در پردیس آماده تحویل شد

حسن ولی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص وضعیت ساخت و ساز در فازهای مختلف مسکن مهر شهر جدید پردیس اظهار کرد: با توجه به اتمام تعطیلات نوروز، در حال حاضر کارگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و به 80 درصد ظرفیت فعالیت قبل از سال نو رسیده‌اند لذا امید است در روزهای آتی و به تدریج اوج فعالیت تمام کارگاه‌ها را شاهد باشیم.

وی افزود: تعداد واحدهای آماده تحویل در شهر جدید پردیس از مرز 20 هزار واحد فراتر رفته و در فاز 11 این شهر، 19 هزار واحد مسکونی از مرحله نازک‌کاری گذشته است و در انتظار تأمین زیرساخت‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص زمان تأمین زیرساخت‌های موردنیاز این طرح در پردیس اضافه کرد: یکسری از امور زیربنایی و روبنایی‌ را با توجه به وارد عمل نشدن وزارتخانه‌های دیگر، شرکت عمران شهر جدید پردیس با حمایت مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی از طریق منابع داخلی شرکت عمران آغاز کرده است.

ولی‌پور ادامه داد: تأمین آب، برق، گاز و ... مربوط به وزارتخانه‌های دیگر است لذا در انتظار هستیم تا نهادهای خدمات‌رسان اقدامات خود را آغاز کنند و بلافاصله بعد از تأمین منابع، شرکت عمران شهر جدید پردیس اقدام به افتتاح واحدها خواهد کرد.

وی در خصوص بلاتکلیفی متقاضیان در پرداخت مبلغ 12 میلیون تومانی و صحبت‌های مسئولان در این‌باره گفت: پروژه‌ها را براساس مبلغ نهایی و تمام‌ شده اعلام خواهیم کرد؛ در گذشته مقرر شده بود تمام بحث‌های زیربنایی و روبنایی از آورده متقاضیان تأمین شود که این مورد در قراردادها آورده و تنظیم شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: با توجه به دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در خصوص این مبلغ در حال تجدیدنظر هستیم و در اردیبهشت‌ماه به مبلغ نهایی خواهیم رسید؛ به طور حتم در این مبلغ سهم دولت بیش از دو برابر سهم مردم در بخش امور زیربنایی و روبنایی خواهد بود.

ولی‌پور افزود: مقرر شده است که تقریباً دولت مبالغ را در تمام بخش‌های زیربنایی و روبنایی تأمین کند؛ در گذشته تمام فعالیت‌های آماده‌سازی‌ در فازهای هشت، 11 و ... با آورده مردم تأمین می‌شده است اما در حال حاضر در شرکت عمران شهر جدید پردیس با یکسری استدلال‌ها و دلایل توانستیم پیگیری‌های لازم را انجام دهیم تا به مردم فشار زیادی وارد نیاید.

وی تصریح کرد: زمین‌های شرکت عمران شهر جدید پردیس که با کاربری‌های مختلف در این حوزه وجود دارد را فروخته و سهم خود را در ساخت این پروژه‌ها پرداخت می‌کنیم.