سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

اعدام، فرجام ربایندگان دختر دانشآموز

    نظر

اعدام، فرجام ربایندگان دختر دانش‌آموز

حادثه > داخلی  - گروه حوادث: 3 پسر جوان که بعد از ربودن دختر بچه مدرسه‌ای و تهیه فیلم از صحنه آزار و اذیت او قصد اخاذی از خانواده‌اش را داشتند، صبح دیروز به دار مجازات آویخته شدند.

 

اردیبهشت ماه امسال، زمانی که دختر بچه کرمانشاهی در مسیر رفتن به مدرسه بود، از سوی 3پسر جوان ربوده و به بیابان‌های اطراف شهر انتقال یافت. آدم‌ربایان که نقشه شومی در سر داشتند، بی‌توجه به التماس‌های دختر بچه او را مورد آزار و اذیت قرار دادند و از صحنه جنایت وحشیانه خود فیلم سیاه تهیه کردند. آنها سپس قربانی خود را در نقطه خلوتی از شهر رها کردند تا مرحله دوم نقشه شوم خود را عملی کنند.

پسران جوان این بار با خانواده دختر دانش‌آموز تماس گرفتند و آنها را تهدید کردند که اگر به خواسته‌شان مبنی بر پرداخت چندین میلیون تومان پول، تن ندهند، فیلمی که از صحنه آزار و اذیت دخترشان تهیه کرده‌اند را در شهر پخش خواهند کرد. خانواده قربانی تصمیم گرفتند ماجرا را به پلیس اطلاع داده و از ماموران کمک بگیرند. با شکایت پدر دختربچه، ماموران در جریان این پرونده هولناک قرار گرفتند و با دستور قضایی ویژه، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهمان شروع شد. با توجه به حساسیت پرونده، ماموران با دادن آموزش‌های لازم به خانواده شاکی، تحقیقات خود را ادامه دادند و موفق شدند در کمترین زمان ممکن، هر سه متهم پرونده را شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر کنند.

به‌دنبال دستگیری متهمان و اعتراف آنها به ربودن دختربچه بی‌گناه و جنایت سیاهی که مرتکب شده بودند، رسیدگی ویژه به این پرونده در دادگاه کیفری استان کرمانشاه شروع شد. خیلی زود متهمان پای میز محاکمه قرار گرفتند و بعد از پایان محاکمه، هر سه نفر آنها از سوی قضات دادگاه به اعدام محکوم شدند. این حکم به دیوانعالی کشور فرستاده شد و با تایید آن از سوی قضات دیوان، در کمتر از 2 ماه به اجرا درآمد و به این ترتیب ساعت 10 صبح دیروز، متهمان پرونده در میدان آزادی کرمانشاه در حضور تعدادی زیادی از مردم شهر که خود را به محل اجرای حکم رسانده بودند، به دار مجازات آویخته شدند.
بعد از اجرای این حکم، دادستان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون این پنجمین اعدام متجاوزین به عنف در استان کرمانشاه است و این مسئله نشان می‌دهد که دستگاه قضایی با اینگونه جرایم با شدت و جدیت برخورد می‌کند و مجرمان را به‌سزای اعمالشان خواهد رساند.


دستگیری «عقرب موتورسوار» که به چندین زن تجاوز کرده است

    نظر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعی

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: فردی که به عقرب موتورسوار معروف شده بود و با ورود به مجتمع های مسکونی یا تجاری به زنان تعرض می کرد، دستگیر شد.

 

 

به گزارش ایسنا‌، ‌دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به دستگیری «م.ص» که با شگرد خاص به زنان تعرض می‌کرد، گفت: این فرد که به عقرب موتورسوار معروف شده، با شناسایی اماکن تجاری یا مسکونی خلوت و در زمان مشخص با کلاه و ماسک بهداشـتی وارد این اماکن شده و نیت شیطانی خود را عملی می کرد.

 

یدالله موحد افزود: این فرد به این بهانه که توسط مأمورین تحت تعقیب است، برای لحظه‌ای ترحم فرد را برانگیخته و به محض ورود و با اطمینان قبلی از تنهایی سوژه با اسلحه سرد یا سلاح گرم قلابی وی را تهدید و به وی تعرض کرده و سپس محل را ترک می کرده است.

 

موحد یادآور شد: پنهان کردن صورت به وسیله ماسک بهداشتی و کلاه زمینه شناسایی این مجرم را توسط مردم یا افراد مورد تعرض به حداقل رسانده بود.

 

وی خاطر نشان کرد: بعد از طرح چندین شکایت و گزارش مردمی، رسیدگی و کشف این جرم در دستور کار کمیته ویژه ای متشکل از مسئولان قضایی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفت تا اینکه نامبرده که از موتور سیکلت برای انجام جرم استفاده می کرد، از طرف مأمورین شناسایی و پس از تعقیب و گریز و اصابت گلوله به پای وی زخمی و دستگیر شده است.

 

وی یادآور شد: این مجرم تاکنون به چندین فقره تعرض نسبت به بانوان اقرار کرده و انجام تحقیقات و مقدمات رسیدگی و محاکمه وی در دستور کار جدی دستگاه قضایی است


مرد آهنین در بستر خاک آرام گرفت/خداحافظ قهرمان

ورزش > چهره‌ها  - مهر نوشت:

پیکر مرحوم روح الله داداشی در میان حزن و اندوه مردم و ورزشکاران به خاک سپرده شد.با حضور هزاران نفر از مردم، ورزشکاران و تعدادی از مسئولان پیکر مرحوم روح الله داداشی از قوی ترین مردان ایران در میان حزن و اندوه بسیار از مقابل منزل وی در حصارک کرج تا محل امامزاده محمد (ص) شهرستان کرج تشییع و در صحن اصلی این امامزاده به خاک سپرده شد.

حضور قشرهای مختلف مردم و ورزشکاران که سیاه پوش در غم فقدان از دست دادن ورزشکار نامی کشور به محل خاکسپاری وی آمده بودند قابل توجه بود.هجوم جمعیت برای حضور در مراسم خاکسپاری این ورزشکار، موجب ایجاد ترافیکی سنگین در محدوده حصارک کرج شده بود به گونه ای امکان تردد در مسیر برگزاری تشییع پیکر آن مرحوم به سادگی امکان پذیر نبود.
وی که روحیه پهلوانی اش زبانزد همگان بوده است از جایگاه ویژه ای در میان مردم و به ویژه ورزشکاران برخورداربود و از همین رو پلاکاردهای زیادی با مفهموم خداحافظ پهلوان، قهرمان زنده است، یادت فراموش نمی شود و ... با عکسهای از حضور این ورزشکار در رقابتهای قوی ترین مردان ایران در دستان شرکت کنندگان در مراسم خودنمایی می کرد.
در این مراسم علاوه برهزاران نفر از مردم شمار زیادی از ورزشکاران و مسئولان ورزش و مدیران استانی از جمله فرماندار کرج، شهردار، اعضای شورای شهر، اکبریان نماینده مردم کرج، نمایندگان استانداری و اداره کل تربیت بدنی البرز، هیئت پرورش اندام، جامعه ورزش کشور، مسلم دارابی، فرامرز خودنگاه داور بین المللی این رشته و .... حضور داشتنند.
بیش از صدها عکاس و خبرنگار ورزشی نیز این مراسم را پوشش خبری دادند.


از ازدواج موقت تا تبلیغ محصولات زناشویی؛

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعی

یک وکیل دادگستری با انتقاد از شیوه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به تلفن‌های همراه مشترکین که بعضا ماهیت این تبلیغات جنسی است آن هم بدون درنظر گرفتن سن و جنس مخاطب، پرسیده است که واقعا چه کسی مسوول ارسال پیامک‌های تبلیغاتی غیراخلاقی است؟ و آیا نظارتی بر ارسال این پیامک‌ها وجود دارد؟

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا سماواتی‌پور، وکیل دادگستری در یادداشتی به تحلیل حقوقی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی پرداخته که متن کامل آن به این شرح است:« این روز‌ها شاید شما هم از جمله کسانی بود‌ه‌اید که پیامکی تبلیغاتی دریافت کرد‌ه باشید. پیامک‌هایی که گاها غیراخلاقی هم هستند و بدون در نظر گرفتن سن، جنس و شغل افراد به تلفن‌های همراه مشترکین ارسال می‌شود و احتمالا با سکوت مسوولان این امر رو به ازدیاد نیز خواهد گذاشت. این پیامک‌ها از وعده ازدواج موقت بدون ثبت شروع شده و اخیرا به تبلیغاتی درخصوص قرص‌های افزایش میل جنسی [محصولات زناشویی] رسیده است. حال سوال از مسوولان شرکت مخابرات این است که با توجه به افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه و این‌که امروزه داشتن تلفن همراه حتی برای پسر بچه و دختر بچه‌های دبستانی نیز متاسفانه به صورت یک مد یا ضرورت درآمده است، ارسال چنین پیامکی به تلفن همراه مشترکین چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا مسوولان شرکت ارتباطات سیار برخلاف ادعای قبلی خود قادرند سن و جنس مخاطب پیامک را تشخیص دهند و با علم و اطلاع از چنین وصفی پیامک را ارسال می‌کنند یا خیر؟. البته مسلما پاسخ منفی است؛ چرا که پیامک‌های مورد اشاره به صورت توامان به تلفن همراه افراد (زن و مرد) ارسال شده است. به راستی این سوال مطرح است که در بحبوحه‌ی اجرای طرح حجاب و عفاف و طرح‌هایی مانند طرح امنیت اجتماعی ارسال پیامک‌هایی تحت عناوین مذکور ـ که کیان و اساس خانواده‌ها را نشانه رفته‌اند ـ به تلفن همراه هزاران کودک معصوم را چه کسی باید پاسخگو باشد؟ متاسفانه شنیده شده است که در تعاقب ارسال پیامک‌هایی درخصوص ازدواج موقت که ظاهرا در اخبار سیمای ملی نیز انعکاس یافته بود کنجکاوی‌هایی از سوی برخی افرادی که احتمالا این پیامک‌ها را دریافت نکرده بودند شکل گرفته و درپی دست یافتن بر شماره تلفن فرد مربوطه بوده‌اند...! فلذا می‌بینیم این پیامک‌ها چگونه می‌تواند به کیان خانواده‌ها صدمه وارد کرده و اساس آن را متزلزل کند. چرا که چه بسا مخاطب پیام تا روز قبل حتی سودای چنین تفکری را در ذهن خود نمی‌داشت لکن با دریافت پیامک به چنین امکانی واقف و وسوسه‌ای در ذهن می‌پوراند که چنین و چنان...!

ارسال پیامک‌های مذکور با چند اشکال روبه‌روست:

اولا: موضوع از مصادیق مزاحمت تلقی می‌گردد چون بدون درخواست مشترک و ذهن وی صورت می‌گیرد.

ثانیا: مشخص نیست آیا محصولات مذکور تحت نظارت وزارت بهداشت تهیه وارد شده‌اند یا خیر؟ در این زمینه ظاهرا شرکت مخابرات با گنجاندن بندی در قرارداد مربوطه هرگونه مسوولیت ناشی از مجوز و یا اخلاقی بودن متن پیامک را به عهده‌ی متقاضی می‌گذارد و این در حالی است که پیامک از درگاه مخابرات ارسال می‌شود و وظیفه‌ی اصلی کنترل متن و محتوای پیامک با مخابرات است و نه هیچ فرد یا ارگان دیگری.

ثالثا: با فرض داشتن مجوز آیا ارسال این قبیل پیامک‌ها به تلفن همراه مشترک بدون شناخت مخاطب به لحاظ سن و جنس امری است اخلاقی؟

 

پیش از این نیز یادداشتی به قلم نگارنده تحت عنوان شیوه‌های جدید مزاحمت در برخی سایت‌ها و نشریات حقوقی منتشر شدکه در آن پیرامون ماهیت حقوقی ارسال پیامک‌های تجاری به تلفن همراه مشترکین بدون اجازه‌ی آنها پرداخته و نتیجه گرفته شد که ارسال پیامک بدون رضایت مشترک نوعی مزاحمت تلقی شده و با توجه به این‌که این مزاحمت توسط دستگاه‌های مخابراتی صورت می‌پذیرد وفق ماده 641 قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد است. در آن مطالب اظهارنظرهای مسوولان مخابرات نیز مبنی بر این‌که مشترک می‌تواند با مراجعه به مخابرات نسبت به قطع این پیامک‌ها اقدام کند نیز مورد بررسی قرار گرفت و گفته شد با فرض صحت چنین اظهارنظری این امکان برای برخی مشاغل مانند وکلای دادگستری که به نوعی با ارگان‌های دولتی و اصناف مرتبط هستند، امکان‌پذیر نیست؛ چرا که بسیاری از اخبار صنفی و یا وقایع دادگاه‌ها [البته در برخی مجتمع‌های قضایی] توسط پیامک به اطلاع وکلا می‌رسد و قطع چنین امکانی به منزله‌ی محرومیت از پیامک‌های ضروری خواهد بود. در آن یادداشت پیشنهاد شد تا برای مشترکان دو دریچه پیش‌بینی شود یکی دریچه‌ای بابت ارسال پیامک‌های تجاری ـ تبلیغاتی و دیگری بابت پیامک‌های صنفی و شغلی. بنابراین اگر یک فرد به دلایل شغلی نیاز به دریافت برخی پیامک‌ها از سوی صنف یا ارگانی خاص را داشته باشد بتواند با این امکان با مخاطبین خود در ارتباط بوده و در عین حال بتواند با مراجعه به مخابرات دریچه پیامک‌های تبلیغاتی را بر روی تلفن همراه خود مسدود کند. علی‌الظاهر مسوولان مخابرات و شرکت‌های ارسال کننده‌ی پیامک این عقیده را دارند که با توجه به امکانات فنی این امکان در حال حاضر میسر نیست تا بتوان این دسته از پیامک‌ها را از یکدیگر تفکیک کرد. فلذا یا باید به طور کلی این دریچه را مسدود کرد یا آن را با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها پذیرفت و به عبارتی آش با جاش.

البته این‌جانب به لحاظ فنی در این خصوص اطلاعات زیادی ندارم اما وقتی غول‌های اینترنتی مانند یاهو و گوگل قادرند میلیون‌ها ایمیل تبلیغاتی را در قالب spam شناسایی و از ارسال آنها به صندوق پستی مخاطب جلوگیری کنند، بعید است که شرکت ارتباطات سیار با یک میلیون مشترک نتواند چنین اقدامی را صورت دهد. علی‌هذا این مساله که آن یادداشت تا چه میزان در آگاهی مردم در این خصوص از یک طرف و ایجاد تکلیف برای شرکت ارتباطات سیار موثر بوده یا خیر اطلاعی ندارم اما آن‌چه روشن و آشکار است افزایش روزافزون تعداد این پیامک‌ها بوده که بدون اذن و اجازه‌ی مشترکین در کلیه‌ی ساعات شبانه‌روز و حتی نیمه‌های شب به تلفن همراه مشترکین ارسال می‌شود و متاسفانه حتی مسوولان ذی‌ربط این حق را به مشترکین خود نمی‌دهند تا برای رعایت حقوق ایشان حداقل در ساعات نیمه شب از ارسال این قبیل پیامک‌هایی خودداری کنند و ارسال آن را به ساعات کاری روزانه محدود کنند».


دادستانی، بازداشت پگاه آهنگرانی را تایید کرد

دادستانی تهران با تایید بازداشت «پگاه آهنگرانی» از ادامه تحقیقات در این باره خبر داد.
آفتاب: دادستانی تهران با تایید بازداشت «پگاه آهنگرانی» از ادامه تحقیقات در این باره خبر داد.

یک مقام قضایی در دادستانی تهران در این باره اظهارکرد: پگاه آهنگرانی اوایل هفته‌ی گذشته دستگیر شده و تحقیقات درباره‌ی پرونده او هم‌چنان ادامه داد.

این مقام مسوول ارایه توضیحات بیشتر در این باره را به تکمیل تحقیقات موکول کرد. 

«پگاه آهنگرانی» قصد سفر به کشور آلمان را داشته است. 

او فرزند منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی است و هم اکنون فیلم «ورود آقایان ممنوع» با بازی این بازیگر زن ایرانی در سینما‌های کشور در حال اکران است.

قاتلان داداشی فقر فرهنگی داشتند/محاکمه عامل جنایت پل مدیریت هفته

حوادث > داخلی  - حوادث ایران در صبح سه شنبه 28تیر 1390

قاتلان مرد آهنین دستگیر شدند
روزنامه جام‌جم نوشت: 3 جوان که سن آنها 18 تا 19 سال است در پی قتل روح‌الله داداشی دستگیر و بعدازظهر روز گذشته به قتل قوی‌ترین مرد ایران اعتراف کردند. 
2 نفر از این 3 متهم پس از فرار از محل جنایت، در منطقه شاهین‌ویلا و مهرشهر دستگیر شدند. با انتقال این دو جوان به پلیس آگاهی، آنها اعتراف کردند عامل جنایت دوست 19 ساله آنهاست که قصد فرار از استان تهران را دارد. در پی این اعترافات، ماموران بعدازظهر دیروز ـ دوشنبه ـ عامل اصلی این جنایت را نیز دستگیر کردند. 
حادثه ساعت 25/22 روز شنبه در خیابان پونه در حصارک کرج اتفاق افتاد و پس از درگیری 3 سرنشین یک دستگاه خودروی پراید مشکی رنگ با روح‌الله داداشی و فردی که او را همراهی می‌کرد، عامل جنایت با چاقویی که در دست داشت به گردن و سینه قوی‌ترین مرد ایران ضربه زد و سپس هر 3 نفر از محل متواری شدند.
در پی این حادثه، حاضران در محل روح‌الله داداشی را به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال دادند که به علت شدت جراحات، وی جانش را از دست داد.  
با گزارش حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و حضور ماموران در بیمارستان، موضوع به بازپرس رضایی در شعبه 21 دادسرای جنایی کرج گزارش شد و با دستور قضایی، پرونده در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. با شروع تحقیقات، یکی از شاهدان عینی، شماره خودروی مهاجمان را در اختیار ماموران قرار داد. با استعلام شماره خودرو از سامانه پلیس، و شناسایی مالک آن، ماموران چند ساعت بعد ابتدا 2 نفر از مهاجمان و بعدازظهر دیروز نیز سومین متهم را دستگیر کردند. 
اعتراف به جنایت  
بنابراین گزارش، هر 3 متهم بعدازظهر دیروز با اعتراف به درگیری عنوان کردند، داداشی را نمی‌شناختیم. ما به دلیل ترافیک با هم مشاجره کردیم و زمانی که داداشی از خودرو بیرون آمد، او را با چاقو مجروح کردیم و متواری شدیم.
در پی این اعترافات، بازپرس رضایی با صدور قرار بازداشت موقت برای هر 3 متهم، آنها را برای بررسی سوابق و بازسازی صحنه جنایت در اختیار پلیس آگاهی قرار داد.
سردار علیرضا اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان‌های تهران و البرز ضمن اشاره به این حادثه گفت: در تحقیقات مشخص شد سومین متهم پرونده ـ که از دیگر دوستانش بزرگ‌تر است ـ عامل اصلی این حادثه بوده است. تحقیقات نشان داد،‌ هنگام مشاجره و درگیری، داداشی که فردی آرام و نرم‌خو بود، سعی می‌کند با سعه‌صدر و بدون درگیری موضوع را پایان دهد؛ اما در این هنگام یکی از متهمان با شیء برنده‌ای که در دست داشت به وی نزدیک می‌شود و این حادثه رخ می دهد. 
فقر تربیتی 
سرهنگ غنی‌لو، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی در ارتباط با آخرین پیگیری‌های پرونده گفت: با دستگیری هر 3 متهم، در حال حاضر تحقیق در این زمینه ادامه دارد و از همان دقایق اولیه سرهنگ اصلانی، فرمانده انتظامی کرج و سردار اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان تهران و البرز این موضوع را به صورت ویژه پیگیری می‌کردند. 
با دستگیری 3 متهم پرونده که سن آنها 18 و 19 سال است، عنوان کرده‌اند درگیری و جنایت صرفا تصادفی بوده و آنها هیچ شناختی از قوی‌ترین مرد ایران نداشته‌اند. اعتراف این 3 متهم که فقر شدید تربیتی و فرهنگی دارند، نشان می‌دهد برخلاف برخی شایعات، این جنایت با تصمیم قبلی نبوده است که در حال حاضر تحقیق در ارتباط با زوایای مختلف پرونده ادامه دارد. 
خاکسپاری مرد آهنین  
با دستگیری 3 متهم پرونده قتل قوی‌ترین مرد ایران، روز گذشته پیکر وی با حضور هزاران نفر از مردم، ورزشکاران و تعدادی از مسوولان از مقابل منزلش در حصارک کرج تا محل امامزاده محمد تشییع و در صحن اصلی این امامزاده به خاک سپرده شد. 
دستگیری عاملان حمله به روحانی 
غنی‌لو در ارتباط با دستگیری عاملان حمله به روحانی جوان نیز گفت: پس از اطلاع پلیس از وقوع حادثه، ماموران انتظامی از جمله پلیس امنیت، این متهمان را دستگیر و خودرو و موتورسیکلت آنها را نیز توقیف کردند که با دستور مقام قضایی، تحقیق از آنها ادامه دارد.

 

درخواست اشد مجازات برای آدم‌رباهای 2 میلیارد تومانی  
روزنامه جام‌جم نوشت: 5 عضو یک باند که با ربودن فرزند یک خانواده ثروتمند، یکی از انگشتان وی را قطع کرده بودند، روز گذشته در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.   
متهمان مرداد سال 88 با جعل عنوان ماموران انتظامی، پسر یک خانواده تهرانی را در شمال تهران ربودند و با انتقال به یک انبار در شهریار، وی را 38 روز گروگان گرفتند تا از خانواده‌اش 5/1 میلیون یورو اخاذی کنند؛ اما وقتی موفق به دریافت پول نشدند، یکی از انگشتان جوان را قطع کردند تا با ایجاد وحشت، خانواده‌اش را وادار به پرداخت پول کنند.
با تشکیل پرونده قضایی و تلاش ویژه ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران، جوان گروگان نجات یافت و هر 5 مرد آدم‌ربا دستگیر شدند. 
با اعتراف متهمان به گروگانگیری به قصد اخاذی و قطع انگشت مرد جوان، آنها روانه زندان شدند و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و اعضای این باند روز گذشته به طور علنی محاکمه شدند. 
ابتدای جلسه دادگاه، قاضی شفیعی نماینده دادستان در دادگاه‌های کیفری استان تهران به تشریح کیفرخواست پرداخت و برای متهمان به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی، نگهداری غیرقانونی شاکی، جعل عنوان ماموران انتظامی، سرقت مقرون به آزار، ضرب و جرح، استفاده از سند مجعول و قطع یکی از انگشتان شاکی با توجه به این که عمل مجرمانه، احساسات جامعه را جریحه‌دار و امنیت عمومی و آسایش در جامعه را دچار خسران کرده بود، برای همگی متهمان تقاضای اشد مجازات کرد.
سپس قاضی تردست، رئیس شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران از شاکی ـ جوان ربوده شده ـ خواست در جایگاه قرار گیرد و به شرح ماجرا بپردازد.  
شاکی: 38 روز در دام آدم‌رباها بودم 
هومن ـ شاکی پرونده ـ در اظهاراتش گفت: روز حادثه ساعت 7 صبح از خانه‌مان در شمال تهران خارج شدم تا به محل کار بروم. در همین موقع یک خودرو پژوی سبز رنگ با 4 سرنشین مقابلم توقف کرد. با پیاده شدن سرنشینان خودرو، آنها با ادعای این که پلیس بوده و من به اتهام داشتن پرونده سیاسی تحت تعقیب هستم، مرا دستبند زده با تهدید سلاح، درون خودرو انداختند.
آنها چشمانم را بستند و مرا به یک سوله در شهریار منتقل کردند. مردان آدم‌ربا با بستن دست و پای من، پول، حلقه و گردنبند طلا و دیگر اموالم را دزدیدند و مرا کتک زدند و از من فیلمبرداری کردند تا با ارسال آن برای خانواده‌ام، از آنها اخاذی کنند.
شاکی با اشاره به قطع انگشتش از سوی متهمان گفت: 38 روز در اسارت آدم‌رباها بودم. آنها تهدید می‌کردند مرا با گلوله خواهند کشت. آدم‌رباها برای این‌که هرچه زودتر پول را از خانواده‌ام بگیرند، یکی از انگشتان مرا با چاقو قطع کردند و برای والدینم فرستادند. من از همه متهمان شکایت دارم و خواستار آن هستم 2 مردی که انگشتم را قطع کردند، قصاص عضو شوند.
پدر شاکی نیز در جایگاه قرار گرفت و برای متهمان تقاضای مجازات قانونی کرد.
قاضی دادگاه با شنیدن اظهارات 2 شاکی پرونده، از فرزین ـ سرکرده باند ـ خواست تا در جایگاه قرار گیرد.
متهم در اظهاراتش گفت: من چند بار روانه زندان شده‌ام. مشکلات مالی و هزینه درمانی دخترم مرا به سمت آدم‌ربایی سوق داد. با خانواده شاکی آشنایی نداشتم. یک روز که برای دیدن یکی از دوستانم به محل کار شاکی رفته بودم، متوجه وضعیت مالی‌اش شدم و جرقه آدم‌ربایی در ذهنم زده شد. 
ابتدا برای عملی کردن نقشه‌ام به سراغ 2 مرد رفتم که چندی پیش در زندان با آنها آشنا شدم. همدستانم برای این‌که مشکلات مالی‌شان حل شود و پولی به دست آورند، با من همراه شدند. چهارمین همدستم نیز با من دوست بود و پنجمین نفر با خواهرزاده‌ام آشنایی داشت و به آنها گفته بودم، با مرد جوان ـ هومن ـ اختلاف مالی دارم و بنابر این باید چند روزی در یک انبار نگهداری‌اش کنیم.
سرکرده باند با اشاره به قطع انگشت دست شاکی گفت: با جعل عنوان پلیس مرد جوان را ربوده از خانواده‌اش برای آزادی وی 5‌/‌1 میلیون یورو خواستیم. برای ترساندن خانواده‌اش از صحنه‌های کتک زدن مرد جوان فیلم تهیه و برایشان ارسال کردیم، بعد هم انگشت قطع‌شده‌اش را جهت عملی کردن تهدیدمان برای خانواده‌اش فرستادیم. عاقبت هم دستگیر شده و در اخاذی‌مان ناکام ماندیم.
در پی اظهارات متهم، چهار همدست وی نیز به طور جداگانه در جایگاه قرار گرفتند و به همدستی با سرکرده باند اعتراف کردند و گفتند فریب وی را خورده و با وی همدست شده‌اند. با ابراز ندامت از شاکی و خانواده‌اش تقاضای بخشش کردند. 
بنابر این گزارش، متهمان با تجدید قرار قانونی روانه زندان شدند. قاضی تردست، رئیس شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران نیز با شنیدن آخرین دفاعیات متهمان به همراه 4 قاضی مستشار (شاملو، رستمی، قاسمی و مقدم‌زهرا)‌ وارد شور شد تا حکم قضایی متهمان را صادر کند. 

 دستگیری ?? زن و مرد در پارتی شبانه

خراسان نوشت: ?? زن و مرد که اقدام به برگزاری پارتی مختلط در شهرستان طرقبه شاندیز خراسان رضوی کرده بودند، دستگیر شدند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس خراسان رضوی، ساعت ? و ?? دقیقه صبح ?? تیر ماه، مأموران فرماندهی انتظامی طرقبه شاندیز در پی اطلاع به دست آمده مبنی بر برگزاری مجلس پارتی، بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شدند.بر اساس این گزارش مأموران با وارد شدن به محل ? مرد و ? زن را که بیشتر آن ها حال طبیعی نداشتند دستگیر کردند این در حالی است که در بازرسی به عمل آمده از محل تعدادی آلات و ادوات موسیقی زنده و تعدادی بطری آغشته به مشروبات الکلی کشف شد.

پلیس ? دستگاه خودروی متهمان را توقیف و به پارکینگ منتقل کرد.در بازرسی از خودرو متهمان یک قبضه سلاح ?? تیر، یک تیغه خشاب حاوی ? تیر فشنگ مربوطه و لاشه یک رأس قوچ کوهی و یک قبضه سلاح کمرشکن شکاری همراه ? تیر فشنگ مربوطه کشف و راننده را دستگیر کردند.خبردیگر این که فرمانده انتظامی مشهد دیروز گفت: ?? سارق، زورگیر و معتاد طی ?? ساعت و در ادامه طرح ارتقای امنیت اجتماعی در مشهد دستگیر شدند.

دستگیری 7 سارق کراکی 
روزنامه جام‌جم نوشت: 7 شرور سابقه‌دار که با آزادی از زندان و تشکیل یک باند، راه مردم را سد کرده و پس از بی‌هوش کردن آنها اموالشان را سرقت می‌کردند، در شهرقدس (قلعه حسن‌خان) دستگیر شدند.  
هفته گذشته مردی با حضور در اداره پلیس آگاهی شهرقدس از 5 مرد به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد. شاکی به پلیس گفت: در مرکز شهر راننده یک خودروی سواری راهم را سد کرد. او همراه 4 سرنشین دیگر خودرو به من حمله کردند و با زدن افشانه مرا بی‌هوش کردند. پس از به هوش آمدن پی بردم خودروی پرایدم و مدارک آن، چند عدد چک به مبلغ 6 میلیون ریال و 4میلیون ریال پول سرقت شده است. 
ماموران با اطلاعات به دست آمده از شاکی متوجه شدند تصاویر رایانه‌ای از متهمان با تعدادی از افراد سابقه‌دار و شرور شهرقدس مطابقت دارد. بنابراین پاتوق‌های احتمالی متهمان از سوی پلیس تحت نظر گرفته شد تا این که 2 روز پیش، ماموران هنگام گشتزنی در شهر به راکبان یک موتورسیکلت که شباهت بسیاری به 2 نفر از متهمان تحت تعقیب پلیس داشتند، ظنین شدند و در جریان تعقیب و گریز موتورسیکلت را متوقف کردند و 2 سرنشین آن دستگیر شدند.   
متهمان در تحقیقات اعتراف کردند از اشرار و افراد سابقه‌دار هستند و چندی پیش با آزادی از زندان همراه 5 متهم سابقه‌دار دیگر یک باند سرقت را تشکیل داده و با سد کردن راه مردم در خیابان‌های شهر و بی‌هوش کردن آنها با افشانه، خودروها و اموالشان را سرقت کرده و با فروش اموال دزدی، کراک می‌خریده‌اند. 
سرهنگ کربلایی‌زاده، فرمانده انتظامی شهرقدس گفت: با اعتراف این دو متهم، 5 همدست فراری‌اش نیز دستگیر شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.  

 

جوان معتاد به شیشه، جسد را هم آتش زد
روزنامه جام‌جم نوشت: جوان معتاد به شیشه که با کرایه خودروی دربستی، با قتل راننده جسدش را در بیابان آتش زده بود دستگیر شد.
چند روز پیش مردی با حضور در دادسرای جنایی تهران با ارائه شکایتی از گم شدن پدرش که راننده آژانس بود، خبر داد.
با دستور بازپرس عموزاده، پرونده برای پیگیری و تحقیقات به شعبه 11 پلیس آگاهی ارسال شد. با شروع تحقیقات و شناسایی محل کار مرد گمشده، مشخص شد جوانی به نام رضا با حضور در آژانس کرایه خودرو، وسیله نقلیه مرد گمشده را به مقصد روستایی در جاده ساوه کرایه کرده است. 
در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، صاحب یک باغ در تماس با پسر مرد گمشده عنوان کرد مقداری مدارک و یک جفت کفش درون باغ وی انداخته شده است. با اطلاع ماموران از این موضوع و عزیمت به محل، آنها مدارک شناسایی و کفش‌‌های مرد گمشده را پیدا کردند. با شروع مرحله دوم تحقیقات، هویت جوانی که خودرو را کرایه کرده بود، شناسایی و با به دست آمدن تصویر این فرد وی از سوی صاحب آژانس و مالک باغ شناسایی شد. با تحقیق درباره این فرد معلوم شد، وی اعتیاد شدید به موادمخدر صنعتی (شیشه)‌ دارد. در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، خودروی مرد گمشده حوالی هفت چنار در حالی که رها شده بود کشف شد. با حضور ماموران در محل، همسایه‌ها با مشاهده تصویر جوان تحت تعقیب، او را همان فردی معرفی کردند که خودرو را در این محل رها کرده بود.
با جمع‌بندی اطلاعات سرانجام محل سکونت متهم شناسایی و وی دستگیر شد. متهم در تحقیقات اعتراف کرد، پس از کرایه خودرو، قصد استفاده از شیشه در خودرو را داشتم که راننده به من اعتراض کرد و من نیز با کشاندن وی به باغ، با میله آهنی او را کشتم و هنگامی که قصد انتقال جسد به درون خودرو را داشتم، مدارک و کفش‌هایش در محل ماند.  
با انتقال جسد به شهرک اندیشه و در تاریکی شب، آن را به یک چاله انداخته و به آتش کشیدم.
در پی این اعترافات و استعلام از پلیس استان تهران، آنها تایید کردند که جسد سوخته از محلی که متهم آن را به آتش کشیده کشف شده است. با ثبت اعترافات متهم، وی با دستور قضایی برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران شعبه 10 پلیس آگاهی قرار گرفت. تحقیق در این زمینه ادامه دارد. 

 

عامل جنایت پل مدیریت هفته آینده محاکمه می شود
روزنامه جام‌جم نوشت: عامل جنایت پل مدیریت تهران که مرتکب قتل یک دختر دانشجو شده است، چهارشنبه هفته آینده به طور علنی در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود. 
محسن افتخاری، رئیس دادگاه‌های کیفری استان تهران با اعلام این خبر گفت: در این پرونده پسری دانشجو به اتهام قتل دختر هم‌دانشگاهی‌اش دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد.
وقوع این حادثه هولناک، احساسات مردم را جریحه‌دار کرده بود، بنابراین با دستور ویژه دادستان تهران و موافقت رئیس قوه قضاییه مقرر شد، مرد زندانی در وقت فوق‌العاده در دادگاه محاکمه شود. بنابراین چند روز پیش با ارسال این پرونده به دادگاه کیفری استان تهران و بررسی آن، پرونده به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی و چهار قاضی مستشار ارسال شد تا متهم به قتل چهارشنبه هفته آینده محاکمه و حکم قضایی مربوط در این باره صادر شود. 
رسیدگی به این پرونده روز 15 تیر ماه در پی تماس مردمی با پلیس در دستور کار ماموران جنایی پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. ماموران با حضور در محل حادثه ـ پل مدیریت ـ و تحقیق از شاهدان متوجه شدند جوانی چاقو به دست با حمله به 2 دختر جوان هر دوی آنها را زخمی کرده است. 
مصدومان به بیمارستان منتقل شدند و ضارب نیز پیش از فرار، دستگیر و به آگاهی منتقل شد. در همین موقع ماموران با حضور در بیمارستان متوجه شدند یکی از دختران به نام مهسا به علت شدت جراحات جان باخته است.
به این ترتیب در بازجویی از عامل جنایت به نام کوشا معلوم شد، دانشجوی سال سوم رشته ادبیات بوده و برای ادامه تحصیل به تهران سفر کرده است. از چندی پیش به دختری به نام مهسا که هم‌دانشگاهی‌اش بوده، علاقه‌مند شده و از او خواستگاری کرده و در پی پاسخ منفی شنیدن از دختر جوان،‌او و یکی از دوستان وی را با چاقو زخمی کرده و باعث مرگ دختر جوان ـ مهسا ـ شده است.
با اعتراف متهم، پرونده پس از پایان تحقیقات به دادگاه کیفری ارسال شد تا در این ارتباط حکم قانونی صادر شود.  

 

?کشته و ?مجروح در تصادف ?دستگاه پراید
روزنامه خراسان نوشت: بر اثر تصادف ?دستگاه پراید در محور فردوس مشهد ?نفر کشته و ?تن دیگر مجروح شدند.
این حادثه در ساعت 9:30 روز یکشنبه هنگامی رخ داد که یک دستگاه خودروی پراید سفید که از سمت فردوس به بجستان درحال حرکت بود، به شدت با یک دستگاه خودروی پراید ???که از طرف مقابل درحال حرکت بود برخورد کرد که بر اثر این برخورد رانندگان دو وسیله نقلیه جان باختند. این گزارش حاکی است، رانندگان دو خودرو هریک با همسر و ?فرزند خود در حال حرکت بودند که این حادثه رخ داد و راننده ??ساله پراید سفید رنگ در دم و راننده پراید ??? که به شدت زخمی شده بود در بیمارستان جان باخت.
پس از برخورد این دو خودرو با یکدیگر، یک دستگاه پراید سفیدرنگ دیگر نیز که راننده آن همراه با همسر و ?فرزندش در حال عبور بودند به شدت با خودروی پراید ???برخورد کرد که گفته می شود خساراتی به این خودرو وارد آمده است. این خودروی پراید نیز پشت سر خودرو ???در حال حرکت بوده و به دلیل رعایت نکردن فاصله طولی این حادثه برای او نیز رخ داده است.
بر اثر تصادف این ?خودرو علاوه بر ?نفر که جان باختند ?تن دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند


دستگیری جوانی به اتهام فیلم برداری مخفیانه از رختکن بانوان ورزشک

دستگیری جوانی به اتهام فیلم برداری مخفیانه از رختکن بانوان ورزشکاردرهمدان

حوادث > داخلی  - سایت پلیس نوشت:

مردی که با هدف تصویر برداری از بانوان ورزشکار در رختکن سالن ورزشی خانم ها مخفی شده بود، دستگیر شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، ماموران کلانتری ?? شکریه همدان از طریق مرکز فوریت های پلیسی ??? از یک مورد ایجاد مزاحمت و ورود غیرمجاز به سالن ورزشی بانوان مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند و به بررسی موضوع پرداختند.

تحقیقات نشان داد، فردی ?? ساله اهل و ساکن همدان که وارد سالن ورزشی قسمت بانوان شده در حین عکسبرداری از داخل رختکن با هوشیاری یکی از بانوان و همکاری مسئولان و حضور به موقع ماموران شناسایی و دستگیر شده است. در تحقیقات از متهم، ? گوشی تلفن همراه، یک دستگاه دوربین عکاسی و فیلم‌برداری و مقادیری مواد مخدر مشکوک به شیشه کشف و ضبط شد.

متهم پس از انتقال به یگان انتظامی به جرایم انتسابی خود اعتراف کرد و پرونده وی تحت رسیدگی قرار گرفت