سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

زنان خانه‏دار مشمول بیمه و حقوق بازنشستگی می‏شوند

تا اسفند امسال

زنان خانه‏دار مشمول بیمه و حقوق بازنشستگی می‏شوند

خبرنگارکارون: عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از برخورداری زنان خانه‏دار از حق بیمه تامین اجتماعی و همچنین حقوق بازنشستگی تا اسفند سال 90 خبر داد.

فاطمه رهبر در گفت‏وگو با خبرنگارکارون در جاجرود از برخورداری زنان خانه‏دار از حق بیمه تامین اجتماعی و همچنین حقوق بازنشستگی تا اسفند سال 90 خبر داد و اظهار داشت: این پیشنهاد چندی پیش از سوی اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به دولت ارائه شد.

وی، بانوان را ایفاگر نقشی موثر در اقتصاد خانواده خواند و افزود: بانوان در جامعه ایرانی نقشی موثر در اقتصاد خانواده بازی می‏کنند.

رهبر ادامه داد: خرید خوراک و غذای گرم از مراکز طبخ و تهیه عمومی، دستکم هزینه‏ای بالغ بر 20 هزار تومان را به دنبال دارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما بانوان با صرف وقت و انرژی گرانبهای خود غذایی به مراتب سالم‏تر و با کیفیت بهتری را با هزینه‏ای کمتر از 5 هزار تومان برای خانواده تهیه می‏کنند و در این میان زحمات زنان خانه‏دار در این صرفه‏جویی 15 هزار تومانی و سایر موارد مشابه، پنهان و دور از چشم باقی می‏ماند.

وی افزود: علاوه بر این، زنان جامعه ایرانی از حقوق دیگری نظیر نفقه، مهریه و... برای تحکیم بنیان خانواده و حفظ و صیانت از آرامش این هسته اولیه و اصلی جامعه می‏گذرند.

رهبر، خواستار جبران این ایثار همراه با عشق بانوان جامعه شد و افزود: از این رو، باید این همه ایثارگری و عشق زنان ایرانی به کانون خانواده که اسباب کار بیش از توان و فرسودگی زودهنگام آنها را فراهم می‏ساخت، به نحوی جبران شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این فراکسیون پیشنهاد تشکیل صندوقی برای تامین نقدینگی بیمه زنان خانه‏دار برای برخورداری آنها از پشتوانه‏ای مناسب را به‌عنوان مبحثی مورد تایید مقام معظم رهبری به دولت ارائه داد.

وی با اشاره به تفاوت‏های این بیمه با بیمه تامین اجتماعی سرپرست خانواده خاطرنشان کرد: ممکن است برخی بانوان در خصوص این حق بیمه با بیمه تامین اجتماعی سرپرست خانواده دچار تردید شوند.

رهبر تصریح کرد: بیمه تامین اجتماعی سرپرست خانواده صرفا یک نهاد خدمات درمانی فاقد حقوق بازنشستگی برای بانوان است؛ اما این مهم در بحث بیمه زنان خانه‏دار مورد توجه قانون‏گذار و مجری طرح قرار دارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بدین ترتیب، زنان سرپرست خانواده می‏توانند مانند یک کارگر و کارمند رسمی از مزایای بازنشستگی این طرح بهره‏مند شوند.

وی با اشاره به بیمه مشاغل خانگی بانوان نیز خاطرنشان کرد: بانوانی که در مناطق شهری و روستایی از طرق مختلف، شغلی خانگی را برای رفع مایحتاج خانوار بر عهده می‏گیرند، نیز مشمول بیمه مشاغل شده‏اند.


خطرات شبه‏پیست اسکی در کمین پردیسی‏ها

خطرات شبه‏پیست اسکی در کمین پردیسی‏ها

خبرگزاری فارس: شبه‏پیست مستقر در تپه مشرف بر فازهای دو و سه پردیس برای اهالی به ویژه جوانان مشتاق برای انجام تفریحات زمستانی در این شهر خطرساز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، با آغاز فصل سرما و بارش نزولات آسمانی، دامان زیبا و چشم‏نواز نواحی کوهستانی مناطق مختلف شمال شرق استان تهران همواره پذیرای اقشار مختلف برای پرداختن به انواع و اقسام ورزش‏های زمستانی و تفریحات مختص این فصول است.

اما انجام تفریحات زمستانی گاه ممکن است به دلیل شرایط خاص و بی‏احتیاطی با خطرات مختلفی نیز همراه باشد که حضور مربیان زبده در کنار کارآموزان، ماموران ارائه دهنده اطلاعات ایمنی، پزشکان حاضر مراکز درمانی و از همه مهم‏تر تعیین مسیرهای حرکت توسط کارشناسان امر پیش از ورود ورزشکاران تا حد قابل ملاحظه‏ای از عواقب ناگوار ناشی از خطرات احتمالی این گونه تفریحات می‏کاهد.

اما اگر محل انجام تفریحات زمستانی پیست اسکی رسمی و منطبق بر استانداردهای وزارت ورزش و جوانان نباشد، مسیر حرکت بدون کارشناسی مورد استفاده مردم قرار گیرد، خبری از مراکز درمانی نباشد، حضور نیروی انتظامی حس نشود و ... آنگاه آن مکان را باید آبستن بروز سوانح ورزشی و خطرات جانی برشمرد.

شهر جدید پردیس در بخش مرکزی تهران و 25 کیلومتری پایتخت از وجود یکی از این شبه پیست‏های خطرساز، حادثه‏آفرین و با کمال تاسف مورد اقبال عمومی رنج می‏برد.

تپه ماهور مشرف بر فازهای مملو از جمعیت پردیس، مستقر در حد فاصل میادین امام خمینی (ره) و عدالت و مقابل مجموعه تفریحی شهریار این شهر، همواره در پی بارش نخستین برف زمستانی و سپیدپوش شدن خود شاهد گسیل خیل عظیمی از اقشار اغلب جوان و نوجوان تیوپ به دست پردیسی و شاید دیگر نقاط استان تهران است.

ارتفاعاتی که به رغم زیبایی می‏تواند خطرساز نیز باشد؛ چراکه شیب این شبه‏پیست به صورت وحشتناکی تندتر از حد استاندارد بوده و انتهای آن خیابانی مملو از خودرو‏های در حال گذر دیده می‏شود.

تجمع جمعیت در شبه پیست خطرناک پردیس در حالی صورت می‏گیرد که در چند کیلومتری این شهر جدید، قدیمی‏ترین پیست اسکی کشور یعنی آبعلی استقرار داشته و با امکاناتی حال دیگر مناسب و استاندارد آماده پذیرایی از علاقه‏مندان است.

=====================

یادداشت از مهدی علمداری‏شندی

خبرنگار فارس در دماوند

=====================


تعویق در تحریم نفت خرید وقت برای تحلیل انتخابات است

تعویق در تحریم نفت خرید وقت برای تحلیل انتخابات است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل تعویق اجرای تحریم‏های جدید اروپا در حوزه نفت ایران، خرید وقت توسط غرب برای مشاهده و تحلیل حضور مردم در انتخابات آتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، فاطمه رهبر عصر امروز در نشستی که با حضور موثران جاجرود برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از همه ادوار انتخاباتی کشور مهم‏تر است.

وی با اشاره به دلایل این اهمیت خاطرنشان کرد: در خبرهای ماه‏های اخیر عنوان شد که اروپا خرید نفت از ایران را متوقف می‏سازد.

رهبر تصریح کرد: اروپا این تحریم‏های جدید را از شش ماه آینده به مرحله اجرا در می‏آورد که یکی از دلایل آن را می‏توان مهلت خواستن برای تغییر سامانه‏های پالایشگاه‏های اروپایی از نفت ایران به نفت دیگر کشورها مثلا سعودی‏ها دانست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دلیل مهم‏تر، خرید وقت از سوی غرب برای اعمال تحریم‏های جدید، ایجاد فرصتی برای مشاهده چند و چون شرکت مردم این مرز و بوم اسلامی در انتخابات آتی است.

وی افزود: اگر دشمن حضور حداکثری مردم در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی را مشاهده کند، از میزان فشار خود خواهند کاست؛ اما اگر با کمک تبلیغات رسانه‏های وابسته به استکبار این حضور کم‏رنگ باشد، بر گستاخی آنها نیز افزوده می‏شود.

رهبر، فتنه سال 88 را دیگر دلیل اهمیت حضور در انتخابات آتی خواند و افزود: پس از فتنه‏انگیزی‏های سال 88، مجلس دوره نهم نخستین حضور مردم در عرصه انتخابات است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو، سعی و تلاش دشمن بر سیاه‏نمایی وضع موجود کشور و دلسردی مردم از نظام استوار است و حضور حداکثری همه این دسیسه‏ها را خنثی می‏سازد.

وی با اشاره به تحولات منطقه و جهان یادآور شد: در دو سال گذشته منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا، مردم کشورهای اروپایی و حتی قلب نظام سرمایه‏داری دست‏خوش تحولاتی عظیم شد.

رهبر ادامه داد: در این تحولات ناشی از خیزش‏های مردمی محصول بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران، دیکتاتورهای خودکامه وابسته به دستگاه ستمگر استکبار یک به یک به زیر فرود آمدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حال چشم امید همه جوانان انقلابی جهان به ایران دوخته شده است تا با مشاهده حضور حداکثری ملت غیور ایران بار دیگر به ادامه مبارزه علیه ظلم و طاغوت امیدوار شوند.

وی، نظام سرمایه‏داری را به کشتی به گل نشسته در حال غرق تشبیه کرد و افزود: در حال حاضر آمریکا و نظام سرمایه‏داری روندی رو به اضمحلال را طی می‏کنند و سعی آنها بر وارد آوردن ضربه با آخرین رمق‏های خود به بدنه ایران اسلامی است که این خواسته آنها با حضور پرشور در انتخابات مجلس همچون همیشه بی‏ثمر می‏ماند.


پردیس جان فرزندانمان

پیگیری یک خبر/

مردم پردیس: شبه‏پیست پردیس جان فرزندانمان را به خطر انداخته است

خبرگزاری فارس: شماری از مردم پردیس می‏گویند: نبود امکانات و عدم رسیدگی به وضع شبه‏پیست پردیس، جان فرزندانمان را به خطر انداخته است و باید به این وضع رسیدگی شود.

"وحید بلتیجه"، از اهالی شهر جدید پردیس امروز در خصوص حوادث شبه پیست خطرساز پردیس در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، فقدان مراکز تفریحی و فرهنگی در این شهر را موجب روی آوردن نسل جوان و نوجوان برای پرداختن به ورزش‏های زمستانی در این تپه خطرناک می‏داند.

وی ادامه داد: تپه مملو از جمعیت مشرف بر فازهای یک و دو شهر جدید پردیس برای انجام ورزش‏های زمستانی مناسب نیست؛ اما مردم بی‏توجه به این خطرات همچنان از تپه مذکور استفاده می‏کنند.

 

* پیست نریم؛ کجا بریم

"منا شریفی"، مادر دو فرزند و از اهالی پردیس نیز در گفت‏وگو با فارس، پیرامون نگرانی‏های خود مبنی بر حضور پسرانش در شبه پیست پردیس گفت: بارش برف در زمستان غالبا نگرانی من و همسرم از حضور دو پسرمان را در تپه فاز یک پردیس برای انجام تفریحات زمستانی افزایش می‏دهد.

وی اضافه کرد: پاسخ فرزندان در قبال خواسته ما مبنی بر عدم حضور در شبه پیست خطرناک پردیس بیان این جمله است که "پیست نریم؛ کجا بریم".

 

* پیست پردیس هیچ شاخص استانداردی ندارد

"سعید شرافت" هم که ساکن پردیس و از علاقه‏مندان به ورزش‏های زمستانی است، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به خطرات انجام تفریحات زمستانی در تپه فاز یک پردیس اظهار داشت: پیست‏های اسکی دارای شرایط و ویژگی‏هایی برای تسهیل در انجام ورزش‏های زمستانی است.

وی ادامه داد: شیبی نسبتا ملایم، وجود بستری وسیع در انتهای محل سر خوردن برای کنترل شتاب، تعریض مسیر سقوط برای استفاده چندین نفر و ... همگی شاخصه‏هایی هستند که در شبه پیست پردیس وجود نداشته و انجام تفریح در آن را با خطرات بسیاری مواجه می‏سازد.

 

* انسداد محور اصلی تردد مردم

"محمود بهرامی"، از رانندگان ناوگان حمل و نقل درون‏شهری پردیس نیز درباره مشکلات ناشی از فقدان محل پارک خودرو در حواشی تپه این منطقه گفت: به هنگام بارش برف، تپه مشرف بر فازهای یک و دو پردیس با حضور جمعیتی کثیر به یک پیست اسکی تبدیل می‏شود.

وی تصریح کرد: اما متاسفانه محل پارک خودروی مناسب و کافی در اطراف این تپه وجود نداشته و استقرار خودروی افراد حاضر در تپه موجبات انسداد محور اصلی را فراهم می‏آورد.


شکستگی حادثه همیشگی

شبه‏پیست پردیس استاندارد نیست/ شکستگی حادثه همیشگی

خبرگزاری فارس: یکی از پزشکان معالج و باسابقه مجتمع پزشکی "مهرجرد" پردیس در ارتباط با خطرات شبه‏پیست اسکی پردیس تاکید کرد: شبه‏پیست پردیس استاندارد نیست و شکستگی حادثه همیشگی آن محسوب می‏شود.

مهدی محمدی امروز در خصوص حوادث سال‏های گذشته شبه پیست خطرساز پردیس در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: تپه مشرف بر فازهای یک و دوی شهر جدید پردیس، پیست رسمی و استانداردی قلمداد نمی‏شود.

وی ادامه داد: اما به هر روی مردم پردیس و شاید دیگر نقاط جمعیتی شمال شرق استان تهران از آن به عنوان مکانی برای انجام ورزش‏های مفرح زمستانی استفاده می‏کنند.

محمدی با اشاره به خدمات مرکز اورژانس پردیس در این شبه پیست خاطرنشان کرد: مجموعه زحمتکش مرکز اورژانس پردیس به رغم مشغله بسیار از ناحیه ماموریت‏های متعدد جاده‏ای در مسیر تهران- شمال، هر ساله ارائه خدمات شایسته در محل شبه پیست پردیس را در دستور کار خود قرار می‏دهد.

این پزشک باسابقه مجتمع پزشکی مهرجرد پردیس اضافه کرد: درمانگاه مهرجرد که نزدیک‏ترین مرکز درمانی به محل این تپه محسوب می‏شود نیز در حد توان به ارائه خدمات به آسیب‏دیدگان احتمالی می‏پردازد.

این پزشک معالج پیرامون حوادث سال‏های گذشته شبه پیست اسکی پردیس یادآور شد: خوشبختانه این تپه خطرساز تا کنون شاهد حادثه دلخراشی نبوده و آسیب‏های وارده در حد شکستگی و شاید بیهوشی رفع به خیر می‏شد؛ اما این بخش قابلیت بروز سوانح جبران‏ناپذیر را نیز دارد.

وی اضافه کرد: مردم پردیس به ویژه نسل جوان با وجود خطرات این تپه برای استفاده از آن مصر هستند؛ از این رو، نمی‏توان راه دسترسی اهالی را مسدود کرد اما با مدیریت بر وضع موجود قادر خواهیم بود تا از شدت خطرات پیش رو و تلفات احتمالی بکاهیم.


نماینده تهران در مجلس خبر داد

نماینده تهران در مجلس خبر داد

تلاش جریان انحرافی برای برکناری استاندار تهران

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی از تلاش جریان انحرافی برای برکناری مرتضی تمدن، استاندار تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، فاطمه رهبر عصر امروز در نشستی در جاجرود که در مسجد جامع این منطقه برگزار شد، ضمن اعلام خبر برخی تلاش‏ها برای برکناری مرتضی تمدن از استانداری تهران به نام جریان انحرافی، از بعضی دیدگاه‏های موجود پیرامون مسائل تهران انتقاد کرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه زمانی که در مجلس نام تهران به میان می‏آید، نمایندگان سایر شهرستان‏ها بدان حساس می‏شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان سایر نقاط کشور بر این باور هستند که تهران صرفا همان محله‏های مرفه‏نشینی نظیر نیاوران، ظفر و ... است.

رهبر اضافه کرد: در حالی که در همین تهران گذشته از برخی مناطق مرفه‏نشین، مناطقی مانند جاجرود در 10 کیلومتری پایتخت وجود دارد که مردم آن از نعمت گاز شهری بی‏بهره ‏هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز دورافتاده‏ترین مناطق کشور از این مزایای رفاهی برخوردارند.

وی ادامه داد: از این رو، نمایندگان تهران مجبورند برای تصویب طرحی برای مناطق محروم تهران نام دیگر شهرهای کشور را نیز بدان بیفزایند.

رهبر، با قدردانی از تلاش‏های استاندار تهران برای رفع مشکلات این خطه گفت: از زمانی که تمدن به عنوان استاندار تهران منصوب شد، شرایط تا حد بسیاری رو بهبودی گذاشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: "البته چند ماه پیش از این، عده‏ای قصد برکناری ایشان را به نام جریان انحرافی داشتند".


قبول داریم شبه‏پیست پردیس استاندارد نیست

پیگیری یک خبر/

قبول داریم شبه‏پیست پردیس استاندارد نیست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر جدید پردیس اعلام کرد: قبول داریم شبه‏پیست پردیس استاندارد نیست اما خود مردم باید نسبت به خطرات این منطقه آشنا باشند.

محسن رضایی امروز در خصوص حوادث شبه پیست خطرساز پردیس در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، تپه مشرف بر فازهای یک و دوی پردیس را یک پیست اسکی استاندارد ندانست.

وی ادامه داد: اگر قرار است که این تپه، کاربری ورزشی تحت عنوان پیست اسکی داشته باشد، باید مسئولان اداره ورزش و جوانان به قضیه ورود پیدا کرده و برای ساماندهی آن کاری صورت دهند.

رضایی تصریح کرد: مردم باید خود نسبت به خطرات این شبه پیست آشنا باشند و معمولا ماموران انتظامی برای جلوگیری از حضور آنها در محل تپه حاضرند؛ اما متاسفانه این اقدامات تاکنون مثمر ثمر واقع نشده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر چرایی نصب نکردن بنر یا تابلوی علائم هشداردهنده در این مکان خاطرنشان کرد: این مهم، پیشنهادی مناسب است که در نشست‏های آتی شورای اسلامی شهر جدید پردیس مورد بحث و بررسی قرار می‏گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ شبه‏پیست مستقر در تپه مشرف بر فازهای دو و سه پردیس برای اهالی به ویژه جوانان مشتاق برای انجام تفریحات زمستانی در این شهر خطرساز است.

با آغاز فصل سرما و بارش نزولات آسمانی، دامان زیبا و چشم‏نواز نواحی کوهستانی مناطق مختلف شمال شرق استان تهران همواره پذیرای اقشار مختلف برای پرداختن به انواع و اقسام ورزش‏های زمستانی و تفریحات مختص این فصول است.

اما انجام تفریحات زمستانی گاه ممکن است به دلیل شرایط خاص و بی‏احتیاطی با خطرات مختلفی نیز همراه باشد که حضور مربیان زبده در کنار کارآموزان، ماموران ارائه دهنده اطلاعات ایمنی، پزشکان حاضر مراکز درمانی و از همه مهم‏تر تعیین مسیرهای حرکت توسط کارشناسان امر پیش از ورود ورزشکاران تا حد قابل ملاحظه‏ای از عواقب ناگوار ناشی از خطرات احتمالی این گونه تفریحات می‏کاهد.

 


تصویر شهید روشن بر سینه تظاهرکنندگان

مدیرکل سیاسی استانداری تهران بیان کرد

تصویر شهید روشن بر سینه تظاهرکنندگان 80 شهر آمریکا

خبرگزاری فارس: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران با بیان اینکه تصویر شهید احمدی‌روشن بر سینه تظاهرکنندگان ضد تروریسم 80 شهر آمریکا نقش بسته بود گفت: باید نگاه بدبینانه از روی جوانان برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران علی‏اکبر فدایی در همایش مربیان پرورشی شهرستان دماوند که با حضور فرماندار شهرستان دماوند، رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان و جمعی از مربیان پرورشی در سالن قدسیه دماوند برگزار شد، اظهار کرد: جوان در دیدگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری از جایگاهی ویژه و والا برخوردار است.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس 36 هزار شهید دانش‏آموز تقدیم انقلاب اسلامی شد و این آمار خود مهر تاییدی بر حضور گسترده نسل جوان آن روزهای انقلاب در جبهه‏های حق علیه باطل است.

فدایی با اشاره به گوشه‏هایی از فرمایشات امام راحل (ره) در خصوص جوانان خاطر نشان کرد: معمار کبیر انقلاب در پاره‏ای از بیانات گرانسنگ خود فرمودند که "آفرین بر شما؛ شما مملکت خویش را بر بال ملائک‏الله نشاندید؛ من بر دست و بازوی شما بوسه می‏زنم؛ تاریخ، جز اصحاب صدیق سید و سالار شهیدان در کربلای معلی چنین ملتی را به خود ندیده است".

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران ادامه داد: مقام عظمای ولایت نیز در گوشه‏هایی از فرمایشات خویش عنوان کردند که "نگاه غلطی به جوانان وجود دارد که آن نگاه باید درست شود؛ اگر اتفاقی برای کشور روی دهد (جنگ)؛ جوانان امروز بهتر از جوانان دیروز وارد میدان می‏شوند".

* میانگین سنی دانشمندان هسته‏ای کشور کمتر از 30 سال است

وی میانگین سنی دانشمندان هسته‏ای کشور را کمتر از 30 سال خواند و افزود: در حال حاضر میانگین سنی دانشمندان فعال و موفق در پهنه انرژی هسته‏ای کشور نزدیک به 30 سال است.

فدایی تصریح کرد: در برگزاری آیین سوخت‏گذاری نیروگاه اتمی کشور در روزهای اخیر، یک جوان حاضر در کنار رئیس جمهور از سن و سال بسیار کمی برخوردار بود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران اضافه کرد: نمونه حقانیت این جوانان و شهادت‏طلبان فعال در عرصه دانش هسته‏ای کشور، نقش بستن تصویر شهید احمدی‌روشن بر لباس‏های تظاهرکنندگان ضد تروریسم 80 شهر در قلب نظام استکباری جهان یعنی آمریکا است.

وی جوانان دفاع مقدس را الگوی عملی امروز بیداری اسلامی جهان خواند و افزود: زمانی که از "سیدحسن نصرالله" پیرامون الگوی عملی وی برای مبارزه علیه رژیم اشغالگر قدس پرسیدند، پاسخ ایشان شهید حسین فهمیده بود.

فدایی تصریح کرد: علاوه بر این جوانان انقلابی ملل برخاسته علیه ظلم و ستم دیکتاتورهای خودکامه وابسته به نظام سلطه، جوانان ایرانی را به‌عنوان الگوی عملی خود برگزیده‏اند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران در ادامه بر لزوم عدم قضاوت در خصوص جوانان از روی نحوه پوشش آنها تاکید کرد.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال شهید تندگویان با همان پوشش مختص جوانان آن دوره به صحن مجلس آمد، رای اعتماد گرفت و امروز شاهد و ناظر بر اعمال همه ما است.


خودرو‏های 2 دیفرانسیل ایران با هم رقابت کردند

 

در رودهن

خودرو‏های 2 دیفرانسیل ایران با هم رقابت کردند

خبرگزاری فارس: مسابقات قهرمانی اتومبیل‏رانی دو دیفرانسیل کشور در رودهن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی بخشداری رودهن، مسابقات قهرمانی اتومبیل‏رانی دو دیفرانسیل کشور در رودهن برگزار شد.

این رقابت‏ها به همت اداره ورزش و جوانان، شهرداری، شورای اسلامی شهر، بخشداری و هیئت اتومبیل‏رانی استان تهران برگزار شد.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری رودهن در این‌باره اظهار داشت: به لطف پروردگار و با کمک مسئولان، موفق به برگزاری سومین دوره قهرمانی مسابقات اتومبیل‏رانی دو دیفرانسیل استان تهران در منطقه "تجرک" رودهن شدیم.

سهیل محمدی با ابراز رضایت از سطح استقبال از این مسابقات گفت: استقبال از این دوره از مسابقات با شرکت نزدیک به 200 متقاضی رضایت‏بخش بود.


ایران دخالتی در امور سایر کشورها ندارد

    نظر

معاون استاندار تهران:

سوریه خط مقدم و پایگاه حزب‏الله است/ایران دخالتی در امور سایر کشورها ندارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت: برخی ما را محکوم می‏کنند که چرا در امور سوریه دخالت می‏کنید؛ در حالی که آنجا خط مقدم و پایگاه دفاتر حزب‏الله است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، صفرعلی براتلو عصر امروز در نشستی در بخش مرکزی تهران که با شرکت امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، بخشدار مرکزی تهران و دیگر مسئولان محلی در بومهن برگزار شد، اظهار داشت: هدف رژیم صهیونیستی از راه‏اندازی جنگ 33 روزه، حمله به مرزهای ایران بود.

وی ادامه داد: حزب‏الله که گفته می‏شود مولود انقلاب اسلامی است و از وجود یک پادگان برای تمرکز قوای خود برخوردار نبوده، در مقابل ارتش این رژیم غاصب ایستاد و آن را زمین‏گیر کرد.

براتلو اضافه کرد: آن قوای نظامی پرمدعا و متصل به استکبار جهانی در قبال یک گروه چریکی نتوانست پیروز شود؛ حال چگونه می‏توان غلبه جهان سلطه بر ایران اسلامی را باور کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در قیاسی بین حقوق بشر در ایران و سایر کشورهای جهان گفت: ماموران امنیتی ایالات متحده در قیام ضد سرمایه‏داری وال استریت بی‏رحمانه بر مردم خود تاختند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، سران کشورهای غربی مدعی حقوق بشر در دهه‏های متوالی پیرامون حکومت با سرنیزه حکام خودکامه ملل مختلف در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا سکوت اختیار کردند.

براتلو اضافه کرد: کشوری مانند عربستان سعودی که در آن هیچ‏گونه نشانه‏ای از دموکراسی دیده نمی‏شود و زنان در آن علاوه بر حق رای از ابتدایی‏ترین حقوق خود مانند تحصیل و رانندگی نیز محروم هستند، هیچ‏گاه روی قطعنامه‏های بین‏المللی را به خود ندیده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران افزود: عربستان سعودی به طور رسمی به خاک بحرین یورش برده و ضمن تجاوز به تمامیت ارضی این کشور، مردم آن سرزمین را به خاک و خون می‏کشد.